"Onko teille pituus tärkeätä?. Mulla on ainakin motivaatio ihan nollassa, kun olen noin lyhyt. Periaatteessa minustahan ei voi ikinä tulla iso, vahva kylläkin. Vaikka mulla ois isot lihakset ja niin edelleen, niin joku 190 cm äijä on jo teoriassa paljon isompi kuin minä, vaikka hän painaisikin esim. 75 kiloa. Sitten kun noin pitkä mies saa massaa, niin hänestä tulee monsteri. Mun unelma on aina ollut olla iso ja vahva, mut se ei varmaankaan onnistu "
Vaikka olen vasta 19-vuotta, olen huomannut sellaisen asian, että nauttiakseen elämästä kannattaa kilpailla ainoastaan itsensä kanssa. Jos jatkuvasti vertaa itseään muihin, ei elämästä tule mitään, koska vanha fraasi "aina löytyy parempia" pitää paikkansa. Eli uskoisin, että tulet vain pettymään ja masentumaan, jos tavoitteesi on aina olla muita parempi.
Elämä on joskus epäreilua, mutta sen kanssa täytyy vain yrittää tulla toimeen.
On myös ihmisiä, joilla on asiat paljon huonommin.
Joku ei näe, toinen ei kävele, toinen ei kuule, joku on tyhmä kuin aasi, toinen tappaa huvikseen, joku "tykkää" lapsista jne. Että maailmassa asiat ovat ilmeisesti hieman vinksin vonksin niinkuin peppi pitkätossukin laulaa...Mutta kyllä se kai siitä, mutta saadakseen asiat rullaamaan täytyy siihen myös hieman itse panostaa.
Itse pyrin nykyään arvostamaan ja kunnioittamaan jokaista, olkoon hän minua "parempi tai huonompi" kuka sen paremmuudenkin nyt sitten määritteleekään. Ja uskon, että se on parempi valinta, kuin ainainen kateus tai itsesääli. Sillä saan ainakin jotain hyvää aikaan.