Penkin suhde muihin liikkeisiin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jeesus
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kysellääs ihan omassa ketjussa kun en pikaisella haulla löytänyt vastaavaa.

Mulla siis penkissä tällä hetkellä paras sarja 112,5kg 2x6, kun taas esim vinopenkissä menee 3x10x90kg puhtaasti ja _tämän jälkeen_ tasapenkissä käsipainoilla lahnana 2x10x50kg(per käsi) puhtaasti. Ovatko nämä suhteet viturallaan vai kuvittelenko vaan? Dipeissä menee rintatreenin viimeisenä liikkeenä 40kg lisäpainoilla 3x6, oma paino n.90kg.

Eli millainen porukalla on tuo käsipainopenkin/vinopenkin suhde tangolla tehtävään tasapenkkiin?

Oman arvioni perustan siihen, että kevään jälkeen penkkitulos ei ole noussut about kiloakaan, mutta noihin muihin saa lyödä säännöllisesti lisää rautaa. Olen penkkiä tehnyt uskollisesti Miken 2x6 systeemillä, kesällä häröilin vähän aikaa jollain 5x5 mutta ei siitä tuntunut tulevan sitäkään vähää. Tekniikka kusee ainakin siltä osin että kyynärpäät leviävät väkisin isommilla raudoilla, onko tuon korjaamiseen mitään muuta keinoa kuin kapeampi ote? Noin pikkusormet merkeillä vedän tällä hetkellä. Kunnon kaarta en ole ikinä saanut selän jäykkyyden vuoksi, tuo nyt ei liene edes korjattavissa. Treeniä nyt takana vuosi ja yksi kuukausi, mihin suuntaan tuota penkkausta kannattaisi muuttaa että saisi sarjapainoja kasvatettua?

No tuo käsipainopena vs normipena suhde on kyllä aika viturallaan. Toisilla se vaan tahtoo olla niin. Itekin pidän enemmän käsipainoilla tekemisestä. Liikerata on sopivampi kuin tangolla jolloin se tanko aika pitkälle määrää käsien asennon.

Onko sulla kovinkin pitkät kädet?

Mulla on Penkissä tangolla paras sarja 8x100kg ja kässäripenassa tuo kasi tulee ehkä jollain 37,5kg hantteleilla, maksimissaan 40kg.

Mielestäni on hyvä juttu jos on niin päin että muut punnerrusliikkeet/penkin variaatiot on edellä (kyllä, sinulla hieman on) kuin toisinpäin, joka on tosi yleistä, mutta myös itse aiheutettua.

Kun itse tuli veivattua lähinnä penkkiä, niin maksimi oli 122,5kg, ja vinopenkkiä meni 3x80kg. Vähän ajan päästä joku 5x80kg, 2x6x41kg kp tasapenkkki sekä pystäriä seisten 5x60kg. Nyt penkki on pudonnut dieetin ja loukkaantumisen takia hieman alle 130kg (oli 132,5kg jo keväällä), mutta vedin aikasemmin 5x90kg vinopenkkiä ja kässäreillä vinopenkki 7x36kg sekä pystäri on nyt 8x60kg. Dippi kulkee treenin nähden hyvin (ehkä 15 treeniä) , 6x47,5 kg ja 4x52,5kg.

No tuo käsipainopena vs normipena suhde on kyllä aika viturallaan. Toisilla se vaan tahtoo olla niin. Itekin pidän enemmän käsipainoilla tekemisestä. Liikerata on sopivampi kuin tangolla jolloin se tanko aika pitkälle määrää käsien asennon.

Onko sulla kovinkin pitkät kädet?

On ne pitkähköt, ja ennen kaikkea oikea käsi on pari senttiä pidempi kuin vasen. Ehkä tuosta johtuu että käsipainoilla saa tehtyä tasapainoisempia nostoja, tai jotain.

Vituttaa silti, ei kukaan kysy paljonko sun käsipainopenkin maksimisarja on :)

Vituttaa silti, ei kukaan kysy paljonko sun käsipainopenkin maksimisarja on :)

Helvettiäkö sillä on väliä mitä muut kyselee? Sähän voit valehdella vaikka silmät päästäsi mitä nostat, ei tiedä eikä tule koskaan tietämään pitääkö paikkansa.

mulla penkki ihan jäljessä. 55kg saan 3x10. maksimi oli jokin aika sitten 72,5. ylätaljassa menee 60 kiloa lähes puhtaasti jo 3x10, hauiskääntö 30kg 3x8. esimerkkeinä vain.

Helvettiäkö sillä on väliä mitä muut kyselee? Sähän voit valehdella vaikka silmät päästäsi mitä nostat, ei tiedä eikä tule koskaan tietämään pitääkö paikkansa.

No ei tietenkään ole mitään väliä, toi kommentti oli aika lailla huumoria:)

Itteeni kans ihmetyttää, että penkissä ei tuu tuloksellisesti paljo mitään kehitystä. Sitten taas jokainen avustava liike rinnalle, olkapääliikkeet, ojentajaliikkeet yms. niin näissä tapahtuu jatkuvaa kehitystä. Kuitenkin rinta saa lihaa... Tekniikkaa olen hionut, oteleveyttä vaihtanut, kaarta hakenut, lavat yhdessä, tanko rauhassa nännien alapuolelle yms. En jostain syystä saa mitään paukkuja normipenkkiin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Voisiko omassa(aloituspostin) tilanteessa vaikuttaa jotenkin se, että pystäri mulla on täysin umpisurkea? Siis joku 60kg x 6 puhtaasti on varmaan paras sarja. Onko mun olkapäät jotenkin vitusti jäljessä vai mistä tää kusee? Ulkonäöksellisesti ainakin näyttävät nekin ihan hyvältä.

Kysellääs ihan omassa ketjussa kun en pikaisella haulla löytänyt vastaavaa.

Mulla siis penkissä tällä hetkellä paras sarja 112,5kg 2x6, kun taas esim vinopenkissä menee 3x10x90kg puhtaasti ja _tämän jälkeen_ tasapenkissä käsipainoilla lahnana 2x10x50kg(per käsi) puhtaasti. Ovatko nämä suhteet viturallaan vai kuvittelenko vaan? Dipeissä menee rintatreenin viimeisenä liikkeenä 40kg lisäpainoilla 3x6, oma paino n.90kg.

Eli millainen porukalla on tuo käsipainopenkin/vinopenkin suhde tangolla tehtävään tasapenkkiin?

Oman arvioni perustan siihen, että kevään jälkeen penkkitulos ei ole noussut about kiloakaan, mutta noihin muihin saa lyödä säännöllisesti lisää rautaa. Olen penkkiä tehnyt uskollisesti Miken 2x6 systeemillä, kesällä häröilin vähän aikaa jollain 5x5 mutta ei siitä tuntunut tulevan sitäkään vähää. Tekniikka kusee ainakin siltä osin että kyynärpäät leviävät väkisin isommilla raudoilla, onko tuon korjaamiseen mitään muuta keinoa kuin kapeampi ote? Noin pikkusormet merkeillä vedän tällä hetkellä. Kunnon kaarta en ole ikinä saanut selän jäykkyyden vuoksi, tuo nyt ei liene edes korjattavissa. Treeniä nyt takana vuosi ja yksi kuukausi, mihin suuntaan tuota penkkausta kannattaisi muuttaa että saisi sarjapainoja kasvatettua?

No ei ole ihme jos penkki junnaa jos et ole ohjelmaa juuri koskaan muuttanut. Tee apuliikkeinä dippejä lisäpainoilla ja ranskalaisia niin saat ojentajiin lisää jerkkua, sillä saa penkkiä nouseen. Venyttele ja keppijumppaa selkäs joustavaksi että saat kaaren, levennä otetta ja muuta treenipainoja äläkä junnaa vanhoissa tottumuksissa niin varmasti tulee tulosta. Mitä kapeampaan otteeseen meet sen enemmän liike menee ojentajille joka yleensä huonontaa tulosta.

No ei ole ihme jos penkki junnaa jos et ole ohjelmaa juuri koskaan muuttanut. Tee apuliikkeinä dippejä lisäpainoilla ja ranskalaisia niin saat ojentajiin lisää jerkkua, sillä saa penkkiä nouseen. Venyttele ja keppijumppaa selkäs joustavaksi että saat kaaren, levennä otetta ja muuta treenipainoja äläkä junnaa vanhoissa tottumuksissa niin varmasti tulee tulosta. Mitä kapeampaan otteeseen meet sen enemmän liike menee ojentajille joka yleensä huonontaa tulosta.

Eikö tosta aloituspostistakin nyt selviä että dippejä olen tehnyt, ranskiksia kyllä myös vaikken sitä maininnutkaan. Penkki on mulla vain yksi kuudesta säännöllisesti tehtävästä rintaliikkeestä, ja niistä ainoa joissa tulos ei ole noussut. Juuri tästä syystä perustin ketjun. Tuo otteen leventäminen ei tunnu kauhean hyvältä idealta, kun tälläkin hetkellä ongelma on se että kyynärpäät leviävät raskailla raudoilla.

Tosin, olenkin nyt viime viikkoina vaihtanut ohjelmaa sillä tavalla että teen tankopenkissä vain pitkiä sarjoja(10-12) ja lyhyet sarjat kässäreillä/vinopenkissä/dipeissä.

Venyttelyä selälle pitkän tähtäimen muutoksena voisikin lisätä, vaikea vaan uskoa että sitä kovin notkeaksi saan kun se on aina ollut yhtä helvetin jäykkä. Mitäs hyviä venyttelyliikkeitä tähän olisi?

Jeesukselle sopis liikkeeks rusifiksi.... öööh... paska juttu joo..

Itellä anto buustin sarjapainojen nousuun, kun levensin otetta penkissä. Aiemmin mulla oli pikkusormet merkeistä noin 1 cm sisäänpäin, nykyään on nimettömät merkeillä ja kulkee paljon paremmin ja nostokin on puhtaampi. En tiä sit mistä se puhtaus johtuu, mutta selkeesti ärsyke muuttui juuri sen verran, että kehitys jatkuu. Vaihdoin otteen n. neljä viikkoo sitten ja nousua sarjamaksimiin (4 toistoa) on tullut 5 kg, ennen tuota ei ollut tulokset muuttuneet pariin kuukauteen.

Eilen oli niin paska penkkipäivä että rupee ihan masentamaan...

Viimeviikolla meni normipenkki 6x3 82,5kg, viimenen sarja vaan 3 toistoa mutta ihan jees

Eilen ekat 3 sarjaa 82,5, noh, kolmannessa sarjassa viimenen toisto ei enää tullut ylös -> 80kg tankoon ja 3 vikaa sarjaa TODELLA TIUKASTI tällä... viimesessä sarjassa vaan 3 toistoa.

Eihän tuokaan muuten, mutta viime viikolla tein kapean penkin 80 kilolla 6x3 ja vikassa sarjassa tuli 4 vai 5 toistoa :jahas:

Rinta on siis pahasti jäljessä, enkä oikeen osaa sitä treenauttaa - saada penkkiä nousuun millään...
Teen kuitenkin rinta/selkäpäivänä rinnalle ihan ok liikkeitä, uskoakseni?

Penkin
vinopenkin käsipainoilla 3x12 25+25kg, tässä taisi kuitenkin pari toistoa vikoihin sarjoihin tulla enemmän kun viimeviikolla!
flyesit käsipainoilla, pysynyt samassa 3x8 20+20kg

Osaisko kukaan jelpata? :)

edit: ja siis kapea penkki on ihan vaan hartianlevyinen! tuntuu että kuhan noi rintalihakset tossa roikkuu mukana mutta ei niillä mitään tee.. (ei, ne ei todellakaan roiku :D!)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom