Parhaat hanskat leuanvetoon?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kaipaisin vinkkejä leuanvetoon soveltuviin hanskoihin. Omat kädet pitää metallisessa tangossa ihan ok siihen asti, että hiki nousee pintaan (magnesiumin käyttö on salilla kielletty). Välillä teen kevennettyjä leuanvetoja laitteessa, ja siinä on muoviset kahvat. Näissä muovikahvoissa ei pidä edes kuivat kädet! Mitkä ois siis parhaat hanskat?

Oon kokeillu yhtiä parkour-hanskoja ja niissä oli ihan surkee pito. Sit on myös ollu kokeilussa yhdet fitness-kynsikkäät, ja nekin oli aika surkeet. Niissä pito ois parempi, mut hanska itsessään on liian löysä ja paljaana olevat sormenpäät luistaa. Tähän mennessä parhaat on ollu puutarhahanskat :D Niissäkin meinaa vaan käsi sisältä valua, vaikka hanska pitäis loppuun asti.

Onko nestemäisen mankun käyttö sallittua? Hanskoista ei kyllä apuja grippiin ole ja otevoimaan kannattaa satsata osana muuta treeniä.

Jos magnesiumin käyttö on kielletty niin itse vaihtaisin salia. Jos vain suinkin mahdollista.
Sitä ei valitettavasti suurin osa osaa käyttää asiallisesti, että ihan hyvä jos sottapytyt vaihtaa salia.

Hanskat on huonot kun haetaan grippiä. Paljas iho voittaa aina.
1. Käytä mankkua salaa. Pienikin sipaisu auttaa paljon ja tuskin kukaan edes tajuaa. Pyyhit tangon sarjan jälkeen. Mankun kanssa ei tartte porsastella kuten moni voimanostaja.
2. Kokeile nestemäistä mankkua
3. Ota vetoremmit
4. Kierritä tangon ympärille ohut jumppakuminauha. Sellainen leveä joita fyssarit käyttävät. Omalla salilla joku oli keksinyt. Aivan järjetön grippi tulee tankoon. Tai pari siivua erkkaa tankoon. Keinoja siis löytyy 👍

Jos menee paremmin selälle avuilla ja on tarkoituksenomaisempaa kuin vahvistaa myös grippiä niin remmit käy kanssa(mulla oli joskus joku vaihe että forkut tosiaan hapotti ekana ja ainoana lihaksena leuoissa niin kokeilin), vaatii toki korokkeen tai jotain, ei voi hypätä tankoon.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä taidan testata minäkin, onhan se aina mukavampaa, kun ei tarvitse Versojen tms. kanssa pelata.
Henk. koht en ymmärrä remmejä leuanvedossa. Mielestäni yksi liikkeen pointti on että myös otevoima vahvistuu. Sillä suosittelen ensisijaisesti kaikkea muuta ennen versoja. Itse vahvinlajeja harrastavana vedän mahdollisimman haastavia leukoja. Pyörivä tanko tai ristikkäistaljan yläpalkki on sopivan kettumaisen liukas. Niihin kun tottuu, tavan tanko tuntuu yber pitävältä.

Henk. koht en ymmärrä remmejä leuanvedossa. Mielestäni yksi liikkeen pointti on että myös otevoima vahvistuu. Sillä suosittelen ensisijaisesti kaikkea muuta ennen versoja. Itse vahvinlajeja harrastavana vedän mahdollisimman haastavia leukoja. Pyörivä tanko tai ristikkäistaljan yläpalkki on sopivan kettumaisen liukas. Niihin kun tottuu, tavan tanko tuntuu yber pitävältä.

Mä käytän pitkissä sarjoissa. Esim. viime viikon 4x20 ei olis menny ilman remmejä. En näe siinäkään oikeen järkeä, että jätän sarjat selkeesti vajaiksi gripin takia. Grippiä toki reenaan erikseen ja itselleni oon asettanu säännön, ettei enkkasarjoja lasketa remmeillä. Mankkua käyttäisin mielelläni, mut en ala tällä hetkellä rikkomaan salin sääntöjä, kun ihmiset ahdistuu siellä muutenkin kaikesta koronan takia.

Mä käytän pitkissä sarjoissa. Esim. viime viikon 4x20 ei olis menny ilman remmejä. En näe siinäkään oikeen järkeä, että jätän sarjat selkeesti vajaiksi gripin takia. Grippiä toki reenaan erikseen ja itselleni oon asettanu säännön, ettei enkkasarjoja lasketa remmeillä. Mankkua käyttäisin mielelläni, mut en ala tällä hetkellä rikkomaan salin sääntöjä, kun ihmiset ahdistuu siellä muutenkin kaikesta koronan takia.
Ehkä sinunakin lähtisin hakemaan tangon kitkan parannusta🙂 Pari pätkää erkkaa niin voisit luopua remmeistä. Tai se kuminauha jippo. Otevoimakin kehittyisi paremmin. Remmit vie näppityön kokonaan pois. Viime vko testailin ilman mankkua. Kyllähän se pari toistoa vie pois maximi sarjoissa. Lisäpainovedoissa 2.5 rokotti 15 kg sarjapainoissa.

Hanskat on ihan anuksesta kaikin puolin. Liukuu, hikoilee viel enemmän, nössöilyä :LOL: yms. Remmeillä grippi ei parane ikinä(no shit). Ite käyttäisin mankkua vaikka olis kielletty, ja toivoisin parasta. Jos ei kehtaa, tai halua salia vaihtaa, ni lätkäteippiä tankoon, ja teipit veke ku lopettaa. Ei pitäis olla yhtään mitään valitettavaa kenelläkään.

Ite käytän noita pyöräilyhanduja vain kotitreenissä (leuanveto ja trap bar). Salilla en koskaan. Mulla ei ole mitenkään välttämättömät leuanvetoon ja usein teen ihan paljain käsin. Mutta trap barissa tulee sen verran painoa, että mukavampi tehdä hanskoilla, lipeäminen vähenee ja sitä myöden myös känsät vähenee huomattavasti.
Himassa tietty käytän hanskaa vaan sen suorituksen ajan ja otan pois.

Tämmöiset (tai about vastaavat rouhepintaiset) on aika hyvät, vaikka harmittavasti alkaakin aika nopeasti ratkeamaan peukalon haarasta. 😏
balance-triton-tyokasine-2504-dv.png

Kun treenitilan lämpötila on sama kuin ulkolämpötila niin välillä leuanvetotanko on niin kylmä, ettei viitsi siihen juuri koskea ilman hanskoja (muscle up-treeneihin ei tosin sovellu, liikaa grippiä). Välillä tanko taas on litimärkä, jolloin hanskat on myös hyvät. Korostuu kun tanko on verraten paksu (40mm) .

Ilman remmejä toki kannattaakin tehdä, jos grippi ei rajoita tekemistä. Itsellä oikean käden golf-kyynärpää meni niin pahaksi, että jouduin vähäksi aikaa lopettamaan leuanvedon kokonaan. Nyt Versoilla vetäessä kivut pienentyneet niin, ettei ole enää treenausta haitannut. Grippiä kyllä treenaan säännöllisesti ja maastavedot teen myötäotteella aivan maksimeja lukuun ottamatta.

Ite kyl käytän lähes aina leukoja vetäessä remmejä. Vieläpä niin että valtaosa sarjoista menis loppuun asti ilmanki. Tuntuma satakertaa parempi itellä ja tuntuu että paljo paremmin menee treeni selälle, lisäks leveellä otteella ei tunnu ranteessa niin pahalta. Erittelen mielelläni selkätreenin otevoimatreenistä. Muuten kyllä tulee tangossa ihan vaan roikuttua niin pitkään kuin ote pitää niin useita kertoja viikossa.

Ehkä sinunakin lähtisin hakemaan tangon kitkan parannusta🙂 Pari pätkää erkkaa niin voisit luopua remmeistä. Tai se kuminauha jippo. Otevoimakin kehittyisi paremmin. Remmit vie näppityön kokonaan pois. Viime vko testailin ilman mankkua. Kyllähän se pari toistoa vie pois maximi sarjoissa. Lisäpainovedoissa 2.5 rokotti 15 kg sarjapainoissa.

Toisella salilla on erkkaa tangon ympärillä ja se vasta onkin kamala viritelmä mun mielestä. Tota kuminauhaa vois koittaa joskus. En usko, että 3-6 sarjaa failureen (leukojen yhteydessä) vedettyä grippiä olis hyvää treeniä sille itselleen. Mieluummin välttelen uupumusta leuoissa ja teen selkeellä progella grippitreenit erikseen. Sit taas esim. lisäpainotreeneissä, joissa grippi ei oo ongelma lyhyen keston vuoksi, en pidä remmejä. Tohon päälle vielä viikkotasolla kaikki muu treeni ja sekoilu, niin kuormitusta tulee kyllä kaikenlaisessa muodossa vähän liikaakin.

tldr: en näe järkeä rajoittaa pääliikkeen toistoja turhamaisuuden vuoksi. sama kuin maastavedossa. hautalallakin kehittyis grippi paremmin ku vetäis ilman remmejä sen 410 kg :oujee:

tldr: en näe järkeä rajoittaa pääliikkeen toistoja turhamaisuuden vuoksi. sama kuin maastavedossa. hautalallakin kehittyis grippi paremmin ku vetäis ilman remmejä sen 410 kg :oujee:
Ei mavessa ole aina kyse gripin heikkoudesta. Voimamies kisoissa käytetään remmejä osittain hauisvammojen ehkäisyn takia. Risti ote on katkonut paljon hauiksia. Olen tästä voimailijoita jututtanut. Osalla on jopa niin päin että saa ilman remmejä isommat kilot. Syystä että tankoa voi roikottaa sormien päissä. Remmeillä ei voi jolloin vetomatka pitenee🙂 Mavessa remmit ovat jees. Käyttäisin itsekin ainakin työsarjoissa. Ristiote vääntää myös selän kieroksi.

Back
Ylös Bottom