penkin apuliikkeet

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

rauhalte

Banned
moi!

voitteko kertoo penkin parhaimmat ja tehokkaimmat aouliikkeet??

Kapea penkki ja yläselän liikkeet, kuten leuanveto ja kulmasoutu. Yleensä se "heikko lenkki" löytyy ojentajista ja yläselästä.

Itellä tuli aivan totaalinen nousu penkkiin, kun aloin tekemään dippiä.
Nykyään teen sen ojentajien pääliikkeenä. Lyhyttä (4-8) sarjaa
vaan, lisäpainojen kera. Nosto penkissä tehdään rintalihoilla,
etuolkapäillä ja ojentajilla. Noston kontrollointi tulee yläselästä,
taka-/sivuolkapäistä ja kyynärvarsista. Niihin kun keskittyy, saa
aika kokonaisvaltasen yläkroppa treenin aikaan.

Kuten jo sanottu, dippi on varsin pätevä ratkaisu. Alarinta, olkapäät ja ojentajat menossa mukana :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Penkkipunnerruksen paras apuliike on penkkipunnerrus.Näin minua neuvottiin pienempänä voimanostajien toimesta:)
Dippiä nyt saa hinkata vaikka 100kg lisäpainoilla,niin se ei silti tuo välttämättä kiloakaan lisää penkkiykköseen.

Penkkipunnerruksen paras apuliike on penkkipunnerrus.Näin minua neuvottiin pienempänä voimanostajien toimesta:)
Dippiä nyt saa hinkata vaikka 100kg lisäpainoilla,niin se ei silti tuo välttämättä kiloakaan lisää penkkiykköseen.

Totta. Ojentajiin jos tarvii voimaa niin lankkupenkkiä ja dippejä. Nuo ainakin itsellä toimii. Onhan noissa taljoissa ja muissa mukava välillä vemputella, mutta ei sillä voimaa saa, ainakaan niin hyvin kuin lajinomaiset liikkeet.

Tähän voisi ottaa esimerkiksi maastavedon. Monet tekevät paljon apuja, mutta pelkästään asennon muuttaminen käy apuliikkeestä.

Lattiapenkki meinasi tosiaan unohtua. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen!

moi!

voitteko kertoo penkin parhaimmat ja tehokkaimmat aouliikkeet??

Itsellä ainakin noussut penkki aivan kiitettävästi nyt kuukauden aikana (15kg) kun on treenannut näitä:

- Kulmasoutu tangolla
- Leuanveto
- Penkki itse
- Kapea penkki
- Ranskalainen punnerrus
- Etuolkapäät (vaikka 10-20kg lätkällä) ;)

EDIT: Piti kysyä minkälainen ja miten toimii tuo kyseinen lattiapenkki. Koskaan kuullut / kokeillut :o

Dipillä ei ole kyllä mitään tekemistä penkkiykkösen kanssa.
itekkin joskus aiemmin tein dippiä paljon, sarjapainot nousi jne..mutta penatulos oli se sama silti.
Tietysti eri asia jos kyseessä on aloittelija, silloin on yks paskan hailee mitä on apuliikkeinä kun kuitenkin kehittyy.
BTW:En tiedä ketään kovaa penkkipunnertajaa joka sanoisi dipin tärkeimmäksi apuliikkeeksi.
Netistä kun kattoo Suomen huippupenkkaajien treeniblogeja, niin kukaan ei tee dippiä (en ole ainakaan itse huomannut).

Kyllä se on niin että penkin paras apuliike on penkki itse ja sen eri variaatiot.
Kuitenkin niin että ojentajat on tärkein painotusalue.

Dippi on jotenkin niin 80-lukua;)

Dipillä ei ole kyllä mitään tekemistä penkkiykkösen kanssa.
itekkin joskus aiemmin tein dippiä paljon, sarjapainot nousi jne..mutta penatulos oli se sama silti.
Tietysti eri asia jos kyseessä on aloittelija, silloin on yks paskan hailee mitä on apuliikkeinä kun kuitenkin kehittyy.
BTW:En tiedä ketään kovaa penkkipunnertajaa joka sanoisi dipin tärkeimmäksi apuliikkeeksi.
Netistä kun kattoo Suomen huippupenkkaajien treeniblogeja, niin kukaan ei tee dippiä (en ole ainakaan itse huomannut).

Kyllä se on niin että penkin paras apuliike on penkki itse ja sen eri variaatiot.
Kuitenkin niin että ojentajat on tärkein painotusalue.

Dippi on jotenkin niin 80-lukua;)

Yksi parhaista liikkeistä ojentajille mielestäni ja tiedän montakin voimanostajaa jotka tekevät ko. liikettä reeneissään. Menestyneitä nostajia, kuin tulevaisuuden toivojakin. Nimiä en ala luettelemaan, koska eivät välttämättä tykkää, että ovat tulleet julki.

Tosin kaikki nostavat paidalla joten taitaa olla treenikin erilaista kuin RAW touhuissa. Tekniikasta sen verran, että tarkoitus on tehdä ihan lyhyt lasku ja mahdollisimman suorassa asennossa. Syvät dipit kuulemma hajottavat olkapäät tai ainakin vaarantavat ne. Mene ja tiedä. Itsellä ainakin toiminut loistavasti dipit.

Kyllä se on niin että penkin paras apuliike on penkki itse ja sen eri variaatiot. Tästä olen samaa mieltä. :)

Jou marza!

Juu ne mitä itse tiedän, niin tosiaan ovat netistä eri sivuilta katotuista treenipäivyreistä. Mukana lähestulkoon kaikki maajoukkuenostajat ainakin FPO:n puolelta ja IPF:n nostajia myös iso liuta...
En ole kenenkään huomannu Dippiä tekevän...
Kuten en myöskään kotikylänseuran nostajista muista ketään (ellei junnuja lasketa) joka dippiä tekisi(mukana maajoukkuenostajia).

Mutta joo, ei se nyt aivan paskimmasta päästäkään ole kun liikkeistä puhutaan:piis:

Back
Ylös Bottom