BB Pekka Kotipohja

Mä tykkään Pekasta, mutta eihän tuo kunto ollut hyvä. Tosi sileä.
On tässä ketjussa ollut ihan älytöntä heittoa. Pekka vaikuttaa välillä näsåviisaalta, mutta kaikilla on oikeus mielipiteisiin.

Miksi muuten Pekka jätti cbb:n?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Varmaan ihmiset täällä vertailee Pekkaa Wileniukseen. Ja ihan hyvällä syyllä, koska varsin samanlainen keissi.

No eihän se keissi ole ollenkaan samanlainen, kun toinen tekee sitä sponsoroituna elannokseen ja toinen harrastuksenaan ja on opiskellut samalla. Ja jos on yhtään järkeä päässä (kuten tässä tapauksessa on ilmeisesti ollut, kun on valmistunut), tajuaa sen opiskelun asettaa kehonrakennuksen edelle. Se on kuitenkin vähän tärkeämpää ja määrittää sitä tulevaa elämänlaatua hieman eri tavalla kuin joku lavalta haettu pysti.

Jotenkin tuntuu, et osalla pimenee valot kokonaan, kun puhutaan kilpailevasta kehonrakentajasta. Heti ollaan vertaamassa siihen, että onko mahdollisuuksia pro-cardiin ja takoo 20 kiloo lihaa vuoteen. Tajuamatta mitä sellainen vaatii. Jotkut ihmiset vaan haluaa pitää asiat harrastelutasolla, vaikka se varmaan jonkun pakkoselibaatissa elävän näppäimistöbodarin onkin hankala hahmottaa.
 
On se vaan kumma ettei nykyään kilpailevan kehonrakentajan suorituksista saa antaa minkäänmoista kritiikkiä, ilman että alkaa tämä mielensäpahoittelijoiden kuoro määkimään. Selväähän on että aiheeton kritiikki ja suoranainen vittuilu on persiistä ja tuomittavaakin, mutta kai nyt sentään herran tähden suorituksia saa kommentoida itse kukin mielensä mukaan. Jos kilpailija itse ei kestä kritiikkiä haukkumatta sen antajia, niin kannattaa miettiä toisenkin kerran että mitä tuli tehtyä, kun vetelee posehousuja jalkaan ja on astumassa yleisön eteen julkisesti arvosteltavaksi.
 
On se vaan kumma ettei nykyään kilpailevan kehonrakentajan suorituksista saa antaa minkäänmoista kritiikkiä, ilman että alkaa tämä mielensäpahoittelijoiden kuoro määkimään. Selväähän on että aiheeton kritiikki ja suoranainen vittuilu on persiistä ja tuomittavaakin, mutta kai nyt sentään herran tähden suorituksia saa kommentoida itse kukin mielensä mukaan. Jos kilpailija itse ei kestä kritiikkiä haukkumatta sen antajia, niin kannattaa miettiä toisenkin kerran että mitä tuli tehtyä, kun vetelee posehousuja jalkaan ja on astumassa yleisön eteen julkisesti arvosteltavaksi.

Samaa mieltä. Kehonrakennus on aika tylsä laji seurata kun tuntuu ettei normaalia kilpaurheiluun kuuluvaa kritisointia ja arvostelua saa harrastaa oikein lainkaan. Katsokaa joskus vaikkapa kotimaista futista tai lätkää,siellä maan suurimmat mediat päivittelee ja arvostelee joka päivä pelaajien ja joukkueiden suorituksia ja forumeilla on spekulaatiot hieman eri tasolla kuin täällä pakkiksella. Kehonrakennuksen pienuudesta lajina vain kertoo se,että kilpailijat lukevat joltakin nettiforumeilta jokaisen itseään koskettavan kommentin ja heti ollaan oikein vaatimassa sivustojen moderaattoreilta reagointia kun tyyli ei itseä miellytä. Kilpailijoiden elämän ei luulisi millään tavalla olevan kiinni tällaisista nettiforum keskusteluista,mutta näköjään tämä on hyvinkin merkittävä kanava monelle. Ja täällä pakkiksella nyt kommentit on kyllä yleisesti hyvin asiallisia ja yllättävänkin korrekteja vrt isompien lajien ympärillä käytävään keskusteluun.
 
Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin :offtopic: Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
 
Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin :offtopic: Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
No jos nyt tässäkin tapauksessa jengi tarttuu tuohon prokortista keskusteluun, niin eiköhän se ole Pekka itse kuka on haastatteluissa kertonut sen olevan päämääränä ?
 
Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin :offtopic: Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.

Millä tavalla toimeentulon lähteet on tässä se olennainen asia? Suomessa muissakin lajeissa suurin osa urheilijoista joutuu käymään siviilitöissä lajin ohessa. Se ei silti tarkoita,että kilpaurheiluun liittyvät paineet,julkisuus,kritiikki ja voittajien hehkutus ja häviäjien mollaaminen pitäisi lopettaa tai tuomita jonkinlaiseksi negailuksi. Jos tämä siis oli minulle tarkoitettu kommentti.
 
Opiskelijoilla on kylläkin todella hyvin aikaa tehdä sitten mitävaan, paitsi opiskella. En sitten tiedä Pekasta, kuinka paljon pitää opintopisteiden eteen tehdä töitä, mutta yleisesti ajatellen opiskelijoillahan on akateeminenkin vapaus ja mahdollisuus tehdä vaikka jatkuvasti tuplatreenejä, jos palautuminen on hanskassa.
Mukavaa nähdä sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan ja löytyyköhän sitä aikaa sitten enemmän, kun opiskelut on opiskeltu ja siirrytty työelämään. Silloinko sitä aikaa löytyykin enemmän salihommiin? En usko.
#syitäodotellessa
 
Viimeksi muokattu:
Opiskelut eivät bodaus harrastusta haittaa se on varma. Esim, korkeakoulut käyneet voivat kyllä allekirjoittaa, että työelämä rasittaa huomattavasti enemmän mitä tahansa harrastusta kuin opiskelu. On ihan puppua väittää, että opiskeluilta ei olisi aikaa bodata. Itselläni ei ole koskaan ollut niin paljon aikaa kuin opiskellessa. Toinen puoli on sitten opiskeltaessa sen käytettävissä olevan rahan määrä, vaikka aamupuuroon....

Kyllähän Pekka töitä tekee, mutta kehitys on ikävä kyllä nyt aika heppoisen oloista, toki sitä on varmasti tapahtunut, mutta todella paljon hitaammin kuin moni "fani" on odottanut. Ehkä odotukset ovat olleet korkealla, koska ei ole aikoihin nuorta lupausta nähty aikaisessa vaiheessa haastamassa kärkeä kehonrakennuksessa jopa raskaammissa sarjoissa. Tätähän Ouramakin toivoi Nyyssölän videossa.
Lahdessa nähdään paraneeko kireys, kuten odottaa voisi. Jalkoihin saa satsata kyllä jatkossakin paljon ja aika näyttää kuinka ne kehittyvät.

Palaute molempiin suuntiin kuuluu lajiin kuin lajiin, siitä on turha vetää herneitä nenään.
 
Aina on hyvä verrata ammatikseen urheilevia amatööreihin :offtopic: Täälläkin aina puhutaan pro-korteista ja ammattilaisuudesta, siis kaikki muut paitsi itse bodaajat.
Suomessa taitaa jääkiekko olla ainoa laji jossa voi SM-tasolla pelata ammatikseen. Ja jalkapallossa ihan muutamat pelaajat HJKn ulkopuolelta.
 
Opiskelut eivät bodaus harrastusta haittaa se on varma. Esim, korkeakoulut käyneet voivat kyllä allekirjoittaa, että työelämä rasittaa huomattavasti enemmän mitä tahansa harrastusta kuin opiskelu. On ihan puppua väittää, että opiskeluilta ei olisi aikaa bodata. Itselläni ei ole koskaan ollut niin paljon aikaa kuin opiskellessa.
[OT]Toikin on varmaan yksilöllistä sekä henkilöstä että opiskelualasta riippuvaa. Se on totta, että opiskellessa on enemmän aikaa, mutta myös sitäkin enemmän takaraivossa odottavia stressitekiöjitä kuten tentit ja muut dedikset. Itse opiskelen kuudetta vuotta, ja kesäisin olen aina tehnyt kutakuinkin täyspäiväsesti töitä. Silti paras kehitys on aina tullut kesäisin kun on henkisesti ollut niin helppoa olla töissä 8-16, käydä treenaamassa sen jälkeen eikä sitten sen jälkeen enää miettiä mitään.[OT]
 
Itse olen U16-18 Maajoukku pelaajien kanssa daily base tekemisissä ja heistä juttuja kirjoittelen niin tiedän faktana sen että jääkiekossa 15v asti voidaan kärkipelaajille maksaa 3-4 ruokaa per pv, 300€ per kk, varusteet, asunto(jos eripaikkakunnalta).
Kesällä juuri siirtyi Saipasta Lukkoon 3 maajoukkuepelaajaa joille maksetaan edellä mainitut jutut.
Jos kehonrakentaja saisi 300€ apurahaa tai 3-4 ruokaa jostain valmiina niinjeesais aivan vitusti kuukausitasolla rahassa ja ajassa.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä odotukset ovat olleet korkealla, koska ei ole aikoihin nuorta lupausta nähty aikaisessa vaiheessa haastamassa kärkeä kehonrakennuksessa jopa raskaammissa sarjoissa. Tätähän Ouramakin toivoi Nyyssölän videossa.
Hauskoja ajatuksia KP:lta kun Suomessa bodauskisasta saa yleensä palkaksi muovipytyn ja pieruhera pussin. Veikkaan että kisaaminen SM-tasolla on taloudellisesti ajateltuna sen verran huonoa investointia, ettei sitä monen talous kestä. Kuitenkin moni parikymppinen opiskelee ja/tai käy töissä eikä näin rahat vain riitä panostamaan lajiin ns riittävästi, että voitaisiin olla parikymppisinä jo siellä raskaammissa sarjoissa. Pekka onneksi kuitenkin ollut sen verran fiksu että käynyt yhden amk-tutkinnon pohjille eikä tartte sitten tippua tyhjän päälle jos ei bodaus hommista tulekkaan tulevaisuudessa elantoa. Wilenius varmaan taitaa olla tällä hetkellä ainoa joka pystyy elättämään itsensä treenaamiselle ja sen ympärille luoduista jutuista. Muut SM-tason huiput tekevät jotain työtä että voivat kattaa harrastuksen kulut.

Savolaiselle luotiin hyvät olo suhteet nuorena panostaa lajiin kun KP ja vanhemmat rahoittivat harrastusta eikä tarttenut kuluttaa energiaa töissä. Tällä hetkellä ei varmaan kellään parikymppisellä ole noin hyvää tilannetta ja varmaan myös moni parikymppinen on sen verran fiksu, että keskittyy siihen opiskeluun/työskentelyyn bodailun ohessa. Bodaaminen on kuitenkin enemmän ja vähemmän terveydellä leikkimistä sanoo ihmiset mitä tahansa, eikä sillä Suomessa tee elantoa niinkuin ei monessa muussakaan lajissa.
 
Etköhän sä nyt tohon tiedä vastauksen kun hetken mietit. Opiskelijalle tai pieni tuloiselle noi on aika kalliita investointeja.
Itsehän olen ollut toimitsijana MM-kisoissa, jossa jokainen kilpailija teki tappiota. Kaukaisimmat, keskieuroopasta tulleet, käsiittääkseni jopa useita tuhansia pelkästään tuosta yhdestä kisasta. Lajina oli jääspeedway. Mutta eiköhän tämä ala jo menemään vähän liian offtopiciksi.

Pekalla on vielä pitkä, ja kaikesta päätellen terve, ura edessäpäin. Pitää vaan kestää kritiikki ja ihmisten ennakko-odotukset, jos jo aikasessa vaiheessa alkaa "julkkikseksi" ja asettaa julkisesti tosi kovat tavoitteet.
 
Kun jättää ne turhat intrat, laturit yms turhat paskat pois niin kummasti harrastus halpenee. On sitä ennenkin kehitetty ilman.

Intra 61snt annos ja palkkari 51snt = yhteensä 1,12euroa että tohon ei pitäisi kenenkään budjetti kaatua. Ylihinnoitellut fastit, supermassat, leaderit ja muut voi jättää ostamatta.
 
Back
Ylös Bottom