Penkki pysähtynyt, miten taas vauhtiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja opukka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Painoin treenin aloittaessa jotain 60kg. Olin yhtä piktä kuin tälläkin hetkellä, 184cm. En ollu vaan hoikka vaan huonossa kunnossa.
Itelle meni niin pitkään ennenkun tajus et, "Hei! Se on se safka jota mun nyt täytyy lisätä. Ei tää treeni vaan pääse vaikuttamaan, ellen syö kunnolla."
Alat panostamaan ruokapuoleen. Kalorit plussan puolelle, jotta jää energiaa kasvaa. Mulla paino noussut 2,5 vuodessa, 60kg hujakoilta 84kg ja siihen jämähtänyt. Joten "kokemuksen vakaalla rintaäänellä" nyt painotan. Syö enemmän. :)
Onnea jatkossa ja toivottavasti alkaa treeni kulkea.

itellä ainakin on välillä sellanen fiilis että vois vaan rohkeemmin kokeilla isompia painoja. kun tuntuu että useempi kuukausi pumpattu samaa 55 kiloo penkissä. 60 tankoon ja pienempiä sarjoja niin eiköhän se siitä lähde taas nousuun, vai mitä ootte mieltä? :)

Ylösäin vaan heti, kun siltä tuntuu. Tietysti kannattaa joku pyytää varmistamaan siihen, niin saa vedettyä täysillä loppuun saakka, jos tekee tiukkaa.

itellä ainakin on välillä sellanen fiilis että vois vaan rohkeemmin kokeilla isompia painoja. kun tuntuu että useempi kuukausi pumpattu samaa 55 kiloo penkissä. 60 tankoon ja pienempiä sarjoja niin eiköhän se siitä lähde taas nousuun, vai mitä ootte mieltä? :)

5 kg saattaa usein olla liian iso lisäys. Itse lisään aina 2.5 kg liikkeeseen kun siltä tuntuu.

edit. hups. Puhuitkin tossa pienemmistä sarjoista.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ei tosiaan tule 130kg millään tavalla.

Lol. 120 vähintään. Jos lyhyempiä sarjoja tehnyt niin 130kg.

Mitä lol. Luepa postini kunnolla sanoin että ainakin 10 kg saa laittaa lisää. Vähän paha mennä sanomaan mitään tarkkaa lukemaa. Varmaan 120 kg nousee mut ei kyllä todellakaan 130 kg.

Minullakin tuo penkki kehittynyt viimeisen neljän kuukauden aikana todella hitaasti vaikka aloittelia olenkin.
(treeniä takana 9kk)

ruoka puoli on kunnossa paino noussut tuon 4 kuukauden aikana 65.2kg -> 77.6kg.

sarja painot penkissä kasvaneet vain 5kg 2x6x45kg -> 2x6x50 :(

tuona aikana olen kokeillut näitä ohjelmia/syysteemejä:

miken 2x6 systeemiä 1 kuukauden

kultaista kuusikkoa 1kk

starting strength 1kk

ja 2 jakoista ohjelmaa 1kk
jossa penkin toistot, sarjat ja painot menivät näin

vko 1: 3 sarjaa 12 toistoa 1. treeni 37.5kg 2. treeni 39kg
vko 2: 3 sarjaa 10 toistoa 1. treeni 40kg 2. treeni 41.5kg
vko 3: 3 sarjaa 8 toistoa 1. treeni 42.5kg 2. treeni 45kg
vko 4: 3 arjaa 6 toistoa 1. treeni 47.5kg 2. treeni 49kg

en ole jäänyt koskaan junnaamaan samaan painoon samoilla sarja ja toisto määrillä mutta silti kehitys on todella hidasta. Tekniikka on myös kunnossa.

nyt tarvitsisin neuvoja että miten tuota kehitystä saisi nopeammaksi

^ Vaikka söisit pelkkää pullaa ja tekniikka olisi aivan päin helvettiä, niin kehitystä pitäisi tuossa ajassa tulla 15-20 kiloo sarjapainoihin pelkästään tukilihaksien vahvistuessa, kun on lähdetty nollasta. Mystinen juttu. Onko penkki ainoa liike joka junnaa vai teetkö muuta liikettä kuin penkkiä? Tee joitain muita rintaliikkeitä tilalle. Ei penkki mitenkään korvaamaton ole, varsinkaan bodailumielessä.

Penkkiin noissa painoissa auttaa hyvin vaihteleva treeni eikä 2x6 tyylinen tylsä treenaaminen.

Varmaan toisto-alue pitäisi pitää reiluhkona viellä, 6-12 toistoa.
Kerta viikkoon jotain tyyliin:

3x6, 2x8, 1x10, 4x6, 2x10, 1x12, 6x6, 4x8, 3x10

Painolla jolla jää toisto toi kaksi varastoon.

Minulla auttoi kyynärvarren pitäminen samassa linjassa tangon kanssa, aiemmin olin taivuttanut ranteita niin että liikkeestä tuli enemmänkin ojentajapunnerrus ja tulokset junnasivat kuukausitolkulla.

Back
Ylös Bottom