Penkin korvaaminen

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä olen hinkannu penaa hampaat irvessä mut eilen kokeilin vaihteeks käsipainoilla, ja sain vähän enemmän tuntumaa. Mut enpä tiedä "korvaako" se sitten penaa tangolla:jahas:

itellä potuttaa(nolottaaa) :D se, että en saa penkissä treenattuu kovinkaa isoilla painoilla... kun luoja mulle tämmöset pakkasenraískaamat pulkannarut laittoi;/ muissa saan OMAST mielest iha suht hyvillä painoilla treenattuu mut penkissä en, tiiä miks?

itellä potuttaa(nolottaaa) :D se, että en saa penkissä treenattuu kovinkaa isoilla painoilla... kun luoja mulle tämmöset pakkasenraískaamat pulkannarut laittoi;/ muissa saan OMAST mielest iha suht hyvillä painoilla treenattuu mut penkissä en, tiiä miks?

Itellä vähän sama homma.. Kavereilla penkkissä sarjapainot noussu huimaa vauhtia mutta itellä ei :wall:

Yleensä siihen painojen lisäykseen auttaa se, että treenaa sitä liikettä. Ensiksi pienillä painoilla ja sitten pikkuhiljaa isommilla ja isommilta. Ja kohta alkaakin pojilla sataset paukkumaan :thumbs:

edit: Tytöillä tietty myös.

No mä olen nyt reenannut muutaman vuoden ja penkkiä yrittänyt siinä samalla pakertaa.Olen harjoitellut välillä isommilla sarjapainoilla ja välillä pienemmillä sarjapainoilla,mitä erilaisimmilla toisto ja sarjamäärillä, mutta yksinkertaisesti siitä ei ole mitään apua rintalihasteni kasvuun ollut. kaikkia erilaisia suoritustekniikoita olen kokeillut ja oteleveyksiä mutta turhaan. Nyt lopetin normi penkin tekemisen ja teen penkin istuen laitteessa jossa kumpikin käsi pääsee tekemään oman liikeratansa ja tulosta on syntynyt heti huomattavasti. Rintalihakset ovat vihdoin kasvaneet edes lähelle muita lihasryhmiä. Teen tietenkin lisäksi vinopenkin käsipainoilla plus kaksi eristävää liikettä loppuun.Mutta pointti oli että mulle penkki on aina ollut tolkuttoman vaikea liike tangolla suoritettuna eikä siitä ole ollut mitään hyötyä. Kymmenen vuotta nuoremmat aloittelijatkin nostavat enemmän penkistä kuin minä. Eli hyviäkin vaihtoehtoja on olemassa korvaavaksi liikkeeksi.

Mulla on aina ollut ongelmia penkin kanssa, kun tuppaa aina menemään olkapäille, vaikka kuinka yrittää vetää pallean kohdalle alas. Etuolkapäät "liian vahvat" eli ottavat helposti kuorman. Nyt sain vinkkejä ja kokeilin lattiapenkkiä eli penaa lattialla maaten, jolloin kyynärpäät eivät pääse liian alas ja olkapäät näin mukaan liikkeeseen. Samalla otin mukaan ristikkäistaljan mahdollisimman alas vedettynä sekä dipin. Johan alkaa poltetta tulemaan rinnallekin :hyper:

Ite oon korvannu penkin painopakkakoneella (vai mikä lie oikea nimi?) kun tuo vasen ranne on niin paskana. Lämmittelyä saatan siis tehä penkillä, mutta jos otan vähänkään raskaampaa sarjaa niin teen koneella, koska ei oo kiva saada romuja niskaan jos käsi pettää.
Lisänä teen luonnollisesti runsaasti muita eri liikkeitä tisseille ja hyvinhän tässä on pärjätty. Tosin tavoitteet eivät ole mitään suuria eli en halua olla 200kg massamonsteri tai maailman vahvin nalle. Kunhan nyt pidän itteni jossain kondiksessa eikä lokki nappaa.

Itse en kauheasti viitsi penkillä tehdä sen vuoksi, että kyseinen liike aiheuttaa kyynärpäässä hermon hankaamista luuhun. (On käyty lääkärillä.) Käsipainoilla tätä ei synny. Eli menetänkö kauheasti kun teen käsipainoilla verrattuna siihen, että tekisin penkissä (tangolla)?

Huomasin tossa eilen ,että sain ainakin mielestäni enemmän tuntumaa käsipainoilla tehdessä kun käsipainojen "tangot" olivatkin kehon suuntaisesti.

Penkkiä en ole oikein hyvin koskaan onnistunut tekemään.Nyt yksin treenaillessa se onkin jäänyt pois ohjelmasta.(vinopenaa smithissä tulee kyllä veivattua).

Näin käsipainoilla sain laskettua painot hieman jopa alemmas mitä tangolla penkatessa,tunsin voimakkaan venytyksen rinnassa.Otekin tuntui tukevammalta.Onko muut kokeillut?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Käsipainot ja penkkilaite täälläkin käytössä. Paikat ei vaan kestä penkkiä. Voi olla, että kohta joutuu aloittamaan taas penkkaamisen. Kun loppui jo laitteesta pakka kesken (140 kg) ja no käsipainoja riittää kyllä 62,5 kiloon eli sillä rintamalla ois vielä jonkun verran matkaa.

vinopenkki on takkuillu vähäse tässä ,voiko sen korvata käsipainoilla ??
ja kumpikoha noista olis tehokkaampi käsi painoilla vai tangolla??

vinopenkki on takkuillu vähäse tässä ,voiko sen korvata käsipainoilla ??
ja kumpikoha noista olis tehokkaampi käsi painoilla vai tangolla??

vinopenkki käsipainoilla on tosi hyvä liike :haart: , teen pelkästään normi penkin tangolla. (HST eli noi 2 liikettä eri päivillä)
Käsipainolla saa tosi hyvän venytyksen rintalihaksiin, muutenkin tuntuu ottavan rintaan enemmän kun normi pena mulla. Vinopenkki = 30 astetta. Sit ku menee yli 45 ni ottaa melkeen vaan olkapäihin.

Mä tein aikoinani aika paljon vipunostoilla penkin korvikkeen ja sen kyllä huomas. Rinta oli ns. onglemakohta, johon ei tuntunut reeni menevän perille alkuunkaan. Tekniikkaa hioen sai tuonkin jotenkin onnistumaan ajan myötä jotenkuten, mutta ongelmallista se tuntui olevan.

Nyt tän 'uuden heräämisen' myötä pidän miinupenkin ja tasapenkin ns. vakioliikkeenä rinnalle ja hiton hyvin tuntuu perille menevän, tai ainakin rinta on pari päivää tehdyn oloinen treenin jälkeen. Jättää vaan sen egopainon pois ja tekee hallitusti ne liikkeet, niin jo on perskeles, jollei osu kohdilleen. Romua voi lisätä sitten kun on tekniikka aivan napissa, niin pysyy paikatkin kunnossa paremmin. En siis vedä ihan viimesilleen tuota liikettä penkissä, koska varmistajaa ei tahdo oikeastaan koskaan olla kun treenaan. Teen sen 'lopun' sitten peckdekissä, taljassa tai käsipainoin, päivän fiiliksen mukaan sillä mikä tuntuu hyvältä, mutta pääliike on penkki kuitenkin.

Mulla auttaa tuntuman rintaan saamisessa se, että tasapenkissä jarruttaa laskuvaiheessa niin, että se koskee aivan kevyesti rintaa se tanko, ja pysäyttää sen siihen ihan vähäksi aikaa, ennenkuin lähtee nostamaan. Lisäksi lapojen vetäminen yhteen on saanut mulla ihan uudenlaisen tuntuman rintaan.

Tässä kyselisin että tuleeko tulosta nopeaa vaikka korvaisikin penkin jollain muulla samoja lihasryhmiä harjoittavalla "koneella"?

Lukematta muita vastauksia:
Pitkässä juoksussa väitän, että ei tule tulosta nopeaa. Koneilla tehtäessä eivät tukilihakset joudu töihin ja rasitus on huomattavasti yksipuolisempaa.

Itselläni ei levytankopenkki ole koskaan luonnistunut, olen tehnyt käsipainoilla ja koneilla. Viime aikoina enemmin koneilla, koska mulla olkanivelet eivät oikein tykkää työntöliikkeistä. Rintaa on vaikea pitää muun kehityksen kelkassa ilman perusliikkeitä = penkkiä.

Lukematta muita vastauksia:
Pitkässä juoksussa väitän, että ei tule tulosta nopeaa. Koneilla tehtäessä eivät tukilihakset joudu töihin ja rasitus on huomattavasti yksipuolisempaa.

Näinhän se on, kannattaa aina valita se "suurempi" liike.
Eli penkki > kone
kyykky > ojennukset
Mave > selänojennus
pystypunnerrus > viparit

kehityt varmasti paremmin/nopeammin, 1 liike parempi kuin monta pientä jne. 1 jakosessa on pakko käyttää näitä perus liikkeitä jotta saa järkevästi treenattua koko kropan, ja toimii varmasti! :)

Muuten ei kukaan ehottanut Dippiä korvaamaan penkkiä tai siis silleen tekee, että rinta ottaa damagee kunnolla? Aika monet tekee penkin sijasta dippiä rinta painotteisesti ja hyvällä tuloksella.

Ite tein alkuun sellasella painopakkakoneella. Nykyinen kehoilu alkoi aika tarkalleen vuosi takaperin noin 6 vuoden tauon jäljiltä. Kehitys oli aika mukavaa ja koneesta loppu pakka kesken (muistaakseni 125kg) tosi nopeesti. Aattelin siinä sitten että penkistä nousee ihan helposti rautaa kans. Todellisuus oli kuitenkin karua. Ei noussut ja nyt on reenattu peruspenaa kesästä ja haettu kunnon tekniikkaa. Suosittelen kyllä penkkiä minäkin. Tekniikka vaan kuntoon jonkun kokeneemman kanssa heti alkuun.

Nonni, nyt on ohjelmassa sekä penkkiä että vinopenkkiä vapailla painoilla ja voi pojat... sitä luuli sujuvien "konetreenien" jälkeen pystyvänsä nostamaan penkistä ihan eri kokoluokan painoja kuin nyt oikeasti pystyy! Melkein hävettää mennä penkkaamaan :nolo:

Mutta periksi ei anneta. Keväällä rauta saa luvan liikkua penkistä jo ihan eri tavalla :evil:

Jos on tällaista ongelmaa: salilta löytyy vain penkki, ei siis peckdeckkejä ym. eristäviä. Rintaa olen tehnyt siis normi penkillä ja taljassa. Vinopenkin, dipin ja käsipainoilla tehtävät punnerrukset rinnalle jätin aikoja sitten, sillä vasenolkapää venähti pahasti, mutta nyt se on kunnossa.

Kysymys onkin, miten saada enemmän osumaa ylärinnalle. Tuntuu, että painotus kasaantuu vaan ns. keskiosaan.. En tiedä kuvittelenko, mutta tuntuu että lihas kasvaa "alaspäin". Parhainta vaihtelua olisi siis vinopena, mutta voiko sitä tehdä esim. eristävänä taljassa?

sekavaa juttua..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom