Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Varmaan ihmiset täällä vertailee Pekkaa Wileniukseen. Ja ihan hyvällä syyllä, koska varsin samanlainen keissi.
No eihän se keissi ole ollenkaan samanlainen
On se vaan kumma ettei nykyään kilpailevan kehonrakentajan suorituksista saa antaa minkäänmoista kritiikkiä, ilman että alkaa tämä mielensäpahoittelijoiden kuoro määkimään. Selväähän on että aiheeton kritiikki ja suoranainen vittuilu on persiistä ja tuomittavaakin, mutta kai nyt sentään herran tähden suorituksia saa kommentoida itse kukin mielensä mukaan. Jos kilpailija itse ei kestä kritiikkiä haukkumatta sen antajia, niin kannattaa miettiä toisenkin kerran että mitä tuli tehtyä, kun vetelee posehousuja jalkaan ja on astumassa yleisön eteen julkisesti arvosteltavaksi.
No jos nyt tässäkin tapauksessa jengi tarttuu tuohon prokortista keskusteluun, niin eiköhän se ole Pekka itse kuka on haastatteluissa kertonut sen olevan päämääränä ?Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
Suomessa taitaa jääkiekko olla ainoa laji jossa voi SM-tasolla pelata ammatikseen. Ja jalkapallossa ihan muutamat pelaajat HJKn ulkopuolelta.Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
[OT]Toikin on varmaan yksilöllistä sekä henkilöstä että opiskelualasta riippuvaa. Se on totta, että opiskellessa on enemmän aikaa, mutta myös sitäkin enemmän takaraivossa odottavia stressitekiöjitä kuten tentit ja muut dedikset. Itse opiskelen kuudetta vuotta, ja kesäisin olen aina tehnyt kutakuinkin täyspäiväsesti töitä. Silti paras kehitys on aina tullut kesäisin kun on henkisesti ollut niin helppoa olla töissä 8-16, käydä treenaamassa sen jälkeen eikä sitten sen jälkeen enää miettiä mitään.[OT]Opiskelut eivät bodaus harrastusta haittaa se on varma. Esim, korkeakoulut käyneet voivat kyllä allekirjoittaa, että työelämä rasittaa huomattavasti enemmän mitä tahansa harrastusta kuin opiskelu. On ihan puppua väittää, että opiskeluilta ei olisi aikaa bodata. Itselläni ei ole koskaan ollut niin paljon aikaa kuin opiskellessa.
Hauskoja ajatuksia KP:lta kun Suomessa bodauskisasta saa yleensä palkaksi muovipytyn ja pieruhera pussin. Veikkaan että kisaaminen SM-tasolla on taloudellisesti ajateltuna sen verran huonoa investointia, ettei sitä monen talous kestä. Kuitenkin moni parikymppinen opiskelee ja/tai käy töissä eikä näin rahat vain riitä panostamaan lajiin ns riittävästi, että voitaisiin olla parikymppisinä jo siellä raskaammissa sarjoissa. Pekka onneksi kuitenkin ollut sen verran fiksu että käynyt yhden amk-tutkinnon pohjille eikä tartte sitten tippua tyhjän päälle jos ei bodaus hommista tulekkaan tulevaisuudessa elantoa. Wilenius varmaan taitaa olla tällä hetkellä ainoa joka pystyy elättämään itsensä treenaamiselle ja sen ympärille luoduista jutuista. Muut SM-tason huiput tekevät jotain työtä että voivat kattaa harrastuksen kulut.Ehkä odotukset ovat olleet korkealla, koska ei ole aikoihin nuorta lupausta nähty aikaisessa vaiheessa haastamassa kärkeä kehonrakennuksessa jopa raskaammissa sarjoissa. Tätähän Ouramakin toivoi Nyyssölän videossa.
Etköhän sä nyt tohon tiedä vastauksen kun hetken mietit. Opiskelijalle tai pieni tuloiselle noi on aika kalliita investointeja.Mistähän tää myytti tulee et se ois jotenki ylivoimaisen kallista. On huomattavasti kalliimpiakin harratuksia joita ihmiset pitää ihan normaalina.
Itsehän olen ollut toimitsijana MM-kisoissa, jossa jokainen kilpailija teki tappiota. Kaukaisimmat, keskieuroopasta tulleet, käsiittääkseni jopa useita tuhansia pelkästään tuosta yhdestä kisasta. Lajina oli jääspeedway. Mutta eiköhän tämä ala jo menemään vähän liian offtopiciksi.Etköhän sä nyt tohon tiedä vastauksen kun hetken mietit. Opiskelijalle tai pieni tuloiselle noi on aika kalliita investointeja.
Ööh, eiköhän se suurin menoerä ole ne vähän toisenlaiset lisäravinteet.Kun jättää ne turhat intrat, laturit yms turhat paskat pois niin kummasti harrastus halpenee. On sitä ennenkin kehitetty ilman.
Kun jättää ne turhat intrat, laturit yms turhat paskat pois niin kummasti harrastus halpenee. On sitä ennenkin kehitetty ilman.