Pelottaako poliisien määrän väheneminen? (Harrikkakuskin yliajo BMW:llä jne.)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Poliisilaitokset koostuvat ihmisistä ja niillä on ihan samat inhimilliset vikansa/ongelmansa kuin muillakin. Duuni osaa olla toisinaan kuluttavaa (vuoroptyöt...) ja suomalainen tapa hoitaa stressiä tunnetaan. Nuorempi sukupolvi on paljon tarkemmin valikoitu/koulutettu (ihan kuten upseereissa armeijassa; vanhempi sukupolvi kupittaa aivan eri määriä kuin nuorempi) joten ao. vanhahkon linkin takaiset asiat kohdistunevat enemmänkin ylempänä mainittuun lähempänä eläkeikää olevaan kööriin.

http://www.poliisi.fi/poliisi/periodic.nsf/vwArchivedDocuments/423B70278E7BF8A4C2256B610038BF72

Tarinan viesti lienee ettei poliisit ole tilastollisesti tässä asiassa yhtään sen puhtoisempia kuin ketkään muutkaan. Kyseessä on siis kyselytutkimuksen tulokset eli jos tuo failaa johonkin suuntaan niin se näyttää liian pieniä prosentteja...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mee ny helvettiin niitten tutkimusten kanssa. Ei sellaista tutkimusta ole olemassakaan. Jos sä nyt katsot mitä minä kirjoitin:

Tämä on MINUN subjektiivinen näkökulma asiaan. Tiedän henkilökohtaisesti läjän näitä tapauksia.

Todennettu tässä tapauksessa tarkoittaa sitä, että syövät jos jonkimoista pilleriä.

Ei sellaista dataa ole olemassakaan millä minä todistan olevani oikeassa. Enkä minä täällä voi alkaa toisten ihmisten tekemisiä kertomaan. Ja vaikka alkaisin, niin seuraavaksi todetaan, että paskapuhetta, kun sitä ei ylen sivuilta löydy. Ymmärrätkö?

Kuten sanottua, uskoo ken tahtoo. Ei se multa ole pois. En edes ymmärrä miksi minä tällaisesta asiasta puhuisin paskaa.

E: korjauksia
Aah, se olikin vain mielipide. Pahoittelen, että vaadin perusteluita.

Kultalusikka perseessä syntyneet ihmiset vaan tuppaa olemaan hieman naiiveja ja heille asiat kuten poliisien kritisoiminen aiheuttaa närkästymistä.
Yleensä tuntuu olevan niin, että ne jotka tekevät rikoksia ja toimivat muutenkin harmaalla alueella tuntuvat olevan niitä joilla on (asenne)ongelmia viranomaisten kanssa.

Kultalusikka perseessä syntyneet ihmiset vaan tuppaa olemaan hieman naiiveja ja heille asiat kuten poliisien kritisoiminen aiheuttaa närkästymistä.
Kritisoimisen ymmärtäisin, mutta että yleistetään asennevammaisiksi idiooteiksi...? Putoaa vakuuttavuuden pohja heittämällä kaikilta tällaisten kommenttien laukojilta.

Lakkautetaan vaan koko poliisi, niin ei tartte kaikkien henkisesti lapsen tasolle hakattujen itkeä ja nillittää pahoista haalarisedistä ja -tädeistä. Voitte sitten räntäsateella selvitellä keskenänne peltikolarin syyllistä osapuolta.

Onneksi näiden muutamien yksittäisten angstaavien vässyköiden huuto ei yllä kansan enemmistön mielipiteeksi.

Se on kultalusikka suussa tai puulusikka perseessä miten tänne synnytään. ;)

No totta hitossa poliisissa on monenlaita viheltäjää kuten vaikka tarjoilijoissa tai nuohoajissa.

EDIT: Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että ilman poliisia olisimme melkolailla kusessa.

Se on kultalusikka suussa tai puulusikka perseessä miten tänne synnytään. ;)

No totta hitossa poliisissa on monenlaita viheltäjää kuten vaikka tarjoilijoissa tai nuohoajissa.

EDIT: Mutta se ei muuta sitä tosiasiaa, että ilman poliisia olisimme melkolailla kusessa.

Joo, onneksi meillä on meikäläisen valituksesta huolimatta vielä suhteellisen järkevää tuo poliisitouhu verrattuna vaikka jenkkeihin. Täällä poliisilla on usein vittumainen asenne, mutta eivät sentään pahoinpitele ihmisiä tai lamauta mummoja taserilla. ;)

Olen ollut poliisiorganisaatiossa töissä hiukan reilu 9 vuotta. Tiedän muutamia alkkiksia, mutta niistä useista sadoista pollariesta joita tiedän, tuo ei ole prosentuaalisesti merkittävä. Kun kerran Jakob esitti perustelemattoman mielipiteensä, mä voin sanoa edes jonkinlaisella perustelulla että poliisissa ei ole alkoholiongelmaa yhtään sen enempää kuin muuallakaan.

Ja olen samaa mieltä siitä, että jos löytää poliisista vain asennevammaisia idiootteja, niin kyllä silloin on ehkä myös katsoa peiliin. Voin käsi sydämellä sanoa, että en tunne YHTÄÄN poliisia joka lähtee vittuilemaan asiakkaalle ihan tuosta vaan normitilanteessa. Jos jollain on antipatioita poliisia kohtaa, niin todennäköisesti hän on itse itsensä ajanut siihen pisteeseen että on alvariinsa pollarin kanssa tekemisissä, ja omalla provosoinnillaan tjms. saa jotain muuta kuin punaisen maton kohtelun.

Olen ollut poliisiorganisaatiossa töissä hiukan reilu 9 vuotta. Tiedän muutamia alkkiksia, mutta niistä useista sadoista pollariesta joita tiedän, tuo ei ole prosentuaalisesti merkittävä. Kun kerran Jakob esitti perustelemattoman mielipiteensä, mä voin sanoa edes jonkinlaisella perustelulla että poliisissa ei ole alkoholiongelmaa yhtään sen enempää kuin muuallakaan.

Ja olen samaa mieltä siitä, että jos löytää poliisista vain asennevammaisia idiootteja, niin kyllä silloin on ehkä myös katsoa peiliin. Voin käsi sydämellä sanoa, että en tunne YHTÄÄN poliisia joka lähtee vittuilemaan asiakkaalle ihan tuosta vaan normitilanteessa. Jos jollain on antipatioita poliisia kohtaa, niin todennäköisesti hän on itse itsensä ajanut siihen pisteeseen että on alvariinsa pollarin kanssa tekemisissä, ja omalla provosoinnillaan tjms. saa jotain muuta kuin punaisen maton kohtelun.

Itse olen ollut samassa organisaatiossa kohta 6 vuotta. Ja olen keikkaa ajanut tasan yhden kusipään kanssa, joka vittuili asiakkaille surutta. Muut kollegat olivat varsin haluttomia tekemään töitä kyseisen henkilön kanssa juuri tästä syystä.

Mutta joo, uskoo ken tahtoo. Minähän olemme "systeemin" sisällä, joten jokainen saa itse tehdä päätelmänsä poliiseista. Jokaisessa ammatissa on omat vipeltäjänsä ja tuollainen viinakulttuurikin alkaa olla poliisiorganisaatiossa menneiden vuosien juttu.

P.S. Täällä on muitakin, jotka eivät ole syntyneet kultalusikka perseessä. Terveisin alkoholistiperheen, skitsofreenisen isän ja pahamaineisen paskalähiön kasvatti. Enkä tarkoita tätä vittuiluna, mutta itse en ainakaan erityisesti mitään valtiollista organisaatiota voi syyttää lapsuudestani.

Hienoa että edes joku myöntää tuon että poliisissakin voi olla todellisia urpoja jotka pilaavat muidenkin maineen. Itse olen oman ammatin takia joutunut muutaman kerran todistamaan kuinka rauhallinen kiinniottotilanne on revennyt käsistä kun paikalle on saapunut asennevammainen sankaripoliisi.

Voisiko poliisilla olla kehittynyt samanlainen "aisti" kuin myyjillä että sitä kokemuksen myötä vaistoaa sen hankalan asiakkaan. Ja jos saa poliisilta tai myyjältä aina huonoa palvelua niin on syytä katsoa peiliin ja sen jälkeen viellä pitää ihan useampi hiljainen kritiikki hetki omasta asenteestaan.

Mielestäni on käsittämätöntä, että meidän (kansalaisten) turvallisuudesta ollaan valmiita tinkimään kohtuuttoman paljon. Ei näy poliisia arkisin edes keskustan katukuvassa vaikka kohtuu suuressa kaupungissa asunkin. Rikollisia kyllä sitäkin enemmän. Voin vain kuvitella miltä ihmisistä tälläkin hetkellä tuntuu haja-asutusseudulla saati tulevaisuudessa.

Eikö tosiaan ole muita säästökohteita? Hallitsematon maahanmutto? (en ole rasisti), Vangit? Yksi vanki (suljetussa vankilassa) maksaa yhteiskunnalle liki 200e. Tätä listaa voisi jatkaa melkoisesti...

Ministeri Räsänen antoi ylen haastattelussa mielenkiintoisen näkökannan asialle. Valtioissa joiden talous on kuralla (jonka takia leikkauksia tarvitaan) syntyy mm. mellakoita joita edes suuri poliisijoukko ei saa hallittua. Ja varmasti myös muukin rikollisuus lisääntyy. Kuinka siis käy ylivelkaantuvan Suomen, jossa ei ole edes pienintä kohtuullista määrää poliiseja?

Poliisien maararahathan nousee vaan joka vuosi. Rahat taitaa menna hallintoon ja chilinkasvattajien jahtaamiseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom