Tässä kyselisin että tuleeko tulosta nopeaa vaikka korvaisikin penkin jollain muulla samoja lihasryhmiä harjoittavalla "koneella"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

Tässä kyselisin että tuleeko tulosta nopeaa vaikka korvaisikin penkin jollain muulla samoja lihasryhmiä harjoittavalla "koneella"?
Miks pitää korvata? nauraako joku sun penkkipainoilles vai?
Varmaan sama juttu ku mulla eli ei vaan saa rintoihi tuntumaa,jatkossa teenki vinopenaa.En tajuu mite joku saa pumpin rintoihi penassa.
Viime Bodylehdessä tai sitä edellisessä oli todella hyvä artikkeli vapaasta painosta ja koneista. En kuollakseni muista tarkalleen mitä kyseisessä artikkelissa sanottiin, mutta kannataa lukea se, hyvää matskua.Voisiko joku perustella tai esittää tutkimuksia siitä, miksi korvaaminen ei kannata? Mitä menettää esimerkiksi tehtäessä penkkiä istuen painopakkakoneella? En väitä vastaan, haluan vain tietää, sillä ohjelman päivitys on ajankohtainen.
Alussa nyt kehittyy suurinpiirtein vaikka tekisi mitä satujumppaa siellä salilla näin kärvistetysti sanottuna. Noissa koneissa on vaan se, että itse ei voi hirvesti vaikuttaa niihin liikeratoihin eikä kaikkien koneiden liikeradat sovi läheskään kaikille.Itse olen treenannut juurikin tuolla koneella koko 10 kuukauden punttiurani ja olen mielestäni saanut tuloksia. Tykkään koneen liikeradasta enemmän kuin suoralla tangolla nostamisesta.
Perusliikkeet (eli lähes poikkeuksetta vapailla painoilla tehdyt) kehittävät myös koordinaatiota ja tukilihaksistoa. Koneilla tehtynä nämä eivät kehity ja ennemmin tai myöhemmin tulee yleensä ongelmia loukkaantumisten muodossa. Tossa tarpeeksi hyvä syy pitää pääpaino treenistä vapailla painoilla tehtävissä perusliikkeissä ja viimeistellä paketti koneilla ja taljoilla.
Viime Bodylehdessä tai sitä edellisessä oli todella hyvä artikkeli vapaasta painosta ja koneista. En kuollakseni muista tarkalleen mitä kyseisessä artikkelissa sanottiin, mutta kannataa lukea se, hyvää matskua.