Pelkkä ryhmäliikunta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ailime
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä kysymykseni olis nyt se, onko pelkällä ryhmäliikunnalla mahdollista pudottaa painoa ja hieman kiinteytyä? Olen siis 21-vuotias nuori nainen, 73kg ja 167cm. Läskejä on kertynyt hiukan joka puolelle kroppaa, ja olis tavotteena päästä aluks ainakin tohon 65kg painoon :-)

Olen just alottanut, tällä viikolla kävin maanantaina bodystepissä ja torstaina 45min kahvakuulatunnilla. Ei hirveesti tää ite salipuoli innostais. Mietinkin sitten kuinka usein olis hyvä käydä näillä tunneilla viikossa? Ja on varmaan parempi kun käy mahdollisimman monipuolisesti eri tunneilla? Mua kiinnostaa erityisesti nämä bodystep, kahvakuula, spinning, FIT muokkaus, bodypump jne.
Täysillä vedän tunnit tottakai, hiki tuli kyllä kunnolla pintaan näillä kahella tunnilla missä nyt käynyt. Myös pohkeet kipeyty bodystepin jälkeen ja reidet kahvakuulan jälkeen niin pahasti ettei istumaan ja ylös päässyt :D Mutta kai se on silloin tehonnut? :D
Ja niin tottakai, pyrin syömään mahd. Terveellisesti ja ylimääräiset herkut nyt jää tauolle vähäks aikaa. Muuten tämän ulkopuolella sit kävelen arkisin koko 8h työpäivän.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kiinteyttäminen ei itsessään tarkoita mitään. Eri asiayhteyksissä se voi olla läskin polttamista tai lihaksen hankkimista. Yleensä sillä tarkoitetaan vain normaalia laihduttamista. Jumpat sun muut ovat erittäin hyvää liikuntaa, joten niissä kannattaa ehdottomasti käydä, jos niistä pitää ja tavoite on painon pudottaminen. Tosin lihasta noilla tunneilla ei voi juurikaan kasvattaa, joten se täytyy tehdä salin puolella.

Useimmiten naisille riittää länsimaisen kauneusihanteen saavuttamiseen vaan rasvojen pudottaminen. Salilla toki omia "vikoja" voi korjata tai "vahvuuksia" parantaa entisestään. Moni naisista treenaakin pelkästään persettä, enkä syytä heitä siitä, sillä noiden jalkapäivien tuloksia tulee itsekin ihailtua aina silloin tällöin.

Muista silti, että tärkein laihduttamisen osa-alue on syöminen. Itse asiassa se on ainoa osa-alue. Kaikki muu on ylimääräistä. Voit laihduttaa tekemättä yhtään mitään ja voit lihota, vaikka kävisit joka päivä jumpassa. Syö vähemmän kuin kulutat ja pääset tavoitteeseesi. Herkut tosiaan kannattaa jättää vähemmälle, sillä juuri ne sisältävät eniten kaloreita. Esim. yksi Maraboun suklaalevy vastaa 700g jauhelihaa (10%).

Zone-sarja -42%
Ailime, ihan hyvältä kuulostaa tuo suunnitelmasi. Syöt fiksummin ja lisäät kulutusta, niin kyllähän se painoon vaikuttaa. Syöminen tietty enemmän. Puoli kiloa viikossa on hyvä pudotustahti, sen enempää ei tarvii. Kun paino putoaa, niin kulutuskin vähenee, joten vanhaan ei kannata palata ollenkaan. Eli opettele tässä samalla uutta elämäntyyliä.

Eka kerta uuden lajin parissa on aina pahin, kroppa kuitenkin tottuu niihin nopeasti, kun jatkat harrastusta, niin enää ei sitten tule niin pahoja jumeja. Step-tyyppiset helposti ottavat alkuun/tauon jälkeen pohkeisiin :). Sanoisin, että kokeile kaikkea kiinnostavaa ja tee tuosta kiva uusi & säännöllinen harrastus itsellesi. Käy sitten sen verran, kun aikatauluihin sopii ja hyvin jaksat, lepoakin tarvitaan. Monet ohjatuista tunneista ottavat jalkoihin eniten, kuten varmaan huomaat. Naisten yleinen ongelma-alue on yläkropan voima, mutta sen suhteen alkuun pääsee hyvin joillain noilla mainituilla. Ja ehkä sitten myöhemmin innostut myös siitä salitreenistä, kun nuo ovat tulleet hyvin tutuiksi (näin mulle siis kävi) :D.

Joku säännöllinen kehonhuoltotunti voisi olla lisäksi hyvä.

Back
Ylös Bottom