Jasba sanoi:Ei ole tarkoitus v**tuilla, mutta jos et saa minimiopintoviikkoja kasaan ilman että lopetat punttaamisen niin opiskelutaitosi on pahasti hukassa. Itse saan minimiopintoviikot kasaan työn ohessa, ja se sentään vie 8 tuntia/päivä. Samalla logiikalla täyspäiväisen opiskelun ohessa voisi puntata vaikka tuon 8 tuntia päivässä ja silti saada vaadittavat ovarit kasaan. Pointtina vaan se, että opiskelu ei voi olla se paras syy vaan taaskin yksi tekosyy jolla peitellään todellista ongelmaa...
Olet oikeassa, olen erittäin huono opiskelemaan. Jätin kuitenkin mainitsematta, että punttailun lisäksi käyn usein viikonloppuisin töissä, sekä pelailen koripalloa kolme kertaa viikossa. En oikein osaa selittää, miksen jaksa. Viime syksynä meni ekat 2 kuukautta hyvin, sitten taisin olla melkein viikon flunssassa ja koko homma meni plörinäksi. Urheiluun pääsee tuollaisen katkon jälkeen suhteellisen helposti mukaan, mutta opiskelussa tuottaa perkeleesti ongelmia.
Joillakin kursseilla - erityisesti matematiikan - viikon poissaolo tarkoittaa käytännössä sitä, etten enää selviydy seuraavan viikon laskuharjoituksista, joka syö motivaatiota. Ehkä se on juuri tuo tauon jälkeinen aika, joka täytyisi omistaa pelkästään opiskelulle.
Olen ehkä hieman offtopic-alueella, koska olen jättämässä ainoastaan punttailua pois, enkä aio lihota ja rapistua. Kuitenkin palatakseni tähän priorisointiaiheeseen, jätän melkein mielelläni punttiksen pois. Tähän harrastukseen kuluva aika on kuitenkin vitusti enemmän kuin pelkästään 1,5h pari kertaa viikossa. Harjoitusten sovittaminen fiksusti häiritsemättä pahemmin koripallon treenausta, syöminen ja sen suunnittelu, harjoitusohjelman ajan tasalla pitäminen, kehityksen seuranta, jne. ;) Elämässäni on aika paljon muitakin asioita kuin nämä edellä mainitut. Kaverit, perhe, yleensäkin sosiaalisten suhteiden ylläpitäminen (ja uusien luominen! ) on erittäin suurella sijalla. Yleensäkin tämä motivaation lasku punttailussa johtuu ehkä siitä, että kehoni on alkanut muistuttaa jotain ehkä normaalia lihaksikkaampaa, ainakin ympärillä olevat ihmiset ovat näin antaneet ymmärtää.
Tulipa avauduttua... Kuitenkin, en mää perkele tiedä jätänkö punttailua vai en. Pitää katella tuossa syksyllä, josko olisi jo tarpeeksi iso.