penkin tarpeellisuus?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja cvieri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Teen nykyään rintatreenissä vinopenkin tangolla 2x6 ja käsipainoilla toisessa treenissä 2x8-12. Lisäksi jotai levityksiä sun muuta..ristikkäistaljaa välillä. Kun en ole penkkimaksimista niinkään kiinnostunut niin onko hyvä jättää penkki tangolla väliin kun ei oikeen ohjelmaan mahdu. Treenaan 2-jakosella. Vinopenkillä saan muutenkin paljon paremman tuntuman kuin normi penkillä. Välillä otan myös penkkiä käsipainoilla.

cvieri sanoi:
Kun en ole penkkimaksimista niinkään kiinnostunut niin onko hyvä jättää penkki tangolla väliin kun ei oikeen ohjelmaan mahdu.

Ei sitä mitään pakko ole tehdä. Siitä vain puhutaan paljon koska valtaosa sitä tahkoaa. Jos käsipainoille olisi kisat, niin joka jamppa tenttaisi niiden perään "kui mä saan 40kg lisää käsipainoihin viikossa??"

Jos ei normipenkille ole aikaa, niin tee sitä joskus toisten liikkeiden tilalla. Silloin tällöin täräytät tangolla, joskus käsipainoilla jne.

Miksikö sitä tehdään? Koska se on helvetin paljon parempi perusliike. Paljon parempi kuin penkki käsipainoilla, esim.

Aleley, öööö perustele?

Aleley sanoi:
Miksikö sitä tehdään? Koska se on helvetin paljon parempi perusliike. Paljon parempi kuin penkki käsipainoilla, esim.

No jopas oli hienot perustelut, jos hieman viitsisit perustella miksi se on niin paljon parempi, onhan se hyvä perusliikkeenä, mutta jos haetaan ainoastaan rintaliikettä, mielestäni ei juuri eroa,tai käsipainoilla jopa parempi, kunhan käsipainoilla oppii oikean tekniikan jolloin eivät kädet "hae" paikkaansa ja olkapäät pysyvät stabiileina.

Vastauksena: ei ole pakko tehdä!!! Eivät tee monet muutkaan, muistaakseni ainakin (Heikki772?) kuuluu tähän käsipainoja suosivaan ryhmään, ja mieshän on aika hyvässä lihassa. Itsekin teen tangolla vain harvoin, about kerran kuussa.

cvieri sanoi:
Teen nykyään rintatreenissä vinopenkin tangolla 2x6 ja käsipainoilla toisessa treenissä 2x8-12. Lisäksi jotai levityksiä sun muuta..ristikkäistaljaa välillä. Kun en ole penkkimaksimista niinkään kiinnostunut niin onko hyvä jättää penkki tangolla väliin kun ei oikeen ohjelmaan mahdu. Treenaan 2-jakosella. Vinopenkillä saan muutenkin paljon paremman tuntuman kuin normi penkillä. Välillä otan myös penkkiä käsipainoilla.

Hyvältä kuulostaa :rock:

neutraali sanoi:

On. Mutta voihan sitä joskus ihan hyvin tahkota. Esim yksi suomen vahvimmista miehistä Juha-Pekka Aitala ei ole penkkaillut yli 4:ään vuoteen.

-Marchi- sanoi:
On. Mutta voihan sitä joskus ihan hyvin tahkota. Esim yksi suomen vahvimmista miehistä Juha-Pekka Aitala ei ole penkkaillut yli 4:ään vuoteen.
niin ku penkki on paska eli kulkee huonosti. Ja jp ei ole todellakaan lähelläkään suomen vAhvinta miestä salilla eikä kisoissa. jumissa oon sori.

Xtreme sanoi:
No jopas oli hienot perustelut, jos hieman viitsisit perustella miksi se on niin paljon parempi, onhan se hyvä perusliikkeenä, mutta jos haetaan ainoastaan rintaliikettä, mielestäni ei juuri eroa,tai käsipainoilla jopa parempi, kunhan käsipainoilla oppii oikean tekniikan jolloin eivät kädet "hae" paikkaansa ja olkapäät pysyvät stabiileina.

Vastauksena: ei ole pakko tehdä!!! Eivät tee monet muutkaan, muistaakseni ainakin (Heikki772?) kuuluu tähän käsipainoja suosivaan ryhmään, ja mieshän on aika hyvässä lihassa. Itsekin teen tangolla vain harvoin, about kerran kuussa.

Ok, kirjoitin hätäisesti. Perusliikkeenä penkki tangolla on mielestäni parempi kuin käsipainoilla, pienemmän loukkaantumismahdollisuutensa ansiosta ja koska tekniikka on vaivattomampi kuin kässäreillä, on treeni helpompi saada perille. "Paljon parempi" oli vähän liioiteltua, mutta olen henk. koht. sitä mieltä että punnertaminen kannattaa hoitaa mielummin tangon kanssa. Näinollen oma mielipiteeni on että penkki tangolla mukaan vaan, ei sitä maksimia tarvitse yrittää.

Tuo perustuu omiin kokemuksiin, mutta joillakin käsipainot toimivat varmasti paremmin ja vaihteluhan on aina hyväksi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tuohon loukkaantumisriskiin tulee niin taitaa olla aika fiftysixty käsipainojen kanssa. Käsipainoilla voi tulla pahoja kiertoliikkeitä käsille ja taas tangolla normaalisti hajotetaan ne olkapäät pidemmän päälle. Hyvällä tekniikalla ja järkevästi tehtynä molemmat loistavia liikkeitä, vuoroviikoin vaikkapa tai samassa treenissä vähän molempia niin kulkee molemmat mukavasti toisiaan tukien. Pakollinen liike penkki ei todellakaan ole, kuten ei mikään muukaan.

kyllä se penkki vaan taitaa olla massa liike nr.1 vinopenkki tulee hyvänä kakkosena.

Itse en oo penkkiä kp:lla tehny juuri koskaan ja silta rinta on paras lihasryhmä itsellä. :nolo:

-sleeper sanoi:
kyllä se penkki vaan taitaa olla massa liike nr.1 vinopenkki tulee hyvänä kakkosena.

Itse en oo penkkiä kp:lla tehny juuri koskaan ja silta rinta on paras lihasryhmä itsellä. :nolo:

No voihan nyt närhen munat sentään :jahas:

Aleley sanoi:
No, nämä olivatkin vain omia havaintoja. Uskon, että pidempään harrastaneena tiedät paremmin kuitenkin.

No ei, onhan tossa kässäri versiossa tietenkin omat riskinsä. Esim. niiden nostaminen ylös ennen varsinaisen sarjan aloitusta. Muuten kyllä näkisin sen hieman riskittömämpänä vaihtoehtona ja eipähän tossa tarvi varmistajaa niinkuin tangolla tehdessä.

tanko on alottelijalle paljo parempi.. perustelut : jos ei osaa heti alkuu hyvää tekniikkaa niin rikkoo paikat paljo helpommin kuin norm penkki,nosto vaiheet pahat jos lähtee kiertää niin ei maha oikee mitää jos lähtee kunnol kiertää,koska käsipainon pitää olla aika painava et saa tuntuu rintaa, HELPOMPI TEHÄ NORM PENKKI ::::EI KAIKILLA

No siis mitä mä oon oppinut niin tangolla tulee parempi venytys ja on muutenkin parempi. Käsipainoillahan saa tuntuman siihen venytykseen kun vetää sen painon tarpeeksi alas, mutta siinä menee helposti olkapää.. Mielestäni tangolla on parempi tehdä punnerruksia kuin käsipainoilla. Vaihtelu on kuitenkin hyvästä eli välillä toista ja välillä taas jotain muuta :love:

Gerl sanoi:
No siis mitä mä oon oppinut niin tangolla tulee parempi venytys ja on muutenkin parempi. Käsipainoillahan saa tuntuman siihen venytykseen kun vetää sen painon tarpeeksi alas, mutta siinä menee helposti olkapää.. Mielestäni tangolla on parempi tehdä punnerruksia kuin käsipainoilla. Vaihtelu on kuitenkin hyvästä eli välillä toista ja välillä taas jotain muuta :love:

Jotain tälläistä yritin itsekkin epätoivoisesti muotoilla.

Penkissä tangolla saa enenmän painoa=suurempi rasitus+käsipainoilla on omasta mielestäni ärsyttävä tehdä failureen, kun alkaa kädet täristä viimeisillä toistoilla. Ja käsipaino penkissä on vaikea saada ne painot takaisin jaloille (voi tietenkin tiputtaa ne lattialle, mutta saa kaikkien salilla käviöiden katseet).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom