Penkki käsipainoilla

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
38
Moikka, mitä minä teen mahdollisesti väärin, kun ojentajani hyytyvät tosi nopeasti kun teen tasa penkkiä käspipainoilla? Samaa effektia ei tule kun teen tangonkanssa. Kun nostan kp ylös, vien ne melkein yhteen ylhäällä..

Voisiko ojentajien hyytyminen johtua siitä että rupean heti ylösnostamisen alussa viemään kp yhteen?

Kiitos

Johtuiskohan siitä, että teet liikkeen ojentajilla? Ota vaikka pienet painot ja koita keskittyä siihen, että teet liikkeen tisseillä. Ja oikea asento on kans tärkeä. Jalat maahan, lapaluut yhteen ja nostetaan se paino sinne ylös tisseillä! Niin ja oteleveys on kans yks juttu. Mitä kapeampi ote, sitä enemmän ojentajat on mukana, tosin jos on liian leveä ote, niin olkapäät voi mennä...
Kokeiles siitä!

Ite kun teen, niin yhtä levee ote kun tangolla, ja en nosta yhteen/ylösasti niitä käsipainoja... Se on kyl vissii väärä tapa...

mxm, eli pienemmillä painoilla tuntumaa ? juu tuota voisin kokeilla, mielestäni mä saan lapaluut yhteen alhaalla, ja oteleveys..on mun mielestä levee.

Vietkö alhaalla ne käsipainot aivan vartaloon kiinni, ja työnnät ne siitä suoraan ylöspäin? Jos teet näin, niin kehoittaisin yrittämään ensikerralla viemään ne painot kauemmaksi toisistaan ala-asennossa ja käsiä ei missään vaiheessa lukkoon ylä-asennossa. Näin ainakin itse sain tuntuman tisseihin.

Nikos116 sanoi:
Moikka, mitä minä teen mahdollisesti väärin, kun ojentajani hyytyvät tosi nopeasti kun teen tasa penkkiä käspipainoilla? Samaa effektia ei tule kun teen tangonkanssa. Kun nostan kp ylös, vien ne melkein yhteen ylhäällä..

Voisiko ojentajien hyytyminen johtua siitä että rupean heti ylösnostamisen alussa viemään kp yhteen?

Kiitos

Itsellä oli samaa ongelmaa ja johtui juuri tuosta käsien liian aikaisesta yhteenviemisestä. Peilin ja kaverin avustuksella korjasin tekniikkaani niin että kyynärvarret (kyynärpäästä ranteeseen) osoittavat KOKO suorituksen ajan kohtisuoraan ylöspäin. Etenkin ala-asennossa näkee monilla kyynärvarsien olevan reilusti sisäänpäin kääntyneet eli painot ovat rinnassa kiinni.

Kannattaa myös varoa ettei levitä käsiä liikaa sivuille noston puolivälin jälkeen kun kädet pitäisi viedä yhteen. Homma saattaa mennä holtittomaksi, painon lähtiessä sivulle, siinä on olkapäät ja vieressä treenaavan varpaat vaarassa
;)

Pyranha sanoi:
Kannattaa myös varoa ettei levitä käsiä liikaa sivuille noston puolivälin jälkeen kun kädet pitäisi viedä yhteen.
Minkä ihmeen takia ne kädet tai siis painot pitäis viedä ylhäällä yhteen? Paras tapa mielestäni on tehdä käsipaino punnerrus pitäen kokoajan normaali suora liikerata yllä eli käsipainon sivuosat/lätkät kun osuu rintaan(rinna sivu osaan) niin siitä suoraan ylös, ei siis painoja yhteen ylhäällä vaan pidetään kokoajan suoraliikerata eikä turhaan rassata niitä olkpäitä, viparit maaten on sitten aivan toinen liike ja sehän tehdäänkin pienillä painoilla(pieni loukkaantumis riski)ja yläasennossa painot viedään aina yhteen.

Nikos116 sanoi:
mxm, eli pienemmillä painoilla tuntumaa ? juu tuota voisin kokeilla, mielestäni mä saan lapaluut yhteen alhaalla, ja oteleveys..on mun mielestä levee.

Pienillä painoilla voit keskittyä liikkeeseen ja liikerataan, etkä siihen, että saat painot ylös, näin saat tekniikan kuntoon!

neutraali sanoi:
Minkä ihmeen takia ne kädet tai siis painot pitäis viedä ylhäällä yhteen?

Kirjoitin erilailla kuin tarkoitin, eli painot yhteen. On sen verran leveät painot salilla jolla treenaan että kädet ovat tosiaankin suorana siinä vaiheessa kun painot jo koskettavat toisiaan.

Suorasta liikeradasta vielä. Tarkoitatko että nyrkit ovat yhtä kaukana toisistaan koko liikkeen ajan? Se meinaan ainakin tarkoittaisi minulla sitä että kyynärvarret olis aika pahasti sisäänpäinkääntyneet alaasennossa. Yläasennossahan nyrkit ovat yhtä kaukana toisistaan kuin hartiat jossei halua viedä käsiä yhteen.

Ihan sekava selitys, toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pyranha sanoi:
Suorasta liikeradasta vielä. Tarkoitatko että nyrkit ovat yhtä kaukana toisistaan koko liikkeen ajan? Se meinaan ainakin tarkoittaisi minulla sitä että kyynärvarret olis aika pahasti sisäänpäinkääntyneet alaasennossa. Yläasennossahan nyrkit ovat yhtä kaukana toisistaan kuin hartiat jossei halua viedä käsiä yhteen.

.
Tarkoitan juuri sitä. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla kyynärvarsien sisäänpäin kääntymisellä(jos takoitat että menee melkein kylkiin kiinni niin sehän ei haittaa mitään), jos on suora liikerata niin kädethän menee aivan luonnollisesti.

neutraali sanoi:
Tarkoitan juuri sitä. En ymmärrä mitä tarkoitat tuolla kyynärvarsien sisäänpäin kääntymisellä(jos takoitat että menee melkein kylkiin kiinni niin sehän ei haittaa mitään), jos on suora liikerata niin kädethän menee aivan luonnollisesti.

ajattele että sulla on kädet suorana ylöspäin, nyrkit on sillon yhtä kaukana toisistaan kuin olkapäät = hartioiden leveys.

Jos tästä lasket SUORAAN alaspäin niin että nyrkit alhallakin ovat yhtä kaukana toisistaan kuin yläasennossa, niin onhan sulla kyynärpäät levinny kuitenkin sivulle --> kyynärvarret kääntyny sisäänpäin. (paitsi jos viet samalla kyynärpäät kylkiin vrt. kapee pena)

Mun mielestä edelleen painojen kuuluu ala-asennossa olla kauempana toisistaan kuin ylhäällä, muuten menee ainakin itsellä pelkäksi ojentajatreeniksi (vrt. kapee penkki)

hmm, ehkä me haetaankin sillä liikkeillä erilaista vaikutusta. Mä koitan osua rintalihaksiin.

Tärkeintä tässä liikkeessä on juuri pitää kyynärvarret suorana (90 asteen kulma lattiaan nähden). Alhaalla painot ovat näin ollen irti vartalosta. Minun mielestä käsipainoilla saa huomattavasti paremman venytyksen rinnalle kuin penkissä (tosin leveällä otteella tangolla voisi venytyksen saada todella hyvin, mut haluan säästää olkapäitä). Ylöspäin mentäessä painot lähestyvät pakostakin toisiaan, ellei suorituksen liikerata ole minimaalinen. Kyllähän itselläkin ojentajat väsyvät tuossa liikkeessä ja se on varmaan aika luonnollistakin koska liike on monen lihaksen yhteistyötä ja ojentaja on suhteessa heikompi lihas kuin rintalihas.

toolate sanoi:
Ylöspäin mentäessä painot lähestyvät pakostakin toisiaan, ellei suorituksen liikerata ole minimaalinen.
:anssi: eikä liikkeen tarvi olla minimaalinen. Eihän tangollakaan tehtäessä kädet liu lähemmäs toisiaan, kässäreillä tehdessä sama homma, painojen yhteen vieminen ylhäällä voi tuntua vaan hyvältä kun niin on totuttu aina tekemään.

neutraali sanoi:
Minkä ihmeen takia ne kädet tai siis painot pitäis viedä ylhäällä yhteen? Paras tapa mielestäni on tehdä käsipaino punnerrus pitäen kokoajan normaali suora liikerata yllä eli käsipainon sivuosat/lätkät kun osuu rintaan(rinna sivu osaan) niin siitä suoraan ylös, ei siis painoja yhteen ylhäällä vaan pidetään kokoajan suoraliikerata eikä turhaan rassata niitä olkpäitä, viparit maaten on sitten aivan toinen liike ja sehän tehdäänkin pienillä painoilla(pieni loukkaantumis riski)ja yläasennossa painot viedään aina yhteen.

Mä teen kans noin et liikerata pysyy kohtuu suorana ja tasaisena alhaalta ylös. Jotenkin kun tekee noin kun olet tuossa selostanut niin mielestäni paine pysyy koko ajan rintalihaksissa!! Tein myös joskus noin, että vein ne yhteen ylhäällä mutta olen jälkeenpäin todennut paremmaksi/paljon paremmaksi tuon mainitsemasi tavan!

nigster sanoi:
Mä teen kans noin et liikerata pysyy kohtuu suorana ja tasaisena alhaalta ylös. Jotenkin kun tekee noin kun olet tuossa selostanut niin mielestäni paine pysyy koko ajan rintalihaksissa!! !
Itse teen vinopenkkiä joskus kässäreillä ja todennut saman asian.

neutraali sanoi:
Itse teen vinopenkkiä joskus kässäreillä ja todennut saman asian.

Unohtui mainita, mutta tarkoitin itselläni juuri vinopenkkiä käsipainoilla, tavallista penkkiä harvemmin käsipainoilla edes teen!

anteeks etten ole vastannu, menin aikasin nukkumaan eilen, ja tänää oli menoo koko päivä. Mutta taisi treenit onnistua, kun tissit huutavat maitorahkaa :)

Mike, luulin että kp tehty punnerrus on paras bodaus mielessä?

Luin kaikkien neuvot, ja yritän parhaani mukaan kokeilla niitä seuraavissa treeneissä, itsekkin olen miettiny monesti että mitä järkeä on viedä painot ylhäällä yhteen, täytyy kokeilla joku kerta että EI vie yhteen..

Huomenna olisi etureidet ja haukka....... =)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom