Parhaita vinkkejä palvelukseen astuville boudareille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRKalle
  • Aloitettu Aloitettu
Saapas kerro lisää Parolan punttimahdollisuuksista. Mikä on levytankohelvetti? Oman seuran sali on Hämeenlinnan keskustassa, olisko mahdotonta saada lupa reeneille siellä? Luin jostain että siellä olisi jotain urheilujoukkojen kaltaista ja ne sais harjoitella vapaamin, vrt. hpkn jannut.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
keijo s sanoi:
Sodankylässä, JPr. Kyllä me sumplittiin AU:n vartiovuorot poikien kesken, ne meni leireille jotka halusivat. Tosin aikaa on vierähtäny jo lähes vuosikymmen.
Niin juu, periaatteessa voishan toi vieläkin toimia noin, ainakin osin. Riippuu ihan täysin kouluttajasta, jotkut kuuntelee omiakin mielipiteitä ja toiset ovat tehneet viimeiset sata vuotta kaiken samallalailla ja vetää melkein turpaan kun menee jotain ehdottamaan.

KeskiNormaali sanoi:
Saapas kerro lisää Parolan punttimahdollisuuksista. Mikä on levytankohelvetti? Oman seuran sali on Hämeenlinnan keskustassa, olisko mahdotonta saada lupa reeneille siellä? Luin jostain että siellä olisi jotain urheilujoukkojen kaltaista ja ne sais harjoitella vapaamin, vrt. hpkn jannut.
Levytankohelvetti tarkoittaa ainakin parolan osalta sellaista salia, jossa on levytankoja, niihin painoja ja käsipainoja, ei juurikaan muuta. Kämänen tila ja hirvee ruuhka. Järkevät laitteet puuttuu (ja jos niitä on, ne on melkein kaikki rikki, esim ristikkäistalja, pec-dec) ja ihan ihmeellisiä laitteita on. Positiivista tosin se, että pirun hyvät laitteet jalkojen treenaukseen, mutta jalkoja ei viitsi hajottaa, kun aina pitäis pystyä juokseen.

Nykyään taitaa joka komppaniassa päästä iltaisin iltavapaille varuskunnan ulkopuolelle klo 17.30 jälkeen, eli jos oma auto on niin helposti voit treenata omalla hyvällä salilla. Alussa tietenkin on ohjelmaa iltaa myöten ja myöhemminkin aina silloin tällöin, riippuu ihan mihin menet. Harjoitusvapaita en usko että saat, yleensä pitää olla aika korkealla tasolla, että niitä saa. Meiltä käy yks jätkä pelaamassa jalkapalloa, pelaa jossain ykkösdivarissa tai jossain.
Riippuu paljon millaisen kouluttajan saat ja omasta asenteestasi inttiä kohtaan yleensä. Särmät varusmiehet saa etuuksia tietenkin helpommin. :)

Kyllä munkaan mielestä intissä ei hirveesti kannata stressata noista treenihommista. Itellä oli ainaki paljon helpompaa, kun lopetin stressaamisen kokonaan ja annoin painon vaan tippua, jos oli tippuakseen. Ylläpitävää treeniä yritin lähinnä pitää vartioviikoilla, kun siellä kulutus oli paljon pienempää ja pysty syömään päävartion sapuskoja millon halus. Loppuajasta yritin käydä salilla vähän enemmän, jotta siviilissä ei tarvittis alottaa aivan nollasta. Tulokset nousi mukavasti ja paino siinä samalla, mutta loppusodassa lähti vielä 9 päivässä 13 kiloa pois, joten aika tyhjän kanssa oli sekin treenaaminen. Juokseminen ja muutenkin kaikki liikunta sujui paljon helpommin, kun painoo oli vähemmän.

intissä ei mun mielestä kannata treenata ollenkaan,siellä on muutakin aktiviteettia varmasti aivan tarpeeksi,käynnistää vaan sitten intistä päästyään pumppailut huolella käyntiin kun siihen+ravintoon ja lepoon voi keskittyäkin,kyllä sitä ehtii koko loppuelämänsä treenata jos haluaa,ei se +-vuosi ole ongelma.

Mä en käsitä näitä suosituksia jättää puntti kokonaan pois.

Lomilla ja silloin kun kassulla jaksaa, niin puntti vie hyvin mietteet pois intti touhuista ja rentouttaa varmasti. Vielä jos pääsee saunaan treenin päätteeksi (kassulla), niin mikäs sen mukavampaa.

Varmasti intin aikana pystyy tekemään ylläpitävää treeniä. Liikkeiksi riittää vaikka kyykky, mave, penkki, leuat ja vatsat. Tekee vaikka sellasia suht helppoja ylläpitäviä treenejä. Koko kroppa läpi tai 2 jakosella.

Jos ei kykyene tollasia tekemään, niin ei se fyysisestä puolesta ole kiinni, vaan korvien välistä. Jos ei nappaa, niin kiinnostaako se punttaaminen ollenkaa vai kannattasko vaihtaa harrastusta?

Joo oli provoa. Saa sen puntin unohtaakkin ja jatkaa sitten intin jälkeen. Mun mielestä kannattas kuitenkin kannustaa ihmisiä tekemään edes jotain, sen sijaan, että avaudutaan siitä, kuinka kannattaa unohtaa koko homma. Vähän asennetta touhuun prkele :D

Niin, ja muistakaa tehdä niin kun sanotaa, älkää alkako säätämään mitä omia. Kun hommat tekee kunnolla, niin ei tarvii säätää mitään exstraa.

Pertti 123 sanoi:
Mä en käsitä näitä suosituksia jättää puntti kokonaan pois.

Lomilla ja silloin kun kassulla jaksaa, niin puntti vie hyvin mietteet pois intti touhuista ja rentouttaa varmasti. Vielä jos pääsee saunaan treenin päätteeksi (kassulla), niin mikäs sen mukavampaa.

Varmasti intin aikana pystyy tekemään ylläpitävää treeniä. Liikkeiksi riittää vaikka kyykky, mave, penkki, leuat ja vatsat. Tekee vaikka sellasia suht helppoja ylläpitäviä treenejä. Koko kroppa läpi tai 2 jakosella.

Jos ei kykyene tollasia tekemään, niin ei se fyysisestä puolesta ole kiinni, vaan korvien välistä. Jos ei nappaa, niin kiinnostaako se punttaaminen ollenkaa vai kannattasko vaihtaa harrastusta?

Joo oli provoa. Saa sen puntin unohtaakkin ja jatkaa sitten intin jälkeen. Mun mielestä kannattas kuitenkin kannustaa ihmisiä tekemään edes jotain, sen sijaan, että avaudutaan siitä, kuinka kannattaa unohtaa koko homma. Vähän asennetta touhuun prkele :D

Osittain joo samaa mieltä. Kyllä se enemmän on asenteesta kiinni, jaksaako sinne salille vääntäytyä. Ite vaan koin sen aikalailla hyödyttömäksi, kun välillä meinas vauhtiin päästä treenien suhteen, niin lähettiin leirille. Paljon riippuu tietenkin, mitä hommaa siellä tekee, mutta me oltiin helvetisti leireillä ja siellä paino tippu aina vähintään sen 5 kiloo. Ja lomilla keskityin lähinnä vahvistamaan alaselkää muijan kanssa:whip:

Omasta mielestäni intin alussa ei ehdi kunnolla treenaamaan, mutta loppupuolella joo. Mitä muutakaan siellä tekis? No ainahan voi notkua sotkussa ja käydä tissibaarissa (jos mahdollista). Noi vaihtoehdot vaan alkaa puuduttaa parin kerran jälkeen. Tuloksia on varmaan aika vaikea saada intissä nousuun mutta ajan tappamisen kannalta on hyvä treenata.

Minulla ainakin paino nousi intin aikana. Alkuaikojen kovan liikkumisen johdosta paino laski mutta loppuaika oli semmoista lepiä, että eihän siinä kunnossa pysynyt. Tulokset siis tippuivat ja paino nousi. Dietin jälkeen kuitenkin tulokset nousivat todella pian vanhoihin ja ylikin, joten en lähtisi stressaamaan. Aerobinen kunto ja samalla lihaskuntotestin tulokset kaikilla osa-alueilla paranivat huomattavasti.

Itsekin menossa parolaan, pitäisköhän sitä valittaa polvessani olevasta rasitusvammasta, jos selviäis koko hommasta sillä :D

Viikinki 86 sanoi:
Itsekin menossa parolaan, pitäisköhän sitä valittaa polvessani olevasta rasitusvammasta, jos selviäis koko hommasta sillä :D
Jep. Saat E:n paperit ja kahden vuoden päästä tulee postissa taas kutsu harmaisiin.:itku: :whip:

jea sitä vähän aattelinkin, ei siinä itse kyllä haluan kovasti mennä armeijaan, koska minä nään sen itse kokemuksena, mutta tosiaan polven tilanne pikkasen arveluttaa no sitten heinäkuussa 2007 sen näkee, että mitä se tykkää :)

Tämähän oli hyvä threadi! Muutaman päivän päästä ois lähtö ja kauan aikaa on huolestuttanu varsinki tuo ruokailupuoli, mutta eiköhän näillä vinkeillä pärjää, ettei aivan olemattomaksi pääse kutistumaan:thumbs:

Itse heittäydyin kokonaan pois puntilta intin aikana. Tai ehkä viitisen kertaa kävin sen puolen vuoden aikana salilla. Ei oikein motivoinut salitouhut kun tetsattiin periaatteessa koko se puolivuotta. On se eriasia rötvätä jossain huoltokomppanian varastossa soppatykkiä puunaten, niin voi vielä se puntille lähtö innostaakin. Toinen asia vetää pitkin mettiä ja vielä leirejäkin oli keskimäärin kahden viikon välein E- ja J-kausina.

Mieluummin menin sotkuun mässäilemään ja muiden yksiköiden kavereita tapaamaan. Painoa lähti niin pirusti ja meikä laihtui niin ettei tututkaan enää tunteneet:) vajaassa puolessa vuodessa vanhan kunnon sai takaisin ja nyt ollaan menty jo eteenkin päin:whip:

NatuSan sanoi:
On se eriasia rötvätä jossain huoltokomppanian varastossa soppatykkiä puunaten, niin voi vielä se puntille lähtö innostaakin.
Keittäjät on metsässä varmaan puolet palvelusajasta p-kauden jälkeen, että en hirveesti puhuis.. :jahas:

keijo s sanoi:
Sodankylässä, JPr. Kyllä me sumplittiin AU:n vartiovuorot poikien kesken, ne meni leireille jotka halusivat. Tosin aikaa on vierähtäny jo lähes vuosikymmen.

Tuoreempaa tietoa (-03). Lihapiirakat oli harvassa mutta ruisleipää ja juustoa meni ihan vitusti ainakin itsellä. Näppärää kun paketin kyljessä prodemäärä ja juustosiivujen paino -> äkkiä laski paljonko tartti juustoa leivälle että sai vähintään sen 30 g.
Vartiosta pääsi mun ainakin tosi hyvin 2. JK:n salille.

Tavan palveluksessa iltaohjelma oli kuntosali -> sauna + palauttava uinti -> sotkuun pizzalle. Kinkkua + tonnaria + kebabbia täytteeksi niin paljon kuin oli lompakossa varaa.

Intin aikana paino tippu 95 kg -> 92,5 kg.

Ja vinkkinä inttiin meneville, syökää aina kun mahdollista ja treenissä järki mukana.

Ankka sanoi:
Ja vinkkinä inttiin meneville, syökää aina kun mahdollista ja treenissä järki mukana.

Tuo sama toimii myös siviilissäkin:)

Spoll hommat oli ainakin minun aikaan (-93) parhaat tuon treenaamisen takia sillä niin kun oltiin vartiossa niin pystyi ruokailemaan silloin kuin halusi. Jos oli nälkää niin joka vartiossa oli jääkaapissa ruokaa tai sitten vaan keittolaan valittamaan nälkää niin aina löytyi jotain. Ja treenata sai niin kuin halusi. Ja rivissä koulutuksessakin oli alokasajan jälkeen todella helppoa. Itse taisin olla niitä harvoja joilla jopa paino nousi intissä(ehkä puolet läskiä ja samainen sitten ihan lihaa)

Saapas sanoi:
Keittäjät on metsässä varmaan puolet palvelusajasta p-kauden jälkeen, että en hirveesti puhuis.. :jahas:
No joo, ehkä kohdistin turhaan tämän tiettyyn porukkaan. Kyllä meidänkin huoltojoukkue oli leireillä mukana ja kenties vähemmillä yöunillakin, mutta kassulla me tavan nurmiporat katseltiin niiden rötväämistä kateellisina:)

Ja pointtini oli (tai oli tarkoitus olla) se, että intissä joko on hommassa, jossa sykitään niin pirusti tai sitten saat vetää lepiä koko p-kauden jälkeisen ajan. Eli fyysisen rasituksen määrä vaihtelee suuresti eri hommien mukaan.

Minun niinkuin monen muunkin vinkki on että syökää intissä mahdollisimman paljon. Aina kun voitte niin tunkekaa ruokaa mahaan niin paljon kuin pystytte. Tällöin kovakaan rasitus ei syö lihoja. Itse reenasin alokasaikana n. kerran viikossa. Tällöin kävin koko kropan lävitse perusliikkeillä. Tulokset eivät tippuneet yhtään, taisivat jopa noustakin hieman. Hulkin mainitsemat pähkinät ja suklaa ovat hyvää leiriruokaa. Iltapalaa kannattaa ehdottomasti hyödyntää.

Muistan kun yhdellä leirillä varastoin voinappeja taskut täyteen kalorien toivossa. Unohdin voit taskuun ja parin päivän maastossa ryömimisen jälkeen sitten riisuin nallepuvun pois ja huomasin että maastopuvun takki jonka taskussa voinapit olivat olleet, oli muuttunut lähes läpinäkyväksi taskujen ympäristöstä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom