Paras tapa kasvattaa hauista!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Margo89
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Milnkälaisia sarjoja esim.hauiskäännös käsipainoilla kannattais tehä? itte oon tehny 4x8 mutta onko tehokkaampia tapoja?? Muutenkin kädet on vieläkin täyttä "siimaa" vuoden harjoittelun jälkeen....käsipainot joita käytän on 20kg...

Margo89 sanoi:
Milnkälaisia sarjoja esim.hauiskäännös käsipainoilla kannattais tehä? itte oon tehny 4x8 mutta onko tehokkaampia tapoja?? Muutenkin kädet on vieläkin täyttä "siimaa" vuoden harjoittelun jälkeen....käsipainot joita käytän on 20kg...

Vaihtele niitten painoja...

Itse väänsin jonkin aikaa tätä

Hauiskääntä : 12 x 3 - 5
Hauiskääntö vastaotteella 12 x 3 - 5
Hammer: 10 x 3 - 5
Ja muistaa sen ettei liike muistuta sitä legendaarista benjihyppyy... Rauhallisesti ja negatiivinen toistokin voisi olla yhtä nopsakka kuin positiivinen....

Mahtaakohan sulla olla tuo ravintopuoli kunnossa...? Entä palautuminen....toisaalta pitää myös muistaa treenauksen vaihtelevuus, ettei lihakset totu ärsykkeeseen ja näin ollen kehitys lakkaa...

Onko sulla tekniikka kunnossa? Välillä näkee salilla jannuja, jotka vääntää hauiskäännön ja rinnallevedon sekasikiöitä, siinä ei paljoo pääse haba kasvamaan.

se että heijjataan vähän ei niinkään ole haitallista vaan se että sitä kyynärpään kohtaa muljautetaan kummasti taaksepäin niin se on haitallista kyllä, ei jää vipuvartta ollenkaan niillä kummallisilla muljautuksilla.

no ei toi 20 kg niin huonosti ole. Ainakaan jos rauhallisesti tekee. Riuhtomalla tietysta saa itsekkin vaikka minkälaisia painoja ylös.
Itellä toi hanska n.38cm. Ja vituttaa kun on niin pieni.

No mitkäs sun mitat muuten on? Ei ne kädet voi esim. jollain 180/65 kaverilla olla kovin isot. Monipuolinen harjottelu koko kropalle kyllä kasvattaa niitä käsiäkin. Niin ja siitä olkaverresta 2/3 osaa on ojentajaa, että sillä pelkällä haban veivaamisella tilanne ei paljon parane.

Kannattaa lämmitellä hauikset pienellä käsipainolla ennen varsinaista hauistreeniä. Itse käytän jotain 6-7 kilon käsipainoa joilla teen pari 15 toiston sarjaa. Älä käytä tukea ollenkaan lämmittelyssä.

Hauis on suhteellisen pieni lihas, joten sitä pitäisi treenata aika vähän verrattuna esim. rintaan, selkään ja jalkoihin. Hauis saa epäsuoraa treeniä monessa liikkeessä, joten ehkäpä 2-3 liikettä ja 2-3 sarjaa per liike sekä 6-8 toistoa olisi aika maksimia ainakin bodailutyylisessä treenissä. Muista myös noston laskuvaihe eli sitä tankoa tai käsipainoa ei tipauteta alas vaan lasketaan hallitusti ja rauhallisesti ennen kuin uusi nosto alkaa.

Sarjapainojen kasvattaminen hiljalleen on paras tapa kasvattaa mitä tahansa lihasta. Tietysti tekniikan pitää pysyä puhtaana. 20kg on ihan ok, mutta jos vuoden päästä teet edelleen samoilla painoilla, en usko että kehitystä on juuri tapahtunut. Ja liikkeiden vaihtelu tietysti jos jossain liikkeessä juututaan paikalleen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka kysytkin, miten saada hauis kasvamaan, kannattaa muistaa, että ojentajatkin tarvitsevat huomiota. Eli treenaa hauista ja ojentaija molempia ja syö kunnolla, niin eiköhän se hanska siitä kasva.

Mä treenan kyllä ojentajia ja monta muuta lihasta...liikkeitä teen salilla n.7 joka päivä ja tekniikka on kunnossa..Vaikuttaako siihen jotenki ikäkin? itte oon 15v

Margo89 sanoi:
Mä treenan kyllä ojentajia ja monta muuta lihasta...liikkeitä teen salilla n.7 joka päivä ja tekniikka on kunnossa..Vaikuttaako siihen jotenki ikäkin? itte oon 15v

Joka päivä? Ja teetkö joka päivä aina samat lihakset? Iällä ei oo mitään merkitystä, on täällä Bloo ja monta muuta ihmejunnua, joilla lihaa on yllin kyllin.
Kunnon treeni- ja ruokaohjelmaa kehiin, niin rupee lihasta tulemaan.

Pitää ekaks unohtaa ne sarjapainot, ei niillä ole mitään väliä, mä olen pumppaillut tangolla.
Sarjojakaan ei tarvi montaa olla, mä itse vedän yleensä 1-2 kovan sarjan/liike, yhteensä varmaan 2-5 kovaa sarjaa, siinä ei kauaa mene.
Esim tangolla,istuen käsipainoilla, hammerkääntö.
Noita liikkeitä on hyvä vaihtaa niin tumppu kasvaa.
Käsipainoilla välillä pieni kulma istuen, välillä vuorotahtiin, seisten, scott jne.
Kunnon lämmittely ja kaikki peliin, ja välttämättä ei tarvi toista sarjaa tehdä samaa liikettä.
Sen jälkeen vähän forkkuja ja sitten peilin eteen kattelemaan pumppia.

Margo89 sanoi:
Miten se 4-5x15-20 treeni vaikuttaa hauiksiin? kun se tehdään ilman taukoja?

Lukaisepa tämä pariin kertaan, noilla vinkeillä oppii varmasti habatreenin salat! http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=30233&highlight=ABC

Ensin siis lämmitellään ja tehdään etukäteisväsytys, jonka jälkeen vasta varsinainen treeni. Ilman taukoa tarkoittaa että veivataan ensin oikeella kädellä esim. se 15 toistoa, sitten vasurilla ja heti perään taas oikeella... jä neljä sarjaa sarjaa siis tällä tyylillä. Ite sain ainakin pääsin ihan uusiin sfääreihin habareenissä tämän myötä!

lasikuitujeesus sanoi:
Sarjapainojen kasvattaminen hiljalleen on paras tapa kasvattaa mitä tahansa lihasta. Tietysti tekniikan pitää pysyä puhtaana. 20kg on ihan ok, mutta jos vuoden päästä teet edelleen samoilla painoilla, en usko että kehitystä on juuri tapahtunut. Ja liikkeiden vaihtelu tietysti jos jossain liikkeessä juututaan paikalleen.

Samat ajatukset tuli minullakin. 20 kg käsipainoilla on toki hyvä tulos, mutta paskat sillä paljon merkitystä ole hauiksen kasvun kannalta jos aina samoilla romuilla tekee. Sarjapainojen pitää tasaisesti kasvaa, jotta lihaskin kasvaisi ja samalla pitää olla tuo safkapuolikin kunnossa.

Eli miten on tämä muu treeni ja miten syöt? Vikaa voisi tuon nousujohteisuuden puuttumisen kanssa etsiä näistä.

Mulla on kädet kasvaneet parhaiten kun olen tehnyt ne 2 kertaa viikossa:

joka toinen kerta

hauiskääntö mutkatangolla 2-3 * 8-12
ranskalainen punnerrus 2-3 * 8-12

hauiskääntö käsipainoilla 2-3 * 8-12
ojentajat taljassa 2-3 * 8-12

Ruokavaliossa on tietysti plussakaloreilla ja laadukkaalla ravinnolla menty. Kevyt treeniviikko kerran kuussa.

:thumbs:

Margo89 sanoi:

Joka päivä? Ehkä kannattaisi viilata tuo ohjelma vähän, esim. kroppa 2 kertaa viikossa läpi, perus 3- tai 4-jakoinen tai vaikka HST. Täällä on aika paljon juttua noista ohjelmista. Tulee aika paljon treeniä haballe, jos sitä joka päivä veivaa. Ravinto tietysti näyttelee myös isoa osaa, jos lihasta haluaa kasvattaa, siitäkin on aika paljon juttua täällä. Perusasioista se lähtee, ei siihen haban kasvatukseen mitään "magic" ohjelmaa ole, vaan se kasvaminen on monen asian summa: treeni, lepo ja ravinto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom