Paras tapa polttaa rasvaa?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mikä mahtaa olla tehokkain tapa "polttaa" rasvaa? Olen nääs ollut miinus 500kaloreilla muutaman viikon ja eikä paino ole lähtenyt tippumaan. Ajelen pyörällä töihin, päivässä matkaa tulee noin 13km ja salilla olen käynyt 2-3kertaa viikossa. Juoksemista olen yrittänyt mutta kun jalat alkavat särkeä miltei heti, niin ei pysty! Mikä neuvoksi???? Olisi ihan kiva saada 2-4kg viellä elokuuhun mennessä...:puntti:

Yksinkertaisesti, pistät ruokavalios kuntoon. Kalorit 200-700 miinuksille ja pieniä aterioita tasaisin väliajoin.Myskin kaikki nopeat sokerit ja hiilihydraattipommit voit samantien unohtaa. Pistä vaikka ruokavaliosi päivän ajalta niin katsotaan minkälainen se on?

Olen syönyt suurinpiirtein näin:
n.klo.7: Activia ja Tee
n.klo.9: Maitorahkaa puoli purkkia ja vähän mehukeittoa
n.klo11: salaattia(150g) ja kanankoipi
n.klo14: Maitorahkaa puol purkkia ja vähän mehukeittoa
n.klo18 salaattia(200g) ja jotain lihaa(yleensä kanaa 200g)
n.klo21 Ruokalusikallinen öljyä ja vitamiinit

Noin se yleensä menee... Tietty tos 14 ja 18 välissä sali päivinä on palkkari (1dl heraa, ½dl dextro, 10g creatiinii)... Mikä tässä mättää???

Noin se yleensä menee... Tietty tos 14 ja 18 välissä sali päivinä on palkkari (1dl heraa, ½dl dextro, 10g creatiinii)... Mikä tässä mättää???

Lihasmassan säilytyksen kannalta kustu kyllä kaksi tärkeintä ateriaa, aamupala ja iltapala, missä proteiini?

Lisää öljyä vaan, semmonen teelusikallinen jokaiseen maitorahkaan, niin paranee aineenvaihdunta. Ja aamupala kokonaan uusiksi, tai sitten vaihdat aamupalan ja seuraavan välipalan paikkoja sekä otat pitkiä hiilareita hieman aamulla. Illalla myöskin syöt suosiolla raejuustoa tai rahkaa purkin, pelkkä öljy ei riitä keholles 8h unien ajaksi. Ja puolikkaat purkit voisi vaihtaa kokonaisiksi niin saadaan sitä proteiinihormoonia tarpeeksi. Puhuit myös että pyöräilet paljon? Oletko kokeillut HIIT eli intervalli-treenejä? Ne polttavat hyvin rasvaa vaikka treeni kestääkin vain 4-15min.

Täältä neljäs posti ja eikun tekemään :thumbs: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?s=&threadid=2652&highlight=hiit

Eli lisää ruokaa (rahkaa/reajuustoa+öljyä) koneeseen niin pitäis paino alkaa laskemaan, tai siis läskin lähtemään? Kävi kans kyllä mielessä että syönkö liian vähän, eli onko mahdollista että olen ns. säästöliekillä? Tuo aamupala kun ei yleensä maistu,niin on vähän väkinäistä syömistä, mutta tuo rahka+mehukeitto riittää aamupalaksi vai? Tuota HIITtiä en ole kokeillut, mutta kuullostaa hyvälle!

No eihän tuolla ole edes hiilareita juuri lainkaan. Lukase tuo Laihduttaminen for beginners threadi alottelijoiden osiolta.
e. Ja HIIT:iä suosittelen kokeilemaan, löytyy haulla.

No eihän tuolla ole edes hiilareita juuri lainkaan. Lukase tuo Laihduttaminen for beginners threadi alottelijoiden osiolta.
e. Ja HIIT:iä suosittelen kokeilemaan, löytyy haulla.[/QUO

Itse olen ainakin VHH dietillä laihtunut kaikista eniten. Nytkin ollut 7 viikkoa ja painoa tippunut noin 10-12kg, ja tuntuu melkein että lihasta on tullut jopa lisää :hyvä: Vaikka eiköhän tuo johdu kumminkin kun on kiristynyt niin näyttää vaan paremmilta lihakset. Mutta joo, lisää vähähiilihydraattista proteiinipitoista ruokaa vaan ääntä kohta ja öljyä lisää senverran että pysytään miinuskaloreilla. HIITillä sitten aamuisin jos kerkeää tiristellään vararavintoa pois :rock:

Tämän täytyy olla miljoonas treadi tästä aiheesta. Mutta joo:

Juokseminen on mielestäni selvästi paras tapa pysyä kunnossa ja polttamaan rasvaa. Jos ei jalat kestä juoksemista sinulla on kaksi mahdollisuutta. Menet joko lääkäriin valittamaan jalkaongelmista tai sitten myönnät kuin mies, että sinulla on paska kunto. En halua pahoittaa mieltä, mutta niin se nyt vain sattuu olemaan. Jos ei ole pahemmasta asiasta kyse jaloissa, niin aloita reippaalla kävelyllä. Sen jälkeen siirryt sitten rentoon hölkkäilyyn ja sitten lopulta reippaaseen juoksuun.

HIIT on kieltämättä erinomainen harjoitus, mutta jos jalat ovat kipeät älä missään nimessä rupea niitä ensimmäiseksi harjoittamaan. Itse juoksen aina salille intervalleja sekä kaksi tai kolme kertaa viikkoon pitkää lenkkiä.

mikäs noissa jaloissa sitten särkee? itellä kun alotin laihduttaa niin huomasin että jalat kipeytyy tosta säärestä (penikkatauti?). olin juossu sillon alfaltilla, mutta päätin siirtää lenkit pururadalle, niin johan helpottu. varsinki jos pääsee ihan purulle juoksee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Näinhän se on, pururadalla on hyvä juosta. Mutta jos asuu esim. kaupunkialueella, niin lenkkareiden valitseminen on todella tärkeää. Lisäksi hieman hintavat lenkkitossut ovat hyvät, sillä minulla ainakin pysyi motivaatio tiukkana, kun mietin paljon ne maksoi aina ennen lenkille lähtöä. :)

Näinhän se on, pururadalla on hyvä juosta. Mutta jos asuu esim. kaupunkialueella, niin lenkkareiden valitseminen on todella tärkeää. Lisäksi hieman hintavat lenkkitossut ovat hyvät, sillä minulla ainakin pysyi motivaatio tiukkana, kun mietin paljon ne maksoi aina ennen lenkille lähtöä. :)

Heh :D Varmasti tulee motivaatiota.

Ja kyllä kaupunkialueiltakin pitäisi löytyä pururataa, että ei se voi siitä olla kiinni. Mutta kuntoilu pitää aina aloittaa varovaisesti. Ainakin jos on jalkakipuja.

Ei se jalkakipu nyt ihan aina ole kunnon tai sisun puutetta. Viimeksi pari päivää sitten töissä juttelin ortopedin kanssa omista penikkavaivoistani, jotka on kroonistuneet. Oma kunto ei ole heikommasta päästä ja juoksukin on aloiteltu hitaasti. Vaihtoehtoina on enää leikkaus (en halua), sähköhoitojen tai UÄ:n ym. kokeileminen tai juoksun lopettaminen. Toisinaan ne kivut siis voivat olla oikea ongelma.

Mutta tavallisesti se rauhallinen juoksuharrastuksen aloittaminen, "pehmeä" juoksualusta (jos pururata tuntuu liian pehmeältä/raskaalta, niin soratiet ym. ovat asfalttia pehmeämpiä), hyvät kengät, venyttely, kylmähoidot juoksun jälkeen ja hieronta sekä joskus tulehduskipulääkekuuri ovat auttavia keinoja jalkasärkyihin. Maltilla vaan! Juoksu on kyllä mahtava tapa liikkua kun ensin vain saa edes auttavan juoksukunnon aikaiseksi.

Ja jos sattuu jo omistamaan hyvät lenkkarit niin motivaatiota voi lisätä sykemittarin muodossa rahanpolttoa ajatellen.

Lisäksi tuo sykemittari muutenkin ihan kiva kaveri lenkillä, itselle ainakin kun en ole oikeen ennen harrastellut aerobista mitä nyt ala-asteella ja intissä jotain hiihtoja oli. Sillä saa vähän infoa siitä että minkä verran rasvaa kuluu. Tiedä sitten kuinka paljon tuo paikkaansa pitää, laskennallinenhan se on ja se ei tarkoita näissä urheiluhommissa samaa, tarkkaa vastausta kuin vaikka mekaniikan parissa, mutta kai se jotain sinnepäin ainakin on.

503 kcal, josta 55 % rasvasta lähti kun piti sykkeen 43 minuuttia HR Max 60-70 %. Muistaakseni se rasva oli 7000 kcal per kilo ja jos sitä kuluttaa kolmen vartin lenkillä kolmisensataa kaloria niin 25*45 min lenkillä saat rontin kilon rasvaa pois. Tiedä sitten onko tuo helppoa vai ei. Toki jos lisäät lenkin pituutta vaikka tuntiin ja nostat sykealueen astetta korkeammalle niin rasvaa lähtee enemmän. "rasvanpolttotila" ja "rasvanpolttosyke" on vain aerobictreenaajien tapa keventää asiakkaiden lompakkoja. Kovempi treeni -> enemmän lähtee rasvaa kehosta. Suhteellinen osuus pienenee kyllä mutta se mikä merkkaa, eli lähtenyt rasva fysikaalisilla suureilla mitattuna, kasvaa.

Back
Ylös Bottom