Penkki osittaisena liikkeenä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Täällä on yksi neljääkymppiä lähestyvä pari vuotta treenaillut mieshenkilö, eli melkoinen aloittelija vielä. Olen toteuttanut "Massaa voimaa"-kirjan penkkiohjelmaa, jossa penkki tehdään kahdesti viikossa. Ohjelman mukaan penkki tehdään toisena päivänä ojentajapainotteisesti ja esimerkkinä oli "osittaisena liikkeenä voimatelineessä". Kertokaahan konkarit, kuinka lähelle rintaa tanko pitäisi laskea kun tehdään osittaista liikettä?

Kai oot tajunnu, että ojentajapainotteisesti tehtäessä sulla on myös kapeempi ote? Ite teen about 15cm rinnasta punnerruksen.

edit: en oo lukenu kirjaa ja tulikin mieleen, että ehkä onkin tarkotust tehdä ihan perus penkkipunnerrusliike, mutta tankoa rinnalle laskematta. Mene ja tiedä. en otakaan kantaa :D

Vilkaise:
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=895659 -> "Triceps and Close-Grip Bench"
e: Tuolla siis sanotaan, että lasketaan puoleenväliin / kyynernivelen kulma 135 astetta. Ei oo lie niin pilkuntarkkaa tämäkään kunhan tuntuu oikeassa osoitteessa, luulen.

Itselle tulee mieleen ainakin tuo räkissä tehtävä loppuojennus, joka ei käy niin paljon rintaan. Onko kyse siitä?

Nimenomaan tuota loppuojennusta siinä haetaan. Jos penkki tehdään kapealla otteella, niin silloinhan tuon liikkeen voi tehdä "täytenä" rinnasta saakka. Eli missä vaiheessa paine vaihtuu rinnasta ojentajiin? Ehkä 20 cm rinnasta? Tosin joku kommentoi, että tekee liikkeen siten kuin saa parhaan tuntuman ojentajiin, ja näinhän se maalaisjärjellä menee.

Kun liike tehdään räkissä, onko siis tarkoitus asettaa teline alas lähelle rintaa ja ikäänkuin irroittaa tanko telineestä (räkissä tehtävä loppuojennus)? Tässä ohjelmassa oli tarkoitus tehdä nimenomaan maksimiykkösiä.

itse olen tehnyt juuri tuota massaa voimaa kirjan penkkipunnerrus ohjelmaa, hieman muuntelin sitä tosin mutta tein osittaisena liikkeenä penkkiä lattia penkkiä kapialla otteella. ja olenki saanut tosi hyviä tuloksia näin..

Eli missä vaiheessa paine vaihtuu rinnasta ojentajiin? Ehkä 20 cm rinnasta?

Toihan riippuu taas ihan yksilöstä, jos laitetaan penkkiin joku oranki jolla on siipien kärkiväli joku 3m ni 20 cm voi olla jo hyvinkin syvällä. :D

Räkkihommista mie en tiijä mittää.

itse olen tehnyt juuri tuota massaa voimaa kirjan penkkipunnerrus ohjelmaa, hieman muuntelin sitä tosin mutta tein osittaisena liikkeenä penkkiä lattia penkkiä kapialla otteella. ja olenki saanut tosi hyviä tuloksia näin..

No joo, alkaa valjeta. Kiitos kaikille vastauksista!

Mulle ei ole koskaan selvinnyt näiden puolittaisten nytkytysten merkitys liikkeissä, muulla kuin, että saadaan enemmän romua tankoon. Jos ojentajia haluaa vahvistaa, niin kannattaa varmaan tehdä jotain suoraa ojentajaliikettä? Treenaat niin kauan ranskalaista tangolla, että sulla on siinä 80 kiloa, ni ei lopu paukut ojentajista penkissä:whip:

Jos on tosi aloittelija, ni ihan turha kikkailla jollain penkkiohjelmilla imo, penkkaat vaan normisti.

ja jos tehään lankkupenkkiä, niin se tanko jätetään lankun päälle pariks sekunniksi, ja sitte räjähtävästi ylös.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom