Penkki vai leuat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fatacid
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuka hullu treenaisi pelkkää leuanvetoa ja/tai penkkiä!?
Onhan sitä nyt muitakin lihaksia yläkropassa! Tollasella ei saa aikaan muuta kuin tosi huonon lihastasapainon kroppaan. Vaikuttaa muutenkin siltä että tarkotus olis vaan saada penkkitulosta ylös tai paljon leukoja.

Minä Itse sanoi:
Onhan sitä nyt muitakin lihaksia yläkropassa! Tollasella ei saa aikaan muuta kuin tosi huonon lihastasapainon kroppaan.
Tohon vielä kyykkyä kun tekis, niin kyllä siinä on melkeinpä jo kroppa reenattu taviksen tarpeisiin ainakin.
Vaikuttaa muutenkin siltä että tarkotus olis vaan saada penkkitulosta ylös tai paljon leukoja.
Aika hyvin päätelty :D

Minä Itse sanoi:

Yksi hullu ilmoittautuu _o/ En nimittäin tee tällä hetkellä yläkropalle mitään muita liikkeitä, kuin leuanvetoa (eri otteilla ja myös lisäpainoilla) ja penkkipunnerruksen eri variaatioita (peruspenkki, vinopenkki ja dippi, lasken siis dipin myös penkin variaatioksi tässä). Alakropalle, vatsalle ja selänojentajille toki tulee vielä omat liikkeensä. Tarkennettaakoon vielä sen verran, että kyseessä on voimanhankintaohjelma, jonka on suunnitellut Pakkiksen jto :worship:

Itse asiassa penkillä ja leuoilla saa aikaan hyvin kattavan treenin yläkropalle, kuten Weeboom jo vihjaisikin - penkillä treenautuvat työntävät lihakset (rinta, ojentajat, olkapäät) ja leuoilla taas vetävät (selkä ja hauikset, ja myötäotteella vedettäessä myös takaolkapäät ottavat jonkin verran osumaa).

-Marchi-: Ohjelmani löytyy täältä. Tein tuohon vielä pari pientä muutosta, ennenkuin aloin sitä toteuttaa: vaihdoin lisäpainoleuat treeni 1:stä treeni 3:n, ja vaihdoin treeni 2:ssa leukojen ja kyykyn paikkaa. Ykköstreenissä teen aina box-kyykkyä, sillä tähän asti ei ole oikein ollut mahdollisuutta korokkeelta vetämiseen. Kolmostreenissä taas olen tehnyt aina dippiä, kun olkapää ei oikein kapeasta penkistä tykästä.

Jto:n alkuperäinen ehdotus on tässä ja linkki koko ketjuun tässä.

EDIT: Kyykyssä ja penkissä käyttämäni progressio on linkitettynä tuon ketjun viimeisessä postissa.

jto sanoi:
kuis violettiuikkarisen amatsonin treenit on edenneet? :D

:offtopic:

Mähän sanoin, että maksa se vippimaksu, niin voit vaklata treenipäiväkirjaa :D

Hyvin ovat edenneet, kiitoksia kysymästä :) Treenisysteemi on tuntunut "omalta" alusta pitäen, eikä olkapääkään ole oikutellut yhtään. Kyykkykin alkaa jopa pikkuhiljaa kulkea (:rock: ) Pistän tarkempia kuulumisia tuohon voimapuolen ketjuun tässä lähiaikoina.

on se kyllä aina varma että jengi alkaa ehdottelemaan kaikkea muuta kuin jompaa kumpaa annettua vaihtoehtoa.
leuanveto on vastaukseni. mitä hyötyä työntöliikkeestä on verrattuna vetoliikkeestä, yleensä tulee vedeltyä enemmän. ja kaikki näsäviisaat palikat voi jättää vitsinsä itselleen tästä.

Mniska sanoi:
on se kyllä aina varma että jengi alkaa ehdottelemaan kaikkea muuta kuin jompaa kumpaa annettua vaihtoehtoa.
.
joo, määkään en ymmärrä miksi pitää ruveta pätemään jos jompaa kumpaa selkeesti kysytään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
gid sanoi:
Penkkiä kysytään ja hauista näytetään.

Tuohon ei oo paljoo lisättävää. :thumbs:

Pulla sanoi:
Suosittelen myös itse lämpimästi leaunvetoa. Näyttäisi kehitystäkin tapahtuvan mukavasti: Kuukausi takaperin irtosi 2x8 omalla painolla, nyt menee jo pitkälti toistakymmentä ja 2x6 kymmenen kilon lisäpaino nyyteistä roikkuen ja ai etttttä kun tekee makiaa latseissa...

Olen tehnyt ylätaljaa ja alataljaa, mutta kehitys on ollut varsin heikkoa. Kaipaisin vaihtelua ja leuanveto vois olla hyvä liike ja ehkä siinä sais paremmin nousujohteisuutta.

Oletko tehnyt myötä vai vasta otteella? Mitä porukka suosittelee. Millasilla sarjoilla aloittelee, jos on aika surkee leuoissa? Vedänkö 1x maksimin vai 2x melkeen maksimi vai mitä suosittelette???

Niin en ole siis kehoilija vaan yleisurheilija, joten hakusessa on suhteellista ja funktionaalista voimaa, ei komeeta luukkia tai massaa (massa ei kyllä tartu vahingossakaan).

Eli kannattasko tehdä myötäotteella, vai aluksi vastaotteella, että saa vähän enemmän toistoja. Entä millasia sarjoja, jos menee joku 12 vastaotteella ja ehkä 8-10 myötäotteella.

Pertti 123 sanoi:
Oletko tehnyt myötä vai vasta otteella? Mitä porukka suosittelee. Millasilla sarjoilla aloittelee, jos on aika surkee leuoissa? Vedänkö 1x maksimin vai 2x melkeen maksimi vai mitä suosittelette???

Mene voimailu-osion leuanveto keskusteluun. Sieltä irtoaa kaikki tieto. :)
Nim. 2 leuasta 10:een parissa kuukaudessa...

Entäpä onko taljalla tehtävään leuanvetoon sarjasuosituksia? Normi 3x10 varmaan ihan jees, mutta saiskohan esim. 2-3x6-8:lla vähän nopeemmin voimaa. Normi leuanvedossa kun saan kokonaiset kaksi leukaa :david:

gid sanoi:
Entäpä onko taljalla tehtävään leuanvetoon sarjasuosituksia? Normi 3x10 varmaan ihan jees, mutta saiskohan esim. 2-3x6-8:lla vähän nopeemmin voimaa. Normi leuanvedossa kun saan kokonaiset kaksi leukaa :david:
Unohda koko talja ja osta tanko kotiin :rock:
Aina kun meet ovesta, vedät leuan (tai jos yksiki on aluks liikaa ni ees puolikas). Ja erilaisilla otteilla.Tavallista roikkumistakin kannattaa harrastaa.
Sit kun kehittyy, toistoja lisää ja muutamassa viikossa saat 10 leukaa.
Sitten kun menee 15-30 voi ottaa lisäpainoja mukaan ja/tai alkaa treenaa :worship: yhden käden leukaa :worship:

Sori, et kyselen tänne väliin tällast mut miten leuanvetoa voisi treenata jos ei ole vielä voimaa nostaa oman kehon painoa edes yhtä kertaa? :)

Back
Ylös Bottom