Penkki kotiin

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kertokaapas jos jollain on tiedossa merkkiä tai liikettä josta sais kunnon penkin kotiin. Noi halvimmat meinaa olla aika kapeita ja heikkoja ja sitten en taas haluu mitään ihan "pro" penkkiä. Painoja pitäs saada jotain 80kg.

Kyllä wrangen penkit kestää enemmän mitä niissä luvataan. Kotosalla oli sellainen, tosin onhan se parempi että on jykevä penkki. Kysyppä paikkakuntasi ammattikoululta, nehän tekee sulle sellaisen hetkessä, eikä maksa paljoa kun menee oppilastyönä.

Mulla on sieltä sellanen penkki, jossa ei ole niitä telineitä tangolle, vaan käytän kyykkytelinettä siinä. Saa säädettyä leveyden miten tykkää.

Niin olishan se tietenki kova, jos hommaisit kyykkytelineen kämpille heti, niin pääsisit kätevästi dippailemaan ja kyykkäilemään, eikä tarvitsisi jatkuvasti pelätä, että Hulkki tulee ja syö... :cool:

Mulla on ollut 2 wrangen penkkiä, uudempi yli 10 vuotta.
Mä en tiedä mitä sen pitäis kestää, mutta se kestää hyvin mun 130kg mitä löytyy.
Totta on että penkki on kapea, toisaalta siitä voi nostaa "telineet" ylös, eli voi vaikkapa kyykkäillä, jopa minä yli 190cm, tosin lähtöasento on kyyry.
Laite on semmonen, missä tuli mukana talja, joka toimii jalkalaitteen yhteydessä, eli sen voi heittää vittuun, siis taljan ja oikeestaan jalkalaitteen myös.
Dippi multa löytyy myös penkin yhteydestä, se on hyvä.
Jos satun kotona tekemään niin reppu selkään missä painoja.
Mä suosittelen kotiin penkkiä ja pari tankoa+painoja sekä käsipainoja.
Muoviset käsipainot on vittumainen käyttää, eli metalli kierteet tai kunnon lukot että on hyvä vaihtaa painoja.

Paras keino saada "hyvä" penkki on teetättää semmonen
jollain ammattikoululaisella tai ostaa sellaiselta. Osaavat
hommansa paremmin kuin wrange.

Jos kuitenkin täytyy turvautua wrangen onnettomiin
max70 kg virityksiin niin hitsaustaitoinen kaveri voi
"leventää" oteleveyttä katkomalla tankotuet ja
laittamalla omatekoisen systeemin siihen penkin
kupeille, johon voi tietysti saman tien laittaa
hieman säätelyvaraakin.

Ja kun sitten vielä lisätään pääpuolelle pari tolppaa pitämään
penkki kasassa (sinne pään alle), niin eiköhän wrangenkin penkillä pärjää.

Noita wrangeja saa joskus halvalla keltsistä ja huonekaluputki
on jotain <2euroa metri. Sitten tietysti pitää olla se
migi ja hitsaustaitoinen kaveri.

Tosiaankin, jos joku asuu Lappeenrannan lähettyvillä ja haluaa ilmaiseksi tukevan penkkipunnerruspenkin, mikä on ainoastaan selkätukea vaille, niin ilmoittele ja tule hakemaan pois. Kesällä pistän rälläkän soimaan ja heitän jontkaan koko penkin jos en sitä muualle saa viemästä tilaa niin perkeleesti.

Wrangella ainakin hercules-sarjan penkkisysteemi tuntui liikkeessä hipelöidessä perhanan tukevalta ja kaikinpuolin toimivalta. Siitä tosin kyykkymahdollisuus puuttuu vaikka dippi onkin.

Itsellä on tuo samalla luettelon aukeamalla esiintyvä "neekerimalli" tuosta hercules-penkistä, eli tasa/vinopenkki, runkomateriaali vaaleanharmaa, talja on suht toimiva, hauislauta on hyvä, ja itse penkki toimii hyvin kunhan tottuu kapeaan oteleveyteen (ennen ollut leveä), miinusta voi antaa siitä että dippi puuttuu, ja nuo maximikilot on aika vaatimattomat jalkalaitteessa ja taljassa. Taljaan suositellaan max. 60kg painoa, ja jalkalaitteeseen sama. Taljassa en oo isommillakaan huomannut ongelmia mutta jalkalaitteeseen kun lastasi sellaisen 70 - 75kg niin tykkäsi penkki ruveta keulimaan... eli nousi tuo pääpuoli penkistä ilmaan. =) Enempää tuo jalkalaite ei varmasti kestä muutenkaan, siitä arvelisin vääntyvän / katkeavan sen painotapin jossa levyt ovat, ja samoin stopparitapin. Koko jalkalaite saa puolestani miinusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom