Parhaat HI-FI in-ear kuulokkeet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Juu, muttei tähän ketjuun kuulu millään lailla.. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onkos nuo soundmagic e10 ostamisen arvoiset? Ja mistä ne kannattaisi tilata, kun lueskelin, että joillain ollut vaikeuksia niiden saannissa.

Meikä komppailee.. Eli mitä ketjua selailin niin monet kyllä kehuneet, mutta vieläkö tulee suosituksia?

Meikä komppailee.. Eli mitä ketjua selailin niin monet kyllä kehuneet, mutta vieläkö tulee suosituksia?

Ihan ok perusnapit. Tosin eipä nekään kauaa kestäneet... Se tosin ei mitään uutta minun käytössä :) Ainoat mitkä kestää ja kestää on noi shuret

Nyt olisi hakusessa hyvät napit ja mielellään mikroföönin kanssa. Harkinnassa Klipschin S4i 2 ja X10i. Bose myös kiinnostaisi.. AKG:llä olisi Gigantissa myynnissä 391 NC malli jossa vastameluominaisuus, ei vaan ole mitään kokemusta miten toi vastamelu toimii in ear napeissa, AKG:n ja Bosen vastamelukuppeja olen kokeillut ja ne oli ihan ok.

Tällä hetkellä käytössä A-Jays Four napit ja ihan hyvälle vaikuttaa, ehkä hieman raskaat ja se kaapeli tuntuu kahisevan aika paljon osuessaan vaatteisiin ym.

http://www.whathifi.com/awards/2012/headphones (Se videokin, mikä lähtee automaattisesti pyörimään oikeassa yläkulmassa, kertoo E10:stä.)
"Best in-ears up to £40: SoundMagic E10"

Itselläni on ne vanhempaa mallia olevat kultaiset. Plussaa siitä, että napit on valmistettu metallista, mutta itse olen ainakin joutunut liimaamaan sen etuosassa olevan värillisen metalliosan (se missä se "kumituttikin" on) takaisin siihen mustaan/värilliseen taustaan kiinni. Huonoa säkää vai kaikissa tapauksissa rakenteeltaan huonolaatuiset, en tiedä. Tuo on ainoa seikka mihin en ole napeissa ollut tyytyväinen. Äänenlaadusta en osaa sen kummemmin sanoa mitään, kun en tiedä miltä "oikeasti hyvät" napit kuulostaa.

17.01.2011
Tällä hetkellä CX-300 (en muista onko I vai II), mutta väliaikaista koska ei tahdo pysyä korvassa.
Väliaikaista my ass, edelleen mulla käytössä. Eh.

Noh, huomenna tai viimeistään ylihuomenna onkin sitten jo Novero Rockaway:t perillä. Eli bluetooth in-ear nappulat.
http://www.verkkokauppa.com/fi/prod...Rockaway-stereo-Bluetooth-kuulokkeet-punaiset

Tuskin kauheasti voi "hi-fi" äänenlaadusta puhua, mutta tuo langattomuus on vain jotain niin parasta. Puntilla puhelin kassissa ja voi käppäillä ja tehdä vapaasti, ai että. Tulee kyllä olemaan päässä muuallakin missä puhelimella musaa kuuntelee, himppusen palaa käämi kun jokku michelin ukko kledjut päällä täällä paikoittain arktisessa siperiassa ja se piuha pyörii jossai taskun reunalla yms. Kuulemma silti yllättävän paljon potkua noissakin, ettei aivan onnettomat. Akkukestona oon moisten omistajalta kuullut että n. 5 tuntia, riittää helposti. Dii, ja toki noissa mikki on ja jopa ohjaimet, eli siinäkin hakkaa vaikkapa nuo CX-300.

Kyllä langattomuudesta aika ison plussan voi antaa. Voispa tulevaisuudessa tommosia harkitakin. Kuinka pitkälle bluetooth kantaa? Jostain muistuu mieleen, että 8 metriä. Ei tarvis olla soitin otsassa teipillä kiinni, jotta signaali pysyy vahvana.

Kyllä langattomuudesta aika ison plussan voi antaa. Voispa tulevaisuudessa tommosia harkitakin. Kuinka pitkälle bluetooth kantaa? Jostain muistuu mieleen, että 8 metriä. Ei tarvis olla soitin otsassa teipillä kiinni, jotta signaali pysyy vahvana.
Tähän voin vaikka vastata kun saan käsiini, kuitenkin salilla esmes käppäilen välillä laukulta kymmenenkin metriä superien aikana yms.

Katsotaan. Voin kirjoitella sitten muitakin mietteitä noista. :)

Noni, hieno homma!

Piti ihan nopeeta googlettaa, että oliko tolla mun veikkauksella mitään pohjaa. Eli huonoimmissa/vanhemmissa laitteissa se kantomatka on n. 10 metriä, mutta noissa napeissa oli bluetooth 2 ja sen kantomatka on ilmeisesti jo useita kymmeniä metrejä (jopa 100m).

Mun ikinvanha Nokian bluetooth nappi (ei kuulokkeet) kantaa täs kämpässä 3 kiviseinän läpi tuonne 6-7 metrin päähän. Voisin olettaa että noi tuoreet BT napit nyt veis vähintään sen 10m ilman seiniä välissä, toki puntilla voi ehkä ne metallikehikot yms vaikuttaa mutta enpä paljon noista lähetystekniikoista/aalloista tiedä miten siihen reagoivat. :)

Jännää, voisko olla jo 1 tunnin päästä luukusta noi napit. Ehkä ei nyt kuitenkaan ihan niin nopeasti pääse perille.

Tänään kävin hakemassa paikallisesta liikkeestä Shuren SE 315. Aluksi tuotti hieman hankaluuksia saada kuulokkeet hyvin korvaan mutta kun tajusin tekniikan niin johan alkoi onnistumaan. Soundista en nyt vielä lähde sen enempää sanomaan, täytyy hieman totutella ja fiilistellä...

Saako maailmasta enää mistään tälläisiä nappikuulokkeita? BimgMDRED21LP.jpg

Mikään muu malli ei istu korvaan ja Sony näköjään lopettanut tämän mallin tekemisen...

Tänään kävin hakemassa paikallisesta liikkeestä Shuren SE 315. Aluksi tuotti hieman hankaluuksia saada kuulokkeet hyvin korvaan mutta kun tajusin tekniikan niin johan alkoi onnistumaan. Soundista en nyt vielä lähde sen enempää sanomaan, täytyy hieman totutella ja fiilistellä...

Nyt pari päivää takana Shuren seurassa. Fiiliksiä: tarkka, erotteleva, melko neutraali, hyvä, helppo kuunnella. Ei korosta liikaa bassoa eikä toisaalta diskanttikaan kuulosta huonolle. Paksu johto tuntui aluksi hieman oudolle mutta siihenkin alkaa tottumaan. Laadukkaan oloiset kuulokkeet ja ääni miellyttävä.

Niin ja tosiaan, myyntipuolelle jo laitoinkin ilmoituksen jos jotain kiinnostaisi käytännössä uudet A-Jays four kuulokkeet niin sellaiset olisi nyt ylimääräisenä.

Suositelkaa hintaluokassa alle 100€ in ear nappeja, joissa olisi edes hieman äänen eristystä, matala basso ja mielellään iPhone ohjaus. A-jays neloset testattu ja menneet jo rikki. Niistä en ollut täysin vakuuttunut. Pitäisi toimia pääasiassa maantiepyörällä ajaessa sekä hiihtäessä.

Nyt on kuulokkeita koeajettu jonkun aikaa ja vaikuttaisi siltä että joudun myymään nämä pois. Jostain syystä mun vasempaan korvaan ei tuo kuuloke istu sitten millään, ilmeisesti aika eripari korvat mulla.. Eli jos joku on kiinnostunut niin voisin myydä muutamia tunteja kuunnellut Shuren SE 315 kuulokkeet. Hinta neuvoteltavissa..

Nyt on kuulokkeita koeajettu jonkun aikaa ja vaikuttaisi siltä että joudun myymään nämä pois. Jostain syystä mun vasempaan korvaan ei tuo kuuloke istu sitten millään, ilmeisesti aika eripari korvat mulla.. Eli jos joku on kiinnostunut niin voisin myydä muutamia tunteja kuunnellut Shuren SE 315 kuulokkeet. Hinta neuvoteltavissa..
Oletko koittanut niitä mustia oliivi vaahtomuovipäitä? Nehän nyt varmaan muotoutuu tiiviisti korvaan kuin korvaan. Muistelisin että tohonkin malliin sellaiset käy, vai muistanko väärin?

Olisi kuulokkeiden hankinta edessä. Tähän saakka käytössä on ollut vanhat Ipodin mukana tulleet napit sekä Sennheiser HD-202:t. Molemmat hajosivat tässä taannoin, mutta ei siitä sen enempää.

Äänilähteenä pääasiassa Ipad (Spotify premium + leffat) ja satunnaisesti matkoilla mp3-soitin. Aluksi ajattelin ostaa jotkut edulliset in-earit ja lisäksi laadukkaammat suljetut kuulokkeet kotikuuntelua varten. Toinen vaihtoehto olisi hankkia pelkästään laadukkaat in-ear -kuulokkeet ja panostaa niihin enemmän. Itsellä ei ole kokemusta in-eareista, eikä niitä varmaan missään pääse testaamaan niin kysynkin, että millainen äänenlaatu laadukkaissa in-eareissa on verrattuna tavallisiin, esim. suljettuihin kuulokkeisiin? Toimiiko ne ns. kotikuuntelussa?

millainen äänenlaatu laadukkaissa in-eareissa on verrattuna tavallisiin, esim. suljettuihin kuulokkeisiin? Toimiiko ne ns. kotikuuntelussa?

Sanoisin että aika rupuisetkin in-earit hakkaa kyllä noi HD 202:t. Maku/tottumiskysymys, mieluummin käytän on-eareja, mutta äänenlaadullisesti hyvät in-earit on kyllä parempi ratkaisu kuin samalla rahalla ostetut in-ear + kuppimalli yhdistelmä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom