Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mulla on tavoite paino penkistä 100kg kesäksi mut alkanut nouseen melko nopeeta esim täs kuussa maksimi noussu 10kg ja oon tehny 2x90kg. Oon kyl kokeillu nyt lähiaikoina monta kertaa maksimii, mutta onhan mulla aikaa viel vaikka kuin kauan saada toi 5kg lisää niin pitää yrittää keskittyy normaali reeneihin Viime kuun laitoin pelkästää tyylii kuntoo pienillä painoilla.Juza76 sanoi:Tuohon penkkimaksimiin kannattaa ottaa joku tavoitepaino eikä kokeilla vähän väliä. Tuossa aikaisemmin mainitsinkin, että kun 1.15:lla kertoo 6 toiston maksimipainot, niin saa penkkimaksimin (tämä toki on arvio, mutta toimii n. keskimäärin hyvin). Sitä voi hyödyntää siten, että asettaa itselleen tavoitetuloksen penkkiin ja jakaa sen 1.15:lla. Sitten vaan treeniä niin pitkään, että tuo 6-sarjan tulos alkaa olemaan noin suunnilleen haarukassa, ja vasta sitten kokeilee sitä maksimia.
Esimerkiksi jos asettaa tavoitteeksi 80kg penkistä, niin tuo jaettuna 1.15:lla on n. 70 kg. Sitten treenaa aikansa, ja kun huomaa että 6:lla toistolla alkaa saamaan tuon 70kg nostettua, niin vasta silloin kannattaa kokeilla penkkimaksimia, jonka pitäisi olla sitten suunnilleen tuo 80kg.
Juu olen kyllä reenannut tyyliä ja pidän tulevaisuudessa perseen penkissä ja mitä joku tos sanoki et musta tuntuu paremmalta nostaa persettä koska on heikot rintalihakset niin alku lähtee perseel, mutta en aio tehä sitä enää.Timba79 sanoi:Pitäkää se perse penkissä kiinni, treenasitten sitten mikä tahansa tavoitteena. Tollasilla kikkailuilla ei saa kun paikkansa rikki. Kokeilee niitä maksimeja vasta sitten kun tekniikka on hallussa.
Ei siis ihan kumminkaa täs kuus ku menny 2 päivää mut siis kuukauden sisää.PeeP sanoi:Mulla on tavoite paino penkistä 100kg kesäksi mut alkanut nouseen melko nopeeta esim täs kuussa maksimi noussu 10kg ja oon tehny 2x90kg. Oon kyl kokeillu nyt lähiaikoina monta kertaa maksimii, mutta onhan mulla aikaa viel vaikka kuin kauan saada toi 5kg lisää niin pitää yrittää keskittyy normaali reeneihin Viime kuun laitoin pelkästää tyylii kuntoo pienillä painoilla.
Timba79 sanoi:Enpä muista minäkään tuollaista laskukaavaa nähneeni. Mutta itellä on kutonen tullut 120 kg:llä ja tolla laskulla maksimi olisi 138 kg. En ole kokeillut ja tuski ihan heti kokeilen maksimia, mutta ei tuo varmaan kaukana totuudesta ole. Jotenkin on päässä ollut sellainen homma, että kun menee 130 kg:llä kutonen, niin sitten kokeillaan saada se mulle maaginen 150 kg rikki, mutta katotaan nyt milloin tuo päivä eteen tulee.
No meni jo vähän
Mies847 sanoi:myös. Mutta eikös sulla ollu jo aiemmin kaveris kans joku veto saada 150kg penkistä vai muistanko aivan väärin?
Luulis että sulla on maksimi enemmän, mulla on tullu 115x6 ja maksimi 135kg kuitenki.
Raskolnikov sanoi:Mistä tämä laskutapa on peräsin, siis varmaan ihan pätevä mut ei oo itelle tullu koskaan vastaan. Sillon ku penkkailin alle 110 maksimeja ni meikäläiseen päti melko tasan tarkkaan seuraava 70kg * 3 = 80kg:n maksimi 80kg * 3 = 90 maksimi jne. Vastaavasti 5 sarja tarkotti mulla maksimia 15kg:llä enemmän. Johtuneeko rintalihasten hermotuksesta, luonnollisesti yksilökohtaista...
Dino84 sanoi:mun kohdalla toi laskukaava näyttää noin 8kg vähemmän kun ykkönen oikeesti on....
Dino84 sanoi:nyt täytyy myöntää että menin jotenkin ihan sekaisin
eli ykkönen n. 118 ja 95 menee kuus kertaa
Dino84 sanoi:pitkissä sarjoissa kyllä oon täys
Dino84 sanoi:nyt olen tehny maanantaisin miken 2*6 ja torstaisin nopeuspenkkiä 5*3 60-70% ja niihin apuliikkeet pääl, joissa toistot n. 6-10
tätä oon tehnyt nyt varmaan vähän yli kuukauden ja sitä ennen tein aika paljon kasin sarjoja
yli kasin sarjoja penkissä en oo tehnyt varmaan :arvi: elinaikana
Dino84 sanoi:no kyllä mä tosta sadasta voisin hiukan pudottaa eli rasvaa on, mutta ei kuitenkaan kovin paljoa.....vois muuten käydä rasvaprosentinkin ihan mittauttaas :kippis1:
pitkät sarjat tosiaan vähällä huomiolla....
ja olen kyllä laihduttanutkin samalla kun maksimi noussut, tosin tällöin vain hiukan
ruokapuoli on aina mulle ollut se suurin kompastuskivi :curs:
nykyään oon kyllä koittanut syödä ku hevonen :kippis1: