BB Pauli Pöyhiä

Pahoittelut jos ääni kuuluu hiljemmalla joissain kohdin kun prinsessa nukku tuota tehdessä niin ehkä saatoin puhua automaattisesti hieman hiljempaa :)

Sai selvää hyvin ja kyllähän prinsessan täytyy saada nukuttua hyvin. :)

Sinun ja Antti yhteistyö vaikuttaa todella hyvältä ja eihän sitä voi muuta kuin peukuttaa molemmille tsemppiä ja taisteluasennetta. Mielenkiinnolla odotan, mitä sieltä on tulossa lisää. Pieni "jännityksen poikanen" on aina hyväksi. :)

Käsitreenivideossa kiinnitin huomiota, kuinka seurasit tarkkaan Antin tekemisiä ja muutamaan otteeseen käskit kiinnittämään huomiota kohdelihakseen eli tekniikkaan tekemisissä. Mulle toi keskittyminen on olkapäävammaisena (molemmat) todella tärkeää, sillä helposti karkaa väärään osoitteseen, jos ei keskity 100% tekemiseen, josta taas seuraa oikean hartian, olkapään ja käsivarren ylimääräinen ärsyttävä jännittyminen sekä pahimmillaan kaupan päälle särkyä, jotka taas haittaa muuta elämää.

Kiitos Pauli & Antti! :)

Todellakin.
Piti itsekin kommentoida tuota Paulin "jalat maassa asennetta". Vähän jopa huvittaa välillä, kun hän meikäläisenkin kaltaista mitättömyyttä kutsuu Sir ja Herra nimityksillä.
Mutta antaa tosiaan VAIN JA AINOASTAAN positiivisen kuvan miekkosesta, kun puhuttelee kaikkia kunnioittavaan sävyyn, eikä käyttäydy kuin olisi jollain tavoin parempi kuin me muut.
Oot sä Pauli todella hieno ja asiallinen jätkä. Ei tuollaista luonnetta voi kuin arvostaa (PEUKKU)

ps. en ole vielä ehtinyt katsomaan q&a, joten joudut vielä odottamaan meikäläisen palautetta sen osalta ;)

Kiitos sanoista ! Arvostan.

Mä uskon tai oon niin ajatellut että se tai miksi olen tälläinen varsinkin mitä kehonrakennukseen ja kehonrakentajiin tulee on syynä se kun olen juurikin aloittanut harrastuksen täysin yksin ja koko matkan tähän asti kulkenut periaatteessa yksin. Ilman siis muita bodaajia lähellä,reenikaverina tai tietopankkina ja ohjaksistaja vetäjänä. Kaikki epäili omalla kylälläni mua vuosia kun muutuin ihmisenä niin radikaalisti siitä perus nuoresta joka tappeli koulussa ja ryyppäsi poltellen tupakkaa ja angstaillen viikonloput. Huomasin hetken päästä kun todistin tietysti muille ensimmäisenä että minusta on tähän että itsellenihän teen tätä oikeasti. Tämä saa minut voimaan hyvin niin henkisesti kuin fyysisesti. Voin olla ns.ihan ihminen kaikkien muiden joukossa vaikka elänkin pienessä bodykuplassani. Köyttäydyn kun kaikki muutkin nostamatta bodaamista esille koko ajan ja pitäen itseäni parempana ihmisenä kun minulla on huomattavasti enemmän selkärankaa kun muilla ns.normaaleilla. Ei ei,ei se niin mene. Äiti opetti että kaikki ollaan ihmisiä,samalla viivalla. Ainakin lähtö tilanteessa. Se että teet jotain erikoista tai olet hyvä jossain ei tee sinusta sen parempaa kuin sinulle itsellesi. Nöyränä olen lajiin tullut kaikista ennakkoluuloista ja nyt useamman kisan kisanneena ja lähes joka kerta epäonnistuneena on vaan saanut päivä päivältä itseni tajuamaan yhä enemmän että mä oon vaan mä. Teen tätä koska rakastan. Vaikka epäonnistun , yritän uudelleen..ja uudelleen. Virheistä täytyy oppia ja kun sydän näyttää tietä eikä ego tai muu veruke niin voin vaan sanoa itselleni ja toimia uskoen sen mukaisesti että voittajaksi ei synnytä vaan sinne kasvetaan. Peace

Q&A3: Onko sinulla ollut ohjauksessa asiakkaita, joiden on ollut todella vaikea oppia oikeat suoritustekniikat tietyissä liikkeissä? Jos on ollut edellä mainittuja tapauksia, niin onko aina löytynyt tavalla tai toisella ratkaisu kyseisiin ongelmiin?

Teen tätä koska rakastan.

Itse olen sanonut samalla tavalla kun aikoinaan harrastin kilpaurheilua ja harjoitusmäärät olivat korkeat opiskelujen tai työn ohessa ja jotkut ihmettili, kuinka viitisin ja jaksoin. Itselläni ei ole ollut hyviä saavutuksia kisoissa, mutta treenaaminen oli mun juttu ja hyvät muistot ovat niiltä ajoilta. Silloin sitä jaksaa ja haluaa kun se tulee sydämestä eli rakastaa, mitä tekee.

Q & A 3

Paljonko Pauli suosittelisi rasvanmääräksi offikaudella bodailua harrastavalle nuorelle ?

Aikaisemmin kysyin vältätkö maitotuotteita, entäs viljat & gluteeni ? Onko eroa kisa & offikaudella ?

Kolme tärkeintä lisäravinnetta aloittelevalle mielestäsi ? Heraproteiinin lisäksi :)

Sai selvää hyvin ja kyllähän prinsessan täytyy saada nukuttua hyvin. :)

Sinun ja Antti yhteistyö vaikuttaa todella hyvältä ja eihän sitä voi muuta kuin peukuttaa molemmille tsemppiä ja taisteluasennetta. Mielenkiinnolla odotan, mitä sieltä on tulossa lisää. Pieni "jännityksen poikanen" on aina hyväksi. :)

Käsitreenivideossa kiinnitin huomiota, kuinka seurasit tarkkaan Antin tekemisiä ja muutamaan otteeseen käskit kiinnittämään huomiota kohdelihakseen eli tekniikkaan tekemisissä. Mulle toi keskittyminen on olkapäävammaisena (molemmat) todella tärkeää, sillä helposti karkaa väärään osoitteseen, jos ei keskity 100% tekemiseen, josta taas seuraa oikean hartian, olkapään ja käsivarren ylimääräinen ärsyttävä jännittyminen sekä pahimmillaan kaupan päälle särkyä, jotka taas haittaa muuta elämää.

Kiitos Pauli & Antti! :)

Hienoa kuulla ! Mun ja Antin yhteinen bodyhistoria tosiaan kumpuaa jo vuodelta 2010 niin on koettu paljon yhdessä ja opittu tuntemaan toisemme niin reeneissä kun elämässä muutenkin :) Hehe hienoa..kyllä on tulossa todella maittavaa settiä tässä syksyn/talven/kevään aikana .. Paljon laajempaa kun vain sarjojen kuvaamista salilla !

Joo toi reeni oli kova reeni nimenomaan keskittyen niihen lihaksiin jota kyseisessä reenissä piti työstää..Moni kuitenkin "pumppi/tuntuma" reenissään ei niin keskity siihen että jännitys pysyy oikeasti siinä mitä tehdään koko ajan. Ajatus helposti karkaa tai kun alkaa rauta painamaan niin otetaan vippaskonstia ja muita lihaksia mukaan.Ei näin jos kyseessä on tuollainen reeni.Se on vain hyväksyttävä että kun voima loppuu siinä tiedyssä liikeradassa niin silloin se lihas on loppu ja lopettaa.

Toi on vaan fiksuutta sulta kun meet ja teet niin että huonoa kipua ei tule.Niin se kuuluukin jos on loukkantumisia.Tyhmä ei saa olla ollakseen kova reenaaja :)

Ollos hyvä toveri jtjeremia !

Q & A 3

Paljonko Pauli suosittelisi rasvanmääräksi offikaudella bodailua harrastavalle nuorelle ?

Aikaisemmin kysyin vältätkö maitotuotteita, entäs viljat & gluteeni ? Onko eroa kisa & offikaudella ?

Kolme tärkeintä lisäravinnetta aloittelevalle mielestäsi ? Heraproteiinin lisäksi :)

Kiitos ! Tulee kolmoseen kyssärisi :)

Alle 90kg sarjassa numerolla 81 kilpaili.
_full.jpg

Tulipa vasta tänään katsottua Paulin toinen q &a video, heitetään nyt tähän muutamia kysymyksiä mitä mieleen heräsi tuosta videosta, mikäli seuraavaan videoon vielä mahtuu :) Mukava mieheltä on kysellä, kun vastaukset ovat todella selkeitä ja laajasti selitelty.

1. Mitä mieltä olet siitä, tulisiko "aloittelijan" aina ensiksi aloittaa takakyykyllä ja vasta myöhemmin siirtyä etukyykyn pariin ? Eikös tuo ota kuitenkin kokonaisvaltaisemmin sekä etu & takareisiin sekä pakaraan.

2. Haluatko heittää tähän jonkun esimerkin miten lämmittelet & nouset sarjapainoissa esimerkiksi mavessa sinne tavoite sarjapainoon ? ( MIkä se nyt sitten ikinä onkaan ) Kuinka kauan sinulla yleinsä menee aikaa lämmitelyihin ? Lasketaan kaikki jalan heilautukset aina ensimmäiseen työsarjaan. Lämmitteletkö myös kiertäjät & koko kropan vaikka kyseessä olisi alakroppa treeni, vai ainoastaan lihakset joita kyseisessä treenissä käytät ?

3. Tuosta hiilihydraattien lisäyksestä massakaudella, miten neuvoisit esimerkiksi henkilöä joka : Syö treenipäivinä 500 gemmiä hiilaria ja paino pysyy viikon syklissä samana, onko 10 g mielestäsi liian paljon tai vähän nostettavaksi ? Tulisiko tuo määrä heittää suoraa tuohon eli 510 g joka päivä, vai kenties muutama gramma joka päivälle lisää ? Entä jos paino nousee hieman, tulisiko silti yrittää lisätä sitä ruoan määrää ja yrittää saada kroppa sietämään suurempia määriä ? Kuinka suuria lisäyksiä suosittelet ?

4. Käytätkö vetoremmejä tms lämmittimiä, rannetukia ? Suositteletko edes muutaman vuoden treenanneen miettivän tuollaisien käyttöä ? Entä vyö raskaissa perusliikkeissä ?

5. Miten suuria eroja Paulilla on offikaudella lepo & treenipäivien ruokamäärissä ?

6. Mitä mieltä olet hiilihydraatista iltapalalla ennen nukkumaan menoa ? Syötkö itse offilla enemmän tai vähemmän myös illalla ?

Pakko ottaa myös kantaa noihin davidin laitteisiin. On kyllä monesti paljon parempia nuo vanhat, mutta hyväkuntoiset perus davidin laitteet. Nykyään kun noista laitteista yritetään tehdä jopa liian hienoja, ei osalla niistä oikein tahdo edes saada hyvää tuntumaa.

Ois kiva kuulla paulin mietteet omasta suorituksesta Expossa? Kenen kanssa hoidit dieetin ja viimeistelyt? Harmittaa Paulin puolesta, kun panostaa paljon lajiin ja sit se kunto ei ole ihan kohillaan kisoissa. Uutta pöhinää kehiin, kyllä se työ vielä palkitaan.

Ihan hyvää ja rehellistä summaamista Paulilta. Kuulostaa hyvältä suunnitelmalta lähteä nostamaan painoa ennen seuraavia kisoja. Kyllä tuohon varteen mahtuu vielä kiloja pakkaamaan. Nyt näytti ysin kärkiäijiin verrattuna lavalla hieman pieneltä. Tsemppiä jatkoon!

En meinannut tunnistaa miestä kun näytti niin erilaiselta ku normaalisti :D Tuo on kyllä hyvä, että ite on tiedostanut hyvin mikä meni vikaan ja seuraavalla kerralla taas fiksummin. Parin vuoden päästä sitte uudella selkeesti isommalla paketilla raskaan finaaliin :)

Paulilla kuitenkin hiton hyvä asenne tohon hommaan, ja taas oli näköjään uutta asiaa hommassa opittavana, niin seuraavalla kerralla taas viisaampana kuvioissa.

Tällaisissa karkeloissa on aina jotain voitettavaa, ja mun mielestä on hienoa kun ihmiset osaa nähdä sen, mitä he voittivat tällä kertaa, vaikkei siitä voitosta rihkamaa jaettukaan. Palkintona on aina vähintään jonkinlainen tieto, opetus, parannusmahdollisuuden oivaltaminen, sekä koko matka itsessään, kokemus. Se on vähän huono jos ottaa asiat liian raskaasti, sellaisessa melentilassa on huono elää, ja sellaista on paha katsoa vierestä.

^Tuohon lisäksi vielä että musta vähän tuntuu kanssa että liiallinen synkkäily, ja autistinen, vähän "psykoottinenkin" suhtautuminen tällaisiin juttuihin lisää vain kortisolia, vähän niinkuin Arska joskus totesi. Voittaja on yleensä osannut pitää intensiivisen panostuksen lisäksi myös rentouden ja nauttimisen mukana hommassa jollain tasolla, ja se yleensä näkyy. Näitä hommia pitäisi tehdä tietyn innostuksen kautta, eikä "itsensä rankaisuna", tavallaan runnoen itseään läpi harmaan kiven, minne kroppa ja mielikään ei lopulta halua mennä, imo.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom