penkkimaksimin nousu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
eilinen oli hieno päivä...

asiaan..Eilen hämmästyin kun penkkimaksimini oli noussut, vaikka en ole vähään aikaan treenannut kuin suht kevyillä painoilla...sellaisilla millä saan puhtaasti 10-12 toistoa..Massaa on tarkoitus kasvattaa.Jokunen kolme-neljä kuukautta sitten penkissä 68,8, mutta 70kg ei tahtonut mennä millään. Eilen salilla päätin rintatreenin jälkeen kokeilla paljon nousee...Ensiksi laitoin tankoon 67. Se meni kevyesti...Sitten 71 ja sen sain pienellä hampaan puremisella ylös.

Mistä johtuu moinen maksimin nousu, vaikka en ole voimatreeniä tehnytkään. Vai onko se niin että maksimi nousee pienillä painoillakin, mutta vain hitaammin.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Joo kylhän massatreenin sivussa tulee myös voimaa, mutta hitaasti. Itelläki noussu parissa kuukaudessa treenipaino hauiskäännössä tangolla 10 kg, vaikka oon aina treenannu massapainotteisesti eli semmoset painot et saa hyvällä tekniikalla 10 toistoo suunnilleen. Oon tosin alottelija vielä eli kehityn nopeasti alussa.

Mun mielestä monet menee metsään juuri tässä. Luullaan että massa kasvaa parhaiten niin että hinkataan ultra puhtaita 10-12 toiston sarjoja eikä välitetä yhtään sarjapainojen nousujohteisuudesta. Jos maksimisi eikä sarjapainosi olisi noussut yhtään, sehän kertoisi että lihasta ei ole tullut. Ainakin noin suurin piirtein.

Siis tuommonen vaivanen 2 kiloa 4:ssä kuukaudessa aloittelijalle on mun mielestä aika hikistä kehitystä vaikka tekisit 20-30 toiston sarjoja ja tavoitteena olisi saada lihaskestävyyttä. Itsekkin teen massapainotteista treeniä mutta yritän pitää kaikkissa pääliikeissä sarjapainot nousujohteisina. Apuliikkeet kehittyy sitten siinä mukana...

6point sanoi:
Mun mielestä monet menee metsään juuri tässä. Luullaan että massa kasvaa parhaiten niin että hinkataan ultra puhtaita 10-12 toiston sarjoja eikä välitetä yhtään sarjapainojen nousujohteisuudesta. Jos maksimisi eikä sarjapainosi olisi noussut yhtään, sehän kertoisi että lihasta ei ole tullut. Ainakin noin suurin piirtein.

Siis tuommonen vaivanen 2 kiloa 4:ssä kuukaudessa aloittelijalle on mun mielestä aika hikistä kehitystä vaikka tekisit 20-30 toiston sarjoja ja tavoitteena olisi saada lihaskestävyyttä. Itsekkin teen massapainotteista treeniä mutta yritän pitää kaikkissa pääliikeissä sarjapainot nousujohteisina. Apuliikkeet kehittyy sitten siinä mukana...

Nimenomaan kaverina kun aloitti tossa 4 kuukautta sitten niin sai alussa penkistä 62,5 kg ja nyt 4 kuukautta myöhemmin 90 kg ja paino 66 kg->70 kg ....ja lihaspainoisesti treenataan...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
tää nyt menee hiukan ohi aiheen mut... miten saisin ton penkin nouseen (nopeasti :david: ) 80kg:aan, nyt nousee 75kg...on vaan penkki hiukan liian huono :curs:. Jotain pikku vinkkiä??

miksi se pitää saada niin nopeasti sinne 80kg:aan?Kyllä se nousee sieltä kun treenaat kaikkia lihasryhmiä tasapuolisesti.Miken 2x6 sydeemi on toiminu mulla hyvin.Kannattaa kokeilla.

pikku mies sanoi:
miten saisin ton penkin nouseen (nopeasti :david: ) 80kg:aan, nyt nousee 75kg...on vaan penkki hiukan liian huono :curs:. Jotain pikku vinkkiä??

Syöt ja lepäät tarpeeksi seuraavat 2 viikkoa. Treenin voit pitää ennallaan. 80kg nousee :)

pink panther sanoi:
:offtopic: kuinka montaa kertaa herroilla menee puolet omasta painosta penkissä?

Joskus reilu vuosi sitten meni 60 kg:lla 38 kertaa ja puolet omasta painosta ois 40 kg, eli kyllä pitää 50 mennä rikki helposti.... :D

Pitääkin joskus kokeilla...

Voimanostopuolella jto muistaakseni kertoi että etunojapunnerruksessa käsille tulisi ~70% kehonpainosta? Eikös tällöin kaikkien pitäisi saada 50%:lla satoja toistoja :D

Suositut

Back
Ylös Bottom