Penkkiin ruutia...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Primo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs ongelmana on penkkipunnerrus...Kun rupesin parisen vuotta treenaamaan, otin penkistä hurjat 55kiloo ja tästä vuos eteenpäin meni(mun mielestä ihan hyvin vuoteen), 110 kiloa, ja sekin suht helposti... Sitten tuli vähän löysäiltyä penkin kanssa, ja varsinkin inttiaikana ei tullu juuri reenattua, eli tulokset tuli reilusti alaspäin...
Nyt ollaan taas menossa satasen paremmalla puolella, ja tulokset tuntuu olevan nousussa melkeinpä joka viikko...
Aattelin nyt ottaa mukaan toisen penkkipäivän, eli toisena teen normaali penkin(lue rintatreenin), ja toisena nopeutta ja räjähtävyyttä...Ja treenaan siis enemmänki body tyyliin, mutta haluisin kumminki tota penkkiä lähemmäs vaikkapa sataaviittäkymppiä...:thumbs:
Ongelmana on et mille päivälle ton toisen penkkipäivän sijoittas, oisko hyvä tehdä esim. jalkapäivänä?Tietysti jalkojen treenaus vie mehut aika tehokkaasti...:curs:
Ja varmaan haluutte tietää mun ohjelmasta jotain:

Ma:Hapkido
Ti:olkapäät+ojentajat
Ke:selkä+takaolkapäät
To:Hapkido
Pe:rinta+hauis
La:Jalat
Su:lepo

Varmaan ainut järkevä mahdollisuus ois ottaa toinen penkkipäivä jalkojen kanssa, tai siirtyy pidempään kiertoon?Mun mielestä ohjelma kyllä muuten toimii hyvin, eli ei huvittas vaihtaa sitä hirveemmin...

Kommentteja kiitos:evil:

tiedoks, mä en pystyis treenaan noin usein...siitä ei ois mulle mitään hyötyä, mutta jokainen on ýksilö...en ymmärrä miks porukka haluaa penkkitulosta paremmaks?

Tekisin nopeuspenkkiä olkapäät/ojentajat-päivänä ekana liikkeenä. Toimisi samalla lämmittelynä. Lisäksi kapeaa penkkiä ojentajille, jos et jo tee.

Sinuna lisäisin jos ei jo ole olkapäät/ojentaja päivään esim. ranskalaisen punnerruksen. Se on hyvä apuliike penkkipunnerrukseen. Ja selkäpäivään kulmasoudun, koska selkä on tärkeä tukilihasryhmä penkkaamisessa. Rintapäivästä voisit jättää leveällä otteella penkin pois ja tehdä ojentajapäivänä ranskiksen kanssa kapeaa penkkiä. Rintapäivänä et siten kiusais ollenkaan ojentajia.

Penkkiä en tekisi enää minään muuna päivänä, kuin enintään rintapäivänä joku sarja. Syynä se, että olkapääsi rasittuvat muutoin jo liikaa.

Näin siis sinuna. Minuna lopettaisin penkistä ressaamisen ja keskittyisin koko kehoon. Koska penkillä ei ole muuta merkitystä, kuin kaverien kanssa kisaaminen. Vaihtaisin jopa yhden ylävartalopäivän toiseksi jalkapäiväksi. Sinun onneksesi minä en ole sinä..

No itseasiassa teen ojentajapäivänä ranskalaisen ja kapean penkin, ja selkäpäivänä teen myös kulmasoutua...Ja toisekseen mä en penkkaa KOSKAAN kovin leveällä otteella(pikkurilllit on n.5senttiä merkkien sisäpuolella...)

Enkä mä tosta penkistä oo mitään stressiä todellakaan ottanu enkä ota, mut oishan se silti kiva saada nousee...:thumbs:

...

Mun mielestä kaveri treenaa aivan liikaa...tuolla treenimäärällä sun pitäs mussuttaa nauta päivässä...vähennä treeniä ja syö enemmän siinä paranee kaikki tulokset

:kippis1:

Tuskin penkkitreenien lisääminen johtaa muuhun kuin ylikuntoon. Jos teet vielä kapeenpenkin ojentaja päivänä, tulee ihan liikaa raskaita punnerruksia. Älä hinkkaa liikaa sitä normipenkkiä vaan vaihtele liikettä vaikka joka toinen viikko. Kapeeta penaa, lattiapenkkiä, lankkupenkkiä vinopenaa jne. Maksimi ykköseen asti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom