Penkata 2 kertaa oma paino 195 senttisenä, mahdollista vai mahdotonta?

Status
Viestiketju on suljettu.
sitähän minä olen koittanut toitottaa eihän 60 kiloselle 120 oo ees mikää ihmeellinen tulos tommosia nostajia nyt riittää.. mutta noita 300 penkkaajia ei joka oksalla kökötäkkää

mites joku nostaa yli 400kg penkistä ja muut ei saa yli 300kg. Ehkä sit vaan yli-ihminen tai saatanan huono taso siellä raskaassa. Turha kitistä kokoajan. Kyllä isotkin äijät pystyy nostaa paljon, vaikka verrattuna omaan painoon, mutta niitä ei ole paljon.

Kai sitä nyt oletetaan että puhutaan raw-nostoista. Sitähän normaalijampat salilla treenaa ja sehän kertoo voimasta.

Hartiapankki
Olen samaa mieltä, että 250 kg on kovempi tulos. Pienet ovat parempia suhteellisessa voimassa ja suuret ovat parempia voimassa.

Kiistely on kivaa:) PIstän nyt vielä kerran tähän oman mielipiteeni vastaan jonkun muun. Jos painolla(oma paino) ei ole mitään väliä siihen kuinka hyvä nostaja mielestänne on kuhan vaan nostaa enemmän kuin toinen niin hohhoijaa. Jos esim 120kg painava henkilö nostaa 142,5kg(penkki) ja 60kg nostaa 140kg niin on totta, että 142,5 kg on vahvempi, mutta respektit menee 60kg kaverille 10-0 mun taholta.

A) jätkä on varmasti tehny tuloksen eteen duunii enemmän kuin toinen jamppa
B) jätkällä on luultavasti paremmat geenit kuin jampalla
C) Jätkä on luultavasti rojutellut ( ei respektii, ihan sama mulle)
D) jätkälllä on ollu tod.näk. enemmän treenivuosia, pitkäjänteisyyttä, halua kehittyä kuin jampalla
ja mä arvostan sellasta jätkää enemmän joka pitkäjänteisyydellä ja kovalla treenillä pääseen asettamaansa omaan tulokseen kuin sellaista joka nostaa 60kg painavampana 2,5kg enemmän ja leijuu sillä et olen vahvempi... ja ei tarvi olla samaa mieltä mä arvostan työntekoo ja suhteellista voimaa joku pelkästään voimaa..

syltty sanoi:
Kiistely on kivaa:) PIstän nyt vielä kerran tähän oman mielipiteeni vastaan jonkun muun. Jos painolla(oma paino) ei ole mitään väliä siihen kuinka hyvä nostaja mielestänne on kuhan vaan nostaa enemmän kuin toinen niin hohhoijaa. Jos esim 120kg painava henkilö nostaa 142,5kg(penkki) ja 60kg nostaa 140kg niin on totta, että 142,5 kg on vahvempi, mutta respektit menee 60kg kaverille 10-0 mun taholta.

A) jätkä on varmasti tehny tuloksen eteen duunii enemmän kuin toinen jamppa
B) jätkällä on luultavasti paremmat geenit kuin jampalla
C) Jätkä on luultavasti rojutellut ( ei respektii, ihan sama mulle)
D) jätkälllä on ollu tod.näk. enemmän treenivuosia, pitkäjänteisyyttä, halua kehittyä kuin jampalla
ja mä arvostan sellasta jätkää enemmän joka pitkäjänteisyydellä ja kovalla treenillä pääseen asettamaansa omaan tulokseen kuin sellaista joka nostaa 60kg painavampana 2,5kg enemmän ja leijuu sillä et olen vahvempi... ja ei tarvi olla samaa mieltä mä arvostan työntekoo ja suhteellista voimaa joku pelkästään voimaa..
no voi ny helvetti.. toihan ny on ihan eriasia... toshan ny on ihan naurettavaks menny toi suhteutus tottakai ny tos tapaukses se 60 kilonen on kovempi tyyppi.. mut entä jos se 120 kilonen ottas VAAN 2 kertaa oman painonsa eli 240... taas ihan eri juttu

syltty sanoi:
Jos painolla(oma paino) ei ole mitään väliä siihen kuinka hyvä nostaja mielestänne on kuhan vaan nostaa enemmän kuin toinen niin hohhoijaa. Jos esim 120kg painava henkilö nostaa 142,5kg(penkki) ja 60kg nostaa 140kg niin on totta, että 142,5 kg on vahvempi , mutta respektit menee 60kg kaverille 10-0 mun taholta.

Respectisisi menee heikommalle, koska vertaat muuta kuin penkkipunnerrusmaksimia.

Itse annan enemmän arvoa sille jolla on parempi kompromissi näiden kahden välillä. Siis suhteellisen ja absoluuttisen voiman välillä. En heti keksinyt mitää ilmeistä kaavaa miten tuon kompromissiin laskisi mutta tällainen tuli mieleen ja nopeasti tarkasteltuna se vaikuttaa aika oikealta kertomaan arvostustani.

m=oma massa
t=penkkitulos

(80kg*t/m+t)=vertailuluku

Mitä suurempi vertailuluku niin sitä arvostetumpi saavutus. Eli jos 60 kiloinen jamppa punnertaa 120 kg, niin yhtä paljon tuon mukaan arvostaisin 100 kiloista kaveria joka nostaa 155 kg. No ei se nyt niin kovin väärältä tunnu.

darvinisti sanoi:
Respectisisi menee heikommalle, koska vertaat muuta kuin penkkipunnerrusmaksimia.

Itse annan enemmän arvoa sille jolla on parempi kompromissi näiden kahden välillä. Siis suhteellisen ja absoluuttisen voiman välillä. En heti keksinyt mitää ilmeistä kaavaa miten tuon kompromissiin laskisi mutta tällainen tuli mieleen ja nopeasti tarkasteltuna se vaikuttaa aika oikealta kertomaan arvostustani.

m=oma massa
t=penkkitulos

(80kg*t/m+t)=vertailuluku

Mitä suurempi vertailuluku niin sitä arvostetumpi saavutus. Eli jos 60 kiloinen jamppa punnertaa 120 kg, niin yhtä paljon tuon mukaan arvostaisin 100 kiloista kaveria joka nostaa 155 kg. No ei se nyt niin kovin väärältä tunnu.
joo ei jaksa enää väitellä sitte.. mutta tulipa täs mieleen et aina ku salilla joku iso karju latoo penkkiin rautaa paljo tos pari kuukautta sitte yks jamppa otti salilla 220 penkistä ni kyllä siihe tuli kaikki vahtaa ja ihmettelee et on kauhee äijä... mut ku joku kukkakeppi lyö 120 ni ei se vaan ketään oikein kiinnosta... rauta se vaan on mikä ratkasee... eikö se kumminkin periaatteessa ole niin että se on kova jätkä kelle ei uskalla mennä vittuileen

hartiapankki sanoi:
no voi ny helvetti.. toihan ny on ihan eriasia... toshan ny on ihan naurettavaks menny toi suhteutus tottakai ny tos tapaukses se 60 kilonen on kovempi tyyppi.. mut entä jos se 120 kilonen ottas VAAN 2 kertaa oman painonsa eli 240... taas ihan eri juttu

Tuo 60 kiloisen kaverin 120kg penkkaus on ilmeisesti hyvin vapaamuotoinen salipenkkaus, jos näitä suorittajia on pilvin pimein? Kisasuorituksena ilman paitaa, on aika harvinainen näky. Ja kun tämä 60kg kaveri käy säännöllisesti salilla, on mies, niin rasvaprosentti varmaan enemmän tai vähemmän matala, eli luokkaa 8%? Jos nyt oletetaan että 120Kg kaveri myös on ahkera penkkaaja, hermotus kohdallaan ja rasvaprosentti 8, niin kyllä sen tuloksen kuuluu 200 paremmalla puolella olla.

En väitä sitä, että vertailua voisi tehdä suoraan painokertoimella, mutta wilksikin toimii tähän vertailuun huonosti, ehkä vielä huonommin. Onko muka reilua se, että 70Kg kaverin pitää penkata 140kg, kun 30 kiloa painavemmalle riittää 170kg, eli 30kg enemmän? Kyllä jokaista kasvettua painokiloa kohden enemmän tulee voimaa kuin se kilo, jos paino oikeasti on lihaa, eikä nestettä ja läskiä.

No kehittelin tähän itte mittarin joka vois olla suuntaa antava. Otetaan esimerkiksi Suomen-ennätykset penkkipunnerruksessa:verrataan omaa tulosta kisoissa vastaavaan lähimpään sarjaan ja jaetaan sm-tulos omalla tuloksella. Mitä lähemmäksi päästään 1 sitä kovempi nostaja on kyseessä. Otetaan esimerkiksi 60kg ja 100kg sarjat. Ajatellaan, että 60kg nostaja nostaisi vaikka salipenkistä 110kg, mikä mielestäni on kova saavutus. Silloin jaettaisiin sm 161/110=1.4636 , siiten otetaan 100kg kaveri joka penkkaa 170kg 245kg/170kg=1.4411 eli 100kg kaveri on suhteellisesti vahvempi ja myöskin vahvempi. Tällöin ei voida vedota siihen etteikö juuri tässä painoluokassa olisi juuri tämän vahvuisia ihmisiä. Tällöin 60kg kaveri ottaisi penkistä 110/60kg=1.83333 kertaisesti oman painonsa ja 100kg kaveri 170/100= 1.7 kertaisesti oman painonsa, mutta olisi silti vahvempi. Omasti mielestäni tämä soveltuu mittariksi vertailuun eikä se syrji "isojakaan" nostajia. Kommenttia saa heittää ihan vapaasti. Ja esimerkkeihin voin sanoa että yhtä paljon oon nähny 100kg kavereita jotka penkkaa sen 170kg kuin 60kg kavereita 110kg kanssa. Ja tietysti tähän voisi lisätä vielä kertoimen penkkipadalle siten, että sm kerrottaisiin ensin kertoimella joka olisi vaikka 0.87
Tällöin penkkipaidan hyödyn poisto olisi 60kg sm-tuloksesta 161x0.88=141.68 eli noin 20kg ja 100kg sarjassa 245x0.88=215.6 eli 30kg. Näin se kai suurinpiirtein menis...

52 Kari Ylijoki 138,0
56 Raimo Kaattari Ols-Ta 150,0
60 Ari Kurjenkallio Tap.Erä 161,0
67,5 Janne Pöykiö PCV-94 178,5

75 Antti Savolainen MKK PT 200,5
82,5 Ville-Petteri Erola MyMy 235,0
90 Petri Hietamäki SiSi 238,0

100 Jukka Keinänen MKK PT 245,0
110 Janne Kuuseva HyKe 260,0
125 Ove Lehto ÅKK 294,0
125+ Kenneth Sandvik ÅKK 317,5

Tää keskustelu on menny ihan sairaaksi, ei ne tosiaan ne 120kg penkki nitkuttelut ketään kiinosta ellei kyseessä ole nainen.

Rispektit niille jotka treenaa ahkerasti vaikka tulokset ei kovia olekaan, painosta viis.

joo ja piste.. jos olisin moderaattori ni lukko vie päälle... tästä sais vängätä vaikka sata vuotta

Se alkuperäinen kysymyshän ei ollut onko pieni vai iso mies kovempi, vaan onko mahdollista 195 pitkän raw-penkata natuna 2*omapaino, mutta ei näytä sellaista ukkoa vielä löytyneen.

Vieläkö jollain itse aiheeseen sanottavaa, vai kutsuuko lukko?!

neutraali sanoi:
Lukkoon vaan.
Hieno homma! :thumbs: Nostit threadin ylös sanoaksesi tuon. Epähuomiossa vielä kirjoitit tähän threadiin nimimerkillä "neutraali" vaikka aiemmin kirjoitit nimimerkillä "karppa78". :5:

neutraali sanoi:
Ai se olikin sun kilon painavampi kaksoisveli! :hyper:

Joo,näköjään on aikalailla saman kokonen kaiffari ja prkl sama syntymä päiväki, mutta jos useamalla nickillä täällä heilusin niin ehkä olisin hiukka ovelampi :D.Piti tulla vaan jotain nasevaa sanomaan ku banni loppui :whip:

Status
Viestiketju on suljettu.
Back
Ylös Bottom