Penkistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja DDT
  • Aloitettu Aloitettu

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%

DDT

Jälleen yksi penkkikysymys.

Normaali penkkipunnerrushan on tasainen nosto, joka jää johonkin kohtaan jos jää.

Itselläni näin ei kuitenkaan ole, vaan liikuttaessa toistoalueella 0-6 ehkä nostettuani tankoa ehkä 15 senttiä (nimenomaan ehkä, jonkinmatkaa kuitenkin) rinnalta alkaa tärinä. Tämä alkaa siis jo ensimmäisellä toistolla vaikka saisinkin nostettua vaikka 4 toistoa helposti.

Mistäköhän johtuu? ilmeisesti joku lihas on heikompi kuin muut, mutta mikä?
Aikaisemmin olen ajatellut sen olevan rintalihas, mutta tanko ei tosiaan IKINÄ ole jäänyt rinnalle vaan nousee aina sen 15 senttiä ennenkuin jää paikalleen ja sitten tipahtaa. Toisaalta en käsitä miten ongelma voisi olla ojentajatkaan, sillä loppunosto tulee aina loppuun saakka jos pääsen tuon ongelmakohdan yli. Lisäksi muissa liikkeissä huomaa, että ojentajat ovat selvästi yksi parhaista kohdistani. Olkapäätkö sitten? ei varmaankaan.

Eli näin, ideoita?

Tangon siirtyessä rinnalta ojentajille? Olen itse käsittänyt tuon olevan aika yleinen vaikea kohta. Itsellä ainakin.

Tekniikallahan tuota kohtaa saa kaiketi minimoitua. Itsellä auttanut tuo oteleveyksien kierrätys tuossa. Olen myös tehnyt pinnapenkkiä vähän ongelma kohdan alta. Siitä en tiedä kuin paljon apua on ollu käytännössä, mutta henkisesti ainakin :D

Eikös tuo tärinä johdu (ainakin alaslaskuvaiheessa) yleensä yläselän heikkoudesta? Latseissa ei voima riitä pitämään pakettia kasassa ja alkaa tärräämään. Ei muuta kuin kulmasoutuja, alataljaa ym. yläselkää vahvistavaa liikettä. Joidenkin mielestä penkin kannalta tehokkaimmat selkäliikkeet ovat nimenomaan nuo missä tanko tai kapula kulkee penkkiliikerataa, eikä esim ylätaljat tai leuat, mutta tiedä häntä.

Edit: itse saattaisin myös kokeilla lämmitellä yläselkää hieman ennen penkkitreeniä, niin siellä on parempi tuntuma ja pitoa voisi löytyä enemmän. Pari kevyttä sarja taljaa tai leukoja.

Menee olkapäille nosto, korjaa asentoa. Tankoa kohti mahaa tai kyynärpäitä kylkiin...tai molempia.

Mulla on tuota samaa tärinää. On kyllä outo.

Vaikka tekisin kevyillä painoilla niin tuossa yläasennossa itselläni täristää. Liekkö sit paskat ojentajat vaik mitkä. Mulla ei ainakaan olkapäille nosto mene, ei ole koskaan ollut olkapäissä mitään kipuja sun muita vikoja tuntemuksia penkin jälkeen. Se on melkein naurettavan näköstä kun tanko vapistaa korkeella ja näyttää että olisin tekemässä sarjaa liian kovilla painoilla, vaikka tosiasiassa saan sarjan / lämmittelysarjan ihan helpolla ylös.

Vois tota yläselän reenausta parantaa. Kulmasoutua ja ylätaljaa siis..

Tuolla Tekniikkeneuvoja liikkeisiin -osiossa Mike juuri sanoi, että pumpin saaminen latseihin eli leveihin selkälihaksiin auttaa penkissä.

Mulla myös rupee tärisemään ainaki sillo kun nostan isoimmilla painoilla, kyllä on nolo kun porukka kahtoo ja yks tärisee kun mikä:D mut ei pitäs kyllä selästä mulla ainakaa johtua kun on tullu selkää aika paljon treenattua. Mutta tuo tärinä ei kyllä tule aina mutta välillä.

Mulla myös rupee tärisemään ainaki sillo kun nostan isoimmilla painoilla, kyllä on nolo kun porukka kahtoo ja yks tärisee kun mikä:D mut ei pitäs kyllä selästä mulla ainakaa johtua kun on tullu selkää aika paljon treenattua. Mutta tuo tärinä ei kyllä tule aina mutta välillä.

Missä kunnossa jalat??nehän tukee suoritusta aikas paljo..kannattaa keskittyä hakemaan tukeva asento jalkjen kautta...auttaa suoritusta

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-15%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom