Parhaat treeni-appit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tsadi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liikeratojen kuvaus

Löytyi pari softaa androidille, joilla voi kuvata suorituksen ja saa katsottua hidastettuna liikeratoja, piirrettyä kuvaan apuviivoja, jne...
Nämä vaan vaatii rekisteröitymisen ja tietty maksaa.

Mitä sovelluksia käytätte treenien tekniikkakuvauksissa?

Löytyi pari softaa androidille, joilla voi kuvata suorituksen ja saa katsottua hidastettuna liikeratoja, piirrettyä kuvaan apuviivoja, jne...
Nämä vaan vaatii rekisteröitymisen ja tietty maksaa.

Mitä sovelluksia käytätte treenien tekniikkakuvauksissa?

kerro nyt ihmeessä nuo pari softaa :) minäkin olisin kiinnostunut...

kerro nyt ihmeessä nuo pari softaa :) minäkin olisin kiinnostunut...

Coach's Eye on ilmeisesti pätevin. Mutta alko vtuttaa kun et saa kuvata edes perustason videota ilman että rekisteröidyt heidän palvelimelleen. Ja tietysti kaikki lisäominaisuudet maksaa lisää. Hinnastoa ei missään vaan vasta rekisteröidyttyäsi ja halutessasi esim. apuviivan videoon, ilmoitetaan että alahan maksaa.

Joku toinenkin basketballiin liittyvä softa löytyi. Sama juttu.

Nykyään nuo Androidin softat alkaa olemaan turhan usein näitä In App Purchase -softia eli ilmaiseksi saa ladata sen puhelimeen mutta kaikki mitä teet, maksaa.

Mielelläni maksaisinkin tällaisesta softasta, mutta haluan olla varma, että maksamani ominaisuudet ovat puhelimessani vielä vuoden päästäkin, ilman että joudun maksamaan niistä uudelleen. Ei siis mitään kuukausimaksuhommia. Olisi myös kiva, jos hinnat näkyisivät jossain selkeästi, ettei tarvi joka softaa asentaa ja rekisteröityä, jotta saa hinnaston selville.

Ja ärsyttää vielä lisäksi tämä rekisteröitymisrekisteröitymispakko. Minulla on jo Google-tili ja jos se ei riitä niin pitäköön tunkkinsa. Siksi kyselenkin täällä, olisiko joku törmännyt softaan, jolla kuvattuja videoita voisi helposti peukalolla rullailla edestakaisin kuva kuvalta ja johon saisi piirrettyä apuviivoja ja mieluusti kulma-astemittoja. Esim. tempauksen analysointi onnistuisi mainiosti tuollaisella softalla - ei korvaa tietenkään ammattitaitoista valmentajaa mutta kun se valmentaja ei ole joka treeneissä läsnä, pystyy videolta tarkistamaan meneekö kaikki niinkuin on opetettu.

Ja toki jollain iPhonen tai Androidin videokamerasoftalla saa hidastuksia mutta kätevää olisi helposti sormella scrollata videota edestakaisin kuva kuvalta. Helpottaa analysointia. Ja tietysti ne apuviivat ja kulmamitat olisi hyödyllinen lisä; pystyy esim. katsomaan että tanko nousee pystysuoraa linjaa eikä heijaile etu-takasuunnassa edestakaisin.

Nyt löyty kohtalainen ilmanen; sklz cam. Saa apuviivat ja voi vierittää videota peukalolla edestakaisin. Kulmamitta puuttuu.

Suomalainen gymxcel.fi löytyy, saa tallennettua treenit, treeniohjelmat, ruuat, kuvat ja muistiot. Laskeskelee kaikenlaista tilastoa treenistä. Toimii selaimella kaikilla laiteilla.

Räplätty muutama iOS app läpi. Ei mitään syväluotaavaa analyysia mutta pari huomiota omasta näkökulmastani eli haussa oli toimiva, yksinkertainen sovellus jota on helppo ja nopea käyttää salilla sarjojen välissä.
JeFit ja Strongur ovat vähän samaa tyyliä keskenään, loput taas simppelimpää meininkiä.

Strong
+ oma suosikkini tähän mennessä vastaan tulleista
+ suhteellisen selkeä, ei turhia kikkailuja
+ kutakuinkin kaikki tarvittava löytyy
- buginen edelleen vaikka päivityksiä tullut

JeFit
+ erittäin monipuolinen, valtavasti liikkeitä valmiina (kuvat ja videot kaikista)
+ tilaston keräystä niin liikkeistä kuin kehon mitoistakin
+ weppiliittymä selaimella, pääsee muokkailemaan tietojaan helposti vaikka läppärillä
+ iso treeniyhteisö
- vaatii jonkun aikaa perehtymistä, kaikkea ei voi tehdä kännyllä
- vähän turhan laaja ja monimutkainen peruskäyttöön

Strongur
+ mielenkiintoinen konsepti tavoitteiden asettamisessa ja edistymisen seuraamisessa
+ erittäin monipuolinen
+ valmiita käyttäjien lisäämiä treeniohjelmia saatavilla paljon
- sekava ja hankala päästä alkuun
- turhan monimutkainen käyttää salilla

+ Kattava vuosimaksullinen treeniohjelma saatavilla

WendlerLog
+ tulen käyttämään todennäköisesti tätä mikäli joskus kokeilen 5/3/1 -treeniä
+ simppeli, toimiva, siisti
- vain 5/3/1 -voimaharjoitteluun, erilaisin lisämaustein

Stronglifts 5x5
+ erinomainen, yksinkertainen ja nopea käyttää, selkeä ja helppo
- käytännössä vain SL 5x5 treeniohjelmaan sopiva

Big Lifts 2
+ pintapuolisen testaamisen perusteella varteenotettava vaihtoehto Strongille
- aika karun oloinen, mahtaako olla enää kehityksen alla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
GymAce
+ Yksinkertainen ja nopea käyttää sarjojen välissä
+ Valmiit liikkeet voi hylätä ja poistaa näkyvistä. Omalla liikevalikoimalla ei tarvii turhaan selailla.
+ Pieniä päivityksiä tulee välillä, mutta on jo nykyisellään jo täysin kattava treenien lokitukseen
+ Datan saa exportattua google-tilille excel pyöritystä varten csv muodossa
- 1RM:n kaava on huono ja antaa liian suuret luvut korkeilla toistoilla
- Ei ole volyymi-kalenteria

Ei oo räplätty vaan yli 2 vuoden treenit jo siinä eikä mitään näköpiirissä joka muuttaisi käytäntöä. Aluksi windows phonessa ja matkan vaihtunut luuri androidiin.

Just ihmettelin että eikö kukaan ole kokeillut 5x5 strongliftsiä, mutta ylempänä javu olikin sen maininnut.. Ihan hervottoman hyvä appi, kun voimatasoja piti nostaa tossa syksyllä. Ei tarvii tuijotella vekkaria eikä kirjoittaa kiloja ylös! Nää älypuhelimet tekee vaan ihmisen tyhmäksi pidemmän päälle...

Itse oon käyttänyt Fitnotesia reilun vuoden. Sopii parhaiten yksinkertaisen perustreenin ja suorien sarjojen kirjanpitoon, mutta myös vuorosarjat saa tällä merkattua. Ilmainen ohjelma, suosittelen kokeilemaan. Myös painon seuranta käy tällä hyvin.

Itse oon käyttänyt Fitnotesia reilun vuoden. Sopii parhaiten yksinkertaisen perustreenin ja suorien sarjojen kirjanpitoon, mutta myös vuorosarjat saa tällä merkattua. Ilmainen ohjelma, suosittelen kokeilemaan. Myös painon seuranta käy tällä hyvin.

Mä oon kahlannut lähes kaikki iOS treeni sovellukset läpi ja toiminnallisuuksien kaipuun puolesta tämä vaikutti jokseenkin toimivalta. Käyttöliittymä tosin lähes kaikissa näissä on jotain niin ysäriä, että ei pysty ymmärtämään. Vieläkin kaipaisin sellaista sovellusta, jossa voisi tuon Fitnotesin 1 rep max -graafin tyylin seurata liikekohtaisia volyymejä. On se kumma, kun tuollaista perustoiminnallisuutta kukaan ei tajua noihin sovelluksiin tuoda. Löytyy kyllä jos jonkinmoista johonkin tiettyyn muottiin pakottavaa punnerushaaste-sovellusta yms., mutta modernia hyvän käytettävyyden treenivihkon korvaajaa ei.

Itse ainakin kaipaisin hyvää käyttöliittymää, jonne on helppo lyödä omat custom treenit ja seurata kehitystä graafisesti. Oli se sitten volyymi, ennätykset tai vaikka hauberin koko.

Viimeksi muokattu:
Vieläkin kaipaisin sellaista sovellusta, jossa voisi tuon Fitnotesin 1 rep max -graafin tyylin seurata liikekohtaisia volyymejä. On se kumma, kun tuollaista perustoiminnallisuutta kukaan ei tajua noihin sovelluksiin tuoda.

Jefit, ainakin Android versiossa, graafit 1rep max + tot volyymi käppyrät joka liikkeellä.

Mä oon kahlannut lähes kaikki iOS treeni sovellukset läpi ja toiminnallisuuksien kaipuun puolesta tämä vaikutti jokseenkin toimivalta. Käyttöliittymä tosin lähes kaikissa näissä on jotain niin ysäriä, että ei pysty ymmärtämään. Vieläkin kaipaisin sellaista sovellusta, jossa voisi tuon Fitnotesin 1 rep max -graafin tyylin seurata liikekohtaisia volyymejä. On se kumma, kun tuollaista perustoiminnallisuutta kukaan ei tajua noihin sovelluksiin tuoda. Löytyy kyllä jos jonkinmoista johonkin tiettyyn muottiin pakottavaa punnerushaaste-sovellusta yms., mutta modernia hyvän käytettävyyden treenivihkon korvaajaa ei.

Itse ainakin kaipaisin hyvää käyttöliittymää, jonne on helppo lyödä omat custom treenit ja seurata kehitystä graafisesti. Oli se sitten volyymi, ennätykset tai vaikka hauberin koko.

Fitnotesissa voi seurata liikekohtaista volyymia graafissa, itse olen niin tehnyt.

RepCount ehdoton ykkönen omasta mielestä. Ollut jo kolme vuotta käytössä ja päivittelevät suhteellisen aktiivisesti. Palautettakin pystyy laittamaan ja vastaavat jopa niihinkin tai ainakin itse olen saanut joka kerta vastaukset. Liikkeitä, lihasryhmiä, treenejä voi itse kirjata niin paljon kuin haluaa. Varmuuskopiot onnistuu myös koneelle ja graafeja ja taulukkoja voi sitten ihailla sieltäkin. :)

Ohjelmasta löytyy: Estimated 1 rep max (graafi), volume, personal records (esim.1, 5, 10,16, 22 Rep max luettelo), Top weight (graafi), History (kaikki kirjatut sarjat kyseisessä liikkeessä), Workouts per week (graafi), workouts duration (graafi).

RepCount ehdoton ykkönen omasta mielestä. Ollut jo kolme vuotta käytössä ja päivittelevät suhteellisen aktiivisesti. Palautettakin pystyy laittamaan ja vastaavat jopa niihinkin tai ainakin itse olen saanut joka kerta vastaukset. Liikkeitä, lihasryhmiä, treenejä voi itse kirjata niin paljon kuin haluaa. Varmuuskopiot onnistuu myös koneelle ja graafeja ja taulukkoja voi sitten ihailla sieltäkin. :)

Ohjelmasta löytyy: Estimated 1 rep max (graafi), volume, personal records (esim.1, 5, 10,16, 22 Rep max luettelo), Top weight (graafi), History (kaikki kirjatut sarjat kyseisessä liikkeessä), Workouts per week (graafi), workouts duration (graafi).

Kiitos, tässähän ne kaikki on! Kokeilun perusteella olen täysin samaa mieltä, että heittämällä paras näistä kaikista. Käyttöliittymäkin on simppeli ja helppokäyttöinen, juuri sellainen kuin sen pitää ollakin. Mä olin jo piirtänyt wiret oman sovelluksen käyttöliittymästä minkä ajattelin olevan kutakuinkin juuri tällainen, mutta säästyypähän sekin aika nyt muihin projekteihin.

Aikaa on viimeisestä vastauksesta kulunut jo jonkin aikaa. Onko kellään kokemuksia uudemmista treeniapeista ios-laitteille? Tai onko kellään ylipäätään tietoa, löytyykö sellaista appia joka ymmärtäisi samaan aikaan salitreenin (Estimated 1 rep max (graafi), volume, personal records (esim.1, 5, 10,16, 22 Rep max luettelo), Top weight (graafi), History (kaikki kirjatut sarjat kyseisessä liikkeessä), Workouts per week (graafi), workouts duration (graafi) ja samaan aikaan sinne saisi myös cardiotreenit syketietoineen (sykealue määritykset pk1, pk2, vk ja mk) appi osaisi myös seurata mahdollisesti sykemittarin palautumisarvioita / kokonaisrasitusta? Kalenterinäkymä olisi myös kiva jos sellainen löytyisi.

Katselin tuota repcountia ja se tosiaan näyttää tuon salin osalta hyvälle, mutta cardiotreenien osalta sitten taas on melko puutteellinen.

Aikaa on viimeisestä vastauksesta kulunut jo jonkin aikaa. Onko kellään kokemuksia uudemmista treeniapeista ios-laitteille? Tai onko kellään ylipäätään tietoa, löytyykö sellaista appia joka ymmärtäisi samaan aikaan salitreenin (Estimated 1 rep max (graafi), volume, personal records (esim.1, 5, 10,16, 22 Rep max luettelo), Top weight (graafi), History (kaikki kirjatut sarjat kyseisessä liikkeessä), Workouts per week (graafi), workouts duration (graafi) ja samaan aikaan sinne saisi myös cardiotreenit syketietoineen (sykealue määritykset pk1, pk2, vk ja mk) appi osaisi myös seurata mahdollisesti sykemittarin palautumisarvioita / kokonaisrasitusta? Kalenterinäkymä olisi myös kiva jos sellainen löytyisi.

Katselin tuota repcountia ja se tosiaan näyttää tuon salin osalta hyvälle, mutta cardiotreenien osalta sitten taas on melko puutteellinen.
Löytyy, juurikin mainitsemasi RepCount. Aivan loistava ja jatkuvasti tulee konkreettisesti sovellusta eteenpäin vieviä päivityksiä.

Suositut

Back
Ylös Bottom