"Parasta" alkoholia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fabien
  • Aloitettu Aloitettu
Ei nuita enää jaksa miettiä, ottaa kerran kuukaudessa perseet olalle niin se on siinä, raketti ampuu kuuhun kuitenkin :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tikkuniska sanoi:
Ei varmaan punaviininkään terveysvaikutukset siinä vaiheessa lohduta kun sitä kiskotaan kolmatta pulloa naamariin :D
No tästä puhuttiinkin jo parissa ekassa viestissä, että ei mistään alkoholista saa terveellistä tekemälläkään. Kysyttiin kuitenkin parasta vaihtoehtoa, joten mielestäni se on edelleenkin punkku, koska siinä nyt sentään on jotain hyvääkin.

Huomaa, että muutamat ei ole tuota finelin linkkiäni kovin ajatuksella ole katsonut, kun sanotaan, että punkussa on paljon kaloreita. Samalla periaatteellahan ykkösolut on paras alkoholijuoma, kun siinä on vähiten kaloreita. Uutisvuotoa mukaillen: Kyllä ykkösoluestakin känniin pääsee. Sitä vaan pitää juoda enemmän.

Arvid tuon jo kätevästi laskikin. Saa punaviinistä hyvin proteiiniakin, kun tarpeeksi juo ;) :hyper: :jahas: :urjo: :zzzz: :urjo: :itku:

Kyllä melkein ainoa keino, millä ite oon säästyny kuolemanpelolta, kylmältä hieltä, harmaudelta ja kuvottavalta jätteisyydeltä on juuri tämä jo mainitun 24/7:n (vaikka lyhytaikainenkin ;) keskeyttäminen välillä. Ja vettä ja vettä ja vettä. Alkoholihan poistaa nestettä, joten tilalle vaan uutta. Mutta näitäpä ei kysytty, vaan: Yks hyvä konsti on pitäytyä niin vähissä alkoholilaaduissa, kuin mahdollista. Eli siis kaikkien (viinit, viskit, oluet, rommit, siiderit.....) sekakäyttö seis. Yhtä laatua (mieluiten parasta sellaista) vaan huiviin, toimii parhaiten. Näin sen on viisaiden juoman kehittäjä aikoinaan tarkoittanut!

Ja pikku vinkki +-kaloridrinksien ja ravintosisällöltään sopivien paukkujen ystäville:

Rich American Eggnog!
6 Large eggs
3/4 c Sugar
1 1/2 c Brandy
1/2 c Rum
4 c Milk
4 c Cream
1/2 c Icing sugar
Nutmeg to sprinkle

Tuo c lienee jenkkien cup. Eli 1 cup = 2.37 dl. Tuonhan voikin sitten jo annostella itselleen haluamallaan tavalla. On muuten varsin maittava drinksu - minun mielestäni.

Itse juon yleensä vain ja ainoastaan olutta. Periaatteella mitä miedompi juoma ja vähemmän sokereita sen parempi, makua tietysti unohtamatta. Voihan sitä pirtuakin blandailla vichyyn, mutta itsellä ainakin tahtoo sekoitus suhde muuttua illan mittaan ja kokemus on osoittanut, että pysymällä olut linjalla ei yleensä tule juotua kauheeta kumaraa ja seuraavakin päivä on parempi. :kippis1:

NoPain, meillä yks "sankari" joi intissä silloin 18 ykkösolutta ja kusi oman tupansa tupakaverin päälle, arvatkaa tuliko sanktioita. :)
Itellä kyllä vähentynyt hirveesti toi juominen mutta sillon kun otetaan niin sitte kirkasta ja sopivasti nm. teräsmaksa. :)

Yhden tähden Jaloviina elikkä Sheriffi on prosentti/kalori suhteeltaa paras. Sitä voi sitten plandailla vaikka light pommacciin taikka Gingeraleen.
Suhteessa 1 kpl 0,5l:n jallupulloa ja 1,5l:n pommack pullo. Jälki on hyvää maku pahaa ja muistin menetys taattu.

Itellä tapana aloittaa vetämällä 0,5l tai 0,7l pullo kirkasta lantraamatta veteen, mehuun tai limonaatiin - eli raakana pataan. Sen jälkeen jatkan kämpillä yleensä 'muutamalla' oluella, jonka jälkeen käydään jossain halpalassa (euron paikat) ottamassa noin 3*(olut + salmari), koska ei olla omasta mielestä tarpeeksi maistissa. Tämän jälkeen alan pikkuhiljaa luopua muistista, vietän loppuillan tiedottomassa tilassa baaritiskillä koko ajan tankaten ja seuraavana päivänä kuuntelen sitten kavereilta mitä olen yöelämässä tehnyt ja mihin paikkoihin olen hankkinut porttikiellon. Krapulapäivän iltana ja seuraavana yönä (jolloin en nuku) runkkaan noin 4-8 krt ja katselen kattoa. Semmosta krapula-pahoinvointia ja totaalista unettomuutta kestää yleensä 4pv, jonka jälkeen yleensä unettomuus jatkuu lievemmässä muodossa (3-4h unta/yö) vielä seuraavan viikonlopun korville. Tämän jälkeen olen yleensä tulevalla viikolla pienen flunssan kourissa ja parin viikon kuluessa palautuminen on tapahtunut kohtuullisesti, tosin massat ovat aina tällöin siirtyneet hartioista keskivartalon paikkeille ja posket turvonneet huomattavasti. Nykyään tosin töissä käydessäni ja iän kartuttua en jaksa suorittaa näitä rutiineja enää kovinkaan usein, ehkä kerran parissa kuukaudessa - ennen maistui lähes joka viikonloppu.

Suosittelen näitä rutiineja kaikille. Tuollainen reissu silloin tällöin herättää motivaatiota muita asioita kohtaan ja useimmiten ryyppääminen ei tule mieleen ainakaan seuraavana viikonloppuna vielä. Lisäksi keskustelua illanvietoista riittää useiksi kuukausiksi (parhaista illoista vuosiksikin) eteen päin. Jos (ja kun) niitä ei itse viitsi ottaa puheeksi niin kaverit kyllä ottavat ja hauskaa riittää.

PS. Tässä rutiinit yhden illan ryyppäämisen jälkeen. Kun otetaan pari iltaa/päivää putkeen niin tarina onkin jo sitten aivan erilainen.

mappana sanoi:
Yhden tähden Jaloviina elikkä Sheriffi on prosentti/kalori suhteeltaa paras. Sitä voi sitten plandailla vaikka light pommacciin taikka

Eiköhän kaikista paras suhde ole mahdollisimman puhtaalla alkoholilla, kuten pirtu+ light limppari. Ei tule muita kaloreita kuin alkoholin kalorit.

valkoviini

Mites soveltuuko esim. valkoviini ketogeenisellä nautittavaksi? Kattelin tossa netistä, että sokeripitoisuus kuivassa viinissä vaihtelee 4-9g per litra. Esim. jos tänään saunan jälkeen pullollisen tempasee ni eihän tuosta pitäisi saada kuin muutama gramma hiilaria..

maristola sanoi:
Mites soveltuuko esim. valkoviini ketogeenisellä nautittavaksi? Kattelin tossa netistä, että sokeripitoisuus kuivassa viinissä vaihtelee 4-9g per litra. Esim. jos tänään saunan jälkeen pullollisen tempasee ni eihän tuosta pitäisi saada kuin muutama gramma hiilaria..

Alkoholi ja keto ei ole välttämättä kauhean hyvä idea. ketoasidoosi voi kurkkia ikävästi pullonsuusta. Todennäköisyyttä en tiedä, mutta mahdollista kuitenkin..

edit. nojoo, eihän tässä nyt kuitenkaan mistään kunnon dokaamisesta ollut kyse..

Itse olen joskus miettinyt ihan samaa mitä thredin aloittaja. Mun mielipiteet on jo sanottu thredissä mutta sellaisen pointin mäkin keksin tässä että kun juo kaloripelkoisena noita vahvoja viinaksia raakana niin kannattaa ehdottomasti ottaa vähän kerrallaan suuhun eikä vetää kerralla desiä (niinkuin olen tehnyt koko elämäni).

Miksikö? Maistuu perkeleesti paljon paremmalta omasta mielestäni, jopa viski, mistä en ole todellakaan ikinä tykännyt, maistui ihan kohtalaiselta hitaasti nautiskeltuna. Toi viinikin maistuu paljon paremmalta kun ottaa sen pikkurillin suupieleen ja maistelee MUKA hienostuneesti :)

Dieetin jälkeen kuningas alkoholi vie taas mennessää jonnin verran ja aion silloin ottaa ihan uudenlaisen asenteen juomiseen: Rauhallisesti ja maistellen.

Kaloreiden puolesta kannattaa vertailla annoksien kalorimääriä.

Eli 1 annos on pullo (33cl) olutta, lasi (12cl) viiniä tai paukku (4cl) viinaa.

Tässä kolme omasta mielestä parasta vaihtoehtoa:

1. Kuiva valkoviini 80.4 cal/annos
2. Light siideri (25cal/100g) 82.5 cal/annos
3. Raaka viina 92cal/annos

Olut on jo huomattavasti "raskaampaa" tavaraa. Yhdessä annoksessa (pullossa) on jo 132cal/annos. Eli jos pitää pienet änkyrät vetää, vaikka 10 annosta, niin kyllä siinä muutama sata kaloria voi säästää kun valitsee mitä juomaa juo.

Jos haluaa välttää krapulaa, on parasta juoda kirkasta viinaa. En muista tarkalleen mihin tää perustuu, mutta eri flavonoidit tms. alkoholijuomissa aiheuttaa krapulaa. Pahimpia krapulanaiheuttajia on just brandy, viski ja punaviini. Tosin sekin tietenkin vaikuttaa missä määrissä mitäkin nauttii.

Tiede-lehdessä nämä krapulajutut oli yhden artikkelin aiheena. Nämä olivat monen asian summa ja ei se alkoholijuoman valinta niin tarkkaa ollut, jos ei nyt ihan kiljua vetänyt. Hyvä ruokatankkaus ja määrän minimointi oli paras vaihtoehto krapulan estoon. Sitten on noita henkilökohtaisia eroja, riippuen elimistön kunnosta yms. Jotkut turpoaa esim kaljasta. Jotkut taas ei osaa ottaa sitä kirkasta järkevästi. :)

Nuo lightlitkut on muuten ihan hyviä, mutta ei ne sokerinkorvikkeet niin hyvääkään tee. Raakaa viinaa ei kannata vetäistä liian raakana, ettei vatsa voi huonosti.

VelttoV sanoi:
Raakaa viinaa ei kannata vetäistä liian raakana, ettei vatsa voi huonosti.

Itse olen vetänyt aina pohjiksi viinaa raakana ja sitten baarissakin tilaillut oluen ohessa kossua raakana. En ole välittömästi huomannut mitään efektiä mahassa, mutta kieltämättä monesti baari-illan aikana on sitten jossain välissä ollut pakki sekaisin ja krapulassa on usein pahinta juuri se vatsan kipristely, jota jatkuu sen 4 pv minimissään. Pitäisköhän sitten harkita jotain lantrauspolitiikkaa. Olutta ei nyt viitsi alkaa kiskomaan kun se alkaa lähinnä ramasemaan vain...

Fabien sanoi:
Netistä löytynee ympäripyöreitä "vähäkalorisia" sun muita ei-ihan-niin-vahingollisia alkoholiselosteita, mutta nyt olisi paikallaan tieto pakkotoiston vartalon parasta ajattelevien ihmisten näkemyksistä. Eli kevään mittaan ilmeisesti tulossa pari sellaista 2-3päivän kevät-tapahtumaa, joissa alkoholi nousee isohkoon rooliin. Nyt tiedustelisinkin, että mikähän alkoholipitoinen juoma/juomat olisi "vähiten vahingollinen" kropalle? Light-siiderit? Raaka viina? Viini?

Jos tietoa löytyy, niin pitkätkin perustelut olen valmis kuulemaan!

Kiitän.:love:

mitäpä, jos et ajattelis kummemmin koko asiaa, menet ja pidät hauskaa ja lantraat vaikka just light-tuotteilla...jos oot kisoihin menossa toukokuussa tai jotain, sitten ymmärrän huolesi, muuten en....
hyvä tietty miettiä aina ja kysyä....oma suosikki on kossu-vichy, mut alkoholihan se tuossakin hallaa tekee...
mutta veikaanpa, ettet huomaa dramaattista eroa vaikka nyt vähän juhlisitkin...
pidä hauskaa!!:kippis1: :rock: :urjo:

Nautitun alkoholin määrä ratkaisee krapulan kovuuden,jotkut ihmiset on allergisia punkkujen konujen ja brändin flavonoideille se on eri asia.
Hyvä ohje on vetää ainakin joka toinen drinkki ihan jäävettä tai tuoremehua ei tule niin hirveetä nestehukkaa kuin pelkkää viina ottaessa.Samalla olet skarppi ja viksu koko illan mutta snadi jurri kuitenkin päällä:rock:
nimimerkki dokaillu jo 40vuotta

tokkopaisto sanoi:
Kirkas viina jota blandaat valitsemaasi laittiin. Muistat syödä aina välillä. Kaljat, vinkut jne. voit unohtaa. Ne sisältää turhia kaloreita sekä krapulatekijöitä. Lisäksi niiden lipittäminen on tyylitöntä eikä sovi miehen imagoon.
Ja sopiiko miehen imagoon sitten kaivaa taskusta se light-vatelma limskapullo ja kaataa sitä kossun sekaan:eek: raakana ne juodaan!

Paras vaihtoehto on punaviinit ja kuivat valkoviinit ja juurikin nuo mainitut kirkkaat(ilman laittiblandeja jos haluat miehisyytesi säilyttää:) )

ps.tosin jos muutaman kerran vuodessa dokaat niin seon aika pitkälti yks paskan hailee mitä juot:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom