En ole koskaan ollut poliisien kanssa henkilökohtaisesti tekemisissä sen enempää kuin mitä ne mua liikenteessä pysäyttelee, mitä tosin tapahtui nuorempana valehtelematta päivittäin. Tämä taas johtui lähinnä mun laitetusta autosta, niin niitä aina kiinnosti sen katulaillisuus jne. Ei tää mua haitannut, mutta faija aina raivos himassa, että eikö niillä ole parempaa tekemistä ottaa kiinni oikeita rosvoja, tosin parin vuoden jälkeen kun kaikki sen seudun poliisit varmasti tiesi, että se on kaikin puolin ok auto, niin tämä onneksi loppui.
Sitten ehkä itse asiaan. Yhdysvalloissa asuneena olen tottunut näkemään poliiseita ihan törkeästi katukuvassa ja tämä on mun mielestä todella positiivinen asia. Luulen, että suomen poliisien koulutus eroaa todella paljon jenkkejen vastaavanlaisesta, mutta en pistäisi yhtään pahaksi, jos suomeen saataisiin vähän samanlaista mallia. Tässä vuoden mittaan on tohon taloon missä asun niin soitettu poliiseja useampaan kertaa ja ne tulee aina tyyliin 5-10min sisällä ja siinä on aina 2-3 partiota vaikka kyseessä ei olisi muuta kuin, että "joku nyt riehuu vähän kännissä ja se haittaa muiden nukkumista".
Toisena esimerkkinä esim kaupungin keskustassa, missä on ns. 3-4 "baarikatua" niin siellä on viikonloppuisin joka korttelin kulmassa 2-3 partiota päivystämässä niin mielestäni se luo todella turvallisen olon, koska tiedän, että tuolla liikkuu vaikka mitä puukkojunkkareita. Esimerkkinä tuolta keskustasta raidattiin tässä 6kk sisään 7 yökerhoa huume- ja asekaupasta sekä rahanpesusta, kun miettii millasta porukkaa siinä liikkuu, niin en voisi edes miettiä tuolla liikkumista ilman noita poliiseita. Yleensäkkin kun näkee, että jengi meinaa alkaa riehumaan, niin sieltä tulee poliisit niputtamaan ne hyvin äkkiä, samoin baaritappeluita ei juurikaan näe, koska se menee yleensä siten, että poket menee vähän väliin ja jos ei auta niin sit tuleekin poliisit hyvin äkkiä kantamaan ulos.
Enemmän mua hirvittää oikeasti liikkua yöllä helsingin keskustassa / rautatieasemalla / lähijunissa, kuin miljoonakaupungin keskustassa / sivukujilla.
Jos suomessa vain olisi määrärahoja niin vastaavanlaista kannattaisin hyvin pitkälti, mutta eihän se oli valitettavasti oikein mahdollista.
Mitä itse tämän ketjun tapaukseen, niin kuin jossain puhuttiin, että tossa taustalla olisi ehkä ollut jotain jengeihin liittyvää kärhämää ja pahasti yleistäen harrikkakuskin ulkonäönperusteella pitäisin tätä mahdollisuutena, mutta kys. henkilölle meinasikin tulla hätä, kun ollaan vähän tilanteen toisella puolella...
Edit: Timba, tosiaan puhuin ehkä vähän ohi suuni. Tosiaan vittuako noita paskamaita tuetaan mitään, tosiaan rahat pitäisi kohdetaa sellaisiin asioihin millä on oman maan kannalta oikeasti väliä.