Paras tapa polttaa rasvaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhobro
  • Aloitettu Aloitettu
Status
Viestiketju on suljettu.
Eli tarkoitus olisi polttaa rasvaa sekä pudottaa painoa 10 kiloa ennen kunnon lihasten pumppausta keväällä.

Tavoite olisi saada ylimääräinen rasva varsinkin mahan / perseen alueelta saada poltettua, kiristeltyä sopivasti joka puolelta sekä kuitenkin säilyttää edes jotenkin lihaskunto joka jo on hankittu.

Mikä siis mielestänne on paras keino tälläiseen? Ankarat Atkins yms dietit tuskin, mutta mitä mieltä :

Sali 2-3x viikossa
Lenkki 4x viikkossa
Sopivasti syöminen, ylimääräisten herkkujen välttäminen..

Onko tuossa jotain todella ristiriitaista?
Onnistuuko tuolla kesäkuntoon pääseminen?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Eiköhän noi oo jo kertaalleen käyty läpi, ja mielestäni aika turha tarjota vastaukseks 101 sivun threadia noinkin yksinkertaseen kysymykseen...

Maltilliset miinuskalorit (-500kcal/päivä) vaan. Järkevän treenin kanssa ei pitäis hirveitä lihaskatoja tulla. Kymmenisen viikkoahan tossa menee. Jos on enemmän aikaa painon tiputtamiseen, niin voihan olla vaikka aluks 6 viikkoa miinuksilla, sitten kaksi plussalla ja taas 6 miinuksilla.

Ja tuolta suglaaveturin linkittämän ketjun ekasta viestistähän löytyy tosiaan ohjeet sen dieetin toteuttamiseen.

Vähennä lenkkejä, lisää salia. Proteiinisynteesi koko ajan "koholla" ja kuluttaa mukavasti kaloreita. Ei tietenkään hermoston kannalta mitään uber raskaita treenejä, että palautumaan kerkeää, mutta jotain pumppailua.

Aerobisen kanssa ei kannata ahnehtia(alkuun 1-2/viikko), jos olo tuntuu väsyneeltä vähentää aerobista ja syödä vähän enemmän muutama päivä,punttia ei kannata karsia jos sen voi välttää, juttu pitää tehdä pääasiassa ruokavaliolla, syömiseen kannattaa tehdä vain pieniä muutosia joita voi noudattaa jatkuvasti,vältä eksotiikkaa.Treenaa siten että olet syönyt 2-3 tuntia ennen,ei hiilarilatauksia ennen treeniä tai sen aikana,vettä vaan. Koettaa pitää voimatasot ylhäällä perusiikkeissä,mutta älä tee niissä sarjoja loppuun asti eikä kovin pitkiä sarjoja, eristävät liikkeet voi tehdä kovemmin/pitempiä sarjoja,suunnilleen joka 3 viikko kevyemmin,kevääseen on aikaa eli ne kevyet viikot todella kannattaa että pystyy treenaamaan jatkuvasti ja säännöllisesti.Mielummin vähentää sarjamäärää eikä laatua ja mielummin treenata lihasryhmää useammin vähemmän kerralla, kuin yhdellä kertaa paljon, pienemmät lihakset palautuu nopeammin kuin isot,esim kädet palautuu nopeammin kuin jalat(viikon kierto alkaa olla minusta jaloillekkin liian pitkä).pitää insuliinitasot kohtuudessa eli välttää nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja/proteiineja pelkästään nautittuna paitsi treenin jälkeen eli yleensäkkin hitaasti imeytyvää ruokaa,rasvoista ei kannata niinkään karsia(ei mielellään alle 30% kaloreista)kuin hiilihydraateista. yritää parantaa kropan insuliiniherkkyyttä eli silloin insuliinia erittyy vähemmän ja ravinto varastoituu vähemmän esim magnesium,kasviöljy,kalaöljy,kromi,alfalipoleenihappo,cla,kofeiini..jne
pudota paino mahdollimman hitaasti max 1kg viikko, katso mielummin peiliin kuin vaakaa.

tämä oli sitten vain mun mielipiteeni näin nopeasti funtsittuna.

ps: älä ainakaan ota vaikutteita MTV:n suurimmasta pudottajasta, todella kipeetä meininkiä

Aerobisen kanssa ei kannata ahnehtia(alkuun 1-2/viikko), jos olo tuntuu väsyneeltä vähentää aerobista ja syödä vähän enemmän muutama päivä,punttia ei kannata karsia jos sen voi välttää, juttu pitää tehdä pääasiassa ruokavaliolla, syömiseen kannattaa tehdä vain pieniä muutosia joita voi noudattaa jatkuvasti,vältä eksotiikkaa.Treenaa siten että olet syönyt 2-3 tuntia ennen,ei hiilarilatauksia ennen treeniä tai sen aikana,vettä vaan. Koettaa pitää voimatasot ylhäällä perusiikkeissä,mutta älä tee niissä sarjoja loppuun asti eikä kovin pitkiä sarjoja, eristävät liikkeet voi tehdä kovemmin/pitempiä sarjoja,suunnilleen joka 3 viikko kevyemmin,kevääseen on aikaa eli ne kevyet viikot todella kannattaa että pystyy treenaamaan jatkuvasti ja säännöllisesti.Mielummin vähentää sarjamäärää eikä laatua ja mielummin treenata lihasryhmää useammin vähemmän kerralla, kuin yhdellä kertaa paljon, pienemmät lihakset palautuu nopeammin kuin isot,esim kädet palautuu nopeammin kuin jalat(viikon kierto alkaa olla minusta jaloillekkin liian pitkä).pitää insuliinitasot kohtuudessa eli välttää nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja/proteiineja pelkästään nautittuna paitsi treenin jälkeen eli yleensäkkin hitaasti imeytyvää ruokaa,rasvoista ei kannata niinkään karsia(ei mielellään alle 30% kaloreista)kuin hiilihydraateista. yritää parantaa kropan insuliiniherkkyyttä eli silloin insuliinia erittyy vähemmän ja ravinto varastoituu vähemmän esim magnesium,kasviöljy,kalaöljy,kromi,alfalipoleenihappo,cla,kofeiini..jne
pudota paino mahdollimman hitaasti max 1kg viikko, katso mielummin peiliin kuin vaakaa.

tämä oli sitten vain mun mielipiteeni näin nopeasti funtsittuna.

ps: älä ainakaan ota vaikutteita MTV:n suurimmasta pudottajasta, todella kipeetä meininkiä

Eli siis, onko rasvan polttoon tärkeämpi ruokavalio, kuin liikunta? Tietysti siis yhdessä toimii parhaiten mutta jos noista pitäisi valita?

Itse olen Atkinsilla ollut pari kertaa ilman sen suurempia liikuntoja, ja paino tippui todella nopeasti 1kk = 10kg, 2kk = 5kg, mutta jotenkin tuntuu että silloin tippuu kyllä lihaksetkin.

No siis molempien tarvii olla kunnossa, ruoka ja liikunta. Jos toinen on vituillaan niin ei tule dieetti toimimaan

Yhdyn jappan sanomaan, voin kokemuksella kertoa. Itse tiputin liikunnalla ja hyvällä ruokavaliolla kohtuu nopeasti 95kg --> 79kg. hieman meni huonosti tosin, ja lihaksia katosi kiusallisen paljon... Uinti on myös hyvä liikuntamuoto jota kannattaa kokeilla!

Ileri, millainen ohjelma sulla oli?

Millainen ruokavalio ja millainen treeni-osuus?

Aloittakaa ne kalorit niin korkealta kuin mahdollista, muuten palaa lihat. Pikku hiljaa tiputtaa kaloreita ja aloittaa aerobisia eli ässiä oltava hihassa koko ajan.

Voi kuulostaa sikaufoluomulta kun on näitä kaikkia kalliita hitekkejä valmisteita pilvin pimein,mutta..
diettiin ja ihanmuutenkin yllättävän tehokas juttu on siitepölyrakeet,
ainakin kestävyyslajeissa käytetty ravinnelisä..piristää,vie nälkää,pistää vatsaa toimimaan ,poistaa tulehdusta,vähentää allergioita ja sanotaan sen olevan terveellistä..halpaa,saa mistä tahansa,miinuksena on ettei sillä pääse lisäravinnefirmat rahastamaan.Kannattaa kokeilla jos sattuu osumaan kohdalle

No siis molempien tarvii olla kunnossa, ruoka ja liikunta. Jos toinen on vituillaan niin ei tule dieetti toimimaan

ruoka on paljon tärkeempää kuin liikunta. vaikka miten liikut niin et laihdu jos safkaat yli kulutuksen. vaikka löhöilet sohvalla ja syöt vähemmän kuin kulutat niin laihdut. liikunta kuluttaa energiaa ja potkii aineenvaihduntaa, pakollista se ei kuitenkaan ole.

Noniin, nyt alkoi operaatio kesäkuntoon 2008 mun osaltani.

Valokuvattuna yläruumis edestä ja sivulta niin on sitten helpompi vertailla myöhemmin.

Tarkoitus päästä ensimmäiseen etappiin, jouluun, seuraavanlaisesti : Hiilarit vidduun, eli karppamaan. Karppaus on ennenkin toiminut mulla loistavasti, tällä kertaa yritän vaan saada lihakset pysymään paremmin ja rasvan palamaan kovemmin.

Ainakin 5x viikossa liikuntaa, lenkkeilyä / salia. 2+3 tai 3+2 viikkoina.

Aloitus :

- Painoa 93kg (pituus 189cm)
- Vyötärö 95cm

Joulun alla katsotaan sitten hieman tuloksia, noin kuuden viikon päästä siis :)

Onnea valitsemallesi tielle :) Itse alotin kiristelyn 1.11 ja tarkoitus olisi jatkaa jouluun tai pidemmälle. Riippuen löysyydestä vyötärön ympärillä. Itse kirjaan kaikki tuonne www.kalorilaskuri.fi , josta on ollut suuri apu.

HEI MULLA ON 1KK ILMAISTA AIKAA TUONNE LASKURIIN. ILMOTELKAA PM, JOS JOKU TARVII!

Maltilliset miinuskalorit (-500kcal/päivä) vaan. Järkevän treenin kanssa ei pitäis hirveitä lihaskatoja tulla. Kymmenisen viikkoahan tossa menee.

Eikös 1kg rasvakudosta ole 7000kcal verran, eli -500kcal/päivä sais viikossa kulutettua 0.5kg läskiä. Tällaiset kokemukset ainakin itselläni ollut. Dietillä oltu nyt 8 viikkoa ja painoa pudonnut reilu 5kg. Liikuntaa 6 kertaa viikossa. Punttia 3-4 krt ja aerobista 2-3 krt.

Tarkoitus jatkaa joulunalusviikolle asti ja tavoitteena olisi vielä pudottaa 5 viikon aikana se 2,5-3kg. Yllättävän kivaa ollu dietillä :dance:

ja siis PAINOTAN vielä kerran että vaaka ei kerro kokototuutta...
esim. mulle tullu täs syksyn aikan pari kiloo lisää mut silti oon timmimmässä kunnossa kun kesän lopussa :D peili kertoo enemmän. ja tosiaan noi hyvät rasvat on tärkeitä. ilman niitä keho ei helposti luovu rasvavarastoista. tääkin on varmasti mainittu tuol ylempänä jossain mut tulipahan nyt sitte kerrattua :D

Itse olen kokenut että paras tapa polttaa rasvaa on dietti + aerobinen.
Aamulla olen polttanut tyhjästä vatsasta tunnin verran kotona crosstrainerilla ja toinen treeni salilla minkä jälkeen heti perään puoli tuntia kotona crossarilla, kun treenin aikana on kulutettu hiilarit lihaksista.
Täytyy myös muistaa syödä oikein monta kertaa päivässä että aineenvaihdunta pysyy päällä.
Aamulla hiilarit (+treenin jälkeen palautumisjuomassa) ja muuten protsuja parin kolmen tunnin välein. Protskuina on helppo vetää vaikka maitorahkaa välipaloina. Lisäksi tohon vielä leadern c4 tms. rasvanpolttovalmiste. :)

Tässä sitten tommonen juttu vielä tohon rasvanpolttoon.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5588&highlight=HIIT&page=18

Ja samalla voisin ite kysästä tosta HIIT:stä.
Eli auttaakohan se mitään vaikka vetää plus kaloreilla?
Rasvaa varmaan kertyy kehoon vaikka vetäis HIIT:iä samalla kun on bulkilla?
Vai onnistuisko lihaksen huima kasvu plussilla sillei, että rasvat pysyis samoissa prosenteissa jos käyttäs HIIT:iä?

Tässä sitten tommonen juttu vielä tohon rasvanpolttoon.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=5588&highlight=HIIT&page=18

Ja samalla voisin ite kysästä tosta HIIT:stä.
Eli auttaakohan se mitään vaikka vetää plus kaloreilla?
Rasvaa varmaan kertyy kehoon vaikka vetäis HIIT:iä samalla kun on bulkilla?
Vai onnistuisko lihaksen huima kasvu plussilla sillei, että rasvat pysyis samoissa prosenteissa jos käyttäs HIIT:iä?

Kyllä se kaloreita kuluttaa myös plussalla, eli sitä myöten auttaa. Ja luultavasti rasvaa kertyy, kun plussalla ollaan :)

Jotkut täältä Musclemeccaa lukevatkin, siellä on pari hyvää artikkelia rasvan poltosta ;)

Status
Viestiketju on suljettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom