Parran ajaminen ja iho

Nyt kaivataan viisaiden pakkislaisten neuvoja. Kun ajan koneella partaa, niin iho menee leuan alta melko usein ihan rikki. Vähän ikäänkuin verenpurkaumia tms. tulee siis. Koneen pitäisi olla melko hyvä, mutta onko vinkkejä kuinka tuon parran sais leuan alta ajettua ilman et iho näyttää paviaanin perseeltä pari seuraavaa päivää? Ja tää todellakin tapahtuu vain leuan alta. Muualla ei ole havaittavissa samanaista reaktiota...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
en oo ikinä tajunnu miten jotkut rikkoo ihonsa koneella ajaessaan, tai sit mul on helvetin hyvä kone. koska mun iho on ihan paska ja verellä ja haavoilla muutenkin kokoajan mut parranajo ei tuota mitään ongelmia. eli sori, en osaa auttaa

Jos on tuollaisia ongelmia niin kannattaisi kiristää ihoa aina kun ajaa partaa eli vedät toisella lapasella ihoa kireäksi ja sohit sillä partakoneella sitten vasta. Käytätkö partavettä? Ite kun käytin ennen partavettä niin iho aina punotti koska kaikki tuntui polttavan ihoa tosi paljon. Nyt oon jo varmaan neljä vuotta käyttänyt Biotherm Hommen Actif Apaisant Reparateuria eli sellaista geelimäistä voidetta. Tuoksua saa sitten hajuvesillä, ei siihen partavettä tarvita.
Kannattaa myös varmistaa, että partakone on puhdas ja vaikka desinfioida se jollain koska jos siinä on jotain paskaa niin se voi ärsyttää ihoa.
Paras keino välttää kaikki tollaset punotukset ja ärsytykset on pitää sänkeä;)

Nyt kaivataan viisaiden pakkislaisten neuvoja. Kun ajan koneella partaa, niin iho menee leuan alta melko usein ihan rikki. Vähän ikäänkuin verenpurkaumia tms. tulee siis. Koneen pitäisi olla melko hyvä, mutta onko vinkkejä kuinka tuon parran sais leuan alta ajettua ilman et iho näyttää paviaanin perseeltä pari seuraavaa päivää? Ja tää todellakin tapahtuu vain leuan alta. Muualla ei ole havaittavissa samanaista reaktiota...

Lumpsi johonkn kosmetiikkaliikkeeseen, siellä tätit auttaa. Veikkaan, että joku voide tms. ihme auttas.

Mulle taasen kone sopii paremmin kuin perinteinen höylä. Iho tuppaa olemaan sen verran epätasainen, että veri ei enään parran ajon jälkeen pysy oikealla puolella ihoa. Aamulla kun lähtee moisen operaation jälkeen duuniin, niin ihmiset soittavat poliisille kohdatessaan minut...

Mutta kun ne ake, esko ja marko tunkee niin pirusti esille ja loppu joukkue pysyy piilossa :hyper:

Nimittäin tuo parta kasvaa kuin puut aavikolle, 1 tuolla, toinen täällä.

Kuinkas usein ajat partaasi?Meinaan,että jos on monen päivän sänki niin ärtyy iho helpommin.Tosiaan kannattaa käyttää jotain perusvoidetta esim.Aqualan(saa apteekista).

Itsellä oli sama ongelma höylällä ajettaessa. Kaupasta löysin sitten Nivea after shave balm tuotetta jota koetin ja punoitus häipyi. Ja tuota saa ihan lähimarketin hyllyltä niin ei apteekkiin tarvi erikseen mennä.

Koskaan en ole tykännyt ajaa koneella kun juuri tuollaisia ongelmia tulee että iho rikki/ärtyy. Ja olen kokeillut niin braunin kuin philipsin koneita.
Olen viimeiset 8 vuotta ajanut parran käsihöylällä ja joko excel tai mach on käytössä ja ihan joku halppis(daily) partavaahto ja toimii varsin hyvin.

Ei.

Yleinen harhaluulo on että usein ajamalla parrankasvu nopeutuisi mutta kun ei niin ei

Mitenkä sitä sänkeä pidetään. Kaikkien mielestä sänki on seksikäs, mut ainakin mulla se rehottaa jo toisena päivänä niin, että on kaikkea muuta. Ja parranajon jälkeen punottaa leuka, ajoi sitten koneella tahi höylällä. Prkl!

Mitenkä sitä sänkeä pidetään. Kaikkien mielestä sänki on seksikäs, mut ainakin mulla se rehottaa jo toisena päivänä niin, että on kaikkea muuta. Ja parranajon jälkeen punottaa leuka, ajoi sitten koneella tahi höylällä. Prkl!

Mä tasoitan sänkeä kerran tai pari viikossa hiustenleikkuukoneella. Laittaa vaan sopivan millimäärän ja sitten vetelee pitkin naamaria muutaman kerran, se on siinä! Aamuisin sitten tulee vielä viimeisteltyä parranajokoneen rajaimella jos muutama karva sattuu kasvamaan liian pitkäksi.

Käytän höylää, eikä oo ikinä ollut mitään ongelmia.. heh.. tosian en ole montaa vuotta tarvinnutkaan..:jahas: Joskus pari vuotta sitten vedin huuleen höylän kanssa, mutta ihan vahingossa. :david:

Viimeksi muokattu:
Joskus pari vuotta sitten vedin vahingossa huuleen höylän kanssa, mutta ihan vahingossa. :david:

Itse olen krapulassa kerran sheivannut vahingossa kulmakarvat toiselta puolelta. Jotenkin vaan ajatus oli että tuossahan viellä on karvoja naamassa:)

Itse olen krapulassa kerran sheivannut vahingossa kulmakarvat toiselta puolelta. Jotenkin vaan ajatus oli että tuossahan viellä on karvoja naamassa:)

Näyttää aivan helvetin pöljältä ainakin itelläni. Joku kauan sitten otti multa puolet molemmilta puolilta pois. :lol2:

Mä tasoitan sänkeä kerran tai pari viikossa hiustenleikkuukoneella. Laittaa vaan sopivan millimäärän ja sitten vetelee pitkin naamaria muutaman kerran, se on siinä! Aamuisin sitten tulee vielä viimeisteltyä parranajokoneen rajaimella jos muutama karva sattuu kasvamaan liian pitkäksi.

Sori vaan, mutta millaisia maitopartoja te oikein olette. Mulla jumittaisi hyväkin hisutenleikkuukone saman tien naamaan kiinni, jos tuollaista alkaisi tekemään.

Mua myös ihmetyttää se, että koneella ajaminen ärsyttää ihoa. Toki jos kone on huono sillä tavalla, että se ei leikkaa karvoja vaan repii niitä niin silloin tulee vaurioita. Mulla on välillä täysin paska iho kasvoissa johtuen allergioista, mutta koneella ei silti tule mitään ongelmia. Kun iho on huonona niin höylää nappaa siitä helposti kiinni ja repii naaman verille.

Toki jos partaa kasvaa vähän ja iho on terve eikä ole kuiva niin luulisi höylällä saavan paremman lopputuloksen.

Sori vaan, mutta millaisia maitopartoja te oikein olette. Mulla jumittaisi hyväkin hisutenleikkuukone saman tien naamaan kiinni, jos tuollaista alkaisi tekemään.

Kun laittaa terän tarpeeksi alas eli just sellaiselle sänkipituudelle niin kyllä sillä pystyy vetämään. Kyllä mäkin oon saanut hiustenleikkuukoneen jumiin kun pidin joskus aiemmin pitkää partaa ja sitä yritin sitten trimmailla, eikä tunnu kyllä kovin miellyttävältä.

Kuinkas usein ajat partaasi?Meinaan,että jos on monen päivän sänki niin ärtyy iho helpommin.Tosiaan kannattaa käyttää jotain perusvoidetta esim.Aqualan(saa apteekista).

Kyllä se sen verran ehti tos välillä kasvaa ettei voida ehkä enää ihan sängestäkään puhua. En tiedä vaikuttaako se et otin ensin trimmerillä karvat lyhyemmiks ja sen jälkeen vasta varsinaisilla leikkuuterillä sen sängen mitä jäi jäljelle...

Onko puonoitus kuten pientä finniä karvatupeissa? Silloin auttaa ettei kauheasti ajele vastakarvaan, koska vastakarvaan ajo aiheuttaa karvan turhaa "repimistä" juurestaan irti ja tuppi pääsee ärtymään. Toinen hyvä keino on ajaa parta suihkun/saunan jälkeen jolloin karvat ovat pehmeempiä. Lisäksi kannattaa käyttää jotain desinfioivaa ainetta iholle (jotain aseptista) putsaamaan ylimääräiset bakteerit pois. Lopuksi kunnon rasvaus estää ihon kuivumista mikä kanssa voi aiheuttaa punoitusta. EDT:han kukaan ei sitten suihkuttele kaulalle vaan rintaan/mahan alueelle.

Kesällä kun parta saattaa kasvahtaa erinäisistä syistä hieman pitkähköksi niin hiustenleikkuukoneella ilman mitään tallaa se millin parin sänki ja sitten vasta höylällä/koneella.

Joops mulla oli samoja ongelmia mutta vaihtaessa koneesta höylään ne vähenivät. Silti tätä punoitusta ilmestyi välillä ajon jälkeen lähinnä kaulan seudulle. Syynä kenties vastakarvaan ajo? Nykyjään tulee pidettyä sänkeä niin säilyy kaikilta ongelmilta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom