Parhaita vinkkejä palvelukseen astuville boudareille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja RRKalle
  • Aloitettu Aloitettu
Joo, onhan toi selvä juttu että jos ideana on selvitä sissipakkauksilla niin sitten. Muuten en ole moisesta kuullut.

On btw aika maittava setti tollanen sissimuonapakkaus, ihan ravitsevaa kamaa omassa kontekstissaan.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
RRKalle sanoi:
joo, quiz, niin se on. Ei intissäkään kande muuta kun painaa naamaan ruskeaa riisiä ja kananrintaa sekä kalaöljyä kolmen tunnin välein. Sehän on helposti hoidettu, kannattaa myös muistaa leireillä että ottaa pikku päiväunet ja nukkuu yössä ainakin 8 tuntia.

Intissä on siis mielestäsi helppo 100-kiloisen miehen saada tarpeeksi ruokaa etää jaksaa leirillä olla hereillä ja joko touhuta tai olla vitun kylmässä odottamassa 16-24 h päivässä? Ja kaikki noin 5000-6000 kaloria vielä hyvistä lähteistä? Hieno homma, minä kun luulin että minulla oli kohtuu lepi intti mutta teillä oli näemmä vielä hienommin asiat.
No 72 kiloisen nyt ainakin. Harvoin oli nälkä. :) Mulla oli tosi lepi intti. Ja pakkoko on jotain kananrintaa olla? Helposti siellä leirillä pystyi pitämään vaikka minkälaisia eväitä. Säilykkeitä tms. Suklaata nyt oli aivan turha muuten syödä kuin vitutukseen ja tylsistymiseen. :) Yhdellä kaverillakin oli yleensä tetsari täynnä eväitä. Mitään oikeaa tavaraa siellä ei ikinä ollut. :)

Mites toi armeijas roinaaminen että jos on ollu kovalla kuurilla pitempään ennen ja sitten tuleeki stoppi? Voiko leirillä piikittää sustaa esimerkiksi? Jos ei voi tähän threadiin vastata niin sit roinapuolelle voi modet siirtää pliis.

Hohho tuopas taas muistoja mieleen. Itsellä oli aina leireillä ihan sikana proteiinipatukoita mukana, loppusodassa mulla on joka päivälle muutama Gainomax tetra josta sainkin lempinimen "Gainomax" siellä. Muistan kun oli kivaa kun ne tetrat räjähteli siellä repussa kun sitä viskottiin aina ihan miten sattuu ku lähettiin jonnekki, huhhu vittu mitä aikaa se oli. Treenasin intissä aina kun siihen oli mahdollisuus eli joka kassuilta. Tulokset oli kokoajan samat mutta koska toin aina kotona mukanani lisäravinteet + se että join aina 2 isoo mukillista maitoo ehkä teki sen että mulla ei ainaka loppujen lopuks paino tippunut kuin muutaman kilon.

Ja jos joku kalorihuorausta optimoiva tornin00b ei vielä tiennyt, spollet syövät päävartiossa koko ajan lihapiirakoita, makkaroita ja pizzaslaisseja. Spol AU:t reenaavat milloin huvittaa ja pelaavat korttia. Jos ei nappaa olla leirillä nin ei tarvi olla, se vaan tietääkin sitten tuhnujen täyttämää elämää päävartion pahnoilla.

keijo s sanoi:
Ja jos joku kalorihuorausta optimoiva tornin00b ei vielä tiennyt, spollet syövät päävartiossa koko ajan lihapiirakoita, makkaroita ja pizzaslaisseja. Spol AU:t reenaavat milloin huvittaa ja pelaavat korttia. Jos ei nappaa olla leirillä nin ei tarvi olla, se vaan tietääkin sitten tuhnujen täyttämää elämää päävartion pahnoilla.

Kuulostaa paremmalta kuin loistavalta :)
Nim. Spol 07/kesä

Leireillä, joilla hiihdettiin paljon (minkä verran nyt jääkärijoukkue hyökkäillessään ja koukkaillessaan hiihtelee yön aikana :) ) pöllin aina ruokailuista ylimääräiset ruisleivät, esim. kokonainen siivutettu pitkopussi. Se sitten karttalaukkuun ja ihan jatkuvaa mässytystä, hiihtäessä myös (pari siivua myäs kämmenselän ja rukkasen väliin). Ja vettä aina välissä. Ei edes tullut scheiBehätä. ja ne lyhyet unetkin nukkui suhteelisen täydellä mahalla paljon tukevammin. Eli hamstratkaa evästä tai hankkikaa omat, ja syökää kuin huomista ei olisi. Mielikin pysyy korkealla kun on koko ajan verensokeri ylhäällä. Pähkinä-rusina-suklaa -sekoitus on semmoinen korpisoturin starttikaapeli että oksat pois. Sitä vaikka tetsarin etutasku täyteen :)

Mikäli treenausmahdollisuudet on huonot niin sapuskoista ei mun mielestä kannata juuri hötkyillä. Jos pääsee/joutuu fyysisesti rentoihin hommiin ja vapaa-aikaa riittää salilla käyntiin niin sapuskoita voi miettiä ja tässä threadissa tulleet vinkit ovat paikallaan. Ja jos sinne salille ei ehdi niin vuoden aikana ne lihat kyllä lähtee, mutta lihasmuistin ansiosta ei mene montaakaan kuukautta kun vanhat lihat on hankittu takaisin korkojen kera. Eli pointtina oli siis ettei kannata turhaa stressailla mistään.

Syksyllähän ne kutsunnat oli. Ja itelläkin ne meinas mut tonne spol07/kesään iskee.

Mike sanoi:
Mun vinkki inttiläisille. Unohtakaa koko ajaksi salillakäynti ja keskittykää aerobisen kunnon parantamiseen. Siellä ollaan kuitenkin kokoajan paskalla safkalla, joten treenaaminen vain huonontaa tilannetta. Itse treenasin koko inttiajan ja tulin muistaakseni 8kg kevyempänä pois.
Heh, mä oon tehnyt näin, paino laskenut 105:stä 80 kiloon. :rolleyes:
Mutta enpä olis hirveesti kerinnytkään treenailemaan ja Parolan sali on sellainen levytankohelvetti että ei mitään rajaa. Nyt siitä liikkuu tornareita että se loppuis kokonaan ja siitä tulis sotilassoittokunnan joku treenikämppä. Saas nähdä pitääkö paikkaansa.

keijo s sanoi:
Vartiostolla on kyllä munkkeja ym soden kivaa, mutta muuten tuo viestis onkin aika paskaa. Spol AU:illa on samanlainen vartiokierto, tietenkin eri tehtävät, kuin normaalijääkärillä ja osallistuvat samallalailla koulutukseen ja leireille kuin normijääkärikin.
Missäköhän säkin oot palvellu.. :zzzz:

Jos intissä on sellasissa tehtävissä, että joutuu/saa syödä sissimuonaa, niin ehdottomasti pastapussit mukaan ja tonnikalat myös. Tonnikalapasta tekee talvisessa metässä erittäin gutaa. Muutenkin trangia kannattaa hyödyntää, eli omaa safkaa messiin. Lämmin ruoka ja vesi tekee elimistölle muutenkin hyvää talvella. Eli trangia "mansikaksi".

Vettä kannattaa juoda homona, eli paljon enemmän kuin luulee tarvitsevansa. Aina kun lämmintä nestettä saatavissa, niin juo sitä (talvella).

Trangiaa joutuu yleensä käyttämään jonkun toisen kanssa, mutta tuskin hänkään laittaa vastaan, jos saa tuna pastaa (sovi etukäteen, että kummatkin tuo aineksia mettään, niin et joudu kustantamaan kaikkea). Tai jos on aikaa, niin antaa TST parin tehdä omat safkansa ja sitten keittelee omat herkkunsa.

Kuten todettu suklaa, tummaleipä, pähkinät, rusinat, tonnikala ym. kuivamuona on hyvä lisä. Monivitamiini ja hivenaine tablettia turpaan, minkä kerkiää.

Termospullo mukaan metsään, niin talvellakin on kuumaa juomaa saatavissa pidemmän aikaa.

Kassulla kannattaa keskittyä vapaa ajalla makaamiseen / nukkumiseen. Tää toteutuu yleensä asiaa erikseen ajattelematta, mutta kuitenkin :D

Aijuu ja palauttaviakin harjoituksia voi tehdä (tuskin kukaan tekee).

EDIT: kun tekee kaikkensa palautumisen eteen (kuitenkaan stressaamatta), voi sitten kassulla tai lomilla tehdä vaikka ylläpitäviä treenejä.

Janne sanoi:
Mistäs sä sen nyt jo tiedät mihin ne sut intissä heittää?

Eihän sitä voi tietääkään mutta kolme isoa setää kysyivät aselajitoivettani ja sanoivat tyyliin: "sotilaspoliisiksi siis" ja paikaksi pyynnöstäni Pirkkala. Toive on aina toive mutta käsittääkseni niillä on suuri vaikutus. Olin vielä alkupään kutsunnoissa, joten Pirkkalan pienellä varuskunnalla oli vielä tilaa. Tosin en sinne halua, vaan valmiusjoukkoihin, mutta sinne ei oteta kutsuntojen kautta.

Mä oon käsittäny että sillä mihin hommaan ne sanoo sut laittavansa kutsunnoissa ei merkitse juurikaan mitään. En tiedä mahdetaanko sitä mihinkään edes merkitä erikseen. Kyllä mäkin lappuihin kirjoittelin että haluan sotilaspoliisiksi mutta saa nähdä mitä mieltä ne herrat siellä intissä on. Eikös siellä intissä sitten alkuviikkojen aikana haastella jokainen ja sen mukaan vähän tehdään päätöksiä?

Mike sanoi:
Mun vinkki inttiläisille. Unohtakaa koko ajaksi salillakäynti ja keskittykää aerobisen kunnon parantamiseen. Siellä ollaan kuitenkin kokoajan paskalla safkalla, joten treenaaminen vain huonontaa tilannetta. Itse treenasin koko inttiajan ja tulin muistaakseni 8kg kevyempänä pois.

Huolehditte vaan että pääsette mahdollisimman paljo lomille.(selviätte hengissä sieltä)
Jumppaatte vaan lomilla yläbodya, jalat saa liikuntaa siellä ihan tarpeeksi.
Minä tei just noin ja aloin hurjan treenin heti kun pääsin pois.:D
Jumppasin yöt ja päivät sydämmellä.... niin vain sain 7 SM-kultaa + muut mitskut maailmalta. Otatte rennosti vaan intti ajan niin kyllä se siitä. :kippis1: :rock:

Saapas sanoi:
Vartiostolla on kyllä munkkeja ym soden kivaa, mutta muuten tuo viestis onkin aika paskaa. Spol AU:illa on samanlainen vartiokierto, tietenkin eri tehtävät, kuin normaalijääkärillä ja osallistuvat samallalailla koulutukseen ja leireille kuin normijääkärikin.
Missäköhän säkin oot palvellu.. :zzzz:

Sodankylässä, JPr. Kyllä me sumplittiin AU:n vartiovuorot poikien kesken, ne meni leireille jotka halusivat. Tosin aikaa on vierähtäny jo lähes vuosikymmen.

keijo s sanoi:
Sodankylässä, JPr. Kyllä me sumplittiin AU:n vartiovuorot poikien kesken, ne meni leireille jotka halusivat. Tosin aikaa on vierähtäny jo lähes vuosikymmen.

Oi että kun olisi ollut helmi tuollainen systeemi! Ei olisi meikäläistä paljoa leireillä näkynyt, ainakaan talvella....

keijo s sanoi:
Lomaryhmittäin nykyisin, mutta on tuossakin joustoa.

Todella hyviä vinkkejä täällä! Nää tulee todella tarpeeseen sitten ensi heinäkuussa, jolloin itse astun palvelukseen Onttolassa. Tavoitteena olisi olla tiputtamatta painoa hirveästi ja treenailla myös jonkin verran. Paikan salimahdollisuuksista en tosin vielä tiedä, mutta kaipa tuola jonkinlainen treenipaikka löytyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom