Parhaat lukemasi kirjat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hippa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
RautaKeisari sanoi:
Kapteeni Hornblower -->en muita kirjoittajaa.........merirosmoja jne.

Kirjoittaja on C.S.Forester ja kirjoja on koko sarja. Hornblowerin ura käydään läpi upseerioppilaasta amiraaliksi. Poikainkirjojen klassikkoja, mutta suositellaan lämpimästi kaikille merisodankäynnin historiasta ja purjelaivoista kiinnostuneille. Hornblower taitaa yhdessä kirjassa käydä peräti Itämerellä riehumassa. (Ja se Åålannin sota oli kauhiii-a...)

Esa2 sanoi:
Tää pitäis varmaan hankita kun leffakin on nähty varmaan yli kymmenen kertaa. Gregory Peck on mies! :worship:

Enpä ollut leffasta ennen kuullutkaan, joten ryhdyin googlettamaan ja sain selville että Peckin klassikkoleffan lisäksi toissavuonna brittien ITV on tehnyt aiheesta sarjan TV-elokuvia, joka olisi Amazonilta saatavissa 8 DVD:n sarjana. Melkein jo annoin visan palaa...

Ender
Musta torni 2
Manaaja
Pimeyden Lapsi
Shogun

Tuossa jotain hyviä mitä tuli mieleen ...

BigBucks sanoi:
Tony Halme - Tuomionpäivä
Tony Halme - Jumala Armahtaa minä en
Harry Potter->Kaikki osat
TOlkien-Hobitti
Conan Kimmerialainen
VÄinö Linna- TUntematon sotilas
MAIN KAMPF-A.hitler
RukaJärven Sissit..!!! Siin on parhaimmat kirjat mitä olen lukenut...!!
Mistä sait ton MAIN KAMPF kirjasen? Kiinnostais lukea kirja.

H-D sanoi:
Thomas Harris - Hannibal

Kyllä! :rock:

En ole lukenut paljon kirjoja, reilu sata arviolta, ja niistä 90 % dekkareita. Tämä on kaikista paras, uskomattoman hieno, todentuntuinen kuvaus HIRVIÖSTÄ! :eek:

jtt1983 sanoi:
Mistä sait ton MAIN KAMPF kirjasen? Kiinnostais lukea kirja.

Eiköhän tuo lähes joka kirjastosta löydy. Ja kaukopalvelu toimii.

Mä oon lukenut niiiin paljon kirjoja etten voi sanoa mikä on paras. Musta torni kyllä...

Missukka sanoi:
Eiköhän tuo lähes joka kirjastosta löydy. Ja kaukopalvelu toimii.

Mä oon lukenut niiiin paljon kirjoja etten voi sanoa mikä on paras. Musta torni kyllä...
Täytyy käydä kysyy huomenna. Hienoa mä kerron sulle mistä löytyy pähkinöitä ja sä mulle mistä kirja :D

Dennis Lehane - Menneisyyden ote,
tuli luettua intissä. Ainoa kirja jonka sinä vuonna itse asiassa luin. Löytyy leffanakin mutta kirja on aavistuksen verran parempi (ei elokuvakaan hullumpi ole), suosittelen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Edward Bunkerin koko tuotanto, Geoff Thompson Watch my back, Lenny McLean Guv'nor, Suomalaisista Jarkko Sipilä kirjoittaa asiantuntevasti rikollisuudesta. Myös kaikki Lauri Törniin liittyvä kirjallisuus toimii.

Viime aikoina parhaita kirjoja ovat olleet:

Theodore Roszackin Flicker ja James Ellroyn Musta Dahlia.

Aikoinaan todella ison vaikutuksen tekivät Mika Waltari, Henry Miller ja Charles Bukowski tuotantoaan lainkaan erittelemättä.

Puller sanoi:
Kirjan kirjoitti Warren Fellows -niminen australialainen heppu joka oli 12 vuotta Bangkokissa vankilassa huumeiden salakuljetuksen takia. Oli siis ihan oikeasti syyllinen, ei mikään lavastettu juttu tms.

Kirjan alkuperäinen nimi oli "The Damage Done - 12 Years Of Hell In A Bangkok Prison", muistaakseni se julkaistiin hieman eri nimellä myöhempien painosten ilmestyttyä mutta en ole varma.

Oli miten oli, varmaan mahdotonta löytää Suomesta (ei ole suomennettu, eikä muutenkaan julkaistu varmaan Euroopassa) mutta seuraavalta Thaimaan lomalta kannattaa poimia kyytiin. Oman kaveripiirini kirja ainakin kiersi päivä per lukija tahtia, se on niitä harvoja opuksia joita jengi lukee suurinpiirtein kävellessäänkin.

Suomalainen kirjakauppa?

http://www.suomalainen.com/sk/servlets/ProductServlet?action=productInfo&productID=2907453

Feikki sanoi:
Viime aikoina parhaita kirjoja ovat olleet:

Theodore Roszackin Flicker ja James Ellroyn Musta Dahlia.

Aikoinaan todella ison vaikutuksen tekivät Mika Waltari, Henry Miller ja Charles Bukowski tuotantoaan lainkaan erittelemättä.

Diggasit Flickeristä? Mä oon siitä joskus täällä kirjoitellut, pitäis lukee kokonaan tässä... Onko toi Elroyn kirja se fiktiota ja faktaa sekoittava opus?

Edward Bunkeria olen lukenut Dog Eat Dogin viime viikolla ja aika kovaa settiä oli!

Lisäksi non-fiction puolelta Zodiac by Robert Graysmith. Kertoo edelleen selvittämättömistä Yhdysvaltojen Zodiac-murhista!

Nyt työn alla myös leffakirjoja:
Down and Dirty Pictures (Biskind)
Coppola (Cowie)
Scorsese on Scorsese

Ehdottomasti parhaat:
Henry Charriere: Vanki Nimeltä Papillon
Väinö Linna: Tuntematon Sotilas

Nyt on ollut luettavana pitkä liuta Giovanni Guareschin kirjoja, Isä Camillot ynnä muut.

DR.William Luther Piercing tutkimukset ovat yksi parhaimpia kirjoja mitä olen lukenut.

God rest his soul :worship:

Olen lukenut paljonkin kaikenlaisia kirjoja, mutta parhaiden suosittelu...

jotakin ei-kenties-itsestään-selvää:

Philip Pullman -nimisen kaverin His Dark Materials -trilogia (The Golden Compass, The Subtle Knife, The Amber Spyglass), tein haun Suomalaiseen ja Akateemiseen ja tuntuu siltä ettei näitä ole vielä suomeksi julkistettu, englannin kieliset versiot kyllä löytyvät,

anyhow, suositeltava setti, kolme kirjaa, minulla kirjoijen lukemisen välissä aina kuukausi-pari, joka antoi lisää potkua trilogian seuraavalle kirjalle -- kenties suositeltava lukutapa (?).

Jos mietitään kakkosella alkavia vuosia, kirjojen lukemisen suhteen olen iloisin tämän setin lukemisesta :rock: vaikka jotkut tämän lasten/scifi/fantasia-kirjallisuuteen luokittelevatkin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom