pec-deck penkin vai vinopenkin tilalle?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Eli kaksjakonen ohjelma jossa sillon tällön ois rento tehä pec-deckii. Mut kumman tilalle pistän, penan vai vinopenkin?

mä kysäsen tähän samaan et missä vika kun pek dekkiä tehdessä sivuolkapäät väsyy?
teen liikaa käsillä = tekniikka päin vittua...?

Pecci ottaa just tohon kainalonseutuvaan, eli normi penan tilalle, mutta oma mielipiteeni on liikkeen heivaaminen pois ja tilalle flyessit tasapenkillä maaten, taikka ristikkäistaljassa saa huomattavasti paremman venytyksen tisseihin.

Olis rento tehdä sitä sun tätä, mutta penkkiä en kyllä pec deckillä korvais.
Vaikka se alituinen penkki tulosten kanssa vouhkaaminen onkin pahimmillaan aika typerää, on penkki todella hieno perus liike rinnalle. peck dekillä voi sitten ottaa viimeiset mehut lopussa.

Penkki aina mukana.

Kannattaa pitaa aina perusliikkeet ohjelmassa mukana. Eli en luopuisi penkista ihan heti. Pec-Dec toki hyvaa vaihtelua eli kannattaa kokoeilla valilla, mutta tee se penkki ekana liikkeena ehdottomasti. Itse teen joskus pecdecia reenin lopuks jos haluaa puristaa kaiken irti. Ristitalja toimii myos..

Samoilla linjoilla balboan kanssa. Joku raskas perusliike kannattaa aina pitää mukana ohjelmassa! Peck-decki on ihan ok viimeiseksi liikkeeksi kun vetää pudotussarjoina tissit hulluun pumppiin. Kannattaa vaihdella liikkeitä tarpeeksi usein, ettei vedä ihan samaa settiä joka reenissä. pena/vinopena/ristitalja/peck-deck/flyers...

peck deck menis muuten ehkä (vaikka ite en ottais ohjelmaan) jos jako on joku 4 tai 5 mutta 2-jakoiseen ei mitään järkeä ottaa.

Mä teen 2-jakoisessa yhden sarjan flyes-sia silloin kun tuntuu että rinta kaipaa lisärankaisua. Eli ehkä joka kolmas kerta, pec-deckkiä muutaman kerran kokeiltuani totesin että se sopii lähinnä olkanivelten kiusaamiseen.

Itse teen rinnalle penkkiä, vinopenkkiä, peck-deckiä sekä chest pressiä ja hyvin pelittää. Minusta ei kannata penkkiä eikä vinopenkkiä korvata peck-deckillä. Tämä on vain minun pieni mielipiteeni.

Tungenpa tähän samaan threadiin vaikka onkin hieman :offtopic: .
Onko paljon eroa normi penkkiin verrattuna jos tekee penkin smith:issä? Siinä ei ois niin välttämätöntä tarvetta varmistajalle suuremmillakaan romuilla ja itselläni kun tahtoo tekniikka olla vielä hieman hakusessa niin olisi hyvä kun voisi keskittyä puhtaaseen suoritukseen eikä tarvitsisi korjailla "soutamis" liikkeitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaa rakentaa sitä ohjelmaa senkin mukaan mitkä liikkeet tuntuu tehokkaimmilta oman kropan kannalta ja sitten mahdollisesti ärsykkeen turtuessa vaihtaa liikkeitä ohjelmassa.

Itse teen välillä virkistäväksi vaihteluksi niin, että teen vain pari kunnon sarjaa per liike (esim. ojentajille) ja otan sitten yhden liikkeen ylimääräisenä mukaan.

proletaari sanoi:
Tungenpa tähän samaan threadiin vaikka onkin hieman :offtopic: .
Onko paljon eroa normi penkkiin verrattuna jos tekee penkin smith:issä? Siinä ei ois niin välttämätöntä tarvetta varmistajalle suuremmillakaan romuilla ja itselläni kun tahtoo tekniikka olla vielä hieman hakusessa niin olisi hyvä kun voisi keskittyä puhtaaseen suoritukseen eikä tarvitsisi korjailla "soutamis" liikkeitä.

Mielestäni molempi parempi: peruspenkki yläkropan työntävien lihasten kokonaisvaltaiseen treenaamiseen ja "hullun voiman" hakemiseen. Smith taas enemmän pumppaavampaan treeniin. Ehkäpä peruspenkissä lyhyempiä sarjoja varmistajan kanssa maksimivoiman hankkimisvaiheessa ja smithissä pidempää, 10-15 sarjaa hyvällä tuntumalla silloin kun on pidempien sarjojen aika. Jatkuvassa smithin käytössä voi mielestäni olla se ongelma, että kroppa tottuu pitkän päälle pääsemään "helpommalla" koska liikettä ei tarvitse stabiloida. Viisaammat korjatkoot...

Ja vielä sen verran, että silloin kun harjoittelet tekniikkaa, niin normaalipenkki on mielestäni parempi kuin Smith. Pienet painot, tarpeeksi hidas suoritus ja huolellinen tekniikka antaa parhaan pohjan tuleville, koville penkkitreeneille. Tasapaino tulee tuon myötä ja horjumiset ja soutamiset häviävät. Smithissä noista tekniikkavirheistä ei pääse kovinkaan helposti eroon.

Jos tekee sen 4 sarjaa rinnalle 2-jakoisella mitä minäkin teen, voi siitä vinopenkistä tai tasapenkistä jättää toinen sarja pois ja tehdä se peck-deckiä, saahan tolla hyvän pumpin tisseihin kun viimeisenä liikkeenä tuon tekee.

Timba79 sanoi:
Jos tekee sen 4 sarjaa rinnalle 2-jakoisella mitä minäkin teen, voi siitä vinopenkistä tai tasapenkistä jättää toinen sarja pois ja tehdä se peck-deckiä, saahan tolla hyvän pumpin tisseihin kun viimeisenä liikkeenä tuon tekee.

Voitko heittää 2-jakoisen ohjelmasi tähän taikka privaan?
Näkisin vähän minkä verran muut tekevät sarjoja millekin. Itse treenailen joka toinen päivä ja rinnallekin tulee vain penkkiä TAI vinopenaa kässäreillä 2 sarjaa..

Pyranha sanoi:
Voitko heittää 2-jakoisen ohjelmasi tähän taikka privaan?
Näkisin vähän minkä verran muut tekevät sarjoja millekin. Itse treenailen joka toinen päivä ja rinnallekin tulee vain penkkiä TAI vinopenaa kässäreillä 2 sarjaa..

Se mun ohjelma löytyy tuosta treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen... ketjusta tosta sivun yläosasta. Nyt teen jaolla reidet ja kädet vs. rinta, selkä, olkapäät, ojentajat.

Toki jos sä haluut jotain tarkempaa tietoa, niin voin mä illalla naputtella parit esimerkit treenipäiväkirjasta tulemaan. Vähän mä aina sovellan noita liikkeitä sun muita.

Rintatreeni on nyt ollut seuraavanlainen:

- 2 x ristitaljassa
- 2 x tasapenkki tai vinopenkki tanko
- 1 x rintaprässi

Tossa tulee nyt se "ylimääräinen sarja" kun normaalisti teen 4 sarjaa, mutta se johtuu tuosta ristitaljasta, joka ei ole ns. perusliike, mutta saa hyvin sillä etuväsyteettyä rintalihat ja penkki menee paaaljon paremmin tisseille.

Tämä riittää, kiitos!

edit: Huomasin että siinä esimerkin 2-jakoisessa on kokonaissarjamäärä 37 kropalle, kun mulla itselläni vain 22. Teetkö tuota minkä mittaisella kierrolla? Itse siis joka toinen päivä eli neljän päivän.

En ole Timba, mutta mun kaksijakoisessani on 27 sarjaa ja mullakin kierto on periaatteessa neljä päivää. Mun kaksijakoinen on kuitenkin "tuplana", eli mulla on kaksi erilaista selkä, rinta, olka, pohje ja reidet, kädet, vatsat treeniä. Käyännössä siis mun kierto on kahdeksan päiväinen.

Edit: Kuulostaa aika kovalta tuo 37 sarjaa, se on sitten eriasia, millaisia liikkeet ovat. Mä teen kaikki perusliikkeillä, mitä voi (vatsojen, hauisten, ojentajien ja vatsojen suorat sarjat eristäviä, mutta ne kaikki saavat rasitusta perusliikkeistä).

Peck-Deckistäkin saa todella hyvän liikkeen kun tekee sen flyes-liikkeen tavoin. Se "perinteinen" tapa suorittaa Peck-Deckiä on kyllä vihoviimesin harjoite mitä itse tekisin. Toi Peck-Deck flyes tulee mukaan omaan DC-ohjelmaan kun joku rintaliike menee vaihtoon kehittymättömyyden takia.

toolate sanoi:
Peck-Deckistäkin saa todella hyvän liikkeen kun tekee sen flyes-liikkeen tavoin. Se "perinteinen" tapa suorittaa Peck-Deckiä on kyllä vihoviimesin harjoite mitä itse tekisin. Toi Peck-Deck flyes tulee mukaan omaan DC-ohjelmaan kun joku rintaliike menee vaihtoon kehittymättömyyden takia.

Jep aivan samaa mieltä! Rinnan aktivaatio on aivan eri luokkaa kuin perinteisellä tavalla tehdyssä peck-decissä. Väittäisin jopa, että näin tehty peck-deck kilpailee massanlisäys liikkeenä tasavertaisesti punnerrusliikkeiden kanssa. Korostan vielä, että normi peck-deck on pepusta ja sillä ei ole tämän liikkeen kanssa juurikaan mitään tekemistä vaikka samassa laitteessa suoritetaan. Lavat ja olkapäät taakse, kaari kuten penkissä, jaloilla leveä asento ja rock on! Mahtavat pumpit ja kiva kontrolli läpi liikkeen + gutaa tekevä huippusupistus. Voi tehdä myös isosti kunnon romuilla jolloin ne parhaat pumpit saavuttaakin.

Mistä tuo 37 sarjaa on laskettu, kaksi treeniä yhteen vai? Eli ei tossa tule kerralla kuin muistaakseni 17 ja 19 sarjaa, joka nyt ei mikään yliammuttu määrä ole, vähemmänkin voi toki tehdä ja varmasti moni vähemmän tekeekin. Eli tuo 37 sarjaa voi tulla KAHDESTA treenistä, ei todellakaan yhdestä.

EDIT: Näköjään tuolla oli puhutta neljän päivän kierrosta, eli kahden treenipäin sarjat yhteen kai tolla oli tarkoitettu.

No mä oon aina tykännyt tehdä reilummin sarjoja ja ihan hyvin tuntuu mulla toimivan. Vähemmän riskialtista esim. selälle (mulla) kun jalkatreenissä ei ihan niin finaaliin tartte tehdä kun on vähän enemmän sarjoja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom