Penkki ei suju...

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Te joilla on ongelmia penkin kanssa niin koittakaapas ottaa paino jolla jaksatte tehdä 3x6(3, 6 toiston sarjaa).Vähitellen yritätte kasvattaa toisto määrää sarjoissa kunnes 3x10 menee.(3,10 toiston sarjaa)Tämän jälkeen taas 3x6- isommalla painolla ja sitä sitten yritätte saada 3x10 jne.

okei.. Pakko sanoa, harvoin meen sanattomaks, mut nyt taisit onnistua.
Luuletko että keksit just progression?

No tuo nyt oli vain yksi ns."vinkki".Ite oon tuolla tavalla ruvennu reenaamaan.Periaatteessahan jos otat esim.80kg jolla jaksat tehdä kolme 6 toiston sarjaa ja yrität pusertaa sarjoissa niin, että toistomäärät sillä 80kg:lla rupeaa kasvamaan niin luultavimmin penkki tuloskin kasvaa?Aikalailla oman pään päättyelyä.

pituutta 176 ja painoa 75kg ja oon reenannu penkkiä tolla tyylillä että teen kolme sarjaa ja sitten kun menee 8 8 8 oon nostanut sarjapainoa 5 kilolla. Tällä reenaustyylillä oon päässyt siihen asti että nyt on tangossa 95kg sarjapainona, mutta pelkästään paikallaan jauhaa, välillä menee enemmän, välillä vähemmän. Miten siis saada kehitystä tästä eteenpäin, olisin hyvin kiitollinen jos saisin pari vinkkiä, miten kehittyä lisää.

pituutta 176 ja painoa 75kg ja oon reenannu penkkiä tolla tyylillä että teen kolme sarjaa ja sitten kun menee 8 8 8 oon nostanut sarjapainoa 5 kilolla. Tällä reenaustyylillä oon päässyt siihen asti että nyt on tangossa 95kg sarjapainona, mutta pelkästään paikallaan jauhaa, välillä menee enemmän, välillä vähemmän. Miten siis saada kehitystä tästä eteenpäin, olisin hyvin kiitollinen jos saisin pari vinkkiä, miten kehittyä lisää.

Vaihat ohjelmaa. Lyhennä sarjoja tee muutamat reenit kuutosista ykkösiin nii hermostus alkaa heräileen vähän isommille romuille. varo vaan särkemästä olkapäitä

Mulla on penkki tulokset noussu ihan kiitettävästi tekemällä pyrämidi harjoituksena tai 4x6 noin 80% maksimista 1-3 toistoja on turha joka kerta lähteä tekemään

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen piiiiiitkän paussin jälkeen alkanut taas käymään salilla, olen raakasti joka rintapäivänä tehnyt penkissä viimeisenä ykkösen ja lyönyt joka viikko 5kg enemmän tankoon vielä ei ole rinnalle jäänyt. Liikkeelle lähdettiin 115 kilosta seuraavana vuorossa olisi 135kg. Viimeistään se 140 kiloon tökkää kun ei ole koskaan sen enemäpää mennyt ja kokoajan dietillä/-kaloreilla menty/mennään ja rasvaakin palanut 7,5kg ja ainakin toinen mokoma käryytetään pois. Olen sitä mieltä että jos maximia haetaan nii pitää sarjat lyhyvinä jos esim. minä rintapäivänä teen vaikka kaksi 15-20tositon sarjaa kevyilläkin painoilla niin rinta on niin jumissa että turhaa enään mitään maksimia kokeilee.

Väitän muuten että lihasmuisti/lihasvoima palaa/kasvaa myös miinuskaloreilla mutta tuskin uutta lihaa/voimaa saahaan aikaseksi.

Menee hermot lukiessa tämmösiä "oon 5vee ja nostan 300kg penkistä, missä vika ku en kehity". Ite oon rampannu salilla nyt 5 vuotta 3-4 krt/viikko ja penkkitulos vieläki alle 100kg!!! Ite oon kuitenki lähes 2m ja painan toistasataa eikä penkki nouse tuosta sitte millään sataseen.

5 vuotta salilla käyny eikä satku mee vieläkään? pitäiskö kattoo tässä vaiheessa peiliin ennen ku tulee avautumaan tänne... :thumbs:

jos on 5 vuotta käyny salilla eikä 100kg irtoo nii joku on pahasti vialla. 100 kg ei kuitenkaan vielä oo minkäänlainen tulos kokeneemmalle punttaajalle. Nuorelle alle 18 v jannulle/aloittelijalle ihan ok. Mutta 5 vuoden treenillä pitäs kyllä irrota reilusti toista sataa jos yhtäkään kunnolla on treenattu:)

jos on 5 vuotta käyny salilla eikä 100kg irtoo nii joku on pahasti vialla. 100 kg ei kuitenkaan vielä oo minkäänlainen tulos kokeneemmalle punttaajalle. Nuorelle alle 18 v jannulle/aloittelijalle ihan ok. Mutta 5 vuoden treenillä pitäs kyllä irrota reilusti toista sataa jos yhtäkään kunnolla on treenattu:)
Niinhän se on. Mulla ainakin penkki oli ekat puol vuotta salilla aika hyvässä nousussa, mut sit jäätiin siihen 80kg tuntumaan eikä tulosta tullut sitten millään. Tuolloin tein sarjoja välillä 5-10 toistoa, eikä siitä ollut mulle yhtään mitään hyötyä. Taantumasta vittuuntuneena otin käyttöön 2x6:n ja johan alkoi tulosta tulemaan.

Vinkkinä siis multa on se, että älkää jyystäkö penkkiä millään mielivaltaisilla sarjoilla, vaan ottakaa joku määrätietoinen ohjelma käyttöön. 2x6 on helppo ja hyvä ohjelma ainakin mulle, mutta kannattaa myös silmäillä muitakin foorumilla tarjottuja ohjelmia.

Jos ei oteta huomioon jotain 16-20 vuotiaana tehtyjä kuukauden parin salijaksoja, nyt on tullut käytyä säännöllisesti puntilla noin pari vuotta. Lähes jatkuvasti olen käyttänyt kalorilaskuria, ja paino on noussut 66kg -> 77kg, välissä pari diettiä, joten sanoisin että tuosta kasvusta on suurin osa lihasta. Tällä hetkellä noin 3000kcal päivä, proteiinia tulee varmasti tarpeeksi, vitamiineja ym tulee kasvisten lisäksi popsittua, ja muutenkin tuntuu että ruokapuoli on kyllä kunnossa. Levättyäkin tulee, alkoholiakaan en nykyään käytä kuin todella harvoin. Tänä aikana penkkimaksimi kehittinyt vajaasta 60 kilosta noin 70 kiloon. :rolleyes:

Oli tuossa kyllä puoli vuotta että ei tullut rintaa treenattua juuri lainkaan, kun koitin kuntouttaa olkapäätä, joka kipeytyi kaikenlaisissa punnerrusliikkeissä (edelleen joskus).

On tehty yksijakoisia ja monenlaisia muita jakoja, kokeiltu 100 punnerrusta -ohjelmaa jne, mutta ei. Nyt noin kuukausi sitten lähti Starting Strength -ohjelma käyttöön, tänään oli vuorossa 3x5x62,5kg, ja toistoiksi tuli 5,4,3, eli tähän taitaa taas ruveta tyssäämään.

Toisaalta eipä ole kyllä muissakaan liikkeissä juuri kehitystä tullut, kyykkymaksimi huitelee ehkä jossain 70 kilon hujakoilla, mavessakaan ei ole satanen lähelläkään.

Totuuden nimissä on sanottava, että ekana vuonna tuli ohjelmia vaihdettua ehkä turhankin usein, ja toistomäärät ovat olleet lähempänä viittätoista kuin vitosta, eli kaipa sitä olisi voinut vähän paremminkin tämän pari vuotta käyttää... Nyt kuitenkin tarkoitus olisi panostaa enemmän tuohon voimaan, mutta turhauttavalta kyllä tuntuu kun parin kilon lisäyksetkin painoissa tuntuu mahdottomilta.

Niin ja siis ei nyt mitenkään erityisesti penkin kehittäminen ole pääasia, vaan ihan joka paikkaan sitä voimaa olisi kiva saada. Mutta onhan se välillä ärsyttävää kun kaikenmaailman kolmetoistaveeruikulat lämmittelee samoilla painoilla kun itse tekee maksimeita... No jospa sitä ensi vuonna yhtäkkiä kehitystä alkaisi tapahtumaan...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom