Mulla ei koskaan ole ollut vauvakuumetta, en ole koskaan tullut oikein toimeen lasten kanssa, enkä ole pitänyt itseäni kovinkaan äidillisenä. Silti olin ajatellut, että lapsia joskus haluan.
Joku kriisi iski viime vuonna, että se lapsenteko saattaa kestää vaikka kuinka, paras aloittaa yrittäminen, ikää oli tuolloin 25. Mies oli vähän vastahakoinen, mutta pillerit jätettiin pariksi kuukaudeksi pois. Sitten mies eräs ilta sanoi, että jos kuitenkin otetaan pillerit takaisin ja itsekin olin epäröivä lapsiasiassa, joten näin tehtiin. Kuinkas ollakaan lapsi ilmoitti tulostaan vähän ajan päästä. Olin kauhuissani, onko musta äidiksi? Mies ei tuntunut ottavan uutisia vastaan niin shokissa kuin minä :D
Raskaus meni aika ristiriitaisissa tunteissa, olin iloinen tapahtuneesta, mutta mitä lähempänä synnytystä oltiin niin sitä enemmän pelotti, olin ihan p**ka jäykkänä (mikä on kai ihan luonnollista kun esikoista odottaa). Mies ei jännännyt niin kuin minä, se taisi kasvaa ajatukseen huomattavasti nopeammin
Poika syntyi viime toukokuussa. Kaikki se pelko ja epävarmuus karisi heti samalla hetkellä kun sain pojan syliin. Ja mieskin ihan silminnähden palvoo poikaansa. Joka päivä huomaa rakastavansa tuota pikkuista vaan enemmän ja enemmän vaikka tuntuu ettei tämän enempää voi enää rakastaa :haart:
Tämä varmaan auttaa kaikkia teitä vauvakuumeisia selättämään kuume ;)
Oikeaa aikaa lapselle ei ole, sitä voi lykätä ja lykätä tekosyillä hamaan loppuun (vaihdevuosiin) asti. Itse vielä opiskelen, mutta mitä sitten, kyllä se koulu odottaa, eikä vauva välitä jos välillä on tiukkaa kunhan kaikki perusasiat on kunnossa
Sitä on ihan turha miettiä, mitä jos vauva onkin koliikkivauva, kyllä kaikesta selviää, eikä sitä vauvaa tule koskaan hankittua jos vaan jossittelee, pahempaakin voi tapahtua...
Henkilökohtaisesti en ymmärrä kuinka eläin voi toimittaa lapsen virkaa. Olen itsekin erittäin eläinrakas ja minulla on ollut todella rakkaita lemmikkejä, mutta rakkaus omaa (tai adoptoitua?) lasta kohtaan on aivan erilaista, jotain sellaista mitä ei pysty kuvailemaan ihmiselle jolla lapsia ei ole. Miettikääpä mitä jos lemmikin kuoleminen olisi yhtä kova paikka kuin oman lapsen ;) Olisi maailma täynnä todella rankkoja kokemuksia.
Taitaa olla vähän OT tähän saakka.
Treenistä raskauden aikana: en pystynyt treenaamaan ollenkaan, koska hemoglobiini tipahti heti alussa eikä noussut. Olin siis niin väsynyt, etten jaksanut tehdä mitään. Treenauksen aloitin uudestaan n. 3kk synnytyksestä, nyt 2kk takana, tosin flunssa siinä välissä :jahas: Hyvin on lähtenyt käyntiin ja tuloksiakin jo näkyy. Muutama kilo jäi raskaudesta, jotka ei tunnu lähtevän mutta mikäs kiire tässä on. Jos vaikka ensi kesänä olisi rantakunnossa