Pehkosen penkki maksimi treeni...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AASI
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Henkilökohtaisesti koin nuo sivut ylipäätään jotenkin ärsyttäviksi, ehkä
liiallisen penkin hehkutuksen takia? Noh, makunsa kullakin,
jotkut haluavat keskittyä vain penkkiin.

Hieman epäselväksi jäi kyllä että mitä hauisliikkeet tekevät penkkipunnerrusohjelmassa?

Edit: Tarkemmin ajatellen, kyllähän nuo hauikset taitavat
penkissä rasittua. Itselle ei kyllä ehkä silti tulisi ihan heti mieleen
pistää scottia penkin apuliikkeeksi.. hmm.
Ehkä ajatusmaailmani vain kaipaa uudistamista?

Janne sanoi:
Eipä skulaa linkki mulla.. Toimiiko muilla?

Äsken ei se vasen palkki toiminut, mutta nyt toimii.
edit: Eikä tosin mene millekään maksimivoimaohjelmasivulle.

On tosiaan penkkipainotteiset sivut, tosin kertoohan tuon otsikkokin. Tein ite muokattuna tuota penkkimaksimiohjelmaa. Lisäsin vain ohjelmaan enemmän liikkeitä niille lihasryhmille, joita ei penkissä suoranaisesti tarvita. Penatulos jauhoi paikallaan kun alotin tuon. Alkuun ohjelma tuntui kevyeltä, mutta koska tossa renataan rintaa 3 kertaa viikko, alkoi viikon päästä tuokin tuntumaan. Ihan hyvin tolla tulokset parani. Paras oli 10 kiloa lisää kuukaudessa. Pikkuveli tekee samaa ja alkuun silläkin tuli tuo 10 kiloa kuussa.

Jotenkin hutaisemalla tehdyn oloiset ovat nuo sivut, imo...

Ja on tuo ohjelmakin nyt ainakin erilainen kuin muut näkemäni, esimerkiksi jto:n suosittelemat...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
AASI sanoi:
jto:lta pienikin kommetti kyseiseen treeniin auttas varmaan jo kovasti!
Joo itekki kaipailisin jto:n kommentteja lähinnä siitä että onkohan nuo pehkosen penkki ohjelmat selvästä päästä väsättyjä :D . mm tuo 3 ja 5kertaa viikossa tehtävä penkki ihmetyttää, aina siis joka kerta pitäis yrittää nousta maksimiin ja sitten vielä uuteen maksimiin, eihän tuo voi toimia kellään vai olenko ymmärtänyt tuon jotenkin väärin :confused:

neutraali sanoi:
mm tuo 3 ja 5kertaa viikossa tehtävä penkki ihmetyttää, aina siis joka kerta pitäis yrittää nousta maksimiin ja sitten vielä uuteen maksimiin, eihän tuo voi toimia kellään vai olenko ymmärtänyt tuon jotenkin väärin :confused:

Aika kevyesti sinne maksimiin noustaan. Tota tehessä ois haluttanu ottaa pidemmät sarjat alkuun. Esim toi 3x70% ois haluttanu ottaa kymppinä ja 2x82,5% vähintään femmana. Ekat kaks viikkoo tuntu rinnan osalta liianki kevyeltä. Salilta lähtiissä ja seuraavana aamuna tuntu että ei oo menny perille. Toimi tuo kuitenkin ja alkoi tuntumaan kahden viikon jälkeen. Itse tein siis tuota maksimiin tähtäävää ohjelmaa.

Voi tietenkin olla että tuo ohjelma ei sovi kaikille. Itse olen sitkeä luuviulu, jolla patti vaan kutistuu mitä enemmän rautaa nousee. Ja voimat on muutenkin kestävyys puolella. Parhaaseen reeniaikaan piti veivata hiki hatussa 2 tuntia että sai takin tyhjäksi ja paikat jumiin aamuksi.

no vastataan sitten...

mun mielestä pitkällä tähtäimellä ei toimi. eri asia on sitten se, haetaanko absoluuttinen maksimi, vai ns. päivän maksimi, johon sitten kaikki raudat suhteutetaan. varsin käytetty juttu esim. painonnostossa.

huonona puolena liiallinen treenaaminen kovilla radoilla, josta seuraa hermoston työkyvyn heikentyminen, huono tekniikka ja ylikunto. hyvinä sitten taas tuntuma isompaan rautaan säilyy varsinkin jos se maksimi ei ole se ihan viimenen, vaan joskus reilustikin alle, eli jää jonnekin 90%:iin.

ite oon sitä mieltä aina, kun kattelen omasta mielestäni erilaisia ohjelmia, että onpas ... erilainen. rohkenen väittää jo pikkusen erilaisia juttuja nähneeni, mutta yritän aina suhtautua kaikkeen avoimesti ja mielenkiinnolla, enkä tyrmätä mitään etukäteen. ihmiset on erilaisia ja joillekin toimii joku, toisille taas se sama juttu aiheuttaa peräpukamat ja elinikäsen trauman viikossa.

hyvänä esimerkkinä usein tapahtuvasta penkkaamisesta ~maksimiraudoilla oon ottanu esiin suloisen pikkuveljeni, joka "uransa" alussa teki penkkiä useemmin ku söi... melkein. treenejä tuli 5-15 per viikko suurin piirtein ja lähes aina tehtiin ihan sama systeemi, eli 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 ja usein myös takasin alas. kahdessa vuodessa natuna 170kg lähtötason ollessa 45kg ja oman painon muistaakseni 90kilon pinnassa... turhapa siinä on selitellä, ettei toi voi toimia :D

hth?

Ite en oo koskaan tuota ohjelmaa lähteny tekemään loukkaantumisien pelossa.Tais Pehkosella itelläkin olla olkapää romuna, johon penkkiurakin oli jossain vaiheessa loppunut. Voishan tuota joskus vaikka kuukauden pätkän kokeilla. Kyllä tuolla varmasti ainakin jonkin aikaa tuloksia voisi saada.

bfr sanoi:
Hieman epäselväksi jäi kyllä että mitä hauisliikkeet tekevät penkkipunnerrusohjelmassa?

Onhan se hyvä pitää ojentajan vastalihaskin kunnossa vaikkei se varsinaisesti nostaisikaan penkkitulosta. Pysyy paikat paremmin ehjänä kun lihakset edes suunnilleen balanssissa.

jto sanoi:
hyvänä esimerkkinä usein tapahtuvasta penkkaamisesta ~maksimiraudoilla oon ottanu esiin suloisen pikkuveljeni, joka "uransa" alussa teki penkkiä useemmin ku söi... melkein. treenejä tuli 5-15 per viikko suurin piirtein ja lähes aina tehtiin ihan sama systeemi, eli 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 ja usein myös takasin alas. kahdessa vuodessa natuna 170kg lähtötason ollessa 45kg ja oman painon muistaakseni 90kilon pinnassa... turhapa siinä on selitellä, ettei toi voi toimia

Minkä ikäinen ja kuinka paljon pikkuveljesi painoi tuossa kahden vuoden reenin jälkeen? Todellinen luonnonlahjakkuus joka tapauksessa.

ikää tais olla 17-18 ja paino siis lopussa sen 90kg about. alussa ehkä 70-75kg? ja lahjakkuus? aivan taatusti. jalat ku kanalla, mutta satanen melki kylmiltään 12,3 ja kyykky sitten ku siihen lajiin tutustu 220kg aika nopeesti. :D

jto sanoi:
ikää tais olla 17-18 ja paino siis lopussa sen 90kg about. alussa ehkä 70-75kg? ja lahjakkuus? aivan taatusti. jalat ku kanalla, mutta satanen melki kylmiltään 12,3 ja kyykky sitten ku siihen lajiin tutustu 220kg aika nopeesti. :D

Voi jömppeli :rock:

jto sanoi:

Taetaa JTO puhua vain ittestään... :D

Back
Ylös Bottom