Peck deck neuvoja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja radawa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Siis onko tämä peck Deck nyt todella niin paska liike kun sanotaan. Itse yleensä viimeistellyt rinta treenin tällä. Ja itse ainekin tykännyt, tulee hyvä pumppi

Ei ole. Tietty silloin mennään pahasti perse edellä puuhun, jos yritetään sovittaa pecdeckiä johonkin yksijakoiseen. Muista kuitenkin että se rinnan massa rakennetaan pääasiassa raskailla punnerrusliikkeillä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei ole. Tietty silloin mennään pahasti perse edellä puuhun, jos yritetään sovittaa pecdeckiä johonkin yksijakoiseen. Muista kuitenkin että se rinnan massa rakennetaan pääasiassa raskailla punnerrusliikkeillä.
Joo, niinku sanoin tehny yleensä viimeisenä liikkeenä punnerruksien jälkeen

Onhan se aika vitun turhake. Iso liuta oikeasti hyödyllisiä liikkeitä joilla ne epäkkäät kasvaa siinä sivussa. Omat epäkkäät kasvoi ihan varkain oikeastaan lähinnä mavettamalla 1-5 toiston sarjoja.

Entäs jos on Kai Greenin epäkäsgeenit? Tuskin Kaitsullekaan epäkkäät kasvaa vaikka rupeisi ottamaan 1-5 toiston mavesarjoja. Ihmiset on erilaisia ja varmaan jollekin jolla epäkkäät kasvaa yhtä huonosti ku Kaitsulla niin kohautukset voi olla oiva apu.
Tämä on jo käsitelty, mutta haluan mukaan. Siitä on puolitoista vuotta kun aloitin uudestaan salillakäynnin. Mavea on tullut tehtyä säännöllisesti 1-3 kertaa viikossa. Nyt viimeisen kuukauden aikana olen havahtunut siihen, että noille epäkkäille pitäis varmaan tehdä jotain. Ne oli entisaikaan yksi mun parhaista lihasryhmistä (silloin treenasin niitä), mutta nyt niitä ei ole melkein ollenkaan. Päätin viime viikolla aloittaa epäkästreenit olankohautuksilla ja tulen jatkamaan sitä hamaan tulevaisuuteen. Näin se taitaa olla, että toiselle turha liike ei ole turha toiselle.

Siis onko tämä peck Deck nyt todella niin paska liike kun sanotaan. Itse yleensä viimeistellyt rinta treenin tällä. Ja itse ainekin tykännyt, tulee hyvä pumppi
Ei kai se nyt kovin paska voi olla, jos se sopii sun välityksille ja saat sillä jotain aikaan. Monella nuorella tuntuu olevan sellainen ajatus, että kehittyminen on jostain liikkeistä kiinni. Ihan kuin pec-deck olisi kehityksen kannalta täysin yhdentekevä, kun sitä kerran haukutaan. Tällaisten ns. "normaalien" kuntosaliliikkeiden joukossa ei ole sellaista liikettä millä ei kehitystä ja lihaskasvua saisi aikaan. Ero tulee sitten jostain muusta. Esimerkiksi mä en tykkää smith-laitteesta ollenkaan. Se on ihan järjetön keksintö. Tanko jolla on pakotettu liikerata. Se on silti esim. pystypunnerrusta tehdessä olkapäille ihan sama mistä se rasitus tulee ja ne saa kasvamaan silläkin. Silti mä pidän vapaita painoja parempina, koska siinä saa tukilihaksetkin paremmin rasitusta. Se on kokonaisvaltaisesti parempi liike, vaikka sen sivu- tai etuolkapään milelestä ne on saman arvoisia.

Kirjotan nyt omat näkemykset pec deckistä. Meikäläiselle pec deck on ollut yleensä semmonen laite, mihin ei juurikaan tule koskettua. Ikinä en ole sillä suoraa sarjaa tehnyt, niin kauan kun olen jotain treenaamisesta ymmärtänyt. Pec deck on just sellanen laite, että sen tarkotuksen voi korvata niin monella muulla paremmalla talja- tai käsipainoliikkeellä, että en edes nää syytä suoriin sarjoihin pec deckissä. Supersarjoissa, ja varsinkin triplasarjoissa mun mielestä toimii kyllä jokseenkin hyvin. Jos haluaa testata jotain, millä saa oikeesti helvetinmoisen pumpin rintafileisiin, niin voi testata allaolevaa:

Pec deck x15
Punnerrukset leveällä asennolla, sormet ulospäin x MAX
Pakkovenytykset käsipainolla penkillä/Venytyspunnerruksen ala-asento.

Tossa voin sanoa, että pec deck toimii. Mutta älkää nyt ihan aloittelijat tehkö mitään suoria sarjoja pec deckissä. Varsinkaan sillä tyylillä, että runtataan ne levyt yhteen olkapäillä ja ties millä lihaksilla.

Osalla tais mennä ohi, että oli aika kieli poskella heitetty, tarkoituksellisen provosoiva kommentti. Hinkatkaa toki tissejänne kaikilla mahdollisilla tavoilla. :)

432123477_WaitYoumadbro_xlarge.jpeg

Zone-sarja -42%
Vakavasti ottaen peck deck eristävänä, fiksatun liikeradan harjoitteena on varmaan paskin yksittäinen vaihtoehto rinnalle. Kaikki erilaiset penkkipunnerrusvariaatiot mukaanlukien leijupenkit, osatoistot rinnalle ja vino/alaviisto/käsipainoversiot on parempia. Samoin dipit, flyessit ja ristikkäistalja.

Vakavasti ottaen peck deck eristävänä, fiksatun liikeradan harjoitteena on varmaan paskin yksittäinen vaihtoehto rinnalle. Kaikki erilaiset penkkipunnerrusvariaatiot mukaanlukien leijupenkit, osatoistot rinnalle ja vino/alaviisto/käsipainoversiot on parempia. Samoin dipit, flyessit ja ristikkäistalja.

Mutta mitäs jos ojentajat ja olkapäät on hapoilla ja haluat rintaa treenata? Teet dipissä negatiivisia? Entäs jos on rinnassa huono hermotus ja tekisit etukäteisväsytystä pec deckillä? Ei kai kukaan nyt kokonaan treeniään pec deckin ympärille perusta. Vasta tein triplasarjoja jossa oli viimeisenä liikkeenä pec deck ja hyvin toimi.

Ristikkäistalja on about yhtä hyvä, mutta ymmärtääkseni näissä eristävimmissä rintaliikkeissä olisi tarkoitus saada vahva supistus aikaan, jota ei esim. flyesseissa käsipainoilla saa aikaan. Kp flyesin voisin itse ristiä maailman paskimmaksi liikkeeksi (koska en itse sitä tee ja on muotia sanoa näin ;) )

Tästähän on vähän turha edes keskustella, jos ei rinnalle tee kuin penkin ja kp-vinopenkin, jonka jälkeen kotiin. Mutta tykitäppä 3-4 punnerrusliikettä rinnalle, niin tiedät miksi tehdään eristävämpiäkin liikkeitä...

Kp flyesin voisin itse ristiä maailman paskimmaksi liikkeeksi (koska en itse sitä tee ja on muotia sanoa näin ;) )
Mä laskisin kp flyesin rintalihaksen kannalta huonommaksi liikkeeksi kuin pec deck. Tosin tukilihasten kannalta parempi. Mutta pec deckissä on vastusta koko liikkeen alusta loppuun tasaisesti ja lihas joutuu siinä koville. Kp flyesissä voimakäyrä laskee koko ajan ja on yläasennossa nolla. Koita siinä nyt supistaa rintalihasta kun se on ihan sama onko sulla ne painot käsissä vai ei. Ristikkäistalja toki paikkaa tämänkin puutteen ja säilyttää vapaan liikeradan, eli se on mun mittapuulla paras, jos eristetyistä rintaliikkeistä puhutaan.

Loistava viimiset mehut puristava liike. Kovasti jotkut menee sarkasmin taate liikettä haukkuessaan, mutta valitettavasti monet tyrmää oikeasti koko liikkeen. Eikä tarvi taas joka nimimerkin tulla erikseen kertomaan, oliko tosissaan vai ei, kuten tapan täällä tuntuu olevan.

On muuten yks eniten väärin tehdyistä liikkeistä ku kattelee yleisiä tekniikoita. Runtataan hirveesti etuolkapäilä ja venytetään turhan paljo.
[video=youtube_share;k8YPtUKw6P4]http://youtu.be/k8YPtUKw6P4?t=18m6s[/video]
18:05 alkaen hyvää perustietoa.

Mä laskisin kp flyesin rintalihaksen kannalta huonommaksi liikkeeksi kuin pec deck. Tosin tukilihasten kannalta parempi. Mutta pec deckissä on vastusta koko liikkeen alusta loppuun tasaisesti ja lihas joutuu siinä koville. Kp flyesissä voimakäyrä laskee koko ajan ja on yläasennossa nolla. Koita siinä nyt supistaa rintalihasta kun se on ihan sama onko sulla ne painot käsissä vai ei. Ristikkäistalja toki paikkaa tämänkin puutteen ja säilyttää vapaan liikeradan, eli se on mun mittapuulla paras, jos eristetyistä rintaliikkeistä puhutaan.

Tätä juuri meinasin itsekin. Taljassa flyesit on parempi kuin pec deck, usein vaan jää tekemättä kun on taljoille niin kova tungos, eikä kehtaa vara koko telinettä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No itse alkuaikoina tein paljonkin noita vipareita käsipainoilla rinnalle ja minusta niillä ainakin sai niin hyvän tuntuman ja poltteen rintaan kuin olla ja voi, en edes ole harkinnut käyttäväni pec deckiä. Mutta mitä tulee tuohon voimakäyrään, niin onhan sama lähes kaikissa vapaapainoliikkeissä eikä niitä silti pidetä huonoina, eikö vain?

En tiedä olisinko pec deckissä kunnolla supistelemalla saanut nopeammin tulosta aikaiseksi kuin tekemällä koko aloittelija-ajan 3x8-12 sarjoja vipareita, mutta noilla ainakin sain sen verta lihaa rintaan, et oon periaattessa täysin done rinnan treenaamisen osalta, en tahdo enää yhtään lisää massaa tisseihin..

Mä en taas ymmärrä sitä, että liike jossa painot on niin raskaat, että lihas tekee duunia suht matalilla toistoalueilla joko laitteessa tai vapailla painoilla ja ei kasvattais lihasta ollenkaan. Pecdeckiin kun lyödään 200 kiloa ja supistellaan hissun kissun niin jo se on kumma, jos lihas ei millään saa kasvuärsykettä. Mitä siellä sillon tapahtuu jos lihas kuitenkin tekee työtä riittävän kovaa vastusta vastaan?

Mä en taas ymmärrä sitä, että liike jossa painot on niin raskaat, että lihas tekee duunia suht matalilla toistoalueilla joko laitteessa tai vapailla painoilla ja ei kasvattais lihasta ollenkaan. Pecdeckiin kun lyödään 200 kiloa ja supistellaan hissun kissun niin jo se on kumma, jos lihas ei millään saa kasvuärsykettä. Mitä siellä sillon tapahtuu jos lihas kuitenkin tekee työtä riittävän kovaa vastusta vastaan?
Tätä mäkin tarkoitin. Usein juuri ne aloittelijat tulee kysymään, että mikä on paras liike hauikselle? Mikä kehittää parhaiten? Vastaus: Kaikki.

Toki kasvattaa ollenkaan. Mutta vertailukohtaisesti ei koskaan parhaalla tavalla kun puhutaan 1 nivelen eristävästä liikkeestä.

Back
Ylös Bottom