Parranajokoneet

Jooh, itsekin tässä lähemmäs 5v partaa ajelleena oon kokeillut gilletet läpi ja paria eri partakonetta, toinen tais olla semmonen pyöriväteräinen philishave ja toinen joku braun. Anyway, kumpikaan koneista ei kyllä mitenkään järkevälla nopeudella saa karvoja pois. Kasvoista ihan kohtuullisesti lähtee, mutta kaulasta ei sitten niin millään. Syynä tähän olen arvellut olevan vahva ja paksu karva, muilla kavereilla kun toimii hyvin.
Gilleten mach 3 on kyllä varmaankin paras kokemani shave, mutta sitten testasin lidlin vastinetta. Olin itsekin erittäin skeptinen "lidl-laadun" suhteen mutta täytyy sanoa että yllätyin. Suurin syy merkin vaihtoon oli toki hinta, gilleten terät kun maksavat niin perkeleesti. Ainoana miinuksena noista lidlin teristä puuttuu se maaginen viimeistely terässä, joten ei aivan yhtä smoothilta tunnu iholla kuin gilleten mach3, mutta hinta kuitenkin kompensoi. :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mistä helvetistä olette "mätskolmosenne" ostaneet? Citymarket, tarjoustalo, k-market ja alepa käyty läpi, eikä yhdestäkään löytynyt kun Fusion-sarjaa... Onko toi fusion sitten minkäänveroinen, kokemuksia???

Mistä helvetistä olette "mätskolmosenne" ostaneet? Citymarket, tarjoustalo, k-market ja alepa käyty läpi, eikä yhdestäkään löytynyt kun Fusion-sarjaa... Onko toi fusion sitten minkäänveroinen, kokemuksia???

Ollut mahc3, mach3 power ja nyt gilleten fusion. Helposti voin sanoa että fusion vie voiton, rajausterä on helkutin kätevä ja kaljun ylläpito onnistuu huomattavasti helpommin. Ei ärsyynny iho niin paljoa ja imo terät kestää pidempään käyttöä.

Okei, kaipa mä sitten uskallan fuusionia kokeilla.

Kuinka nopeasti nuo terät näissä höylämalleissa muuten tylsistyvät, kun mulla ei oikein dollaisista kokemusta ole?

Okei, kaipa mä sitten uskallan fuusionia kokeilla.

Kuinka nopeasti nuo terät näissä höylämalleissa muuten tylsistyvät, kun mulla ei oikein dollaisista kokemusta ole?

???

Tähän mä vastausta kaipaisin. Eli aikaisemmin oon sähkökoneilla vaan hinkkaillut, mutta ei kyllä kaikki lähde. Höylän tahdon. Kuinka usein noita teriä siis täytyy vaihtaa, kun ovat niin perkeleen kalliitta?

???

Tähän mä vastausta kaipaisin. Eli aikaisemmin oon sähkökoneilla vaan hinkkaillut, mutta ei kyllä kaikki lähde. Höylän tahdon. Kuinka usein noita teriä siis täytyy vaihtaa, kun ovat niin perkeleen kalliitta?

Ei noi ihan kertakäyttökamaa ole,mutta nopeasti tuntuu tylsyvän vaikka ajon tarkkuudessa ja ennenkaikkea mukavuudessa hakkaa muut partatsydeemit mennentullen. Itellä semmonen risuparta,että 4 kertaa kun ajaa niin saa panna jo roskiin.

Onko sitten esim Gilletten "Fusion Phenomissa" ja "Fusion Power Phenomissa" mitään merkittävää eroa ajon kannalta? Kuulostaa aika hifistelyltä, että manuaalihöyläänkin on jotain sähkötsydeemejä tungettu...

(Miten omia viestejä voi editoida? Pakko laittaa uusi...)

Eli tänään tuli ostettua tuo perus Fusion, ei Phenom vaan se vanhempi. Eli eipä tuohon edelliseen mitään vastausta enää kaivatakkaan...

Pitäs uutta parranajokonetta hommailla joka ei ärsyttäisi ihoa ja saisi olla vesipestävä ettei tarvitsisi leikkiä sen sudin kanssa. Kellään suositella jotain hyvää konetta?

Lahjaksi saatu Braunin lippulaiva 700 sarjalainen (790cc tais olla). Imo jättää ihon sileemmäksi kuin höylä ja ajojälki tarkempi. On jostain syystä myös paljon vähemmän vitutusta aiheuttava kuin höylällä ajelu vaikka ajallisesti ei juuri voita. Ainoa ongelma itsellä on huonossa valaistuksessa ei välttämättä erota mistä vetänyt ja mistä ei (vrt vaahto). Tämä tosin menee täysin käyttäjän piikkiin. Miinusta myös ilmeisen kallis hinta, vaikka meneehän höyliin ja teriin paljon myös.

Vähä vanha aihe, mutta kun en uuttakaan viittinyt tehdä niin kysyn täälä, ootteko kokeillu tollasta RazorPitiä ja toimiikohan?

Tänään ostin Gigantista ensimmäisen parranajokoneeni (tähän asti höylällä) eli Braun 360 Complete 8985. Täytyy sanoa, että harvinaisen vaikeata on parran ajaminen. Joutui ajon jälkeen kumminkin vielä höylään turvautumaan eli en ole ollenkaan tyytyväinen. Aiemmin kokeillut jotain halpis konetta, mutta päätin sijoittaa Brauniin kun oli poistotuotteena 150€ (norm 249€), mutta taidan palauttaa kyseisen laitteen takaisin 30 päivän tyytyväisyystakuun aikana ja jatkaa höylän käyttämistä. Alla kuva laitteesta.

braun8985.jpg

Olisko kellään kokemusta noista n. 129e hintaisista Panasonicin vempaimista? Ilmeisesti tuossa keskihintaluokassa ovat parempia ku Braunit. Braunin 5-sarjalainen tietty olis vielä kovempi..

Olisko kellään kokemusta noista n. 129e hintaisista Panasonicin vempaimista? Ilmeisesti tuossa keskihintaluokassa ovat parempia ku Braunit. Braunin 5-sarjalainen tietty olis vielä kovempi..

http://www.amazon.co.uk/Braun-Series-Electric-Rechargeable-Packaging/dp/B003U9V7L4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1336164555&sr=8-1

Tosta (tai ebaysta, en oo varma shippaako noi suomeen) 7-sarjalainen reilulla huntilla. Itella ollu toi nyt about vuoden, eikä mitään valittamista. Oiva peli. Toi 360 complete on jo aika hemmetin vanha ja 150€ siitä on imo aikamoista ryöstöä.

Kas, hyvä hinta seiskalle, pitääpä miettiä jos pistäisi tilaukseen. Partakonevertailuja on kyllä ärsyttävän vaikea löytää mistään, liikkeessäkään ei sattumoisin voi testata.

Partakoneiden kanssa pitää muistaa sama ku höylällä, eli pitää lopuksi vetää vastakarvaan jos haluaa parhaan lopputuloksen. Itse pidän koneista juuri sen takia, että vastakarvaan ajelu ei ärsytä niin pahasti ihoa, voi hinkata joka suunnasta perusteellisesti viimeisetki karvat. Mulla on itseasiassa tällä hetkellä Wilkinsonin halpa safety razor testissä, vähän pehmeämpi o ku normihöylä mutta sama ku millä tahansa höylällä, aina leuanalus verillä :jahas:

BRA340S

Braun Series 3 340s-4 - oli pakko laittaa tilaukseen. Nykyisellä Philipsillä saa meinaan hieroa vähän liian kauan, vaikka parrankasvu ei tämän voimakkaampaa ole. :D

Nostetaas ylöspäin. Alkaa tuo fusionilla ajelu tökkimään kun saan sillä survottua karvat ilmeisesti aina ihon alle ja sen jälkeen sheivailu on hidasta jne. Braunin vanha kone on parikertaa tippunut lattialle ja alkanut tulemaan tiensä päähän kun trimmaus toiminto ei enää skulaa joten nyt ois uusi kone suunnitelmissa hankkia. Lähinnä käyttökokemuksia ja eroavaisuuksia kaipaisin braunin 3, 5 ja 7 sarjojen väliltä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom