Pari kysymystä kirjoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tina
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
36
Kai bodaritkin lukee? :) Oletan, että ainakin jotkut. Voin siis kysyä kaksi kysymystä.

1. Minkä kirjan luit viimeksi?
2. Paras lukemasi kirja?

1. Gösta Ågrenin runokokoelman "Tähän".
2. Vaikea sanoa... Niitä on niin paljon. Antakaa miettiä vähän aikaa niin vastaan sitte :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hmm... Lisätääs tähän vielä kolmaskin kysymys.

3. Oletko lukenut Kalevalan? (Minkä tahansa version)

3. Olen olen :)

1. Robert Jordan: Ajan Pyörä, 10. osa - Taivaan tulet.
2. David Eddings: Althalus.
3. en ole.

1. Luin uudestaan Sofi Oksalan Stalinin lehmät, mutta siitä on jo aikaa. Nyt minulla on kesken 4 kirjaa...
2. Parhaimpiin kuuluvat ainakin Bernardine Evariston Keisarin Kullamuru ja Laura Honkasalon Metsästä tuli syöjätär.
3. En ole, paitsi Kullervon tarinan.

1. Petros-setä ja Goldbachin hypoteesi, written by Apostolos Doxiadis. Voin suositella mikäli matematiikka kiinnostaa, ja toki muutenkin, aika jännä oli :P

2. Nuoren Wertherin kärsimykset, written by JW von Goethe. En ymmärrä itsekkään, mutta pakko lukea kerran vuodessa. Muita all time favouriteja ovat Waltarin teokset, erityisesti Appelsiininsiemen ja Suuri illusioni.

3. Osaksi ainakin olen sen tankannut.

1. Viimeksi luin uuden sukupolven ohjaajista kertovan Rebels On The Backlot
2. Yksi paras fiktiivinen lienee Palahniukin Survivor
3. Osittain

1. Olivia Joules and the overactive imagination (huono!)
2. Sinuhe egyptiläinen
3. Olen lukenut jonkun Kalevalan ysillä, kun oli pakko :)

1. Umberto Eco: Foucaultin heiluri
2. Paha sanoa... ehkäpä George Orwellin 1984 tai Bret Easton Ellisin American Psycho tai sitten joku muu. Tossa nyt ne mitä tuli ensin mieleen.
3. Olen. Mauri Kunnaksen koirien kalevala :D

Edit: eipäs tuo heiluri olekaan viimeisin lukemani kirja. Tänään luin loppuun kouluhommiin liittyen kirjan "Suomi maailmantaloudessa - uuden ajan talouspolitiikkaa".

1. Jussi Ojajärven väitöskirjan Supermarketin valossa. Kapitalismi, subjekti ja minuus Mari Mörön romaanissa Kiltin yön lahjat ja Juha Seppälän novellissa "Supermarket" - ja Aaro Hellaakosken Kootut runot!
2. Väinö Linnan Täällä Pohjantähden alla -trilogia
3. Jo vain.

Kai bodaritkin lukee? :) Oletan, että ainakin jotkut. Voin siis kysyä kaksi kysymystä.

1. Da Vinci-koodi
2. Linnunradan käsikirja liftareille (Koko sarja on hyvä)
3. Tämän kirjan lukeminen oli tehtävänä yhdellä äikän kurssilla, mutta enpä siltikään lukenut loppuun saakka. :D

2. Paras lukemasi kirja?

1.Hitlerin yksityissihteerin muistelmat. Uudistettu painos, Gummerus 2005.
2.Mika Waltari: Sinuhe Egyptiläinen

2. Paras lukemasi kirja?
3. Oletko lukenut Kalevalan? (Minkä tahansa version)

1. Joel McIver - Metallica
2. Vaikea sanoa, monta hyvää tullut luettua. Sanotaan nyt Anthony Beevor - Stalingrad
3. Aloittanut olen, loppuun en ole koskaan saanut luettua

1. Jennifer Weiner - Pieniä maanjäristyksiä
2. Öööh...vaikea... Torey Haydenin Tiikerin lapsi oli koskettava ja Mötley Cruen Törkytehdas koukuttava :)
3. E

1. Ian McEwan - Atonement. Luin sen joskus kauan sitten äidin kirjakokoelmasta ja muistan pitäneeni hirveästi. Sain kirjan ilmaiseksi kun ostin Independent-lehden, saan lukea tarinan uudestaan. jee!

2. Douglas Kennedy - the Pursuit of Happiness. Ei ole tämän kirjan kaltaista ennen tai jälkeen tullut vastaan, mielettömän hieno 8)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom