PC Parhaat RPG pelit?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MTM1977
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
oli monia hahmoja ja kaikille sai etsiä pirusti erilaisia varuste/asekomboja joilla tehdä niistä hyviä. Ja kaikenlaisia kirstuja ja aarrekätköjähän tossa pelissä oli niin perkeleesti.[/QUOTE]

Tämä on meikästä yks tärkeimpiä asioita RPG:ssä, siis varusteiden paljous ja se että niiden parhaiden vehkeiden saaminen vaatii oikeasti hitosti työtä (ei mitään puuduttavaa saman mosan tappoa kuitenkaan vaan sivuquesteja yms). Hyvällä juonella ja hahmonkehityksellä höystettynä luonnollisesti. Harmi kun nykyään grafiikan pitää olla niin hyvää että tollasten pelien tekeminen on hankalaa kun kaikki pitäis animoida joten se veis helvetisti resursseja ja aikaa joten peleistä tulis ikuisuusprojekteja. WoW taitaa olla ainoa joka meikäläisen mielestä lähentelee tota tällähetkellä, sekin vain siksi että siinä ne resurssit riittää ja päivityksiä on mahdollista tehdä kokoajan. Vikana vain on se että olet täysin riippuvainen muista jos haluat saada ne hyvät kamat ja usein silloinkin se on liikaa tuurista kiinni.

Diablo III odotellessa, siinä mulla on kovat odotukset. Samoin Elder Scrolls Skyrimissä, luultavasti tulee hyvää jälkeä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Dungeon Siege III:sta mainostetaan nyt Steamissä. Release date: 2011... tulis nyt vähän ennen Diabloa. http://store.steampowered.com/app/39160/

Voi olla ihan näppärä ajankuluksi Diablo III:sta odotellessa.

Toki nuo nyt on Action RPG pelejä, mutta kyllä itse voin laittaa samaan luokkaan Oblivioneiden, NWN, ja BG ym kanssa.

Mulla olis tarkoitus käydä Baldurs Gate saagan kimppuun, kunhan saan tuon DA2:n alta pois.
Latasin jo tämän:
http://www.gibberlings3.net/widescreen/

Onko BG/BG2 paljon pelanneilla mielessä jotain muuta modia, joka tekisi pelaamisesta mukavampaa?
En siis halua mitään mikä muuttaisi sisältöä tms. mutta lähinnä jotain visuaaliseen/audio puoleen liittyvää.

Mulla olis tarkoitus käydä Baldurs Gate saagan kimppuun, kunhan saan tuon DA2:n alta pois.
Latasin jo tämän:
http://www.gibberlings3.net/widescreen/

Onko BG/BG2 paljon pelanneilla mielessä jotain muuta modia, joka tekisi pelaamisesta mukavampaa?
En siis halua mitään mikä muuttaisi sisältöä tms. mutta lähinnä jotain visuaaliseen/audio puoleen liittyvää.

TuTu on suositeltava, tuo periaatteessa uutta contenttia ykköseen kylläkin. Modi joka siis laittaa ykkösen pyörimään kakkosen enginellä eli käytännössä sisältää kakkosesta tutut kitit, dualwieldingin, racet ja spellit yms. Kaikki siis mikä on kakkosessa mahdollista hahmolle tehdä tulee myös ykkös osaan. Poistaa myös bugeja ja nostaa tekoälyä (esim Drizztiä ei voi tappaa enää sieltä saarelta jouskarin kans yms.) Ja hei, sapelit näyttää sapelilta!

Toi on siitä kiva modi, että itse tykkään vetää bg1 -> ToB samalla hahmolla aina kerralla. Ton avulla voi tehdä siitä hahmosta jo ykköseen just sellasen kun se tulee olemaankin, ennen piti tehdä pelkkä fighter jolla lahdata läpi ja kakkosessa muuttaa vasta kensaiksi tms.

TuTu on suositeltava, tuo periaatteessa uutta contenttia ykköseen kylläkin. Modi joka siis laittaa ykkösen pyörimään kakkosen enginellä eli käytännössä sisältää kakkosesta tutut kitit, dualwieldingin, racet ja spellit yms. Kaikki siis mikä on kakkosessa mahdollista hahmolle tehdä tulee myös ykkös osaan. Poistaa myös bugeja ja nostaa tekoälyä (esim Drizztiä ei voi tappaa enää sieltä saarelta jouskarin kans yms.) Ja hei, sapelit näyttää sapelilta!

Tuo mulla olikin asennettuna, kun viimeksi tuota ykköstä pelasin, mutta oli päässyt kokonaan unohtumaan, kiitokset :)

Siltä varalta, että joku muu Windows 7 / Vistaa käyttävä, törmää Baldurs Gaten kanssa samaan ongelmaan kuin minä, niin säästetään aikaa ongelman setvimisestä.
Eli tuli tuo perinteinen "Fog of War palikoituu" ongelma, kun eilen tuota BG1:stä testasin (asennettuna lisäksi TuTu ja Widescreen mod, mutta ne eivät luultavasti liity asiaan, vaan kyseessä on tuo pelin engine + "liian uusi" nvidian näyttis).

Palikoitumisen poistamiseen löytyi ainakin mulla 2 ratkaisua.

Vaihtoehto 1. (Helppo, mutta mun mielestä huono).
16bit värit käyttöön ja "Software Standard BLT" (taitaa olla muuten BG2:n asetuksista, eli tarvitsee tuon TuTun, jotta on BG1:ssä edes käytössä) täppä päälle.

Vaihtoehto 2. (Hankalampi, mutta ei huononna peliä graafisesti, kuten eka optio)
Lataa tämä:
http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=3021d52b-514e-41d3-ad02-438a3ba730ba

Tuo on directx 9 developer kitti, jolla ei sinänsä normikäyttäjä tee mitään, mutta siitä löytyy myös erinäisiä asetuksia, joihin ei 7:ssa/Vistassa enää pääse niin kuin XP:ssä pääsi.

Kun tuo on asennettu, niin asennuskansiosta löytyy dxcpl.exe. Jos käytössä 64bit käyttis niin se löytyy sekä 64bit, että 32bit versiona, mutta omien testien mukaan riittää, että asetuksia muutetaan 32bit puolella.
Eli käynnistää tuon, kuten minkä tahansa ohjelman niin päästään niihin asetuksiin.
Sieltä sitten Direct Draw tabista täppä pois "Use Hardware Acceleration" kohdasta ja niin häviää palikat BG:stä :)

Pelisession jälkeen sitten kannattaa muistaa laittaa täppä takaisin, muuten saattaa uudemmat softat vähän pyöriä heikosti ;)

Nyt, kun olen pikkuhiljaa taas aloitellut tuota Baldur's Gatea niin pistää kyllä ihmetyttämään sellainen asia, että miten ihmeessä tuossa vanhassa pelissä on mm. vaihtuvat vuorokauden ajat, muuttuva sää yms. joita missään uusissa Biowaren peleissä ei ole?
Se on kyllä huonoa kehitystä, kun nuo elementit on pois jätetty. Oikeastaan suurin asia, joka mua on BW:n peleissä viime vuosina häirinnyt on nimenomaan tuo.

Nyt, kun olen pikkuhiljaa taas aloitellut tuota Baldur's Gatea niin pistää kyllä ihmetyttämään sellainen asia, että miten ihmeessä tuossa vanhassa pelissä on mm. vaihtuvat vuorokauden ajat, muuttuva sää yms. joita missään uusissa Biowaren peleissä ei ole?
Se on kyllä huonoa kehitystä, kun nuo elementit on pois jätetty. Oikeastaan suurin asia, joka mua on BW:n peleissä viime vuosina häirinnyt on nimenomaan tuo.

Oijoi.. Shadows of Amn (BGII siis) ja Throne of Bhaal on aivan järkyttävän hyviä.. Ja Icewind Dale 2, vaikka onkin ihan hullun vaikea verrattuna BGhen.

Oijoi.. Shadows of Amn (BGII siis) ja Throne of Bhaal on aivan järkyttävän hyviä.. Ja Icewind Dale 2, vaikka onkin ihan hullun vaikea verrattuna BGhen.

Mä en ikinä jaksanut opetella noita AD&D3 sääntöjä joten harmikseni on jäänyt IWD2 ja Neverwinter Nightsit aika pitkälti kokeiluasteelle. Jotenkin mua tympii se että ylipäätään ne piti kehittää eikä pysytty tuossa 2,5 versiossa, mutta kai siinä on taustalla joku hieno idea.

Ennen kuin löysin WoWin, tuli pelattua paljonkin soolopelejä. Icewind Dale 1 ja 2 tuli pelattua varmaan noin puoleen väliin, ja muistelisin että ainakin kakkosesta tykkäsin todella paljon. NWN:sta en ole koskaan jaksanut syttyä. Pelasin ykköstä joka oli mielestäni todella tylsä, ja kakkosenkin lopetin melko nopeasti kesken. En oikein tiedä mikä niissä mätti, mutta ei vain oikein kolahtanut.

Falloutit nyt ovat vaan pirun kovia. Sääli että kolmosesta ja Vegasista piti tehdä räiskintäpeli, alkuperäisen kaltaisina nuo olisivat varmaan olleet huippupelejä.

Dragon Agen kanssa kyllästyin myös ennen puolta väliä. Ei siinä nyt sinänsä ollut mitään vikaa, mutta tuntui että maailma oli todella yhdentekevä ja saman toistoa.

WoW on pilannut meikäläisen ropettamisen, sillä kun olen tottunut siihen että maailma on täynnä muitakin kuin scriptattuja mosuja, niin monet pelit tuntuvat tosi "yksinäisiltä". Ajattelin TAAS pitää breikin wowista, ja pitää kait pistää rahaa Steamiin että löydän jotain korviketta =)

Olisiko ehdotuksia?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ikinä jaksanut opetella noita AD&D3 sääntöjä joten harmikseni on jäänyt IWD2 ja Neverwinter Nightsit aika pitkälti kokeiluasteelle. Jotenkin mua tympii se että ylipäätään ne piti kehittää eikä pysytty tuossa 2,5 versiossa, mutta kai siinä on taustalla joku hieno idea.

Muunmuassa assassinit ownas kaikki kampanjat kaikissa peleissä joissa ei DM puuttunu asiaan selkeesti. Sorssut (loitsukiintiölliset) oli kans aika kamalia paukuttaan kaikkia nassuun kun päästiin lvl10+ charruihin.

Pelailin neljä vuotta AD&D kolmannen polven säännöillä, ja täytyy se myöntää että ei oikein parempaa roolipelikokemusta ole olemassa kuin pöytäropeDND. Pitäskö alkaa larppaamaan?

Shagrath: Wowia kerran kokeilleena (10min, sen että hyppäsin kaverin "huippuhahmolla" johonki kuiluun ja melkein tapoin sen) voin todeta, että wowin kaatajaa ei varmasti ole olemassa. Mua haittaa se, että jos ihastun totaalisesti yhteen peliin, niin se on sitten se yks maailma ja yhet säännöt: "Se on se yks peli vaan." Niinku jos väsyt wowin ideaan ja sisältöön niin et voi vaan vaihtaa servua ja pelata jotain avaruusseikkailuropea tai muuta, vaan olet lukittu enemmän tai vähemmän menestyksekkäiden trollien maailmaan.

Ehdottomasti Mount and Blade, sen lisäosat Warband ja With Fire and Sword. Paras taistelusysteemi mitä on tullut vastaan.

Edit. Jos on muitakin Warbandin/WFanS:in pelaajia, kertokaa steam nimi, niin otetaan duelia. :)

itse olen retroilun kannalla jos rpg peleistä puhutaan, parhaat joihin olen törmänny on:

ultima underworld 1 the stygian abyss

Ultima_Underworld_The_Stygian_Abyss.png

ultima underworld 2 labyrinth of worlds

611144-ultima_20underworld_202_20__20labyrinth_20of_20worlds_3_1__super.png

molemmat aivan mahtavia pelejä, tunnelma katossa, pähkäiltävää piisaa ja hahmoon pääsee hyvin sisään. pelissä hahmolla pitää myös syödä ja nukkuakki välillä. pelien interfaceki on suht simppeli, tarttee dosboxin et voi pelata. paitsi jos omistaa win95.

sitten yksi joka on jääny itselläni pahasti kesken xpellä pelaamisesta johtuvan bugittamisen takia.

elder scrolls 2: daggerfall

daggerfall_3.jpg

mitä tota nyt saanu pelattua niin vaikuttaa helvetin mahtavalta ja syventävältä rpg peliltä. pelissä taitaa olla pelihistorian suurin pelimaailma, 2 kertaa yhtäsuuri ku koko iso-britannia, noin 487,000 neliökilometriä.

Final Fantasy 6

Fallout 2

Eipä noista varmaan voi sanoa mitään mitä ei olisi jo sanottu.

Zone-sarja -42%
Jos jengiin uppoaa Baldur's Gate ja Fallout 1-2, niin suosittelen ehdottomasti Spiderweb Softwaren Avernum pelisarjaa. Grafiikka on yläviistosta kuvattua tikku-ukko pikseliä, ja äänimaailma aika karua. Mutta meikäläiseen ainakin iskee, kun silmäkarkki viedään pois ja annetaan omalle mielikuvitukselle mahdollisuus täyttää pelimaailmaa. Vielä kun päälle laitetaan uskomattoman hyvä storyline! Valehtelematta ainoa peli jota olen pelannut Baldur's Gatein jälkeen nähdäkseni mihin juoni johtaa. Lisäksi joka pelissä on todella suuri määrä side questeja ja iso kartta, mistä eivät örkit ja mörkit lopu kesken. Avernumit eivät myöskään ole pelkkää raivopäistä level-grindausta, vaan pääjuoni ja monet sivu tehtävätkään eivät ole aivan itsestään selviä. Myönnän joutuneeni käyttämään walkthrough-ohjeita pariinkin kertaan.

Plussaa tulee vielä siitäkin, että peleistä löytyvät myös versiot Maceille.

Linkistä sivuille, ja kokeilemaan.
http://www.spiderwebsoftware.com/products.html

Ps. ensimmäisessä osassa keskustelut ja side questit eivät tallennu journaliin automaattisesti. ;)

Pelasin tuossa n. kuukausi sitten Divinity 2 - The dragon knight sagan läpi. Ostin Steamin kesätarjouksesta parilla kympillä heräteostoksena ja kyllä kannatti. Oli yllättävän hyvä ja ihan mielellään sitä pelasi. Jos tulee halvalla eteen, niin suosittelen hankkimaan.

Tätä on joskus pelannut. Eikös tämä ollut ns. freewarea?
Siis sehän on semmoinen ''demo''versio (ladataan koko peli), jolla voi pelailla 30 yksinpelin sisäistä päivää, mutta sitten kun serial key on hommattu niin rajoitteet poistuu. Siinä perus M&B:ssä ei sitten ole nettipeliä edes kokoversiossa.

Parhaat mihin on tullut törmättyä on Falloutit, Vampire-Bloodlines, KOTORit ja siihen vielä kirsikkana kakun päälle World of Warcraft. WoW systeeminä kaikkein toimivin, Falloutit ja KOTORit puolestaan mukaansatempaavimmat.

sitten yksi joka on jääny itselläni pahasti kesken xpellä pelaamisesta johtuvan bugittamisen takia.

elder scrolls 2: daggerfall

daggerfall_3.jpg

mitä tota nyt saanu pelattua niin vaikuttaa helvetin mahtavalta ja syventävältä rpg peliltä. pelissä taitaa olla pelihistorian suurin pelimaailma, 2 kertaa yhtäsuuri ku koko iso-britannia, noin 487,000 neliökilometriä.

Muistan kyseisen jöötin ja siitä on aikaa kun pelasimme kaverin kanssa kymmeniä ja taas kymmeniä tunteja kyseistä tuotosta. Vuosi oli -96 ja varmaan vieläkin seikkailisimme jossain luolastossa jos emme olisi tajunneet lopettaa retkeämme kesken ja nauttia vain kotimökissä olosta.

Hyvä peli alkuun, mutta järkyttävä laajuus ja toistavuus söi innon.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom