Parhaat proteiinit, hiilarit ja rasvat (top 5)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Esquire
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tarvitsisin sellaista nopeata muistilistaa että mitä ottaa jääkaapista ja kaupan kassiin kun haluaa noudattaaa hyvää ruokavaloita.

Olisko täällä kiinnostusta listata omat suosikkinne joka ravintoryhmästä? Siis vaikka ihan päivittäisen käyttömäärän pohjalta, erittelemättä onko aine palautusjuomassa vai ruoan yhteydessä. Tai sitten ränkäten onko joku aine "hyvää" vai huonoa.

Tässä kai sitten tulee niitä luokitteluongelmia helposti, eli onko vaikka avokaado hiiilareita vai rasvaa. Tämä siis olisi tyyliin hyvä ruoka tavalliselle aloittelijalle, jolla on sekä mahankadotus että bulkkaus-tarpeita.

Jotakuikin siis ehkä tyyliin (varmaan osa menee väärin kun olen aloittelija)..

Proteeiinit (proteiinin lähteet)
1. heraproteiinijauhe
2. tonnikala
3. kana/kalkkuna
4. kananmunat
5. raejuusto
tms.

Hiilarit (esim. suosikki kasvikset)
1. malto
2. tomaatti
3. ruisleipä
4. omena
5. porkkana

Rasvat (rasvanlähteet)
1. oliiviöljy
2. rypsiöljy
3. mantelit (myös proteiinin lähde)
4. edam juusto
5. majoneesi

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos tällainen listailu siis ylipäätänsä ketään kiinnostaa, niin voisi vielä lisätä bonus-aiheena [vaikeasti luokiteltavat] suosikkilisäravinteet.

Esim.

Lisäravinteet
1. monivitamiinipilleri
2. c-vitamiinipilleri
3. kreatiini

Taitaa olla hiukan rasittava kysymys, mutta aidolla mielenkiinnolla tässä ollaan liikkeellä!

Tässä meikäläisen listaa

Proteiinit
1.rahka (päivittäin)
2.tuna (lähes päivittäin)
3.jauheliha (lähes päivittäin)
4. kana (viikottain)
*tässä on vielä paljon ruoka-aineita*
5.hera
(tuohon jauhelihan ja heran väliin mahtuu vielä aimo kasa ruokaa, jota otan heraa mielummin..)

Hiilarit
1.Puuro, lähinnä eloveena. Ruispuuroa joskus (päivittäin)
2. vihannekset (päivittäin)
  • kurkku
  • tomaatti
  • salaatti
  • porkkana