PC Parhaat RPG pelit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Toimiiko vanhat Baldurit nykykoneilla? Entä toimiiko LAN:issa? Alko himottaa pelata kaikki järjestyksessä, samalla charrulla. Onko mitään mahiksia päästä läpi ilman saveja. Kyseessä siis pelaaja, joka on pelannut Baldur I Sarevokia vaille läpi n. 5 kertaa. Lähinnä onko lopputaistelut mahdollisia jos seikkailee riittävästi ennen kuin seuraa pääjuonta. Tiedän että pelissä on muutama melko vmäinen ansa, mutta sitä varten on huonot NPC:t. Entä loppuuko peli jos toinen pelaajahahmoista kuolee, vai valitaanko toinen "päähahmoksi"?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Toimiiko vanhat Baldurit nykykoneilla? Entä toimiiko LAN:issa? Alko himottaa pelata kaikki järjestyksessä, samalla charrulla. Onko mitään mahiksia päästä läpi ilman saveja. Kyseessä siis pelaaja, joka on pelannut Baldur I Sarevokia vaille läpi n. 5 kertaa. Lähinnä onko lopputaistelut mahdollisia jos seikkailee riittävästi ennen kuin seuraa pääjuonta. Tiedän että pelissä on muutama melko vmäinen ansa, mutta sitä varten on huonot NPC:t. Entä loppuuko peli jos toinen pelaajahahmoista kuolee, vai valitaanko toinen "päähahmoksi"?
Mun mielestä vastaus kumpaankin ekaan kysymykseen on kyllä.

Taitaa olla jopa niin, että niihin saa jotain resoluutio"packeja" nykyään et voi nostaa entisestä max. resosta ylös hieman.

Mitä tarkoitat onko mahdollista päästä läpi ilman saveja?

Siis, voihan pelissä ukot kuolla? Ne herätetään henkiin?

PS. Tosta $10 laillinen versio lisäreineen. http://www.gog.com/en/gamecard/baldurs_gate_the_original_saga/
...ja saman hintainen BG2 lisäreineen. http://www.gog.com/en/gamecard/baldurs_gate_2_complete

Zone-sarja -42%
Mukava kuulla. Muistelin, että ykkönen oli jotenki nykivä moninpelissä?

Kiitos vain linkistä, löysin jo halvemman missä kaikki pelit samassa setissä :) Lähinnä sen takia kyselinkin, vituttaisi ostaa aito peli vielä uudestaan ja sitten kaikki ominaisuudet eivät toimikaan.

Ilman saveja tarkoitan sitä, että olen esim. Falloutit vetänyt läpi ilman yhtää lataamista. Sama Jagged 2. Baldurin tarinan muistan suunnilleen, eli pieni haju siitä minkävahvuisella porukalla kannattaa minnekin mennä. Ja tosiaan ne laatikot kantsii availla jollain muulla kun päähahmolla, kun peli päättyy heti jos se delaa. Muuten riittää jos pääsee juoksemaan karkuun vaikka joku kuolisikin, vahvemmalla porukalla sitten uudestaan. Lähinnä tarkoitin, että onko Sarevok (ja muut vaikeat lopputaistelut) mahdollista voittaa ilman 10 uudelleenyritystä. Tietysti sekin helpottaa jos kaksi pelaajaa, eikä kumpikaan ole ns. päähahmo, eikä peli lopu heti jos toinen kuolee. Mitään hajua miten tämä menee moninpelissä?

Otin sitten riskin ja tilasin tuon 4 in 1 -boxsetin. BG1 ja TotSC asennettuna, noh peli ei aluksi edes käynnisty kummallakaan koneella (Vista ja 7). Sääsin yhteensä 6 tuntia, ja peli valitti jotakin jokaisessa vaiheessa. Nyt sain sitten multiplayerin toimimaan, siten että Vista on hostina. Jos jollain samoja ongelmia niin voin koettaa jeesata. Huh, on se mahdollista, ja on se sen arvoista :)

Pari viikkoo sitten ostin Planescape: Tormentin tuolta GOG:sta. (Joskus antanut oman alkuperäisen pois). On tää kyllä hyvä vieläkin, vaikka graffat nyt on kivikaudelta. Tosin aikaa vievä peli, ei pysty vetään samanlaisia maratooneja kun junnuna.

BG2 + Throne of Bhaal alkuperäsenä mulla tossa näyttäs vielä olevan, pitäsköhän asentaa...

Sitä mä en kyllä tajua että miks jengi on tässä thredissä hehkuttanu noita Icewind Daleja, sisällöltään todella köyhiä BG2:een ja Tormenttiin verrattuna. Joka nurkan takaa lappaa vaan uus örkkilauma niskaan. No, pelasin mä kummatkin aikanaan kerran läpi.

Edit: Kaikista paras RPG on kuitenkin ADOM.

Pari viikkoo sitten ostin Planescape: Tormentin tuolta GOG:sta. (Joskus antanut oman alkuperäisen pois). On tää kyllä hyvä vieläkin, vaikka graffat nyt on kivikaudelta. Tosin aikaa vievä peli, ei pysty vetään samanlaisia maratooneja kun junnuna.

BG2 + Throne of Bhaal alkuperäsenä mulla tossa näyttäs vielä olevan, pitäsköhän asentaa...

Sitä mä en kyllä tajua että miks jengi on tässä thredissä hehkuttanu noita Icewind Daleja, sisällöltään todella köyhiä BG2:een ja Tormenttiin verrattuna. Joka nurkan takaa lappaa vaan uus örkkilauma niskaan. No, pelasin mä kummatkin aikanaan kerran läpi.

Edit: Kaikista paras RPG on kuitenkin ADOM.

Onhan Icewindissä omanlaisensa tunnelma ja se nyt vaan kolahtaa paremmin toisiin. Oikeastaan nuo kaikki Forgotten Realms pohjaiset ropet on ollut ihan hyviä(vanhemmat siis), mutta jos parasta lähetään hakemaan niin kyllä se on tiukka taistelu Nethackin ja ADOMin välillä :D

Graafisempien pelien osalta taitaa oma lista mennä Fallout 1&2, Oblivion, BG2+lisärit, Jagged Alliance 2... Mass Effect 1&2 on kyllä koneella, koskaan ei vaan ole tullut pelattua. Dragon Age on kanssa ihan jees, mutta ei siinä oikeen ollut mitään niin omaperäistä. Tietysti nostalgiapojoja ropisee vielä niin perkeleesti Falloutille - olihan se jotain ihan muuta!

Lähinnä tarkoitin, että onko Sarevok (ja muut vaikeat lopputaistelut) mahdollista voittaa ilman 10 uudelleenyritystä. Tietysti sekin helpottaa jos kaksi pelaajaa, eikä kumpikaan ole ns. päähahmo, eikä peli lopu heti jos toinen kuolee. Mitään hajua miten tämä menee moninpelissä?

Sarevok kellisty ekalla kerralla ilman suurempia ongelmia. Kunhan on itellä kunnon hahmo kasattuna ja sopiva porukka kasattuna ja varustettuna niin pitäisi taistelun kuin taistelun onnistua. Noissa kaikissa peleissä kun on vähän se ongelmana, että tietyillä kamoilla saat aikaiseksi sellasia tappokoneita, että voit melkein jättää koneen itekseen tahkomaan. Meni Dragon Agessakin vähän maku kun miun mosuri pätki yksin kaiken mitä vastaan tuli.

Suurin osa RPG peleistä kiinnostuneista varmaan muistaa parin vuoden takaisen pettymyksen nimeltä Two Worlds. Pelissä oli paljon potentiaalia, mutta surkea toteutus ajoi useimmat pois pelin ääreltä heti alkuunsa.

Ykkösosan huonosta menestyksestä huolimatta, Reality Pump päätti tehdä pelille jatko-osan, joka on yllättäin Two Worlds II.
Monet ensimmäistä osaa pelanneet todennäköisesti kiertävät tuon kaukaa, mutta se on itseasiassa virhe. Olen nyt pelaillut tuota TW II:sta noin 6 tuntia ja sillä pohjalla uskallan jo sanoa, että pelissä on kaikki, siis ihan kaikki, paremmin kuin ensimmäisessä osassa.

Tärkeimpiä parannuksia ovat mm.
-Huomattavasti toimivampi pelimoottori
-Todella komeat grafiikat, etenkin verrattuna ensimmäiseen osaan.
-Ääninäyttelijät, jotka oikeasti osaavat hommansa.
-Toistaiseksi täysin bugiton pelikokemus.
-Paljon paranneltu inventaario + crafting.
-Huomattavasti fiksumpi aseiden ja varusteiden päivittäminen.
-Selkeästi parempi taistelusysteemi.
-Hevoset menevät minne ohjataan, eivät minne itse haluavat.

Pelissä on toki lukuisia pienempiä parannuksia, mutta nuo edellämainitut ovat ainakin meikäläiselle ne olennaisimmat.

Pelin juoni ei sinänsä ykkösen jäljiltä yllätä, eli samaa tarinaa jatketaan eteenpäin. Questeja pelissä pitäisi olla riittämiin, ilmeisesti jopa yli 300kpl. Toistaiseksi ovat olleet myös ilahduttavan vaihtelevia, eli mukana on paljon muutakin kuin perinteisiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y ja nouda esine z".

Oma pelikokemus on tosiaan vasta alkumetreillä, mutta uskallan jo todeta, että jos joku haluaa pelailla uutta, hyvin tehtyä RPG peliä, niin tätä ei kannata ohittaa.
Pelissä on myös multiplayer osuus, mutta sitä en ole ainakaan vielä ehtinyt testailla.

Itse olen pelannut PC versiota, mutta peli on julkaistu myös XBOX360:lle ja PS3:lle. Niistä versioista en osaa mitään sanoa, kun en ole kumpaakaan testannut.

Oon tän jo kerran ennenkin tänne maininnut, mutta edelleen, Fallout 2. Paras peli koskaan. Kohta pelattu taas läpi parin vuoden tauon jälkeen ja vieläkin jaksaa viihdyttää, vaikka kaikki paikat koluttu jo moneen kertaan.

Olen tässä viikonlopun ajan päässyt testailemaan tulevaa darkspore peliä. Joka on erikoinen Diablo/spore/online RPG peli, muutaman tunnin testaamisen perusteella tämän voisi ehkä hankkiakkin kunhan se julkaistaan :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suurin osa RPG peleistä kiinnostuneista varmaan muistaa parin vuoden takaisen pettymyksen nimeltä Two Worlds.

ahaa, pitänee siis hommata tuo kakkos-osa. Pelasin itse tuon ykkösen läpi ja periaatteessa tykkäsin siitä, vaikka siinä tosiaan oli paljon huonoakin, mutta jaksoin pelata läpi. Onko toi kakonen yhtä laaja vai laajempi?

ahaa, pitänee siis hommata tuo kakkos-osa. Pelasin itse tuon ykkösen läpi ja periaatteessa tykkäsin siitä, vaikka siinä tosiaan oli paljon huonoakin, mutta jaksoin pelata läpi. Onko toi kakonen yhtä laaja vai laajempi?

Joo, ykkösen kahlasin itseasiassa itsekin läpi ja omassa asteikossa se oli kuitenkin ihan ok peli, mutta ymmärrän toki, että monet olivat pettyneitä siihen.
Questien määrä on ennakkotietojen mukaan TW2:ssa tosiaan yli 300, joten siltä pohjalta ainakin laajempi kuin ykkönen. Pelialue on vähän erilainen, eli tässä on useampi saari, joilla liikutaan, joten mulle ei ole vielä tarkkaa kuvaa piirtynyt alueen laajuudesta. Tämän hetken tiedon mukaan tuntuisi, että alue on vähintään yhtä iso, ehkä jopa isompi kuin ykkösessä.

Maisemat ovat huomattavasti komeammat kuin ykkösessä, tämä peli näyttää ihan oikeasti perhanan hyvältä, ainakin PC:llä.

Jos ykkösestä tykkäsi niin aivan varmasti tykkää tästäkin. Jos ykkösestä ei tykännyt, niin tästä voi silti tykätä ;)

Uskaltaiskohan ton Two Worldsin hommata ps3:lle, vaikuttais ihan kivalta. Pitänee silti odotella hieman ja kattoa jos tulis arvosteluja esim. pelittiin.

Miten tuo Fallout 2, saako siihen mitenkään widescreeniä ja jotain resoluutiomodia jolla sais vedettyä edes hieman kauemmas ton kuvan? Kiinnostais pirusti pelata mutta tuo on pelkkää murhaa yrittää pelata ton ajan resoilla ja kauheilla surureunoilla. Esim. Baldur's Gate (se ensimäinen) on hemmetin hyvä pelata kun siihen saa widescreen modin että reso kasvaa 1440x900 paikkeille.

Uskaltaiskohan ton Two Worldsin hommata ps3:lle, vaikuttais ihan kivalta. Pitänee silti odotella hieman ja kattoa jos tulis arvosteluja esim. pelittiin.

Muuta en osaa sanoa, kuin että, ulkomaisissa arvosteluissa tuntuu olevan mielipide se, että jos mahdollista niin kannattaa hommata PC versio.
Ilmeisesti konsoliversioissa mm. kontrollien kanssa jotain viivettä tms. jota PC versiossa ei ilmene.

Löysin kyllä googlella itsekin noi, kyselin lähinnä jos jollain olisi nimenomaan kokemuksia omalta kohdalta. Ehkä pitää vaan kokeilla asentaa.

Muuta en osaa sanoa, kuin että, ulkomaisissa arvosteluissa tuntuu olevan mielipide se, että jos mahdollista niin kannattaa hommata PC versio.
Ilmeisesti konsoliversioissa mm. kontrollien kanssa jotain viivettä tms. jota PC versiossa ei ilmene.

Ylläri että kääntö ei taaskaan ole mennyt niinkuin pitää, noh ehkä toi pitää laittaa harkintaan pc:lle.

Miten tuo Fallout 2, saako siihen mitenkään widescreeniä ja jotain resoluutiomodia jolla sais vedettyä edes hieman kauemmas ton kuvan? Kiinnostais pirusti pelata mutta tuo on pelkkää murhaa yrittää pelata ton ajan resoilla ja kauheilla surureunoilla. Esim. Baldur's Gate (se ensimäinen) on hemmetin hyvä pelata kun siihen saa widescreen modin että reso kasvaa 1440x900 paikkeille.

Saa. Hommaa siihen Unofficial Patch sekä Restoration Project. Jälkimmäiseen sisältyy myös resoluutiomodi, jolla saa widescreenit ja muut laitettua. Alla suorat linkit:

http://www.killap.net/fallout2/patches/unofficialFO2patch.exe
http://www.killap.net/fallout2/expansion/2.1.2b/F2_Restoration_Project_2.1.2b.exe

Ensin puhdas asennus pelistä ja sen jälkeen tuo UP ja lopuksi RP.

Ylläri että kääntö ei taaskaan ole mennyt niinkuin pitää, noh ehkä toi pitää laittaa harkintaan pc:lle.

Jooh, samaa tuntuis sanovan nuo suomalaiset sivustot. Toinen juttu on sitten se, että porukka nillittää alueiden "putkimaisuudesta", joka myöskin on yleensä konsolien syytä. Pari arvostelua lukeneena ei tuo ainakaan itteä nappaa hirveästi.

Petskele, tässä alkaa jo itteeki himottaan pelaa toi F2 läpi uusiks :D Viimeks oli vaa toi UO-pätsi käytössä, mut tuon vielä lisäisil, niin saa varmaa kouluhommat unohtaa.

Sit pienenä vihjeenä jos joku ei vielä tiedä, miten negatiiviks muuttuneet värit saa pelistä pois. Itellä tää kusee ainakin aika usein vanhoissa peleissä. Explorer.exe sammuksiin ja sit peli käyntii tai toisin päin... =)

39943_full-1.jpg

might and magic VI:tä tuli junnuna hakattua satoja tunteja, tosin läpi en koskaan päässyt kun monesti jäi pelaaminen muiden touhujen takia kesken ja sitten piti aloittaa kokonaan alusta. Sen jälkeen oon monesti yrittänyt löytää samanlaista intohimoa RPG:itä kohtaan, mutta esim. oblivionia ei jaksanut muutaman tunnin jälkeen enää jatkaa, joko ei ole oikeaa peliä osunut kohdalle tai sitten olen vain liian laiska pelaamaan niin kauan, että koukuttaisi. Veikkaan että se on enimmäkseen tota laiskuutta etsiä pelejä.

Mandate of heavenissa parasta oli, kun oli monia hahmoja ja kaikille sai etsiä pirusti erilaisia varuste/asekomboja joilla tehdä niistä hyviä. Ja kaikenlaisia kirstuja ja aarrekätköjähän tossa pelissä oli niin perkeleesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom