Parasta ennen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Broke
  • Aloitettu Aloitettu
Miten suuri merkitys näillä lisäravinteiden viimeinen käyttöpäivä/ parasta ennen -ajoilla on? Selvästi (1-4kk) päiväksestä yli menneillä? Esim. palautumisjuoma, jossa hiilarit ja protskut 50-50 ja lisäksi vähän kreaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eikös se yleensä ole niin, että "Viimeinen Käyttöpäivä" meinaa sitä, että tuotetta EI suositella käytettäväksi ko. päivän jälkeen (tällaisia on yleensä tuoretarvikkeet, kuten maito, munat, liha jne).

"Parasta Ennen" on suositeltu viimeinen myyntipäivä, mutta tuotetta voi käyttää edelleen tämän jälkeen jonkin aikaa. Eli tuossa Parasta Ennen -merkinnässä tuote säilyy siihen asti tuoreen kaltaisen ja sitä voi käyttää kyllä hyvin ko. päivämäärän jälkeen. Jossain kuulin että se olisi maksimissaan 4 kk se aika tuosta merkinnästä (en ota vastuuta jos ei olekaan :D )

Originally posted by Broke
Miten suuri merkitys näillä lisäravinteiden viimeinen käyttöpäivä/ parasta ennen -ajoilla on? Selvästi (1-4kk) päiväksestä yli menneillä? Esim. palautumisjuoma, jossa hiilarit ja protskut 50-50 ja lisäksi vähän kreaa.

Mulla on ainakin semmoinen periaate, että jos ei värikäs haukoitus tule niellessä ja vatsa kestää niin naamariin vaan niin että hampaat hulmuaa:D Ostinpa muuten tossa 4 kg proteiini säkin joka oli 30€ alennuksessa, kun kysyin, että miksi se on noin "halpa" niin myyjä sanoi, että se on just mennyt vanhaksi. No himassa katoin tarkemmin niin ne pellet oli raaputtanut vuoden pois siitä päivämäärästä. Oikein tarkkaan kun tiirasin niin näin että se oli vain 8 kuukauta vanha.
Kävi mielessä tuikata koko putiikki tuleen.
:curs: , mutta joka päivä mä tungen sitä tavaraa kurkkuun. :david: kun olen.

mulle ne kerto noista jauhoista että kun ne on syötävää niin niitä koskee elintarvikesäännökset. eli päivämäärä on löydyttävä tuotteesta. sanoivat ettei tuote kumminkaan menisi "vanhaksi". kokeile ja jos pakki kestää niin hyvää se on.

Itse ostan protskut AINA alennuksesta. Ei ne mene miksikään koska on niin kuivattua ja tiivistä tuotetta. Ainakin puoli vuotta pystyy popsimaan hyvillä mielin suht vähällä piereskelyllä.

Sen sijaan jotkut vitamiinipillerit/yms napit voi mennä pahanmakuiseksi palttiarallaa vuoden jälkeen, kuulemma C häviää hiljakselleen mutta muut aineet pysyvät silti kuosissa hyvinkin pitkiä aikoja.

Perustuu omiin empiirisiin tutkimuksiin :david:

Riippuu paljon säilyminen siitä mistä tuotteesta on kysymys, jotkut kuivatuotteet säilyvät useita kuukausia ilman että huomaa mitään eroa tuoreampaan ja se parasta ennen päivä on "takuu" mitä ennen tuoten on varmasti käyttökelpoinen ja sen jälkeen vastuu ei ole valmistajalla vaan kuluttajalla itsellään...

Itse olen popsinut kyllä päiväyksen jälkeisiä tuotteita jos vaan ei haju/maku oo jotenkin mennyt huonoksi ja vielä täällä sätkitään...

Säilyminen riippuu tuotteesta. Joskus tuli syötyä tonnikalaa, joka oli lojunut kaapissa jotain 5 vuotta. Ei mitään eroa. Suomessa pitää olla ihmeellisiä päivämääriä tuotteissa.

Mult löytyy Vix vapodu(tai joku semmonen nuhalevitehässäkkä), no anysay viimeinen käyttöpäivä on joskus vuonna 1983!! Hyvin toimii vieläki!
Pistäkää paremmaks!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom