Suurin osa RPG peleistä kiinnostuneista varmaan muistaa parin vuoden takaisen pettymyksen nimeltä Two Worlds. Pelissä oli paljon potentiaalia, mutta surkea toteutus ajoi useimmat pois pelin ääreltä heti alkuunsa.
Ykkösosan huonosta menestyksestä huolimatta, Reality Pump päätti tehdä pelille jatko-osan, joka on yllättäin Two Worlds II.
Monet ensimmäistä osaa pelanneet todennäköisesti kiertävät tuon kaukaa, mutta se on itseasiassa virhe. Olen nyt pelaillut tuota TW II:sta noin 6 tuntia ja sillä pohjalla uskallan jo sanoa, että pelissä on kaikki, siis ihan kaikki, paremmin kuin ensimmäisessä osassa.
Tärkeimpiä parannuksia ovat mm.
-Huomattavasti toimivampi pelimoottori
-Todella komeat grafiikat, etenkin verrattuna ensimmäiseen osaan.
-Ääninäyttelijät, jotka oikeasti osaavat hommansa.
-Toistaiseksi täysin bugiton pelikokemus.
-Paljon paranneltu inventaario + crafting.
-Huomattavasti fiksumpi aseiden ja varusteiden päivittäminen.
-Selkeästi parempi taistelusysteemi.
-Hevoset menevät minne ohjataan, eivät minne itse haluavat.
Pelissä on toki lukuisia pienempiä parannuksia, mutta nuo edellämainitut ovat ainakin meikäläiselle ne olennaisimmat.
Pelin juoni ei sinänsä ykkösen jäljiltä yllätä, eli samaa tarinaa jatketaan eteenpäin. Questeja pelissä pitäisi olla riittämiin, ilmeisesti jopa yli 300kpl. Toistaiseksi ovat olleet myös ilahduttavan vaihtelevia, eli mukana on paljon muutakin kuin perinteisiä "mene paikkaan x, tapa henkilö y ja nouda esine z".
Oma pelikokemus on tosiaan vasta alkumetreillä, mutta uskallan jo todeta, että jos joku haluaa pelailla uutta, hyvin tehtyä RPG peliä, niin tätä ei kannata ohittaa.
Pelissä on myös multiplayer osuus, mutta sitä en ole ainakaan vielä ehtinyt testailla.
Itse olen pelannut PC versiota, mutta peli on julkaistu myös XBOX360:lle ja PS3:lle. Niistä versioista en osaa mitään sanoa, kun en ole kumpaakaan testannut.