Paras treeni millä sais vatsan ympäryksen pois?

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli olis toiveena että kertoisitte joilla on enemmän kokemusta laihuttamisesta kun olen 17-vuotias ja haluaisin jo itteltäni paljon vatsan ympäsiltä pois tavaraa. Harrastan paljon liikuntaa mm. salibandyä, jääkiekkoa, bodausta (tietty), lenkkeilyä, uimista ja jalkapalloa. Niin osaatteko neuvoa hyvän ohjelman mulle että ois jotain toivoa saada vaikka Six-pack kuntoon mahollisesti kesäksi tai ainakin kesän aikana. Kiitän jo etukäteen :D

Kerro vähän lähtökohdista; paljonko painat ja oot pitkä tai pistä kuva pötsistä niin on helpompi sanoa, mikä on mahdollista.

Yksinkertaistahan tuo on, että syöt vähemmän ja liikut enemmän.

No olen sen 90 kiloo ja 185 suunnilleen pitkä ja mulla on semmosta pientä läskin tuntua että ei ainakaan näy vatsalihakset lainkaan. Mut näillä mä pärjään uskoisin näin. Että pitäiskö mun muuttaa treeniä aerobisemmaksi mm. soutulaitetta kehiin ja vaikka crosstrailer laitetta oisko ne hyvät salille käytettäväksi? Ja mikä ois sopivaa ruokaa dietille että sais nopeasti tuloksia? Oisko ihan joku rahka ja ananas hyviä ruokia sitä varten vai mitkä ois kaikista tehokkaimpia siihen? Pilaako dietti paljon sit treeniä että lähteekö paljon lihaksista pois massaa jos rupee diettaamaan? Kiitos neuvoista jo valmiiksi ja noista entisistä tosi paljon mut täytyy tietää näin että mikä on hyvä ruokavalio ja hyvä treenin kannalta siinä diettaamisessa ? :D

No olen sen 90 kiloo ja 185 suunnilleen pitkä ja mulla on semmosta pientä läskin tuntua että ei ainakaan näy vatsalihakset lainkaan. Mut näillä mä pärjään uskoisin näin. Että pitäiskö mun muuttaa treeniä aerobisemmaksi mm. soutulaitetta kehiin ja vaikka crosstrailer laitetta oisko ne hyvät salille käytettäväksi? Ja mikä ois sopivaa ruokaa dietille että sais nopeasti tuloksia? Oisko ihan joku rahka ja ananas hyviä ruokia sitä varten vai mitkä ois kaikista tehokkaimpia siihen? Pilaako dietti paljon sit treeniä että lähteekö paljon lihaksista pois massaa jos rupee diettaamaan? Kiitos neuvoista jo valmiiksi ja noista entisistä tosi paljon mut täytyy tietää näin että mikä on hyvä ruokavalio ja hyvä treenin kannalta siinä diettaamisessa ? :D

Vedä dieetin alotus tolla ravinto-osiosta löytyväl velocity dietil ja jatka siitä jollain sitte. Onpahan sulla 6 viikkoa aikaa tota tehdessä miettii sitä jatkoa, ainakin 8 kiloo pitäis tuolla pelkästään lähteä ni eipä oo sitten enää niin pitkä matka. :)

Jostain syystä paastoaminen ei tule itselleni ensimmäisenä mieleen, kun 17-vuotias paljon urheileva nuori haluaa saada päkin esiin. Sanoisin, että karsi ruokavaliosta paskat pois, eli mahdolliset karkit, limut, yms ja lisäät core-harjottelun määrää, jotta saat vatsalihaksiin ryhtiä. Tee voimapyörää, syviä vatsoja, ym. Liikkeitä löytyy pakkista selaamalla vaikka kuinka. Monipuolinen liikunta on (varsinkin) nuorilla tärkeää, joten en karsisi muusta liikunnasta mahan rutistelun kustannuksella.

Nämä on hyviä tietoja ja kiitän suuresti näistä ja luulen että pääsen vauhtiin näillä. Ja khyll se tästä lähtee motivaatio kohillaan vaan ja sillain. Täytyy vaan panostaa treeniin enmmän sit varsinkin vatsalle, koska mulla ei ole ongelmia ton makeen suhteen niin se on aika varmasti sit vaan paljosta liikkumisesta ja kovasta treenistä kun mun treeni on tämmönen niiin miten soveltaisin tähän treeniin sit paljon vatsaa vai onko toi vatsa määrä riittävä. :D ?

http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/ohjelma19.php

Siitä kattomaan vaan jos kiinnostaa lainkaan tää mun tilanne. Ja kommentoikaa ihmeessä ja auttakaa mua. Mutta tässä on ollu jo khyll tosi hyviä neuvoja. Ja olen treenannu melkein kaksi vuotta, mutta on ollu khyll taukoja väleis. Jos ketään kiinnostaa mun tilanteessa joten tässä on tarpeelliset tiedot ainakin luulis :D

Tuttu tunne! Sekä aerobista liikuntaa harrastan kovasti ja salilla käyn, miinuskaloreilla olen ja siltikkään ei lihakset massussa näy. Nainen toki olen ja suvussa muutenki naisilla meinaa jämähtää läskit just keskivartalolle.

Mutta asiaan: syvien keskivartalon lihaksian vahvistamisen tärkeyttä ei voi koskaan korostaa liikaa. Ne monilla usein meinaa unohtua treeniohjelmasta. Syvät lihakset vaikuttavat ryhtiin ja pömppikseen :) Lisäksi tärkeää on selän lihasten treenaaminen, ettei lihastasapaino järky.

Kun teet syviä lihaskuntoliikkeitä, syvien lihasten aktivoiminen on avainsana: vedät ikäänkuin vatsaa selkärankaan ja pyrit pitämään syvät lihakset aktiivisina koko treenin ajan: selkä ei pääse notkolle eikä vatsa pömpötä. Kun treenataan pinnallisia vatsalihaksia, vatsalihasten aktivoiminen on niin ikään tärkeää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin muistutan nyt että vaikka teet pelkästään vatsoja niin rasva ei pala pelkästään vatsasta. Eli rasva palaa tasaisesti kropasta ja yleensä lähtee vikana sieltä mihin sitä on ensimmäisenä tullut.

http://www.pakkotoisto.com/aloittelijoiden-osio/23658-syvaet-vatsalihakset-kotitreenissae/

Tossa on linkki pakkiksen keskusteluun syvistä vatsalihasliikkeitä. Syviä lihaksia voi treenata esim. näillä liikkeillä:

- lankussa staattisessa pidossa (jalkaterät ja kyynärvarret/kämmenet lattiassa, kroppa suorana eli selkä ei notkolla/peppu ei pystyssä, kannattaa katsoa peilistä. Hengittelet rauhallisesti koko ajan, pysyttelet asennossa oman lihaskuntosi mukaan ja toista esim. kolme kertaa. Itse valitsen jonkun kivan biisin ja lankkuilen biisin ajan ja kertsin kohdalla teen vaikkapa sivulankkuja :) )

- Olet kontillasi lattialla, käsivarret ja olkapäät samassa linjassa. Taas vatsa selkärankaan ja selkä ei saa mennä notkolle missään vaiheessa. Nosta vastakkaiset käsi ja jalka irti lattiasta: jalkaa vie taaksepäin, kättä eteenpäin, keskikropassa koko ajan lihakset aktivoituna. Sama toiselle jalka-käsi -parille. Tee toistoja esim. 12-15 kolmessa sarjassa tai oman kuntosi mukaan.

- Mene taas kontillesi, aktivoi keskivartalon lihakset. Vie toinen jalka koukkuun vatsan alle ja suorista, pidä lihakset koko ajan aktiiviisina. Sama toisella jalalla, toistoja esim. se 12-15 kolmessa sarjassa. Liikettä voit vaikeuttaa tasapainolaudalla: laita kädet tasapainolaudan päälle ja pyri pitämään keskivartalo paikoillaan liikkeiden ajan.

- Mene selinmakuulle, jalat hieman koukussa. Nosta nyt jalat vajaaseen 90 asteen kulmaan: kulman voit tarkistaa peilistä (jalat eivät saisi olla ihan lantion päällä jotta lihakset pysyisivät aktiivisina koko ajan) tai käsillä: sormien pitäisi hipoa polvia. Lähde nyt viemaan kädet pään taakse ja jalat suoraksi. Pidä keskivartalo koko ajan aktiivisena. Älä vie käsiä ja jalkoja liian kauas: selkä ei saisi mennä notkolle. Palaa alkuasentoon ja toista kuntosi mukaan. Tehokasta!! Ehdottomasti suosikkini lankun ohella. Liikkeen voi tehdä myös vuorokäsin ja -jaloin.

-Lantionnosto: Mene selinmakuulle jalat koukussa, jalkapohjat lattiaa vasten ja lähellä takapuolta. Aktivoi keskivartalon lihakset: voit testata esim. laittamalla toisen kätesi selän ja lattian väliin ja puristamalla vatsaa tiukasti kättä vasten. Nosta lantiota rauhallisesti ylös ja laske rauhallisesti alas. Liikettä voit vaikeuttaa jumppapallolla/tasapainolaudalla: jalat vaan laudan/pallon päälle.

Liikkeitä on olemassa vaikka huru mycke, tuossa omia suosikkejani :)

/Edit. Jos liikkeet ei meinaa tuntua, tarkista lihasten aktivaatio ja hengitystekniikka (hengitä samalla lailla ku puntilla). Jos ei siltikään, ota avuksi liikkeitä tehostavia apuvälineitä, esim. tasapainolauta: johan pitäisi tuntua :) Tai sitten etsit liikkeitä jotka tuntuu tehokkaammilta :) Ongelma monesti on se, ettei syviin vatsalihaksiin saa tuntumaa. Siihen auttaa hengitystekniikka ja harjoittelu!

Näillä khyll pitäis pärjätä. Oon tehny tota voimapyörää ny aika paljon. Ja khyll oon huomannu jo tosi paljon tuloksia. On khyll kiva fiilis kun saa ittensä oikein kunnon kuntoon. :) Tota lankkua pitää käyttää se on tehokas liike ainakin mulle kun on painoo sen verran paljon että se on aika kova liike. Mutta olen tosi kiitollinen teitille kun ootte viittiny kertoo mulle näitä asioita ja auttanu mua vaikka kuinka paljon. Nyt pitää vaan ruveta käyttämään näitä mahtavia ohjeita. :) Ruokavalio on pysyny tosi hyvin kurissa ny ja on pysyny tätä ennenmminkin ja se tekee kans hyvän mielen kun pystyy hillitteen ittensä. :) Että näissä jutuissa pitäis olla khyll aika kohillaan ainakin mun mielestä. :) Nyt vaan täytyy jaksaa keskittyä noihin vattoihin enemmän. Mutta kun luin jostain muualta että ei vattoja saa treenata liikaa eli mitä se sit periaatteessa meinaa onko se sit järkevää että tekee isoilla painoilla joku 10-12 toistoo sarjassa ja sarjoja jotain kolme? Onko tää periaate sit hyvä ja saako sillä tuloksia hyvin? Jos tekee tällä periaatteella niin saako yhtä hyvin tuloksia vai onko tää mitä te ootte kertonu mulle niin onko se parempi treenimuoto vattalle? Kiitos jo etukäteen vastauksista.... ja entisistä vastauksista.

Toi monipuolinen vatsojen treenaus on huomattavasti parempi vatsoille kuin joku vaivaiset 3x 12 toiston sarjat lisäpainoilla. Etsä muutenkaan tartte lisäpainoja vatsoja treenatessa, toisto on siinä tärkein. Aina mennään niin pitkälle toistoissa kuin kyetään ja sittenkin kun tuntuu että vatsa repeää niin pinnistetään vielä pari, silloin se treeni vasta alkaa.

Voimapyörä pitää kyllä huolen vatsan massatreenistä. Sen avulla kyllä muodostuu vahva ja näyttävä keskikroppa, teet vaan sitten kaikkea muutakin (staattiset pidot, vinot vatsalihakset ja kaiken noiden variaatioiden yhdistämisiä). Esim kun olet vetänyt yhden kovan sarjan loppuun asti niin sen sijaan et normaalisti lepäisit odotellen toista sarjaa, menetkin heti suorilta lankkuasentoon ja pidät niin pitkään kuin kykenet. Mitä pidempi jatkuva polte vatsoissa sen parempi kehitys.

Eikä kannata murehtia vatsojen liikatekemisestä, ihan just ja niin usein kuin haluat voit niitä tehdä ilman et sil olis jotain negatiivisista vaikutusta sulle.

Toi monipuolinen vatsojen treenaus on huomattavasti parempi vatsoille kuin joku vaivaiset 3x 12 toiston sarjat lisäpainoilla. Etsä muutenkaan tartte lisäpainoja vatsoja treenatessa, toisto on siinä tärkein. Aina mennään niin pitkälle toistoissa kuin kyetään ja sittenkin kun tuntuu että vatsa repeää niin pinnistetään vielä pari, silloin se treeni vasta alkaa.

Mutta eikö kuitenkin olisi järkevää käyttää sitä lisäpainoa jos ilman menee jotain 50 toistoa? Sais sen treeninsä alkamaan heti eikä tarvi veivata satoja toistoja. Mikä siitä vatsasta tekee niin ihmeellisen että sitä kannattaisi treenata jatkuvasti? Tietysti jos tavoitteena on kestävyys ja saada tuhat rutistusta joskus niin mikäs siinä...

Jos jokin järkevä syy oikeesti on että kannattaa tehdä paljon ja usein, niin mikä se syy on?

Mutta eikö kuitenkin olisi järkevää käyttää sitä lisäpainoa jos ilman menee jotain 50 toistoa? Sais sen treeninsä alkamaan heti eikä tarvi veivata satoja toistoja. Mikä siitä vatsasta tekee niin ihmeellisen että sitä kannattaisi treenata jatkuvasti? Tietysti jos tavoitteena on kestävyys ja saada tuhat rutistusta joskus niin mikäs siinä...

Jos jokin järkevä syy oikeesti on että kannattaa tehdä paljon ja usein, niin mikä se syy on?

Samaa mieltä! Itse tein ennen 3x maksimitoistoja ilman lisäpainoa ja tulosta kyllä tuli, mutta huomattavasti vähemmän kuin nytten! Olen tämänvuoden tehnyt istumaan nousuja lisäpainon kanssa niskantakaa 3x12, tai jos tolla kolmosella menee se 12 ni seuraavaan vatsatreeniin vaikka 2,5kg lisää painoa. Kehitystä tullut huomattavasti paremmin kuin 4x40-60! Myös hyvän loppurutistuksen saa voimapyörällä istumaan nousujen jälkeen! Huom pidä molemmissa liikkeissä jännitys kokoajan yllä!

Eli periaatteessa molemmat on tosi hyviä tapoja saada tuloksia, mutta suurin osa vattan kuntoon saamisessa on siis ruokavalio ja kova harjoittelu ja tietty säännöllinen liikunta asia selvä khyll mä näillä pääsen kuntoon kun vaan tekee ja motivaatio on kuosis :) khyll se siitä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom