Penkki ja Suomalainen kateus, vai mit vit..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja dab01
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Status
Viestiketju on suljettu.
Tuli mieleeni juttu kun kaveri oli linnassa ni siellä oli ollu jotkut penkki kisat ja rautaa oli tangossa 150kg. Yks iiiso mies oli kysässy voisko hän tehä välissä ja heittäny vähän hauis kääntöä samalla painolla ni joku oli takaa huutanu "helppoahan se on tollei ku jätkä vippaa!!"

Heh, tuolla jo joku ehdotti myötähäpeää tms.:D tuskin se nyt sitä kuitenkaan on. Sitten joku mietti, että onko ajasta kiinni - ei ole siitäkään sillä käyn aika vaihtelevalla aikataululla tuolla salilla ja sama ilmiö on toistunut eri kellonaikoihin.

Lisäyksenä siis vielä se, että monet näistä treenaajista tulevat takaisin kun penkkisarjat ovat tehtynä ja on tuolla punttihuoneessa aika paljon muutakin sälää kuin vain penkki ja kässärit jne.

Eikä tämä nyt sentään aina toistu, eikä kaikki treenaajat johonkin lähtisivät, mutta kyllä se niin usein kuitenkin on toistunut ettei tuo ihan sattumaltakaan enää tunnu..

En toki odotakkaan täällä sitä, että joku nostaisi käden pystyyn ja sanoisi olevansa niin kade jonkun penkkaamisesta ettei kestä vierestä katsoa! :wtf:

Onko sulla tapana ärjyä/karjua/ähistä siinä samalla kun nostelet penkistä..? Se ainakin saattaa osan karkottaa sivummalle.. Vai onko sulla vaan itsellä käsitys, että olet salin kovin penkkaaja, ja kaikki haluavat nähdä kun penkkaat...

Sama on huomattu. Äkkiä se porukka katoaa sinne koneiden taakse kurkkimaan. Oisko tää lähinnä pienillä saleilla tapahtuva ilmiö?

Jos itse huomaan, että joku alkaa latomaan sinne tangon päihin vähän enemmänkin painoja, niin meen vaan lähemmäks, että näkis minkälaisella tekniikalla sitä nostellaan, eikä pelkästään sitä penkkiä. Varsinkin, kun tää saliharjottelu on vielä alkumetreillä, niin kiinnostaa kattoo miten isommat pojat nostelee niitä painoja. Huomaahan sitä, että välillä jää vahingossa tuijottamaan, mutta en todellakaan kateudesta vaan kunnioituksesta, kuten hanaa sanoi ja tietenkin yritän myös oppia jotain.

Veikkaan että yksi syy on se että kynikset pelkää olla varmistajana.

Tuli mieleeni juttu kun kaveri oli linnassa ni siellä oli ollu jotkut penkki kisat ja rautaa oli tangossa 150kg. Yks iiiso mies oli kysässy voisko hän tehä välissä ja heittäny vähän hauis kääntöä samalla painolla ni joku oli takaa huutanu "helppoahan se on tollei ku jätkä vippaa!!"

Voin uskoa että on kyllä ollu melkoinen heijari...
150kilolla hauiskääntöä:lol2:

sama millanen heijari on niin kova tulos. ei jaksas alkaa mitään enään piipittään tossa vaiheessa. täysin mahdollista vain jos on äärettömän vahva.

sama millanen heijari on niin kova tulos. ei jaksas alkaa mitään enään piipittään tossa vaiheessa. täysin mahdollista vain jos on äärettömän vahva.
Jep, aikalailla vitun sama jos saa 150kg:lla toiston niin, että siitä edes jotenkin tulee mieleen hauiskääntö, niin se on jo hatunnoston arvoinen suoritus.

Tässä ei ole mitään järkeä. Olen nähnyt monia yli 200 kg penkkauksia eikä yhdenkään aikana ole kukaan poistunut paikalta. Toistan: En ole ikinä nähnyt että kun joku kaveri lataa yli 200 kg tankoon penkissä että joku poistuisi paikalta ennen kuin on nähnyt noston.

Saati sitten 100 kiloa, mikä ihan rehellisyyden nimissä ei ole kovin harvinainen tulos edes pilipalisaleilla. Vähän reality checkiä... ;)

Eri asia tietenkin jos nirppanokat ovat jotain koulutovereita joiden ego ei kestä katsoa.

Salista se riippuu. Kyllä sitä jossain salibändärien pattipolvisalilla saa tilaa, ku vähän hauista pullistaa, saati penkkiä 100 kilolla:D

Tredin aloittaja treenaa varmaan tuollaisella salilla. Missään kunnon punttiksella ei nyt ihan satasen penkkaajat ole mitään jumalia, sori jos tiputin pallilta :lol2:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jos joku latoo yli 100kg rautaa tankoo ja alkaa penkkailemaan, niin kyllähän tota tulee "sivusilmällä" katottua... Jos joku pistää 150kg tai yli, niin sitten tuijotan vaan:D
Johtuisko toi ihmisten muualle meneminen siitä, kun pelotat niitä? Ainakin itteeni ensimmäisillä sali kerroilla pelotti noi "isot tyypit"...:D

Niinhän se on, että jos penkkaat 150 ja kyykkäät ja vedät tuon alle olet kylän kingi:rock:
Mutta jos penkkaat 130 ja kyykkäät 200 ja vedät 300, niin olet vaivainen luuseri :hyvä:

Välillä sitä on miettinyt, että mikä on syy loppupeleissä tähän penkin magiaan... Itseäni enemmänkin kiinnostaa "oikea" voima, mitä voi käyttää todellisessa elämässä, eikä se maksimivoima mitä voi käyttää, kun käy selälleen:eek:

Mutta kukin tavallaan... Kunhan nuoremmat treenaajat eivät liikaa tuijottaisi tuohon penkkitulokseen. Onhan se siistiä saada 100kg penkistä, mutta toisaalta aika noloa jos ei samalla saa paljoa tuota enempää kyykyssä ja vedossa.

Tuijotellaan vaan ihan kaikkiin liikkeisiin,tärkeitä ne kaikki ovat. Toinen toki voi olla, kuten julios sanoikin.. se myötähäpeä..tekniikka jotain kaameaa jne. Toisaalta se ,että kuvittelee kaikkea ympärilleen voi tehdä myös osansa. Onhan meitä hulluja ja minä yks niistä.

kyykyn ja vedon seuraamisessa on vaan se et joutuu tuijottamaan enemmän tai vähemmän nostajan persettä ja sehän ei käy laatuun :dance: penaa seuratessa voi huoletta :wtf: eikä leimaudu hinttariksi :lol2:

Salista se riippuu. Kyllä sitä jossain salibändärien pattipolvisalilla saa tilaa, ku vähän hauista pullistaa, saati penkkiä 100 kilolla:D

Tredin aloittaja treenaa varmaan tuollaisella salilla. Missään kunnon punttiksella ei nyt ihan satasen penkkaajat ole mitään jumalia, sori jos tiputin pallilta :lol2:

Mä pelaan sählyy ja mun pari kaverii pelaa myös, ite otan 140 penast ja painan 72, ja kaverit taitaa ottaa 130-135 ,että siinä sun yleistyksilles!!!!

Itse käyn kaupungin salilla ja hyvin harvoin siellä näkee kovinkaan ihmeellisillä painoilla tekeviä janttereita. (kovimpia 150kg runkkupena joltain mannelta ja 3*190kg mave, joltain vanhalta patulta).

Joka kerta kun tämmösiä suorituksia huomaa, niin totta helvetissä menen vaan lähemmäs kattomaan, kun kerrankin liikkuu rautaa edes hieman enemmän. Ja kyllä, varmasti sorrun tuijottamaan näitä harvoja kertoja. En kateudesta, vaan silkasta mielenkiinnosta nähdä kun joku itseä vahvempi ähkii ja rauta liikkuu.

Threadin aloittajasta tulee mieleen joku itseään suhteellisen täynnä oleva juntti, joka on päässy penkki sarjoissa satasen paremmalle puolelle. Ei siinä, totta kai saa olla ylpeä saavutuksistaan, mutta on se penkki sitten 50kg, 100kg tai 200kg niin joku roti juttuihin kannattaa laittaa.

Kyllähän se aikoinaan yläasteella ja lukiossa kun treenasi sitä oli että porukka kerääntyi lähinnä juuri penkkipunnerrussuorituksia ihmettelemään. Tosin suurin osa kun ei varsinaisia treenaajia olleet muutenkaan, niin liekö ihmekään. Tosin kyllähän esim. liikuntatunneilla meikäläisen jalkaprässipainot kynäniskoista joskus katsojia keräsi myös. Kyllähän sitä itsekin tuli sivusilmällä katseltua kun silloinen paikallinen voimamies sattui salille samaan aikaan.

Harmi kyllä että en itse ole oikein tyytyväinen siihen mitä pystyn maastavedossa tai kyykkäämisessä tekemään. Toisaalta ei varmaan tekniikka ole ihan kunnossa, ja mavessa pelkään aina selkäni puolesta (sen kanssa kun on vaivoja). Kyykyssä myös joku osa jaloista ei pysy muiden mukana, ja tulos jää heikohkoksi sen takia (joskus tehnyt jotain 10x100kg kun penkistä maksimi oli sillon joskus 2x120kg). Lienee takareidet tai jotain.

Mä pelaan sählyy ja mun pari kaverii pelaa myös, ite otan 140 penast ja painan 72

Paljon (syvä)kyykky

joku 120-130 ei kestä polvi kyykkyä hirveesti:urjo:

:D:D:D

Huippu thread taas vaihteeksi! Kuka edes huomaisi tuollaista liikehdintää? Itse kun treenaa niin ei siinä muiden paikallaolijoiden sijottautuminen pahemmin rekisteröidy saati että tulisi tuollaisia teorioita kehiteltyä, vaikka itsekeskeinen olenkin!

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom