Parhaat Massaliikkeet lihaksille ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juhata
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Käytetäänköhän noissa EMG-analyyseissä jotain vakiokuormitusta ? Jos siis alaviistopenkki on tehokkain aktivoimaan lihaksia ja siinä voi vielä käyttää suurimpia painoja, niin sehän on sitten ihan kuningasliike rinnalle. Kokeiluun heti huomenna.

Ronnie Coleman kertoi vetävänsä ala ja vinopenkkiä,jonka jälkeen pumppausliikkeitä.Ei siis ollenkaan normaali penkkiä.
Harmi kun alaviisto penkkiä ei ihan joka paikasta löydy,se on hyvä liike.
Mä olen tohon soveltanut joskus nostamalla käsipainoja vatsatelineessä,hommahan on ihan sama.

Originally posted by tapio
Harmi kun alaviisto penkkiä ei ihan joka paikasta löydy,se on hyvä liike.

Kätevä niksi, jolla saa joka paikkaan alavinopenkin: laittaa painolevyn (ison) penkin toisen pään alle ja voila! alavinopena (tai ylävinopena, riippuu, miten päin tekee)!

Ei toi ihan pro-meininkiä tommonen em. tee-se-itse alavinopena tietty oo, eikä ehkä pysty semmosissa kunnon jämerissä penkeissä toteuttamaan, mutta parempi kuin ei mitään.

Alapena

Ton alaviistopenkin kanssa saa olla oikeesti tosi tarkkana. Niinkun Tomppa sanoi threadin alussa alaviistossa liike lyhenee ratkaisevasti lisäksi työntö alaviistoon asettaa rintalihakset parempaan kulmaan isojen vastusten kannalta ja tuloksena onkin sitten normaali penkkiä reeeilusti isommat romut.

Omakohtainen kokemus on että tällä liikkeellä saa olkapään nopeasti todella huonoon kuntoon. Vaihdoin viime syksynä salia ja innostuin tekemään alaviistoa pitkästä aikaa - treenit kulki hyvin ja romuja tuli ahmittua turhan nopeasti. Sen jälkeen edessä olikin 8 kuukauden hauislihaksen olkapään puoleisen kiinnityskohdan kuntoutus. Malttia!

Tangolla alaviisto tuntuu mullakin helvetin pahalta, mutta käsipainoilla liikerata luonnollistuu automaattisesti. Monilla saleilla alaviistopenkit on liiankin jyrkässä kulmassa, mä teen aina parilla 20kg-levyllä teinicorollaviritetyllä tasapenkillä.

Vois itsekkin kokeilla tuota alaviistopenkkiä vatsatelineessä, muttakun sattuu kyseisen salin teline olemaan sellainen tuomionpäivänkone, että se meinaa kaatua jo ihan ilman painojakin...

Noh tässä omaa listaanikin tutkailtua huomasin että melkein kaikki omat massaliikkeeni ovat juuri ne, joissa saa eniten rautaa tankoon.

Rinta:vinopenkki käsipainoilla
Hartiat: pystypunnerrus tangolla
Hauis: vauhditon hauiskääntö käyrällä tangolla
Ojentajat:penkki kapealla otteella
Forkut: scott vastaotteella.
Selkä: kulmasoutu tangolla
Reidet: kyykky
Perse: suorinjaloin Mave
Pohkeet: pohjeprässi

Yleismassaliikkeenä se normi Mave taitaa olla se kovin, vai onko joku erimieltä?

S225T sanoi:

Tässä valinnassa auttaa eri liikkeillä tehdyt EMG-analyysit, joissa on tutkittu eri lihasten motoristen yksiköiden aktivoitumista. Seuraavassa on lista parhaista rintalihasliikkeistä:
Näistä tuloksista jokainen voi todeta, että käsipainot ovat tehokkaampia kuin tanko, joka taas on tehokkaampi kuin koneet.

Eli toisinsanoen parhaat arvot ovat liikkeissä joissa paino pääsee elämään paremmin.
siis kone=elää vähiten tanko=elää enemmän käsipainot=elää eniten.

ojuni sanoi:
Eli toisinsanoen parhaat arvot ovat liikkeissä joissa paino pääsee elämään paremmin.
siis kone=elää vähiten tanko=elää enemmän käsipainot=elää eniten.

NO SHIT SHERLOCK? :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Manala sanoi:
Noh tässä omaa listaanikin tutkailtua huomasin että melkein kaikki omat massaliikkeeni ovat juuri ne, joissa saa eniten rautaa tankoon.

Rinta:vinopenkki käsipainoilla
Hauis: vauhditon hauiskääntö käyrällä tangolla
Forkut: scott vastaotteella.
Reidet: kyykky
Perse: suorinjaloin Mave
Pohkeet: pohjeprässi

Yleismassaliikkeenä se normi Mave taitaa olla se kovin, vai onko joku erimieltä?

eri mieltä?
minä olen

Rinta:vinopenkki tangolla, hartioiden levyinen ote.
Hauis: vauhditon hauiskääntö suoralla tangolla, hartioiden levyinen ote
Forkut: vasarakääntö kp.
Reidet: etukyykky
Perse/takareidet: suorinjaloin Mave
Pohkeet: pohkeet seisten

Ton hauiskäännön tekisin ehdottomasti suoralla tangolla, koska hauis lihaksen yksi tarkoitus on tehdä supinaatiota->lue kyynärvarren kääntöä

Z-tangolla liike on helpompi kuin supinaatiota ei tapahtu,siis sitä vähääkään kuin suoralla tangolla.

Larry Scott on tästä puhunut:

" Larry has stated previously that he prefers the straight bar to the"EZ-Curl" (cambered) bar for doing barbell curls. Please explain:
Why is the straight bar better/more effective than the "EZ-Curl" for doing barbell curls? I am very interested in understanding the mechanics behind proper exercise application. I believe that this theory on the superiority of the straight bar versus ez-curl bar for barbell curls is not widely known and that it is an important principle to know for getting the most from your bicep workout. One of the muscle magazines recently ran an article on the virtues of the cambered bar for doing curls. I think that Larry should set the record straight for all of us.

(Larry Scott):
"If your goal is to build biceps the straight bar is much better than the EZ curl bar if done the conventional way.
In fact, you may have noticed how the EZ curl bar feels real comfortable but it just doesn't seem to produce size increase like the Straight bar does.
Perhaps this is the reason... The bicep performs two jobs. One, is to curl the arm but the other is to supinate the palm. So, in order to work the bicep completely, you wan to make it do both jobs at once. That just makes sense doesn't it? That's why you make your best progress when you do curls with the palm supinated. The straight bar doesn't supinate the palm but it at least it keeps the palm straight. The EZ curl bar doesn't even do that. It allows the palm to turn half way to the side. Yet we can actually do more weight with an Ez curl bar than with a straight bar. Why is that anyway. It's simple. The more you turn the wrist so the palm is facing down the more you activate the brachio radialus. This is good for building the top of the forearm but it's not so good for the bicep because now it doesn't have to do all the work.
If your goal is to build huge biceps here's a little trick you can use with the EZ curl bar that makes it even better than the straight bar...
Grab the EZ curl bar so the palms are pronated but supinated. It's really awkward but man does it place stress right down on the lower bicep. (that beautiful part) I almost hesitate giving that secret away but then again I came to me free so I'm giving it to you free". "

larryn triplasarja hauistreeni on muuten takuu varma pumppi treeniksi:

scott käsipainoilla
super
scott suoralla tangolla
super
scott z-tangolla, hartioiden levyisellä myötäotteella

3xläpi tämä 3 liikkeen yhdistelmä, ja hauis huutaa hoosiannaa.

Porukka tuntuu olevan aikalailla samaa mieltä noiden ojentajien kanssa. Itse olen nyt suosinut dippejä ja olen saanut niillä hyvän tuntuman ojentajiin. Dipeissä vaan on se huonopuoli, että kaikkien olkapäät eivät kestä kyseistä liikettä. Ehkä siksi useimmilla lukee ojentajissa kapea penkki? Mutta itse kyllä antaisin pisteet dipeille :thumbs:

JJJ sanoi:
Mä sanoisin, että vinopenkki tangolla pikkasen loivemmassa kulmassa, kuin yleensä nää kiinteet vinopenat on, ekana liikkeenä ja isoilla romuilla pitkää sarjaa.

Sanoisin, että mulla toimii parhaiten. Ehkä joku 25-30 asteen kulma. Tässä on varmaan jotain eroja, riippuen kropan välityksistä, mutta mä saan esim. latsit tosta kainalon syrjästä todella kipeäksi tolla. Mulle ns. "yleispumppi" tulee tossa ihan homona.

-Rookie- sanoi:
Mutta itse kyllä antaisin pisteet dipeille :thumbs:
Itse annan 10pistettä ja papukaijjan merkin ranskalaiselle punnerrukselle. IMO Kevyesti paras ojentaja liike jolla ne ojentajat saa kans kunnolla kipeiksi.
Muita hyviä liikkeitä on rinta tuellinen kulmasoutu, ylätalja eteen, penkki+v,penkki tangolla. pystypunnerrus ja onhan niitä vaikka mitä muitakin mutta tuossa nyt muutama.

makew sanoi:
Grab the EZ curl bar so the palms are pronated but supinated. It's really awkward but man does it place stress right down on the lower bicep. (that beautiful part) I almost hesitate giving that secret away but then again I came to me free so I'm giving it to you free". "

Eli viittiikö kukaan parempi englanti suomentaa?

Pyr0 sanoi:
Eli viittiikö kukaan parempi englanti suomentaa?

ei mulla hyvä englanti ole mutta yritän...

http://www.exrx.net/Muscles/BicepsBrachii.html

Eli pronated tarkoittaa sitä vaan että z-tangolla jos ottaa normaalin hartian levyisen otteen, niin supinaatiota ei tapahdu(supinaatio=kyynärvarren ulos kiertämistä).

Suomeksi: kyynärvarsi kääntyy sisäänpäin tehdessä hauiskääntöä z-tangolla
ja suoralla tangolla supinaatiota tapahtuu enemmän(enemmän vrt. z-tangolla)

Kaikki parhaiten supinaation pystyy tekemään, käsipainoilla.
Eli liikkeen yläasennossa tietoisesti kääntää kyynärvartta siten, että pikku sormi on peukaloa korkeammalla.

Eli pitämällä ranteet suorana ja tekemällä tietoisesti ton supinaation, oon ite saannu parhaiten tuntumaan hauiksissa ja kunnon venytys alhaalla eli koko pitkä liikerata.

Lihas ei toi optimaalisella tavalla jos ojentaja on suhteessa vahvempi->lue jäykempi.
Eli venyttely auttaa myös hauis/ojentaja treeneissä.
Lihaksella ei ole keskushermoston kautta muuta kykyä kuin supistua, venyminen on tahaton refleksi. Vai onko parempaa tietoa?

Aivan sama homma kuin rinta/selkä, jos rinta vahvempi(lue ns. lyhentynyt, ettei ole täydessä lepopituudessa) niin yläselkä yleensä on tukossa(lavat ei ns. auki) ja lapoja ei saa millään yhteen->selkä ei kasva.

ringside sanoi:
Sanoisin, että mulla toimii parhaiten. Ehkä joku 25-30 asteen kulma. Tässä on varmaan jotain eroja, riippuen kropan välityksistä, mutta mä saan esim. latsit tosta kainalon syrjästä todella kipeäksi tolla. Mulle ns. "yleispumppi" tulee tossa ihan homona.

Mulla olkapään terveenä pysyminen pakottaa tohon loivempaan kulmaan. Ja teenkin yleensä vinopenkkini käsipainoilla. Ja nyt kuukauden ajan tehnyt sen ekana liikkeenä ja ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa siitä.

mulla pääliikkeet ovat:
Rinta: penkki
Ojentajat: Kapeapenkki
Olkapäät: Pystypunnerrus smith
Hauis: suorallatangolla
Selkä: ylätalja/alatalja
Jalat: kyykky

Suositut

Back
Ylös Bottom