Penkki tyylistä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PeeP
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Semmosta aattelin vaan kysyy ku saako penkissä tankoa rinnalle laskiessa nousta perse ilmaan kunhan se on nostossa penkissä ku ite saan jotenki paremman asennon jos laskiessa on perse ilmassa. :rolleyes:

Dino84 tuossa oikeestaan jo antoi tyhjentävän vastauksen.
Mutta miten niin saako nousta? Miksei saisi?

Jokainenhan saa omissa treeneissään tehdä niinkuin tykkää.
Mulla henkoht. menee raja siinä että perse ei saa irrota missään vaiheessa penkistä ja tanko vain hipaisee rintakehää ilman mitään pompautusta.

Kuvailemasi tekniikka kuullostaa siltä että pompautat perseellä sen tangon liikkeelle siitä rinnan päältä, liekö syynä sitten heikot rintalihakset suhteessa ojentajiin? Vaiko vaan liian isot painot :rolleyes:

Suosittelen vähempää rautaa ja parempaa tekniikkaa :)

mul olis penkki tekniikast sellane kysymys, että kun tehää normia penkkiä ni kui leveä otteen pitäis olla ja kuinka leveä ote ku tehdää kapeeta penkkiä?

Penkistä mullakin sellainen kysymys että missä kulmassa ne kyynärpäät on yleensä vartaloon nähden?
Siis esim. kapeassa penkissä ne on mulla vartalon suuntaisesti.
Ennen tein penkkiä niin että ne oli suoraan sivuille eli n. 90 astetta vartaloon nähden.
No nyt olen kokeillut sellaisella näiden yllämainittujen välimuodolla eli joku 45 asteet ja ainakin rintalihakseen tuntuu ottavan nosto paremmin.

Mä en osaa senteistä sanoa mutta ote on sen leveyinen että kun tanko on rinnalla rintalihastenalaosan päällä niin kyynärvarret osoittaa joka suunnasta katsottuna kohtisuoraan ylöspäin. siis normipenkissä

Pyranha sanoi:
Jokainenhan saa omissa treeneissään tehdä niinkuin tykkää.
Mulla henkoht. menee raja siinä että perse ei saa irrota missään vaiheessa penkistä ja tanko vain hipaisee rintakehää ilman mitään pompautusta.

Kuvailemasi tekniikka kuullostaa siltä että pompautat perseellä sen tangon liikkeelle siitä rinnan päältä, liekö syynä sitten heikot rintalihakset suhteessa ojentajiin? Vaiko vaan liian isot painot :rolleyes:

Suosittelen vähempää rautaa ja parempaa tekniikkaa :)

Tota noin oot oikees mutta ne on kehittynyt kovaa vauhtii ajattelin vain kysästä et kannattaako sillee tehdä vai alkaako heti joku valittamaan siitä tekniikasta. Ajattelin aluksi kysyykkin tota et miten saisin alhaalta nousee paremmin ja mitä niihin liian suuriin painoihin tulee et maksimin vaa varsin kokeilin. Alan nyt tekemään sopivilla painoilla paremmalla tyylillä.

PeeP sanoi:
Semmosta aattelin vaan kysyy ku saako penkissä tankoa rinnalle laskiessa nousta perse ilmaan kunhan se on nostossa penkissä ku ite saan jotenki paremman asennon jos laskiessa on perse ilmassa. :rolleyes:
Jos tavoitteet on lihasten kavattamisessa niin mun mielestä turhaa hommaa mutta jos tarkoitus on saada egoilu painot käyttöön ja muille treenaajille hymy suupieliin niin ok..

Hankala uskoa että perse taivaassa saa paremman tuntuman rintaan. :jahas:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dino84 sanoi:
no ellet sä aio ruveta kisaamaan niin mun mielestä sillon saa...
ite tekisin niin kun hyvältä tuntuu
Juu.. mut halusin vaa tietää että onko sopivaa tehdä niin, koska en haluu kertoo tuloksia mitkä on tehty huijaamalla...

jp-84 sanoi:
Jos tavoitteet on lihasten kavattamisessa niin mun mielestä turhaa hommaa mutta jos tarkoitus on saada egoilu painot käyttöön ja muille treenaajille hymy suupieliin niin ok..

Hankala uskoa että perse taivaassa saa paremman tuntuman rintaan. :jahas:
Tavoite ei todellakaan ole mikään egoilu ja mistä sä tiedät mikä musta tuntuu hyvältä osaksi se perseen nostaminen voi johtua jotenki siitä et saan lapaluut jotenki paremmin ku en saa niitä yhteen penkissä.

PeeP sanoi:
Tavoite ei todellakaan ole mikään egoilu ja mistä sä tiedät mikä musta tuntuu hyvältä osaksi se perseen nostaminen voi johtua jotenki siitä et saan lapaluut jotenki paremmin ku en saa niitä yhteen penkissä.

Ei niitä tarvitsekaan saada yhteen penkissä, vaan ainoastaan puristat niitä toisiaan kohden.

Pidä perse ihmeessä penkissä (muuten menee tasapainoiluksi koko liike) ja purista lapaluita yhteen (siis toisiaan kohti, ei niiden tarvitse koskettaa toisiaan). Laske tanko hiukan nännien alapuolelle. Pidä kyynärpäät mahdollisimman lähellä kylkiä (eli ei missään nimessä kyynärpäitä ulospäin, koska se rasittaa olkapäitä enemmän) ja kyynärvarret mahdollisimman pystysuorassa jokasuunnasta katsottuna (tämä siis säädetään oteleveydellä niinkuin Pyranha sanoikin).

Unohda egopainot ja ykkösten kokeileminen. Ykköset voi arvioida tekemällä 6 toiston sarjan niin suurilla painoilla kuin voi ja kertomalla painot 1.15:llä.

Esimerkiksi jos saisit 6:n toiston sarjan juuri ja juuri 50 kg:lla. Penkkimaksimisi on siis noin 50*1.15 = 57.5kg.

Juza76 sanoi:
Ei niitä tarvitsekaan saada yhteen penkissä, vaan ainoastaan puristat niitä toisiaan kohden.

Pidä perse ihmeessä penkissä (muuten menee tasapainoiluksi koko liike) ja purista lapaluita yhteen (siis toisiaan kohti, ei niiden tarvitse koskettaa toisiaan). Laske tanko hiukan nännien alapuolelle ala-asennossa. Pidä kyynärpäät mahdollisimman lähellä kylkiä (eli ei missään nimessä kyynärpäitä ulospäin, koska se rasittaa olkapäitä enemmän) ja kyynärvarret mahdollisimman pystysuorassa jokasuunnasta katsottuna (tämä siis säädetään oteleveydellä niinkuin Pyranha sanoikin).

Unohda egopainot ja ykkösten kokeileminen. Ykköset voi arvioida tekemällä 6 toiston sarjan niin suurilla painoilla kuin voi ja kertomalla painot 1.15:llä.

Esimerkiksi jos saisit 6:n toiston sarjan juuri ja juuri 50 kg:lla. Penkkimaksimisi on siis noin 50*1.15 = 57.5kg.
Ok kiitos hyvä vastaus alan tekee noin.

PeeP sanoi:
Juu.. mut halusin vaa tietää että onko sopivaa tehdä niin, koska en haluu kertoo tuloksia mitkä on tehty huijaamalla...

no jollet haluu kertoo niin älä kerro...tai jos kerrot niin laita vaikka sitten että perse oli irti penkistä...

Dino84 sanoi:
no jollet haluu kertoo niin älä kerro...tai jos kerrot niin laita vaikka sitten että perse oli irti penkistä...
Ei se pelkästään siitä oo kiinni haluunko kertoa vai en mutta haluun tehdä myös liikkeen oikein.

mäkin oon sitä mielt et kannattaa tehdä alusta asti oikeen vaik toi tangon lasku perse ilmassa tuntuiski hyvält niin isompien rautojen kans toi homma menee vähän huteraks..

Mä teen penkin nykyään sotilastyylillä, saa varmasti puhtaita ja ala-selkäystävällisiä punnerruksia. Ja sit voi itse itsensä varmistaa, kun laittaa jalat maahan ja alkaa selkä kaarella nostelemaan viimesen toiston.

Back
Ylös Bottom