kivoja pohdintoja on täällä kaikilla. Toukkis on tähän mennessä ainoa jolla on yhtä monta "itse tehtyä" lasta kuin mulla, mulla vielä noi kaksi vaihdossa tullutta.
Mutta mutta, itse aloitin treenaamisen vasta kolmannen jälkeen - ja pääsin hyvää kuntoon. Aina kaikki jaksoivat muistuttaa siitä, miten kolmen lapsen äiti voi ollakaan niin hyvässä kunnossa, joten mikään selitys siitä, ettei kuntoon pääsisi, ovat p****aa.
Sitten tuli neljäs, ikää oli 30 v. ja treenasin täysillä koko raskauden ajan, itse asiassa omasta mielestäni vähän liiankin paljon, kun nyt jälkeen päin ajattelen. Monesti halusin näyttää muille (miehille) mihin pystyn, myös raskaana ollessani.
Mitään siitä en hyötynyt, paitsi sen että raskauden jälkeen olin hyvässä fyysisessä kunnossa ja sen että koko loppuraskauden ajan ukko oli vieressä ja hoki että kumpi on tärkeämpi: vauvan terveys vai oma hyvä kuntoni. Ja nyt jälkeenpäin ajateltuna: olinpa tyhmä.
Kun vauva syntyi, muistan ajatelleeni kun kartsalla kävelin ja maha pömpötti, että mitä v***tun väliä tuolla mahalla on - vain vauvalla on merkitystä.
Hyvä kunto on hyvä asia, mutta elämässä on niin paljon muutakin: jollekin se on hyvän yleiskunnon ylläpitoa, jollekin kisaaminen fitnessissä, jollekin pitsin kudonnan MM-mestaruus ja jollekin kotiäiteys. Mikään niistä ei ole toisiaan huonompaa, jokainen niistä on tärkeää jollekin.
Tällä hetkellä itselleni on edelleen tuon kolmivuotiaan palleron kasvattaminen hyväksi ihmiseksi. Tämä valaistui minulle aivan yht´äkkiä, hänen syntymänsä jälkeen. Ei siis valjennut heti, vaan ehdin synnyttää kolme palleroa ennen sitä, jotka kiltisti kulkivat äidin mukana punttisalilla neljä kertaa viikossa :D