"Parasta" alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Kuli sanoi:
Nautitun alkoholin määrä ratkaisee krapulan kovuuden,jotkut ihmiset on allergisia punkkujen konujen ja brändin flavonoideille se on eri asia.
Hyvä ohje on vetää ainakin joka toinen drinkki ihan jäävettä tai tuoremehua ei tule niin hirveetä nestehukkaa kuin pelkkää viina ottaessa.Samalla olet skarppi ja viksu koko illan mutta snadi jurri kuitenkin päällä:rock:
nimimerkki dokaillu jo 40vuotta
Tässä muuten aika viksu idea! Pitääpä pistää testiin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pitkään elin siinä uskossa, että alkoholin sisältämien kalorien lihottava vaikutus on pelkkää terveysfasistien kusetusta. Olin nimittäin lukenut myös, että maksa polttaa alkoholin. Ja poltetusta tavarasta, kuten hiilidioksidista ja vedestä, ei enää energiaa saa. Noh, oikeastihan maksa ei polta alkoholia vaan muuntaa sen ymmärtääkseni hiilihydraateiksi, ja vieläpä nopeiksi sellaisiksi. Eli tällä tavalla sitä tuollaiset ympäripyöreät "maksa polttaa alkoholia" -heitot vie nuorta miestä harhaan. Yleensäkin päihteiden vaaroista on aika paljon liikkeellä kaikenlaista kusetusta, ja minä tulkitsin sitten tuonkin siihen kastiin :curs:

focker sanoi:
siideri on naisten juomaa, light varsinkin. :arvi:

Homovissyä

;)

kaikkea sitä mietitäänkin, kun alkoholia otetaan niin ei siinä kaloreita lasketa

Itse ajattelen sen niin että juo sitä mikä kropalle parhaiten sopii eli millä saa sen minimaalisen krapulan ja näin sitten on mahdollisimman nopeasti treenikunnossa, näin voi ottaa kerran viikossa huoletta ilman että menee treenipäiviä turhaan krapulasta toipumiseen.

Omalla kohdalla tuntuu olevan niin että kun juon siidereitä tai viiniä. niin karapula on todennäköinen vieras seuraavana aamuna.... mutta nykyjään kun olen "oppinut" juomaan niin vedän suhteettoman paljon "kossu battereita" ja baarissa muutaman muun drinkin välistä ettei pääse kyllästymään ja näin ei ole tullut pientä pääkipua lukuunottamatta krapulaa. Eli ainakaan itsellä krapula ei tunnu johtuvan siitä miten kovat promillet on tai kuinka pitkään kännissä on tullut oltua vaan lähes yksin omaan siitä mitä on tullut juotua. Tietenkin itse olen tottunut syömään "kurinalaisesti" joten harvoin on käynyt niin että ei ole riittävästi ruokaa elimistössä ennen dokaamista, joten syömisen vaikutusta en osaa ottaa huomioon krapulan synnyssä.

ai niin ja sen myös voin sanoa että myöskään se ei tunnu vaikuttavan että kuinka harvoin sitä viinaa ottaa, itsellä saattaa olla useampia kuukausia välissä totaalista juomataukoa ja silti ottaessani viinaa sitä menee "liikaa" ja silti ei ole krapulaa jos vaan muistan pysyä oikeissa aineissa.

ja se "oikea" vastaus meinasi jäädä eli parasta alkoholia ovat 80%> kirkkaat maustamattomat viinat oikein sekotettuna ja ainakin minun kohdalla tämä on freeway energiajuoma ja viina 2:1 suhteessa (loppuillasta 1:1)

:offtopic: Miten bissen tai siiderin "parasta ennen" päivän ylitys vaikuttaa juomaan.. siis mulla on ihan törkeet määrät kyseisiä pirtelöitä viime kesän laiva reissuilta ja kaapissa ne on ollu, ku juominen loppu mun osalta melkein seinään kun halusin vaan satsata 110% terveenpään elämään:david: .

Tänään on sitten pirummoisest talkoot kun laatikot laitan jengin kanssa jakoon ja otan itsekin. Tölkeissä n. 1-2kk sitten mennyt aika

Since 1988 sanoi:
Tänään on sitten pirummoisest talkoot kun laatikot laitan jengin kanssa jakoon ja otan itsekin. Tölkeissä n. 1-2kk sitten mennyt aika

Eipä haittaa mitään. Maku ei välttämättä ole paras mahdollinen, mutta tuskimpa tuota kukaan huomaa. Ei vaan kerro kenellekkään :D

Ei saakeli onko mahd että täällä ei oo missään mainittu fisusta. Eli siis fishermans friendejä ja kirkasta viinaa. Yritin ettiä ohjeita josko jouluks tekis siitä pullollisen tasottavaa ruokaryyppyä.

Mietin vaan että mitenhän tuo tehdään , eli niitä pastilleja murskataan viinan sekaan, vai pitääkö ensin ne pastillit sekottaa pieneen määrään kiehuvaa vettä ja sitte jäähtyä ja vasta sen jälkeen viinan sekaan. Kyllähän tuota tietysti alkosta sais mutta ei raaski 20e maksaa pienestä pullosta.

toinen aika veikee shotti on salmari +tabasco. Yleensä tarjoan kavereille ns puuntakaa :D

Ei saakeli onko mahd että täällä ei oo missään mainittu fisusta. Eli siis fishermans friendejä ja kirkasta viinaa. Yritin ettiä ohjeita josko jouluks tekis siitä pullollisen tasottavaa ruokaryyppyä.

Mietin vaan että mitenhän tuo tehdään , eli niitä pastilleja murskataan viinan sekaan, vai pitääkö ensin ne pastillit sekottaa pieneen määrään kiehuvaa vettä ja sitte jäähtyä ja vasta sen jälkeen viinan sekaan. Kyllähän tuota tietysti alkosta sais mutta ei raaski 20e maksaa pienestä pullosta.

toinen aika veikee shotti on salmari +tabasco. Yleensä tarjoan kavereille ns puuntakaa :D

Just viimeviikon olikohan se ke vai to pistin fisupullon kaappiin, ja eikai sillä murskauksella oo niin merkitystä, nopeuttaa vaan imeytymistä. To tai pe pakastimeen ja herkuttelemaan sit pe-su :kuola: :kuola:

Jouluaattona kännissä :kippis1:

Juu ja se alkon fisu ei omasta mielestäni ole läheskään yhtä hyvää kuin kunnon omatekemä.
Itse olen tehny näin fisua, 0.7l leijona pullo ja kolme pussillista SALMIAKKI fisherman´s friendejä, sitten laitat noi pastillit sinne pulloon, ja ois kyllä ihan kiva jos jotenkin palottelis taikka murskaa eka ja sitten kumminki sinne pulloon vaan.. tosin pitää ekat naukit ottaa siinä että saa ne mahtumaan sinne pulloon :D no kuitenkin pistät nytten tän jääkaappiin vaikka 2-4h ja sitten sen jälkeen pakkaseen kahdeks tuntia ennen kuin alat juomaan.. ite en edes ravistanu muutakun siinä vaiheessa kun siirsin jääkaapista pakastimeen.. no kuitenkin sitten kun son siellä pakastimessa jäähtynyt sen jonkun aikaan niin shotteja naamaan.

Fisuahan voidaan tehdä monista viinoista, mutta ite tykkään ylivoimaisesti että teen sen leijonaan. EI MAISTU VIINA KYL YHTÄÄ! hemmetin hyvää.. oikeen suuhuhsopivaa :lol2:

edittiä.. luin tätä aihetta enemmänki ja tääl on kyl aika paljon puhuttu siideriä vastaan. Mun mielestä hyvä siideri on oikeen mainio "seurustelu"juoma. Kun kerran ryyppää ni ryyppää laadulla eikä käy hakemassa sitä halvinta karjalaa marketin hyllyltä.

Ite oon tehny swuhteella 4 pussia fisuja ja 0.7 kirkasta ja kaikki on tullu juotua.

80% jos kunnon jurrin haluaa! Sillä lähtee aina muisti, muulla ei sitten millään..

Ei lähde aina :D...mutta melko usein kyllä. Juuri tässä muutaman drinkin olen tuota kasikymppistä ottanut. Perhana kun ei ole enää kun viisi ja puoli pulloa tuota :eek:

Toi fisu on ihan paskaa jos tredin aihetta ajattelee. vittu 3 pussia karkkia :eek:

Raakaa viinaa vaan ja avettä, se on sitäpaitsi parasta muutenkin :lol2: Minttuviskiä suosin itse, mutta uberbodari juo viskiä tai vodkaa, että minimoi kalorimäärän. Ja vettä runsaasti ettei ihan kamala olo tule. 4 cl viinaa ja 0.33 dl vettä on hyvä suhde. Itse pyrin puolen litran jäävesituoppii per drinksu, yleensä tosin loppuillasta tinkii tuosta :D

En kyllä itse ajattele tippaakaan terveyttä dokatessani, vesi ja minttuviski vaan on paras tapa itteään myrkyttää mun kirjoissa.

Minttuviski, eli siis Glygoli meilläpäin. Samaa mitä laitetaan syyläriin.. Ja kunnolla jäitä! Avaa hengitystiet, poistaa tukkoisuudet ja raikastaa hengityksen!!

Sen kerran kun tinttaa menemään, niin se on henk. koht. aivan sama onko juomassa kaloreita 100 vai 200 vai 300. Olkoon se sitten ns. mättöpäivä samalla. Mikään ei tunnu missään, otetaan parhaimman makuiset paukut luottokortilla ja taksilla kotiin kuin Euroopan omistaja :D Ei elämä voi olla niin vakavaa etteikö voisi irrotella kunnolla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom